Afval kom je soms ook tegen. Auto's liggen er soms ook, maar die zijn dan voor duikers afgezonken. Er zijn helaas mensen die soms complete koelkasten dumpen.
Nou, daar gaat ie dan. Dit keer de Noordzee. Helaas veel golven en veel stroming (springtij), maar goed zicht. Veel vis, veel krabben en uiteraard ook veel overig leven.
Al ben ik wel echt een scheiterd om in natuurwater te gaan als ik mijn voeten niet kan zien. Ben bang dat ze aan mijn voeten komen knabbelen haha. Maar dit is leuk!
Wat ik mij nu afvraag he, zijn er ook echt van die grote meervallen en andere mens-etende vissen in nederland? Niet dat ze van nature mens eten, maar van die vissen die dus wel in de aanval kunnen gaan en dan ook gevaarlijk zijn voor mensen door hun formaat?
ER zijn een paar plassen in Nederland waar meervallen in voorkomen. Meervallen kunnen wel 2.5m lang worden (en er is 1 plas waar zo'n grote leeft, dat is bij een Centerparcs park). Meervallen doen mensen niets. In het Haarlemmermeerse bos zitten er 3, waarvan er 2 ong. 1.40 zijn.
Snoeken e.d. doen mensen ook niets. Wel heb ik wel eens gehad dat ze per ongeluk tegen mij opzwommen, maar ze zullen je niets doen. Uiteraard pest ik vissen ook niet. Murenes in het buitenland zullen ook niets doen totdat je ze gaat pesten.
Dus Nederland is een land waar je niet bang hoeft te zijn voor aanvallen van vissen
Doen meervallen ook niks als je je in hun nest-gebied bevind? Ik dacht altijd dat meervallen best gevaarlijk konden zijn als ze zich bedreigd voelen of je hun nest verstoord o.i.d.
Ben wel heel benieuwd naar een foto of filmpje van grote meervallen in nederland.
Ben je wel eens een (kleine) haai tegen gekomen, in de noordzee of in het buitenland ofzo?
CxKenzo
Geplaatst: 10-10-14 13:58
Gave foto's hoor! Heb een keer een rapportage gezien van iemand uit de buurt die hier bij hoog water in de uiterwaarde ging duiken. Heel apart om dan vissen te zien zwemmen tussen bankjes, bloemen over wandelpaadjes e.d.