buurman zeurt over mijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 06:39

Of je loopt naar je buurman en bedankt hem voor het dichtmaken van de schutting, wat je nu zelf niet meer hoeft te doen, en vraagt of hij die schroefjes ook nog even af kan knippen. Of dat je misschien zelf even zijn gereedschap kan gebruiken.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 06:41

Gemmeke schreef:
Ik ben wel benieuwd of je je buurman nog gesproken hebt?

En inderdaad met een ijzerzaagje zijn de schroeven zo weg! En dan is je tuintje dicht, dat is toch wat je wilde?

Niet gesproken, mijn tuin is zowieso netjes afgeschermd, alleen de kieren van de schutting komen haren door en de buurman kan er door heen gluren

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 06:42

Dan koop het niet zelf maar vraag je het even aan een buurman of familie. Denk in oplossingen ipv zeiken wat een ander niet goed doet.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 06:55

Bon_charmeur schreef:
Letitia1991 schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens :j

Je hebt hem trouwens zelf gezegd dat hij de schutting maar moest dichtmaken. Nou, hij is dicht. "Niet op deze manier!" is echt geen argument, want je hebt hem hopelijk niet specifiek gecommandeerd hoé hij dat moest doen? Je zei dat je zelf geen geld hebt om de schutting dicht te maken (ben ik trouwens de enige die dat raar vind met een dure baby op komst? Zoals aangegeven kost het je maar een paar tientjes hoogstens), nu is hij dicht en wees blij dat je er geen ene cent aan hebt hoeven uitgeven :D En die schroeven zijn zo opgelost, je moet zo'n dingen toch ooit leren? Ik ben 22 en ik verbouw rustig een woonhuis in m'n eentje, dan kun jij die schroefjes vast ook afknippen :j en anders vraag je het aan een buur om er eentje voor te doen bijvoorbeeld.

Die paar tientjes geef ik liever uit aan pampers, en wie ben jij om te oordelen over het feit dat ik een baby krijg maar geen paar tientjes heb voor dom gezeur van een buurman!

Die buurman met zijn dom gezeur heeft nu wel volledig op eigen kosten die schutting voor je dichtgemaakt, zoals jij zei dat hij moest doen.

Hoop voor je dat je dat zelf nooit mag mee maken zwanger worden en dat je kerel hem aftaait!

Maak je geen zorgen, ik kan met 100% zekerheid zeggen dat dat niet zal gebeuren. Maar dat is offtopic.

Er staat nergens dat ik het niet kan met een zaag er staat dat ik het gereedschap er niet voorheb! Ben een jaar alleen en bijna 9 mnd zwanger dus de behoefte om mijn gereedschap voorraad aan te vullen is er niet zo, babykamer ed gaan bij mij wel voor! Maar goed ik zal wel de enige moeder zijn die zo redeneerd

Dan vraag je gereedschap. Aan je moeder, ander familielid, vrienden, buren. Je kunt het jezelf natuurlijk ook moeilijk maken. Zoveel voor de hand liggende oplossingen, maar je moet wel willen.

Anyway heb camera klaar mocht ik het weekend Mijn hond nog is een paar uur alleen laten kan ik hem gebruiken, en vanmiddag komt mijn vader de schroeven door flexen

Kijk eens aan, schroeven weg, schutting gratis dichtgemaakt, iedereen blij. Ik raad je aan nu geen problemen te gaan zoeken waar er geen zijn, nu het opgelost is. Succes met de naderende bevalling! :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 06:59

yentl2010 schreef:
Ts schijnt zelf een niet al te vriendelijk persoon te zijn ,dan kan ik me voorstellen dat die buurman zoiets heeft van :wave:
Zie bij haar advertentie dat ze haar paard aanbied voor lease ,iemand reageert daar en die reactie zegt mij genoeg :n

En dan maar zeggen dat de buurman een beperking heeft ? Heb je hem dat gevraagd ?
Zo niet vind ik het not done om zoiets maar te gaan lopen blerren

En excuus van dat ze zwanger is gaat bij mij ook niet op ,dat ze dan meer hormonen heeft dan normaal dat klopt . Maar sommige mensen hebben van zich zelf al een kort lontje

Zou zeggen koop zelf een zwembadje ook lekker voor de kleine straks
Kosten niet veel zag ze gisteren nog bij de blokker voor € 10

Die indruk had ik al het hele topic..

Niemand veroordeeld je omdat je een as moeder alleen bent
al spreek je jezelf hier wel een beetje tegen

Bon_charmeur schreef:
Hoop voor je dat je dat zelf nooit mag mee maken zwanger worden en dat je kerel hem aftaait! Ben een jaar alleen en bijna 9 mnd zwanger

Ik ben ook zwanger geweest en ik heb ook weleens een PB gehad van een goede bekende dat ik wel een beetje heel erg fel reageerde en ja, dat zijn de hormonen. Maar ik heb niet echt het idee dat het in dit geval alleen maar de hormonen zijn :+

Misschien je leren te verplaatsen in een ander, er zijn echt mensen die honden niks aan vinden en die zich irriteren aan ze en 'overlast' ervaren. Ik denk dat filmen een goed idee is maar kijk er dan ook kritisch naar.

Bij hele dierbare mensen van mij hebben de buren ook een (of meer) honden, volgens de eigenaar blaffen ze niet maar wij weten wel beter. De hele wijk klaagt erover maar niemand durfde op hem af te stappen omdat hij net zo reageert als jij hier in het topic. Inmiddels zijn we ruim 2 jaar verder en zit de politie en de woningbouw erop maar die kunnen helaas ook weinig.

Probeer een beetje respect te hebben naar je medemens, zowel hier in het topic als IRL!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:00

TS, het feit dat jouw kerel er vandoor is en dat je 9 maanden zwanger bent is niet je buurman's probleem. Het is ook geen excuus om het maar af te reageren op je buurman. Dus houd dat lekker voor jezelf.

Ik vind je enorm verbitterd. Ik mag hopen dat het de hormonen zijn en dat het straks allemaal weer beter wordt. Voor iedereen.

Fijn dat je vader iig komt helpen met de schroeven, zo los je dus inderdaad dingen op als alleenstaande vrouw die niet het juiste gereedschap heeft.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:50

Bon_charmeur schreef:
Mijn hond opsluiten van 1 tot 7 in huis gaat me te ver, mijm hond is graag buiten en daarbij heb ik mijn tuin omheind voor de hond, ik woon in een straat waar veeeel honden zijn rn ik zelf ook last heb van de overburen hun hond die snachts in de kennel zitten en veel blaffen,

En mbt aanlijnen, mijn tuin is pas sinds 3 weken omheind, daarvoor had ik enkel een draadje en liep mijn hond wel is naar het uitlaat veldje, iedereen kent mijn hond, ook honden uit de buurt, hij speelt wanneer het mag en hij negeert ze wanneer ze uitgelaten worden. Dus mbt het aanlijnen is er miemand die er last van heeft mijn hond hb ik ondrr controle

Er staat nergens toch dat iemand klaagt over dat mijn hond los loopt? Vele honden lopen hier los, woon vlak bij Bos /veld

Mijn buurjongen de zoon vd buurman loopt ook wel is bij mij achter thuis om een hark te lenen oid ook dan is mijn hond niet vals en toen ik nog niks omheind had zag de hond ook de nare buurman dagelijks!

Mijn hond slaapt veel en vermaakt zich prima ls ik er niet ben

Camera ophangen is indd een optie!

Ik heb nu het stukje waar de hond dan zogenaamd bij omhoogdspringt mijn tuin tafel voor gezet, en hoorfe net de buurmsn met fe boormachine in fe weer

Fijn zo'n hond die zichzelf uitlaat. Lekker makkelijk. En nu 'mag' hij ook fijn in jouw tuin schijten als je zolang weg bent, want die is groot genoeg. :n

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:12

DatBenIkNou schreef:
Bon_charmeur schreef:
Mijn hond opsluiten van 1 tot 7 in huis gaat me te ver, mijm hond is graag buiten en daarbij heb ik mijn tuin omheind voor de hond, ik woon in een straat waar veeeel honden zijn rn ik zelf ook last heb van de overburen hun hond die snachts in de kennel zitten en veel blaffen,

En mbt aanlijnen, mijn tuin is pas sinds 3 weken omheind, daarvoor had ik enkel een draadje en liep mijn hond wel is naar het uitlaat veldje, iedereen kent mijn hond, ook honden uit de buurt, hij speelt wanneer het mag en hij negeert ze wanneer ze uitgelaten worden. Dus mbt het aanlijnen is er miemand die er last van heeft mijn hond hb ik ondrr controle

Er staat nergens toch dat iemand klaagt over dat mijn hond los loopt? Vele honden lopen hier los, woon vlak bij Bos /veld

Mijn buurjongen de zoon vd buurman loopt ook wel is bij mij achter thuis om een hark te lenen oid ook dan is mijn hond niet vals en toen ik nog niks omheind had zag de hond ook de nare buurman dagelijks!

Ik heb nu het stukje waar de hond dan zogenaamd bij omhoogdspringt mijn tuin tafel voor gezet, en hoorfe net de buurmsn met fe boormachine in fe weer

Fijn zo'n hond die zichzelf uitlaat. Lekker makkelijk. En nu 'mag' hij ook fijn in jouw tuin schijten als je zolang weg bent, want die is groot genoeg. :n

Jeetje wat een fijne reactie!

Ze is maar 6 uurtjes weg! Ook maar zo'n 3 keer per week. Geen hele lange dagen! Hij zit niet binnen in een bench, mar ligt lekker onder een afdak of in de zon in de tuin. Hoeveel honden zouden daar niet voor tekenen?

En dan is het nu ook nog eens opgelost, want pa-lief komt de schroeven verwijderen. Schutting is dicht dus geen gluurders meer! En hopelijk voor de hond meer rust. Zodat TS meer kan genieten van haar zwangerschap!

DatBenIkNou

Re: buurman zeurt over mijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:16

Het gaat mij om de manier hoe makkelijk TS erover denkt. Je hond uit zichzelf naar het uitlaatveld laten lopen zodat je niet hoeft uit te laten en je hond (en geen kleintje!) in de tuin laten poepen, heel normaal vinden: sorry ik vind dat niet normaal.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:18

Ik ook niet maar ik vind het ook niet normaal dat mensen die gewoon werken of anderszins hele dagen weg zijn een hond nemen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:25

Maar dat is de discussie nu niet toch? Het is echt geen drama dat de hond van 1 tot 7 alleen is af en toe. Maar als de buurman er overlast van ervaart, wat voor moeite is het dan de hond binnen te houden? TS komt op mij over dat alles aan een ander ligt: die moeten niet zeuren...Dat kan misschien als je op een hutje op de hei woont, maar niet in dichtbevolkt gebied, WIJ willen honden, dus dan moet je er gewoon goed voor zorgen en zorgen dat andere mensen er geen last van hebben. Maakt je eigen leven ook een stuk aangenamer ipv al die stress en boosheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:29

Dat geldt ook voor de buurman toch? De hond komt niet op zijn terrein. Als hij geen hond langs zijn terrein wil moet ie af gelegen gaan wonen.
Ik zou een gat in de lucht springen als de buren hier in de straat hun huisdieren eens thuis zouden houden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:33

Wow, ik lees de hele tijd al mee
Maar vind die laatste posts wel heel bout TS

Iemand verwensen dat ie geen kinderen kan gaan krijgen of dat dr vent dr verlaat.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:35

Bon_charmeur schreef:
Kohtje mujn schuttibg staat op mijn helft, zie net dat hij alles dicht geschroefd heeft en dat de schroeven aan mijn kant zn 4 cm uitsteken, ben nu bij hun deur geweest dit kan namelijk echt niet!

Je kan er wijnkurken op draaien; de uitstekende schroeven zijn er lang genoeg voor :P .
Kan je in ieder geval de tijd overbruggen totdat je een ijzerzaagje tot je beschikking hebt.

Grappig hoe verschillend mensen reageren trouwens; ik zou ' een slokje' kopen en de man gaan bedanken voor de moeite :)
( en dan en passant peilen, of hij een ijzerzaagje heeft dat ik mag lenen :D )

Maar ja, zelf zou ik ook never nooit niet mijn hond op deze manier zo lang alleen laten... :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:48

Met een betontang knip je die schroeven makkelijk door,heb je geen Flex voor nodig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:29

DatBenIkNou schreef:
Bon_charmeur schreef:

Fijn ook voor de buurman, een poepende hond in de tuin naast je met deze temperaturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:33

Neem je hond mee naar je ouders, probleem opgelost
En spreek met je buurman af dat jullie gaan communiceren als volwassenen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:35

Met dit weer zou ik sowieso mijn hond niet alleen in de tuin durven laten zo lang. Als ze een zonnesteek op lopen kunnen ze zelf niet meer uit de zon komen..
Dit is geen weer om honden alleen buiten te laten.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 09:37

Dr staat als hij het niet een paar uur op kan houden, ik laat hem toch uit man man man typisch bokt dus als hij MOET schijten kan het, wat ie niet doet overigens zonde van mn tuin,..

Maar ach joh mijn hele tuin ligt bezaaid met drollen, haha begin het gewoon grappig te vinden de reacties :+

Ik krijg ook een zonnesteek vn jullie reacties

Mijn hond ligt dag en ncht buiten zonder beschutting zonder water.... Als je niet leest reageer dn niet haha

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 09:39

Weet je wat nog erger is? Ik hb mijn hond om 5 uur al buiten gedaan , en net weer mn bed uit gerold! Man man bel de diwren politie, hij is al uren alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:39

Iedereen houdt zijn hond anders. Mijn hond blijft nu ook hele dagen buiten. Puur omdat buiten voor hem fijner is als binnen. Er is voldoende schaduw. En ja mijn hond schijt ook achterthuis. Terwijl ik hem voldoende uitlaat. Maar als je het elke dag gewoon opruimt, heeft niemand er last van.

Dus ik denk niet dat ts er op zit te wachten op advies hoe ze haar hond moet houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:40

Er zijn veel mensen die niet weten dat een hond een zonnesteek kan oplopen, laat staan dat ze weten dat ie dan niet meer zelf uit de zon kan komen. Veel mensen denken "oh ligt ie lekker in de zon" maar in feite ligt het beest dan gewoon voor pampus. Het was dus een goedbedoelde tip. Maar bon.
Ik begin hoe langer hoe meer begrip te krijgen voor die buurman. Snijd lekker in je eigen vingers met dit gedrag. Ik hoop alleen dat de hond er niet het slachtoffer van wordt. Die kan er nl. niks aan doen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-07-14 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 09:42

Western ik ga hier niet eens meer serieus op in haha, ik zie deze reacties nu alleen nog als tijd verdrijf,.. Dit kun je toch niet serieus meer nemen hah a

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:43

Pffff, typisch Bokt reacties. Je moet alles voor ze uitspellen, anders verzinnen ze er zelf wel wat bij wat eventueel gebeurt }:0 .

Mijn hond schijt ook regelmatig in mijn tuin, maar dat betekend niet dat ik het laat liggen. Elke dag loop ik over het gras en als er wat ligt, dan scheppen we het op. (Moet ook wel, anders loopt de automatische grasmaaier erover heen en kan ik die gaan schoonmaken.... %) ....en nu ben ik dus ook weer een verklaring over hoe en wat aan het afgeven, anders wordt er weer een verhaaltje aan vast gebreid).
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 19-07-14 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:44

Ik vind dat zo smerig. Ik heb een groot erf maar laat mijn honden gewoon 4 x uit. Leuker ook voor ze.