Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Ze zijn toen ook niet gefokt om te vechten. De meeste "vechthonden" van nu zijn gefokt voor (beren)jacht, bescherming en de amerikaanse bull zijn eerste "taak" was stieren/vee vangen. Niks gefokt voor te vechten dus. Niet meer dan de gemiddelde Jack russel/beagle/labrador. Alleen waren ze bedoelt voor grotere beestjes en dus ook ietsje krachtiger.
Maar puur kwa karakter zijn ze niet gekker gefokt dan eender welke andere werkhond.
Ragdollcat schreef:Ayasha schreef:Ze zijn toen ook niet gefokt om te vechten. De meeste "vechthonden" van nu zijn gefokt voor (beren)jacht, bescherming en de amerikaanse bull zijn eerste "taak" was stieren/vee vangen. Niks gefokt voor te vechten dus. Niet meer dan de gemiddelde Jack russel/beagle/labrador. Alleen waren ze bedoelt voor grotere beestjes en dus ook ietsje krachtiger.
Maar puur kwa karakter zijn ze niet gekker gefokt dan eender welke andere werkhond.
Ja weet ik, dat is ook omdat het zulke sterke dieren zijn en moedig zijn en bij de verkeerde baasjes kunnen ze ineens omslaan en veel schade richten.
Je kan ze beter gebruiken en of inzetten waar ze voor gemaakt zijn en ze hun ei kwijt kunnen en bij de mensen die ermee weten om te gaan.
Kentaro schreef:De shiba's werden voorheen gefokt voor de jacht op klein wild en in groepen op zwijnen.
Denk dat zo'n beetje iedere hond wel gefokt werd om iets te beschermen/op te jagen?!

Ragdollcat schreef:Maakt mij niet uit wat jullie zeggen, feit is dat deze soort hondenrassen vaak veel ellende en schade aanrichten bij mens en dier,
Eenmaal dolgeworden weten ze niet van ophouden.
Het is niet voor niks dat zulke honden gefokt werden voor het vechten en of dat men ze neemt om stoer te doen en of als afschrikmiddel...............
Het gaat erom van hoe sterk ze zijn en van wat ze kunnen aanrichten en ze hebben vaak een hoge pijngrens en zijn wat lastiger op te voeden.
Ayasha schreef:Kentaro schreef:De shiba's werden voorheen gefokt voor de jacht op klein wild en in groepen op zwijnen.
Denk dat zo'n beetje iedere hond wel gefokt werd om iets te beschermen/op te jagen?!
Jep, behalve de chihuahua, die is hoogstens geschikt voor een muis te vangen.
Ragdollcat: de meeste boeren hebben inmiddels humanere manieren om hun beesten onder controle te houden.
Kentaro schreef:De shiba's werden voorheen gefokt voor de jacht op klein wild en in groepen op zwijnen.
xxCYNNxx schreef:En het kost toch niet zoveel moeite om met ts te regelen dat die 160 in termijnen wordt betaalt als ze het echt niet in 1 keer kunnen betalen. Niet netjes van ze dat ze kozen voor de optie ontwijken en negeren.

Rintah schreef:Kentaro schreef:De shiba's werden voorheen gefokt voor de jacht op klein wild en in groepen op zwijnen.
shih-tzu's niet, die zijn gefokt als voetenwarmers![]()
![]()
TS, succes met het terugkrijgen van je geld, en hopelijk doen de buren wat aan de loslopend honden (hetzij een hek om de tuin, het zij flink trainen zodat ze goed onder apél staan)
.
Citaat:En dat sommige katten er een sport van maken om honden uit te dagen, helaas ook ervaring mee. Woon in een nogal kattenrijke buurt en echt elke dag komt er een rode kater in de steeg langs die het blijkbaar erg grappig vind om Bailey pissed off te maken. Hij kan namelijk precies tussen de spleten van de planken doorkijken en gaat dan echt uitdagend naar mn hond lopen staren, liefst recht in de ogen. En waar kan meneer nu juist niet tegen? Wat meneer zelfs woedend maakt? Juist; een dier dat hem recht in de ogen gaat aanstaren. Maar goed; hij wordt altijd in het oog gehouden als hij in de tuin is (juist vanwege zijn iets te territoriale drang), dus dan doe ik de hond maar naar binnen(na een pittige verbale correctie), kat vind het niet leuk meer en sjokt door. Hond mag na 10 minuten weer naar buiten.
Ik wil namelijk niet dat andere mensen last hebben van woedend gesnauw en gegrauw dus er wordt altijd direct ingegrepen.
Kat blijft helaas iedere dag langskomen; de kleine sadistGelukkig is hij dan wel weer zo wijs om buiten de schutting te blijven.
Margee schreef:Ragdollcat schreef:Maakt mij niet uit wat jullie zeggen, feit is dat deze soort hondenrassen vaak veel ellende en schade aanrichten bij mens en dier,
Eenmaal dolgeworden weten ze niet van ophouden.
Het is niet voor niks dat zulke honden gefokt werden voor het vechten en of dat men ze neemt om stoer te doen en of als afschrikmiddel...............
Het gaat erom van hoe sterk ze zijn en van wat ze kunnen aanrichten en ze hebben vaak een hoge pijngrens en zijn wat lastiger op te voeden.
Raar dat jij vind dat het niet uitmaakt wat "wij" zeggen. Kleine loedertjes bijten ook maar dat wordt minder gemeld, soms zelfs al grappig gezien.
Mijn terriër-mixje gaat achter onze eigen katten aan op het erf en binnen wordt er gewassen en geknuffeld. De grote dame, een Mastin Espagnol, is inderdaad afschrikwekkend. Vooral het kwispelen bij bezoek is doodeng.
Het blijven dieren en die hebben hun eigen instincten. De eigenaar dient daar rekening mee te houden en voor de gevolgen op te draaien. Daar hoeft geen discussie over rassen op te volgen.
Edit: lees net dat ik ook een molosser heb!!!!