Hond blijft maar krabben?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Hond blijft maar krabben?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:44

Hij is echt een lieverd ook... vroeger niet maar juist omdat het zo lang duurde voordat we een team werden wil ik hem al helemaal niet kwijt.

Ohh nog meer zuid-limbo's haha.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:51

Zie dat je aan trucjes doet met je hond. Doe je ook dog(gy)dance? Je werkt met de clicker neem ik aan (:

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:55

Even een paar updates omdat we hem net zijn aant onderzoeken met muilkorf om:

We hebben:
-Zwarte puntjes op zijn flank gevonden.
-Een ontstoken en kapotgekrabde teek van zijn schouder gehaald.
-Een paar soort van puistjes bij die kalende plekjes.
-De open wond onder zn buik is gewoon een wondje en geen weggekrabde tepel zoals we dachten.

Hij viel ook net bijna om omdat hij zich onder het lopen wou krabben...
We denken dat hij, toen hij mee was met een wandeling bij stal, daar in de redelijk stilstaande stroom heeft gezwommen en het daarmee gekregen heeft. Want als we nu terug denken was het ook ongeveer toen begonnen.

We proberen een afspraak voor vanavond te maken bij de DA.

Nouja, trucjes... Gewoon op hele lichte aanwijzingen zitten/liggen/pootje geven. Voor andere dingen is hij veel te ongeduldig en gaat blaffen, en dan worden de buren boos.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:57

MorganeR schreef:
Even een paar updates omdat we hem net zijn aant onderzoeken met muilkorf om:

We hebben:
-Zwarte puntjes op zijn flank gevonden.
-Een ontstoken en kapotgekrabde teek van zijn schouder gehaald.
-Een paar soort van puistjes bij die kalende plekjes.
-De open wond onder zn buik is gewoon een wondje en geen weggekrabde tepel zoals we dachten.

Hij viel ook net bijna om omdat hij zich onder het lopen wou krabben...
We denken dat hij, toen hij mee was met een wandeling bij stal, daar in de redelijk stilstaande stroom heeft gezwommen en het daarmee gekregen heeft. Want als we nu terug denken was het ook ongeveer toen begonnen.

We proberen een afspraak voor vanavond te maken bij de DA.

Nouja, trucjes... Gewoon op hele lichte aanwijzingen zitten/liggen/pootje geven. Voor andere dingen is hij veel te ongeduldig en gaat blaffen, en dan worden de buren boos.

Dan zou ik hem gewoon een keer proberen te wassen met tea tree shampoo. Misschien dat er iets 'in' zijn vacht zit, waar hij niet tegen kan.

Je kan een hond trouwens ook leren om rustig te blijven en mee te denken! Kijk maar eens op het Youtube kanaal van Kikopup (:

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 13:00

Haha ja dat weet ik, na een paar keer snapt hij het ook. Alleen van het blaffen worden de buren niet blij (zware hond dus lage, harde blaf).

Misschien kunnen we hem wel wassen ja maar ik weet nu zeker dat we naar de DA moeten. Vooral door deze dingen die nu zo samenvallen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:28

Bij zwarte puntjes denk ik toch aan vlooien(poep) probeer eens wat van die zwarte puntjes op een natte tisseu/zakdoekje/wc papier te doen ( dmv een vlooienkam bijv. ) even laten liggen en als de puntjes dan roodbruinig afgeven op het papier dan is het vlooienpoep en heeft hij idd vlooien. Succes!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:32

Zwarte puntjes duid inderdaad op vlooien meestal...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 14:32

Daar heb ik net niet aan gedacht, ik wil hem niet te veel lastig vallen nu aangezien hij over ongeveer een uur bij de dierenarts verwacht wordt. Dan heeft hij onnodige stress.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:33

Misschien bij de dierenarts ook even een alternatief vragen tegen vlooien? Omdat hij allergisch is voor die druppels enzo... :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 14:36

Dat zullen mn ouders wel doen. Helaas kan ik niet meegaan omdat ik een verjaardag van een vriendin heb.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:37

Ok, nouja de DA kan kijken wat er aan de hand is en goed advies geven. Beter advies dan wij hier geven dus ik zou zeker aanraden/hopen dat je ouders dat vragen :P Wellicht dat de dierenarts zelf al aan geeft wat te doen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:34

Top dat je uiteindelijk toch naar de DA toe gaat! *\o/*
Hopelijk is het snel opgelost.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:30

MorganeR schreef:
Okay dankjewel voor de tips, al denk ik dat ik eerst het voer uit ga proberen en dan pas de ontworming en ontvlooien, zoals eerder al genoemd. One thing at a time zodat ik zeker weet dat dat het was.

als je zwarte puntjes vindt, zijn dat vlooienpoepjes en dat betekent gewoon dat je hond vlooien heeft. Als je hond allergisch is voor vlooienspul, weet de DA vást wel iets wat wél kan.

Alsjeblieft, help je hond van die jeuk af.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:57

Beter lezen Hannah, TS had vanavond al afspraak met DA, dus iets minder mag wel.

Hoe was het gegaan TS?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:59

Hij blijkt zomer allergie te hebben, heeft hiervoor een spuitje gekregen en twee soorten tabletten. Verder zijn er helemaal geen vlooien gevonden dus waren die puntjes gewoon iets van de planten in het bos dat in zn vacht gekomen was.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:23

En, gaat het nu beter met de jeuk?
Waar je misschien ook rekening mee moet houden, is dat als een hond erg besmet is met wormen, het kan voorkomen dat de darm 'poreus' wordt. Als dat gebeurt, kunnen er stoffen buiten het darmkanaal terecht komen die daar niet horen (grotere moleculen dan normaal). Daar kan je hond dan weer allergisch op reageren.

Wij hebben ooit een hond overgenomen van anderen (zie profiel). Toen ik hem net had ontwormde ik hem tegelijk met onze andere hond, gewoon met een wormkuur van de dierenarts. Hij bleek zó onder de wormen te zitten, dat hij van de wormkuur helemaal niet goed werd, hij kon nauwelijks meer lopen en was helemaal van de wereld. Dit duurde gelukkig niet lang (1 dag, de 2e dag ging het beter), maar ik ben daar wel van geschrokken! Ik heb nooit wormen in zijn ontlasting gezien en er leek ook helemaal niets met hem aan de hand. Deze hond is trouwens ook allergisch voor veel dingen, misschien is dat geen toeval, het kan best zijn, dat zijn darmen destijds door de wormen ook kapot zijn gegaan.

Bij de volgende wormkuur heb ik hem toen voor de zekerheid eerst de halve dosis gegeven en pas na een dag de rest van de dosis. Maar toen heeft hij er helemaal niet op gereageerd, ging prima. Dus het kwam blijkbaar door de grote hoeveelheden wormen die door de eerste kuur afstierven.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 19:25

Hij is nu super rustig en de medicijnen werken echt heel goed. Hij is nu bezig met een kuur tegen vlooien/teken/dat alles en heeft een aantal tabletten voor de zomer allergie.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:28

Nou, ben echt blij voor je hond zeg! Jeuk is echt vreselijk. Ik heb net zelf door allergie 3 dagen lopen krabben, je wordt echt helemaal gek! En het klonk heel ernstig van je hond. Maar fijn dat het nu goed gaat.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 19:32

De jeuk was ook echt niet normaal meer, ben ook heel blij. Hij heeft ook geen zin om te spelen omdat hij nu eindelijk ff kan slapen zonder constant te krabben.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:20

Nou gelukkig maar! Nu kun je weer lekker van de hond genieten zonder je zorgen te maken :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 08:18

Maar ja het is nog geen oplossing wat je hebt waarschijnlijk prednison gekregen tegen de jeuk. Tijdelijke geen jeuk.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 08:21

Hij heeft echt tabletten tegen zomer allergie gekregen dus is het volgens mij wel een oplossing

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 08:58

Wat is de naam van die tabletten?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 06:44

Hoe gaat het nu?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:52

Nu gaat het heel goed, helemaal geen jeuk meer. Hij lijkt ook weer beter in zn vel te zitten.