Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
We hebben inderdaad contact met de eigenaresse van Mila, en morgen is de fokkersvergadering van de Tamaskanvereniging waar de inzet van onze teef een agendapunt is dus dat is nog even spannend (hoewel het volgens mij slechts een formaliteit is, want iedereen die ik erover spreek is enthousiast). En dan mogen we vanaf half maart beginnen met alle testen
Mijn partner en ik komen beide uit het bedrijfsleven dus zijn een iets meer gestroomlijnde vorm van vergaderen gewend
Maar we zijn weer een stapje verder. Izzy is inderdaad goedgekeurd door het NTC en haar MyDogDNA testsetje is nu aangevraagd dus zodra dat binnen is gaan we even naar de dierenarts om DNA af te laten nemen en chip uit te lezen. En dan is het nog even afwachten tot half Maart voordat we de heupen en ellebogen kunnen testen. Ik heb wel bij de club aangegeven dat iets meer transparantie wel prettig zou zijn...
al lijkt het wel op Mountain Tamaskan die in Duitsland zit.

(spuit elf geeft ook modder) maar de Tamaskan is inderdaad nog volop in ontwikkeling. Er is een heel duidelijk doel, en inderdaad een rasstandaard. Maar wat het aller belangrijkste is voor een ras in ontwikkeling, is een gezonde, brede fokbasis. En die is er nog niet.
). De club heeft zich bijvoorbeeld aangesloten bij Stichting FGH, waar elke fokcombinatie gekeurd wordt op basis van afstamming. Alleen groene krullen op een gezondheidsrapport en een passend uiterlijk zijn dus niet genoeg.
gaat namelijk puur om de lol en het bezig zijn samen maar dan moet de hond het wel leuk vinden
canicross is enigste wat ik dan weer niet doe haha. Te slechte enkels
zal idd verschillen wat er gebruikt wordt qua combinaties wat betreft geschiktheid maar ook niet elke husky is geschikt
dus is toch altijd gokken zowel qua karakter als de drive om te gaan. Echter het uiterlijk vd tsjech en aanverwanten vind ik gewoon heel gaaf.