Kat is veel van nest kittens weg -> kitten drinkt niet genoe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:54

Oh.. dat moet een ware hel zijn geweest... :(:)
Maar is het niet eerlijker om haar gewoon te laten inslapen?
Keuze is natuurlijk niet makkelijk, maar aangezien de vooruitgang nihil is zou ik verder leed willen besparen..

Het verklaart nu wel het rare gedrag van moeders..
Gaat het nog steeds goed met dat andere kitten?

Liiszle

Re: Kat is veel van nest kittens weg -> kitten drinkt niet genoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 12:23

andere kitten gaat perfect, enorm groot dier en heel aanhankelijk.

ze heeft gelukkig geen "pijn" enkel weinig longinhoud..
vanmiddag maak ik een keuze over haar gezondheid, gezien ze nu nog steeds oplevingen heeft en ineens aan de wandel gaat. zij laat zien dat ze wil vechten, ik wil het niet gelijk opgeven maar ik wil haar zeker niet onnodig lang laten lijden..

nog steeds zit ik continu te janken, grote kleine kitten merkt dat er wat is, ligt continu tegen haar aan en likt haar enzo. Moeder die pogingen onderneemt om kleine er bij te betrekken of een oppepper te geven. kan daar zo slecht tegen :(

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:26

eerlijk? en hoe moeilijk ook. wat betreft de geschiedenis en gedragingen van moederkat en de diagnose van de DA zou ik zeggen laat het beestje gaan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:31

Ik snap je helemaal.. welke beslissing is de juiste??
Helaas kan niemand je dat vertellen.. en waarschijnlijk weet je het zelf wel, ook al heb je nog hoop.

Maar ik weet ook hoe het is als je ziet dat een kat weinig lucht krijgt.. en weinig lucht krijgen is een ware hel.. elke beweging die ze maakt zorgt ervoor dat haar lichaam snakt naar lucht..

Ik denk dat je vooral naar je hart moet luisteren..
Wel wil ik even zeggen dat ik respect heb voor je, en hoe je omgaat met deze hele situatie.. _/-\o_

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:36

Het enige wat ik je mee wil geven is:
"Een dier weet en lijdt niet wanneer je te vroeg bent, maar wel wanneer je te laat bent"

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:38

Het kan ook zijn dat ze hier nog wat overheen groeit hoor.

In mijn eerste opvangnestje zat ook een zwakkelingetje, kleinste van het nest, een echt zorgenkindje. Kwam totaal niet mee met de rest en ze kreeg ook nog eens aanvallen waarbij ze ineens levenloos en bewusteloos werd. Elke keer naar de DA racen (ook midden in de nacht) en dan kreeg ze een oppepspuit, met vocht, glucose, de hele rimram. Elke keer kwam ze erdoor en was er hoop, en dan kreeg ze wéér zoiets. Het leek dan echt alsof ze haar laatste adem aan het uitblazen was. DA vond maar geen oplossing.

Op een keer stopte ze vanzelf met die aanvallen en nu is ze 3 jaar oud :)

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 15:01

wauw, wat een mooi verhaal zeg :) er zijn inderdaad uitzonderingen op de regel. fijn dat jij dat nog eens benoemd :)

op dit moment heb ik geen goede hoop voor haar. ze ademt nog heel licht ipv dat heftige van dinsdag en lijkt zelf er vrede mee te hebben. iig geen heftige gevechten. wel heeft ze steeds oplevingen tussendoor, wil ze ineens er vandoor, lopen, "stoeien"
ik heb net weer afscheid genomen.. ik moet werken tot 20:00 dus katten verblijven bij mijn vader
(durf moeder niet zo goed alleen te laten met de 2.. ze doet dus ineens random happen.. ook naar de grote) wil het niet op mn geweten hebben dat straks 1 van de 2 dood is gebeten..

ik hou er rekening mee dat ze er niet meer is als ik klaar ben met werken. en ik vind het wonderbaarlijk hoe heftig ik reageer op een ieniminie diertje wat ik nog geen 3 weken ken. maar och wat raakt dat beestje me :)

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:17

Ik vind wel dat je de kitten (tot op het einde) de kans moet geven om het "op eigen kracht" te redden en dat hij ervoor mag en wil vechten. Niet te snel uit medelijden er een spuit in zetten. het is hartverscheurend om te zien hoe het beestje is en in het wild had ze het niet gehaald, maar zijn geluk is dat dat niet het geval is.

Als het tijd is voor de kleine dan zal het ook zo voorbij zijn en haal je de DA denk ik niet eens voor een spuit, omdat ze al klein, jong en 'zwak' is.

Je hebt alles gedaan wat je kon, de DA ook, dus nu is het aan het kleine beestje. Hij laat al zien dat hij wil, wie weet zoals vorige poster zegt lukt hem dat ook nog! Moeder geeft hem ook een kans, dus wie weet.

Sterkte!

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:23

Ik volg al een tijdje stilletjes mee, en ik moet zeggen dat ik jouw doorzettingsvermogen bewonder! Je hebt duidelijk het beste met de kittens voor, ik hoop ook dat ze er allebei doorkomen. Ik zou het kitten ook nog een kans geven, kijken hoe hij er vanavond aan toe is, en zolang je hem geen pijn ziet lijden, en het langzaam beter gaat, zoveel mogelijk proberen om hem te helpen. Maar als er gen verandering komt in zijn ademhaling, tja, dan zal het eens stoppen... En ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om die beslissing te nemen, hoe klein ze ook zijn of hoe kort je ze maar kent.

Welke beslissing je ook neemt, ik wens je veel moed toe +:)+

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:50

Ik volg je topic ook al even en écht respect voor jou hoor. Wat een moeilijke situatie. Veel sterkte!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 17:00

dankjewel allemaal :) heb het er ontzettend zwaar mee.. kleine draak heeft wel een plekje in mijn hart..

kreeg net fototje doorgestuurd dat ze met zijn 3tjes lekker liggen te relaxen bij mijn vader thuis, dus ze zijn in goede handen.
stiekem ook niet verkeerd voor mij om even mijn zinnen op iets anders te zetten, even paar uurtjes werken en kletsen met alles en iedereen.
straks weer tijd om te zorgen.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 22:31

Ze is helaas net in mijn handen overleden... :( gelukkig was ik er bij een heb ik haar laatste momenten mogen meemaken.

Draakje, ik ga je missen.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:52

Gecondoleerd ts.... Al heb je een beestje zo kort, je kan er zeker veel om gaan geven.
gaat het met de grote verder wel goed?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:53

Sterkte.. je hebt gedaan wat je kon!!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 23:14

Grote gaat onwijs goed, die hoeft ook niet meer bij gevoerd gelukkig :) nu maar van haar verder genieten.

Ik ben op.. Hopelijk een beetje slapen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:24

Tot nu toe alleen meegelezen maar wat een zielig einde. Zo te lezen heb je er alles aan gedaan en ik denk dat Draak het niet beter had kunnen treffen bij jou. Succes met de andere, maar zo te lezen gaat daar alles goed mee. Je hebt het goed gedaan en als je net zo goed voor de andere zorgt dan wordt dat vast een hele grote sterke kat die voor heel veel blijdschap gaat zorgen :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 03:28

Wat jammer... veel sterkte lieve TS, je hebt al het mogelijke gedaan en ze heeft liefde en warmte gevoeld in haar korte leventje!

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 04:00

Ik heb het hele topic gelezen (kan niet slapen) en wat heb jij je best gedaan zeg!

Ik heb diep respect voor je, ik moet eerlijk zijn ik heb echt met tranen in m'n ogen het verhaal gelezen

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:50

achnee, wat jammer Y;( je hebt in ieder geval alles gedaan wat je kon, jammer dat het niet mocht baten...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:46

Oh wat jammer zeg.
Maar troost je met de gedachte dat je er echt alles aan gedaan hebt om haar een goed leven te gunnen. Helaas mocht het niet zo zijn :*

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 10:10

het geen wat mij helpt is dat ze niet alleen is dood gegaan.. dat zou ik verschrikkelijk hebben gevonden. maar nu in mijn handen. dat geeft wat rust.

ze is de hele avond bij mijn vader geweest en heeft daar zelfs nog wat gedronken..

het kan zo snel gaan ineens.
van een levendige draak die altijd aan de wandel was tot een zielig hoopje dat gewoon niet meer kon.

ik heb van haar genoten, ik hoop dat zij haar tijd ook fijn heeft kunnen ervaren en dat ze niet van af het begin eigenlijk al slecht ging.

Beiden katten hebben op hun manier afscheid van haar genomen wat onwijs hartverscheurend is om te zien.. beide zijn vandaag wat van de leg en op zoek naar zusje/dochter. ook ik mis het "zorgen" het snel opstaan en racen naar de kleine om te zien óf ze is aangekomen.

maar één voordeel.. ik wilde maar één van de 2 kittens houden en wist niet welke.. die keuze is nu voor me gemaakt ;)

bedankt allemaal voor de lieve woorden, kan ik erg waarderen :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:17

TS, ik heb je topic steeds bij gehouden en... _/-\o_ Respect! Je hebt je best gedaan maar het had niet zo mogen zijn. De moeder heeft dit vanaf het eerste moment geweten en in de natuur wordt een zwak kitten ook afgestoten. Gelukkig was je erbij toen Draakje overleed.

Nu lekker zorgen en vooral genieten van die overgebleven kitten (hoe heet dat?) en moeders! Het wordt steeds leuker, zo'n klein ding!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:39

Achgossie arme ukkie, maar jij hebt in ieder geval gedaan wat je kon voor dr en dat is toppie!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:51

Je hebt zo je best gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet.
Geniet maar van je mama poes en haar kitten.
Dikke knuffel want die verdien je gewoon, je bent een super baasje.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 10:53

dankjewel meiden :)

echter zit ik nog met mijn handen in mijn haren qua moeder poes/kitten..

ze is zo krols als wat en heeft 0 aandacht voor de kitten.. ze hapt nog steeds naar dr en verplaatst er zodat zij rust heeft in de bench..
what to do?