MyWishMax schreef:hanny_jelke schreef:nou ik heb toch al een aantal verhalen gehoord en ook mee gemaakt van dicht bij dat de eigenaar van de bijtende aangelijnde hond in het gelijk gesteld wordt.
als ik met de hond van mijn overbuurman loop, probeer ik ook te voorkomen dat een loslopende hond bij hem komt, door hem te blokeren, tussen de honden gaan staan en met arm gebaar richting zijn baas wijzend (niet dat hij het snapt) en strenge stem opzetten "ga terug nar de baas" maar als ik het dan nog niet kan voorkomen tsja heel jammer, maar eigenaar van loslopende hond gewaarschuwd en proberen te voor komen, en ik weet heel zeker dat ik dan ik dan in het gelijk gesteld wordt
In het gelijk gesteld door wie? Door de verzekering? Of tijdens een rechtszaak?
meestal is het verzeker werk, maar als het uit loopt op een recht zaak, en ik heb gedaan wat ik kon, om het te voorkomen, dan kunnen ze mij niks kwalijk nemen.
een eigenaar kiest er voor zijn hond los te laten, en ja het blijven natuurlijk altijd dieren, die ook wel eens hun eigen wil door zetten, maar dat weet je als dieren eigenaar, en dat is dan ook een risco die je voor lief neemt, omdat je, je hond zijn/haar vrijheid gunt