Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:27

Kattenbak schreef:
Gini schreef:
Je laat je kat vrij rond lopen in een wereld waar achter iedere hoek een potentieel dodelijk gevaar schuilt, maar een balletjespistool ben je op tegen?

Dat er mensen bewust zoiets overwegen.

Ooit gehoord van leven en laten leven? De buren hebben een kooi vol irritante vogels, zij een dikke zwarte kat.

Maar mijn irritante vogels leggen het loodje van die dikke zwarte kat, niet andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:29

Inderdaad, katten lopen het risico om overreden te worden, een muis die gif op heeft te eten, etc... maar dat zijn geen gevaren die met opzet gebeuren.

Een balletjespistool gebruiken wordt wel met opzet gedaan, en daar ben ik op tegen. Natuurlijk is een emmer water gooien ook met opzet, maar dat is verder niet schadelijk (al moet je dat niet doen als het vriest, maar een normaal mens zou zoiets ook wel kunnen bedenken voordat hij/zij dat doet). Met een balletjespistool kan je een oog raken o.i.d.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:33

_Liz89_ schreef:
Na verschillende maatregelen (ook bovenstaande dus :+ ), die niet hielpen... Heeft mn vader hem bij kop en kont (ja, letterlijk.. Nekvel en staartaanzet xD) gegrepen toen ie wilde vluchten, en zo over de schutting gesmeten, hahahaa!

_O- Hahaha, geweldig _/-\o_

Ik had er toch de hond op afgestuurd denk ik..

Vervelend probleem zoiets.. Al helemaal met zulke buren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:34

Kattenbak schreef:
Gini schreef:
Je laat je kat vrij rond lopen in een wereld waar achter iedere hoek een potentieel dodelijk gevaar schuilt, maar een balletjespistool ben je op tegen?

Dat er mensen bewust zoiets overwegen.

Ooit gehoord van leven en laten leven? De buren hebben een kooi vol irritante vogels, zij een dikke zwarte kat.

Met het grote verschil dat de buren hun voliere op eigen terrein houden en die dikke zwarte kat niet.

Verder vind ik het idd naief. Kat wel los laten lopen, met alle gevaren. Maar iemand die vervolgens zijn eigen eigendom wil verdedigen tegen andermans beest is volgens jullie idioot en moet zich schamen...

M_D_H

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:42

Een kat is een huisdier en hoort dus ook gewoon binnen.
Als je kat percee buiten moet lopen prima, maar dan deal je met de gevolgen er van.
En die gevolgen kunnen net zo goed buren zijn die hun terrein kat vrij willen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:44

Resistance schreef:
Inderdaad, katten lopen het risico om overreden te worden, een muis die gif op heeft te eten, etc... maar dat zijn geen gevaren die met opzet gebeuren.

Een balletjespistool gebruiken wordt wel met opzet gedaan, en daar ben ik op tegen. Natuurlijk is een emmer water gooien ook met opzet, maar dat is verder niet schadelijk (al moet je dat niet doen als het vriest, maar een normaal mens zou zoiets ook wel kunnen bedenken voordat hij/zij dat doet). Met een balletjespistool kan je een oog raken o.i.d.

Euuh gif word toch met opzet neergezet? :')

Hier komt gewoon flink wat stroom om de toekomstige voliere.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:46

M_D_H schreef:
Als je kat percee buiten moet lopen prima, maar dan deal je met de gevolgen er van.
En die gevolgen kunnen net zo goed buren zijn die hun terrein kat vrij willen houden.

Dus jij zou een hond ook de hele dag binnen houden?
Katten horen buiten, onze katten kunnen echt niet de hele dag binnen zitten.

en konijnen zouden dan ook maar allemaal naar binnen moeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:50

mignonne2403 schreef:
M_D_H schreef:

Een hond hou je toch ook binnen de omheining? Een konijn toch ook? Dus waarom een kat niet?

Die van ons kunnen straks buiten komen, maar wel binnen de omheining.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:51

ik zou ook een stroomdraadje spannen maar inderdaad als je mijn kat zou neer schieten zou ik je wat aan doen := ik vind het wel een beetje overdreven om je kat binnen te houden want katten zijn nu eenmaal buiten dieren. en zorgen dat je kat de tuin niet uit kan...... dat is moeilijk en dan zit je zelf in een mega kooi/tuin 8)7 maar ik snap je punt wel ik zou het ook vervelend vinden...

p.s een kat is meester in ontsnappen. geloof me maar -O-

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:51

mignonne2403 schreef:
M_D_H schreef:

Iets met appels en peren... want een kat laat je ook echt uit aan een riem.

Overigens komen katten overal op anderen hun terreinen, dat is met honden toch zeker niet zomaar zo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:57

Hannah338 schreef:
ik zou ook een stroomdraadje spannen maar inderdaad als je mijn kat zou neer schieten zou ik je wat aan doen := ik vind het wel een beetje overdreven om je kat binnen te houden want katten zijn nu eenmaal buiten dieren. en zorgen dat je kat de tuin niet uit kan...... dat is moeilijk en dan zit je zelf in een mega kooi/tuin 8)7 maar ik snap je punt wel ik zou het ook vervelend vinden...

p.s een kat is meester in ontsnappen. geloof me maar -O-

Dan maak je een mooie kattenren voor je kat. En nee een gedomesticeerde kat is een huiskat, dus huisdier. En die horen netjes op eigen terrein te blijven. Hoeft van mij niet binnen te zijn, maar ook niet op mijn grond. Komt ie daar toch (of op de weg), dan is dat jouw eigen risico en dus ook jouw probleem.

Als een kat ervoor zorgt dat mijn broedende vogel haar kleintjes in de steek laat of zich kapot vliegt, dan neem ik maatregelen :)
(En wij hebben zelf ook een kat, dus ik ben echt geen kattenhater.)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-06-14 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:58

Cayenne schreef:
Dan maak je een mooie kattenren voor je kat. En nee een gedomesticeerde kat is een huiskat, dus huisdier. En die horen netjes op eigen terrein te blijven. Hoeft van mij niet binnen te zijn, maar ook niet op mijn grond. Komt ie daar toch (of op de weg), dan is dat jouw eigen risico en dus ook jouw probleem.

Zo is dat, niets meer, niets minder. _/-\o_

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:34

je hoeft hem dan toch niet meteen iets aan te doen? grote dierenvrienden hier...

Hier lopen de katten los rond, net zoals die van vele buren, die lopen allemaal door de tuin heen en onze katten ook door hun tuin.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:36

[/quote]

Overigens komen katten overal op anderen hun terreinen, dat is met honden toch zeker niet zomaar zo.[/quote]

Wij hebben al heel vaak hondenpoep in onze tuin gehad, en een paar keer een boze hond die de cavia's bijna opat :(

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:41

Ik heb 2 buitenkatten. Daarnaast heeft mijn tuin regelmatig bezoek van 4 a 5 buurkatten. Toen mijn krielkuikens arriveerden zat het hele zootje tv te kijken voor de ren. En iedere kat heeft de stevigheid van de ren getest. Na 2 dagen werd er niet meer aan het gaas gefrunnikt. Nog steeds komt er af en toe een kat kijken. Maar ze proberen niets meer nu ze weten dat de ren katproof is.

Mijn tip dus: zorg dat de ren katproof is en je vogels voldoende veilige plekken hebben om zich terug te trekken, ontspan en geniet van het schouwspel :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:42

mignonne2403 schreef:
je hoeft hem dan toch niet meteen iets aan te doen? grote dierenvrienden hier...

Hier lopen de katten los rond, net zoals die van vele buren, die lopen allemaal door de tuin heen en onze katten ook door hun tuin.

Heel prima dat hun dat goed vinden. Ik word er niet blij van als er vreemde katten bij ons in de tuin staan te poepen.
Ik laat mijn hond ook niet los door de wijken lopen en in iedereens tuin poepen, zou wat zijn zeg.
Betalen ook nog eens belasting voor de honden, en de katten maar vrij rond lopen.

Nee, wat Cayenne zei, is duidelijk zat.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:54

Van kattenpoep gaat niemand dood. Het is niet dat ze op je bed komen poepen, het is maar op het gras. Als je een hond hebt doen die dat ook, dan schep je de kattenpoep even mee weg samen met de hondenpoep.

Grappig dat er problemen gemaakt zouden worden over het wegscheppen van een beetje kattenpoep := dan moet je dus nooit een paard nemen waarvan je zelf de stal moet uitmesten :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:01

Letitia1991 schreef:
Van kattenpoep gaat niemand dood. Het is niet dat ze op je bed komen poepen, het is maar op het gras. Als je een hond hebt doen die dat ook, dan schep je de kattenpoep even mee weg samen met de hondenpoep.

Grappig dat er problemen gemaakt zouden worden over het wegscheppen van een beetje kattenpoep := dan moet je dus nooit een paard nemen waarvan je zelf de stal moet uitmesten :')

Maar mijn paard is van mezelf en dan weet ik dus dat ik mest moet scheppen. Om de kattenpoep in de tuin heb ik niet gevraagd.
Wat een bizarre vergelijking weer :')

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:05

Mijn oom had ook een volliere en die had gewoon stroomdraadjes gespannen, katten kwamen er 1x op en daarna nooit meer. Leren ze zo af hoor, en zielig is het niet :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:09

mignonne2403 schreef:
Citaat:

Overigens komen katten overal op anderen hun terreinen, dat is met honden toch zeker niet zomaar zo.

Wij hebben al heel vaak hondenpoep in onze tuin gehad, en een paar keer een boze hond die de cavia's bijna opat :(

En dat vindt niemand normaal... En bij een kat is het helemaal niet raar dat ze de vogels en andere dieren opvreten... Dat is de natuur zegt men dan. Gek genoeg is mijn hond ook een roofdier, waarom is het bij mijn hond dan geen natuur?
Die vergelijking met mest scheppen is echt heel raar. Normaal gesproken hoef ik in een paardenstal niet met mijn handen door het stro te woelen, in mijn tuin wel..

En leititia, je weet dat kattenpoep ziektes mee kan brengen? Mijn man heeft toxoplasmose gehad, plukt er nog steeds de vruchten van. Laat staan kleine kinderen, zwangere vrouwen en oudere mensen. Die kunnen er wel degelijk heel ernstige gevolgen van ondervinden. De dood weet ik niet, maar beschadigingen aan hersenen en netvlies zijn wel mogelijk. Spontane abortus, misvormde kinderen. Ook persoonlijkheidsveranderingen kunnen ontstaan door toxoplasmose. Dankzij Andermans kat. Te bizar dat dat nog steeds wordt toegestaan. Bij honden schreeuwt men al moord en brand als het aan je schoen zit, bij katten is het normaal om er in te graaien als ik nota bene in mijn eigen tuin aan het werken ben...

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:46

secricible schreef:
En dat vindt niemand normaal... En bij een kat is het helemaal niet raar dat ze de vogels en andere dieren opvreten... Dat is de natuur zegt men dan. Gek genoeg is mijn hond ook een roofdier, waarom is het bij mijn hond dan geen natuur?
Die vergelijking met mest scheppen is echt heel raar. Normaal gesproken hoef ik in een paardenstal niet met mijn handen door het stro te woelen, in mijn tuin wel..

En leititia, je weet dat kattenpoep ziektes mee kan brengen? Mijn man heeft toxoplasmose gehad, plukt er nog steeds de vruchten van. Laat staan kleine kinderen, zwangere vrouwen en oudere mensen. Die kunnen er wel degelijk heel ernstige gevolgen van ondervinden. De dood weet ik niet, maar beschadigingen aan hersenen en netvlies zijn wel mogelijk. Spontane abortus, misvormde kinderen. Ook persoonlijkheidsveranderingen kunnen ontstaan door toxoplasmose. Dankzij Andermans kat. Te bizar dat dat nog steeds wordt toegestaan. Bij honden schreeuwt men al moord en brand als het aan je schoen zit, bij katten is het normaal om er in te graaien als ik nota bene in mijn eigen tuin aan het werken ben...

Toxoplasmose krijg je alleen door met je blote handen in aanraking te komen met die bacterie. Er zijn zoveel zwangere vrouwen met binnenkatten die nog steeds de kattenbak moeten schoonmaken hoor. Dan doe je eventjes plastic handschoenen aan bijvoorbeeld. Verder is de grootste oorzaak van toxoplasmose niet kattenpoep, maar rauwe groenten en vruchten.

Dat van stallen uitmesten was trouwens geen vergelijking, maar een uitdrukking van verwondering dat wij paardenvrouwen zonder met onze ogen te knipperen 3 stallen uitmesten, maar voor sommigen is dan even een drolletje kattenpoep aan de kant doen iets onoverkomelijks :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:53

Ik weet niet, maar ik zit regelmatig met blote handen in de tuin te rommelen. Dat er genoeg vrouwen zijn die de kattenbak moeten verschonen, daar kiezen zij toch voor? Ik kies neit voor andermans kattenstront in mijn tuin.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:55

Bovendien ligt die kattenstront in de tuin van een ander, die daar niet om gevraagd heeft. Dat jij je kat buiten laat, prima. Maar dan mag je ook de stront in mijn tuin komen opruimen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:56

Een hond kan je makkelijker bij je houden én die kan je uitlaten.
In onze tuin kan je een hond houden, maar de kat kan overal tussendoor. De tuin afzetten is geen optie en een kattenren past hier ook niet. Gelukkig lopen hier wel meer katten rond en heb ik nog niemand horen klagen.

Daarnaast jagen katten nou eenmaal en maar goed ook. Hoeveel muizen ze hier al hebben gevangen :Y)
En dan heb ik het nog maar over mijn eigen 2 katten.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:59

Het is maar een drolletje hoor :') Ik kies voor zoveel dingen niet waar andere mensen en hun aanhang toch voor zorgen dat ik er mee te maken krijg, als ik (en anderen) van alles zo'n probleem moet gaan maken... :=

Overdrijven is ook een vak natuurlijk.