secricible schreef:En dat vindt niemand normaal... En bij een kat is het helemaal niet raar dat ze de vogels en andere dieren opvreten... Dat is de natuur zegt men dan. Gek genoeg is mijn hond ook een roofdier, waarom is het bij mijn hond dan geen natuur?
Die vergelijking met mest scheppen is echt heel raar. Normaal gesproken hoef ik in een paardenstal niet met mijn handen door het stro te woelen, in mijn tuin wel..
En leititia, je weet dat kattenpoep ziektes mee kan brengen? Mijn man heeft toxoplasmose gehad, plukt er nog steeds de vruchten van. Laat staan kleine kinderen, zwangere vrouwen en oudere mensen. Die kunnen er wel degelijk heel ernstige gevolgen van ondervinden. De dood weet ik niet, maar beschadigingen aan hersenen en netvlies zijn wel mogelijk. Spontane abortus, misvormde kinderen. Ook persoonlijkheidsveranderingen kunnen ontstaan door toxoplasmose. Dankzij Andermans kat. Te bizar dat dat nog steeds wordt toegestaan. Bij honden schreeuwt men al moord en brand als het aan je schoen zit, bij katten is het normaal om er in te graaien als ik nota bene in mijn eigen tuin aan het werken ben...
Toxoplasmose krijg je alleen door met je blote handen in aanraking te komen met die bacterie. Er zijn zoveel zwangere vrouwen met binnenkatten die nog steeds de kattenbak moeten schoonmaken hoor. Dan doe je eventjes plastic handschoenen aan bijvoorbeeld. Verder is de grootste oorzaak van toxoplasmose niet kattenpoep, maar rauwe groenten en vruchten.
Dat van stallen uitmesten was trouwens geen vergelijking, maar een uitdrukking van verwondering dat wij paardenvrouwen zonder met onze ogen te knipperen 3 stallen uitmesten, maar voor sommigen is dan even een drolletje kattenpoep aan de kant doen iets onoverkomelijks