Nikass schreef:
Hoezo is het ergerlijk dat iemand op zoek gaat naar een hond en geen pitbullachtige wil?
En waarom zouden die buitenlandse honden per definitie weer in het asiel belanden? Ik heb nog nooit een buitenlander in het asiel zien zitten nadat hij al geadopteerd is geweest.
Dat er veel pitbullachtige in het asiel zitten zegt iets over de mensen die in eerste instantie zo'n hond nemen, meestal omdat het lekker macho is.
Dan weet je echt niet waar je over praat!
ER zitten veel pitbull achtigen in de Nederlandse asielen en dat is niet voor niks. Juist omdat het lekker stoer staat.......... met alle ellende als gevolg.
De buitenlandse honden komen ook vroeg of laat met wat pech in de Nederlandse asielen terecht en of op de marktplaats omdat men er vanaf wilt........ zat voorbeelden van hoor. Zelfs een noodoproep gehad van iemand dat ik ken omdat die weer iemand kent die een hond uit het buitenland had gehaald, of ik die hond niet wilde hebben? anders moeten ze het naar het asiel brengen, want ze willen de hond niet meer............tja.... ik hoef de hond niet, dat ze zelf hun probleem netjes moet gaan oplossen, dat ze het zichzelf hadden aangedaan door er niet goed over na te denken.
En geloof me..... ze zijn heus niet de enigste hoor.
Denk goed na......... als men in Nederland honden neemt en ervan af willen, precies zelfde hoor als men de honden uit het buitenland nemen en men wil er ook vanaf............ Waarom zou het alleen de Nederlandse honden overkomen, bij de uit het buitenland gehaalde honden overkomt het net zo goed hoor.