anneliesdj schreef:@ betadine, je moet sneller zijn en al veel eerder ingrijpen, de hond mag niet naast de tafel staan als jullie eten, als hij netjes op zijn plek ligt kan hij ook niet ongezien iets van je bord snaaien als je even niet kijkt.
Zo ook met dat kind, hond moet leren dat wanneer kind een koekje heeft hij uit de buurt moet blijven = 2 meter ruimte voor het kind, als hij gewoon tegen het kind aan mag staan en er omheen draait kun je niet ingrijpen als hij dat koekje stiekem snaait, dan loop je gewoon ver achter de feiten aan.
Aan mijn eten komt die niet hoor. Als wij eten ligt hij gewoon op zijn plek of jaag ik hem weg als hij wilt bedelen.
Dat van dat kind is niet mijn voorbeeld maar van een tjech van kennissen die het deed, maar had zowaar eentje van hem kunnen zijn.
Iets wat ze op zo een moment gemeen hebben is dat ze weten dat het niet mag, je van op afstand nog nee roept en de hond dan de eerste minuten niet meer in je buurt komt en probeer dan maar eens sneller te zijn. Ik trek dan meestal een schoen uit
met jullie theorie is niets mis, maar geloof mij a.u.b. je kunt het niet bij alle honden gaan afleren tenzij je bereid bent hem aan je arm te kleven om steeds te kunnen ingrijpen als hij een poot uitsteekt, maar wie leeft er nu zo...
Ik lees hier toch dat de meesten hier vooral ervaring hebben met gemakkelijkere honden. ik dacht net hetzelfde als ik mijn hond in huis nam "ze zijn hoe je ze opvoedt", maar nu 7 jaar later heb ik toch genoeg situaties gezien waar dingen niet afgeleerd konden worden waardoor de hond in het asiel belandde...