Aaien? Eerst vragen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:13

Jack vind ik een ander verhaal, vind ik sowieso al niet een hond die er knuffelig uit ziet :=

Maar tja, kleine dieren hebben nu eenmaal sneller een hoger aai gehalte. T is niet voor niets dat een shetlander vaak nog wordt aangezien als die geweldige kinderpony, terwijl de meeste shetten nou niet bepaald kindvriendelijk zijn haha. Mensen zullen eerder die shet willen aaien van 'ahhhh lief' dan een grote Shire :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:14

Helemaal mee eens. Erger me er zo aan. Wij hebben er dus 1 die dus uitvalt dus aaien is niet van toepassing := maar dan wil de aandacht van mijn hond hebben en dat lukt niet als mensen domvblijven staan en zeggen jaaaa wat is er dan? Je hoeft niet zo boos te zijn. Onder tussen word die hond steeds gekker in de kop.
Loop toch gewoon door haha je ziet dat die hond je niet moet, heb gelijk al gezegd ik wil voor een tuigje met niet aaien er op.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:16

vuurneon schreef:
Jack vind ik een ander verhaal, vind ik sowieso al niet een hond die er knuffelig uit ziet :=

Maar tja, kleine dieren hebben nu eenmaal sneller een hoger aai gehalte. T is niet voor niets dat een shetlander vaak nog wordt aangezien als die geweldige kinderpony, terwijl de meeste shetten nou niet bepaald kindvriendelijk zijn haha. Mensen zullen eerder die shet willen aaien van 'ahhhh lief' dan een grote Shire :D

Tja die ander van ons ziet er dus knuffelig uit, maar houd niet van kinderen (is ook weggedaan omdat hij gromde naar hun kind) Hij zal niets doen maar je ziet hem gewoon veranderen als een kind achter hem aan zit om hem te aaien.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:24

Ess_Ramona schreef:
Leuke bandjes! Omdat ie van ons gek is op kinderen heeft hij een hoog knuffel gehalte. Maar hij is nogal lomp, dus bulldozert ie ze soms omver..

Die van ons is te vriendelijk :'). Die is gek op mensen en honden, maar niet alle honden zijn gek op andere honden.
Wel een keer meegemaakt dat hij bijna is aangevallen door een valse hond die losliep. En kregen wij de schuld.. Hallo, die van ons wilt spelen, dat die van jou bijt kan ik niet ruiken..

Ik laat mijn hond sowieso nergens op af stormen en ben ook not amused als er een hond komt 'die alleen maar wil spelen'. Hou je hond bij je :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:57

Die van ons mag ook echt niet op andere afstormen.
Die hond kwam op ons afgerend als een idioot.. Dus die van ons was al aan het huppelen en alles, totdat zn tandjes kwamen.. Dus ik onze hond gepakt en stuk mee weggelopen, en toen kwamen die eigenaren er aan. Ze waren m al kwijt..

Op andere honden af mag ie echt niet. Ook niet naar bekende honden.

Maar dat andere mensen hun dieren erop af laten rennen kan ik helaas niks aan doen :Y).

Florale

Re: Aaien? Eerst vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:22

Hier kan je ook eventueel tekst op de lijn laten zetten, alle kleuren, dus ook oranje/groen en rood.
Prijs is om te doen.
http://www.my-k9.eu/hondenriem/naam/25mm

Dit is onze Mex, hoge aaibaarheidsfactor. Voor mensen erg lief maar voor andere honden dus niet.
Los lopen ontwijkt ze ze, grote honden gaat ze voor liggen maar kleintjes wil ze dus nog wel eens proberen te pakken.
Afbeelding

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:26

Die riemen zijn wel gaaf!

Nou is onze hond super lief, maar soms roepen mensen hem, of fluiten, als ie netjes naast me zit en dan denk ik echt: flikker nou op.. Heel banketstaaf, maar waar :+.

Ook is het niet altijd fijn als mensen zomaar op onze hond duiken, zeker niet aangezien hij onwijs oud is en overal bulten en wondjes snel krijgt, voor hem ook niet fijn als iemand over een wondje loopt te krabben. Iedereen hoort netjes te vragen of ze een hond mogen/kunnen aaien, vind ik, maar daar is de helft van Nederland het niet met me eens :').

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:29

Ik liep ooit met een Mechelse herder die wat had meegemaakt (ik was gastgezin voor de dierenambulance). Niet dat hij ooit gebeten had bij de dierenambulance of bij mij, maar je weet niks van het verleden van de hond en hoe hij in vorige situaties is geweest. Hond had een snuitband en als er wandelaars of mensen met andere honden aan kwamen dan stak ik over of ging ik ze uit de weg en zorgde dat de hond zijn aandacht bij mij had.

Komt er opeens een kind uit de bosjes recht voor ons en loopt met open armen schreeuwend op de hond af. %) Ik kon hem echt maar net wegtrekken en met mijn hand aan zijn halsband langs me neer leggen op de grond. Kind: "Ja wij hebben thuis ook een Mechelse herder" Heb haar zo aardig mogelijk proberen uit te leggen dat dat niet betekend dat het een goed idee is op zo'n manier op andermans honden af te gaan.

Ik heb daarna ook maar gewoon alle honden die bij mij geplaatst werden standaard met muilkorf uitgelaten. Voor meer als de helft daarvan waarschijnlijk onnodig, maar beter dan een ongeluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:24

Afbeelding :D