Sababber schreef:Ik zit zojuist man bijt hond te kijken. Waar een jonge vrouw op de bank zit met haar hondje. De vrouw lijdt aan een ziekte en ik vermoed ALS. Vervolgens verteld ze op tv dat ze met haar hondje is gaan zwemmen en dat ze het fijn vond dat dat kon met haar hondje. En dat als ze euthanasie laat plegen haar hondje "met haar mee gaat" kortom, het dier krijgt een spuitje terwijl het gezond is omdat zijn baasje overlijdt en deze wens heeft.. ik schrok er zelf nogal van.. ik zou mijn dier zijn leven niet willen beëindigen omdat ik het zelf niet meer zie zitten..
Wat vindt jij?
Ik vind het afhankelijk van de leeftijd van het dier en mensen in de omgeving die ervoor zouden kunnen zorgen. Een oud hondje (of ander huisdier) dat niet opgevangen kan worden in de directe omgeving kan misschien beter meteen ingeslapen worden dan in een asiel komen waar het uiteindelijk alsnog dood gaat (ingeslapen of door ouderdom omdat niemand het wilt hebben).
Is er echter opvang in de omgeving, dan zou ik daarvoor gaan, en bij een jonger dier (dat gezond is), is de kans op een fijne nieuwe plek ook groot, en vind ik laten inslapen bij eigen dood niet kunnen.
)van mijn huisdieren,ik houd niet van een onbekend varkentje of koetje,daarnaast gaan deze dieren niet voor niets dood,dat heet een voedselketen,alleen al om miljoenen honden en katten die wij als HUISdier houden te voeden zullen deze dieren gedood moeten worden...
Ik zeg als ik
.
Alsof dat beest dat weet en dan nog, hij staat dan nog 23 uur zich te vermaken met dat beetje stro over het algemeen want hooi krijgt de helft ook niet fatsoenlijk en het dan raar vinden als die beesten raar gaan doen..