bij overlijden eigenaar hond laten inslapen. wat vindt bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:29

Sababber schreef:
Ik zit zojuist man bijt hond te kijken. Waar een jonge vrouw op de bank zit met haar hondje. De vrouw lijdt aan een ziekte en ik vermoed ALS. Vervolgens verteld ze op tv dat ze met haar hondje is gaan zwemmen en dat ze het fijn vond dat dat kon met haar hondje. En dat als ze euthanasie laat plegen haar hondje "met haar mee gaat" kortom, het dier krijgt een spuitje terwijl het gezond is omdat zijn baasje overlijdt en deze wens heeft.. ik schrok er zelf nogal van.. ik zou mijn dier zijn leven niet willen beëindigen omdat ik het zelf niet meer zie zitten..

Wat vindt jij?

Ik vind het afhankelijk van de leeftijd van het dier en mensen in de omgeving die ervoor zouden kunnen zorgen. Een oud hondje (of ander huisdier) dat niet opgevangen kan worden in de directe omgeving kan misschien beter meteen ingeslapen worden dan in een asiel komen waar het uiteindelijk alsnog dood gaat (ingeslapen of door ouderdom omdat niemand het wilt hebben).

Is er echter opvang in de omgeving, dan zou ik daarvoor gaan, en bij een jonger dier (dat gezond is), is de kans op een fijne nieuwe plek ook groot, en vind ik laten inslapen bij eigen dood niet kunnen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:29

Nee, een hond als die van Dito zou ik ook niet meer herplaatsen op die leeftijd en met mankementen. Net als mijn "probleemhond" en mijn zieke hond ook niet.

Maar in de meeste andere gevallen wordt er vaak te veel vermenselijkt en dingen verondersteld die niet kloppen. Ik geloof best dat de meeste honden goed te herplaatsen zijn.
Uitzonderingen daargelaten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:30

xSogno schreef:
Overigens verbaasd het mij wel hoeveel vleeseters altijd zo geshockeerd zijn hierover. Beesten die gegeten worden worden ook kerngezond geslacht. Als ze ergens ter wereld honden eten en die gezond slachten is dat dan ook moreel verkeerd puur omdat het honden zijn?

nee ik HOUD ( weet je wel houden van :+: )van mijn huisdieren,ik houd niet van een onbekend varkentje of koetje,daarnaast gaan deze dieren niet voor niets dood,dat heet een voedselketen,alleen al om miljoenen honden en katten die wij als HUISdier houden te voeden zullen deze dieren gedood moeten worden...

ik weiger mijn honden te vergelijken met een plofkip ...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:31

Axel_Valerie schreef:
Het gaat erom dat er iemand hier in dit topic roept dat het merendeel van de paarden het slecht heeft. Dat honden eigenlijk bijna altijd tekort komen.. En dat je dan maar gewoon moet overgaan op euthaniseren omdat er toch bijna geen mensen in deze wereld zijn die voor jou dieren kunnen zorgen.

Spring je ook zo in de bres voor alle koetjes en varkentjes die elke dag gezond geslacht worden? Het zijn toch haar beesten? Als zij dat zo vind waarom zou ze dat moeten veranderen?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:32

xSlvna schreef:
Heb meer paarden gezien die het slecht hebben dan die het écht goed hebben, die zijn namelijk op 2 handen te tellen als ik in mijn omgeving kijk.

Net als met honden, overal waar ik kijk mist wel iets (bij de een mist meer als bij de ander), weer op een enkeling na.

Als ik nu zo denk kan ik echt niemand opnoemen waar mijn paard of hond het écht goed zou hebben.

Dus dat was jij niet?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:34

En dan ben ik egoïstisch? _O-

"Als ik ze niet ken en ze op mag eten mogen jullie ze lekker slachten, een plofkip, varken en koe zijn toch waardeloos tegenover mijn lieve hond".

Axel, ik schrijf 'overal waar ik kijk' (lees het als in "zo ver ik in mijn omgeving ervaar"), ik kijk niet in vreemden hun huizen, ik kijk niet bij de mensen op de hoek in huis, ik kijk niet bij de mensen een dorp verder in huis. Ik heb het over de mensen die ik ken. Dan maakt de wereld niet verrot hoor, ik weet dat ik gewoon in een verrotte stad woon. :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:35

xSogno schreef:
Axel_Valerie schreef:
Het gaat erom dat er iemand hier in dit topic roept dat het merendeel van de paarden het slecht heeft. Dat honden eigenlijk bijna altijd tekort komen.. En dat je dan maar gewoon moet overgaan op euthaniseren omdat er toch bijna geen mensen in deze wereld zijn die voor jou dieren kunnen zorgen.

Spring je ook zo in de bres voor alle koetjes en varkentjes die elke dag gezond geslacht worden? Het zijn toch haar beesten? Als zij dat zo vind waarom zou ze dat moeten veranderen?

Ik eet geen tot heel weinig vlees.

xSlvna

Re: bij overlijden eigenaar hond laten inslapen. wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:35

Heel weinig vlees, zeker van een zieke koe?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:36

Axel_Valerie schreef:
Ik vind het gewoon echt stekend dat er mensen zijn hier die denken dat ze zoveel beter zijn dan andere als het gaat om verzorging van dieren. Ik heb een idee. Laten we alle dieren anders euthaniseren. Ze voelen het toch niet.

Tja, ik kwam op fb een noodkreet tegen van een poesje wat al zon 700 dagen in een asiel zit.... asiels zitten er vol mee.... allemaal van mensen die niet egoistisch zijn en vinden dat ook anderen voor hun dieren kunnen zorgen....

Axel_Valerie

Dus jouw dieren kunnen het buiten jouw verrotte stad niet goed hebben bij een onbekende?

Axel_Valerie

xSlvna schreef:
Heel weinig vlees, zeker van een zieke koe?

Nee vanwege een aandoening, dankjewel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:37

Dat heb ik nergens gezegd, dat lees jij. Als jij dingen leest die er niet staan, tja dat is écht niet mijn schuld.

xSogno

kimmie261 schreef:
xSogno schreef:
Overigens verbaasd het mij wel hoeveel vleeseters altijd zo geshockeerd zijn hierover. Beesten die gegeten worden worden ook kerngezond geslacht. Als ze ergens ter wereld honden eten en die gezond slachten is dat dan ook moreel verkeerd puur omdat het honden zijn?

nee ik HOUD ( weet je wel houden van :+: )van mijn huisdieren,ik houd niet van een onbekend varkentje of koetje,daarnaast gaan deze dieren niet voor niets dood,dat heet een voedselketen,alleen al om miljoenen honden en katten die wij als HUISdier houden te voeden zullen deze dieren gedood moeten worden...

ik weiger mijn honden te vergelijken met een plofkip ...

Ik hou van beesten in het algemeen.....
En natuurlijk houdt jij meer van je huisdieren dan van een willekeurige kip, maar objectief gezien is de een niet meer waard dan de ander. Het varkentje gaat dan dood om nuttig tot eten te dienen (wat vaak onnodig is want er wordt meer vlees gegeten dan nodig is, en die beesten worden over het algemeen ook stukken minder goed behandeld dan het gemiddelde slachtdier) zo'n hond zou je dan zekere zin zijn nut hebben gediend als ontspanning van de baas.

Ik hou van dieren, ik vind dat alle dieren een goed leven verdienen. Huisdier of slachtkip, ze verdienen imo allebei een goed leven.

xSlvna

slimmerik schreef:
Axel_Valerie schreef:
Ik vind het gewoon echt stekend dat er mensen zijn hier die denken dat ze zoveel beter zijn dan andere als het gaat om verzorging van dieren. Ik heb een idee. Laten we alle dieren anders euthaniseren. Ze voelen het toch niet.

Tja, ik kwam op fb een noodkreet tegen van een poesje wat al zon 700 dagen in een asiel zit.... asiels zitten er vol mee.... allemaal van mensen die niet egoistisch zijn en vinden dat ook anderen voor hun dieren kunnen zorgen....

Prachtig toch, krijgen hun natje en hun droogje, niks mis mee toch? :) :')

m1992

Re: bij overlijden eigenaar hond laten inslapen. wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:41

Pfoeh, xSlvna, ik begin haast medelijden te krijgen met jouw dieren, te hopen voor ze dat jij niet vroegtijdig komt te overlijden want hun lot is daarmee direct getekend.... Hele aparte mening en ik ben blij te lezen dat veel mensen deze niet delen. De meeste mensen kopen geen dier om het in elkaar te trappen, op te sluiten en er nooit naar om te kijken, mijn pony en hondje kunnen een heel gelukkig leven hebben zonder mij en ik gun ze dat met alle liefde.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:42

slimmerik schreef:

Dat is weer een heel andere discussie.
Over hoe ondoordacht huisdieren aangeschaft worden en hoe gemakkelijk sommige mensen zijn in het dumpen ervan.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:43

Nee ik ben niet voor een asiel leven voor een dier. Maar bij het asiel komen ook heel veel goede baasjes een dier ophalen voor het leven! Mensen die vinden dat zo'n dier dat geluk moet krijgen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:45

Zou jij er dan nog zo een hond bij kopen dan? Zoals ik eerder al zei, zitten de mensen vaak aan hun grens qua dieren, de mensen die een dier willen kopen zijn óf beginners of lastiger te vinden. Jullie lezen dingen die er niet staan.

Zeker gaan dieren gewoon weg als ik wat goeds vind, maar moet ik wel toevallig een vinden :+ Ik zeg als ik niks vind dan 'pech' voor het dier, ik ben van mening dat ik voor een dier moet zorgen tot een einde, en hieronder versta ik niet dat ik het dier maar aan random iemand moet verkopen 'in de hoop dat het goed gaat'.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:45

xSlvna schreef:
Dat heb ik nergens gezegd, dat lees jij. Als jij dingen leest die er niet staan, tja dat is écht niet mijn schuld.

Moet ik nu weer een quote gaan zoeken?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:46

Sassy schreef:
slimmerik schreef:

Dat is weer een heel andere discussie.
Over hoe ondoordacht huisdieren aangeschaft worden en hoe gemakkelijk sommige mensen zijn in het dumpen ervan.

Ook. Maar er zitten ook echt wel wat beesten in van mensen die overleden zijn, en indien dit oude/ ongezonde/ moeilijke dieren zijn, kun je je afvragen of zo'n wel een fijne plek is voor zo'n beestje.

Ik ben absoluut niet voor onnodig inslapen maar het overwegen in bepaalde situaties heb ik best begrip voor :j .

Die mevrouw van man bijt hond die gaf alleen als reden dat ze haar hond wou meenemen? Dat vind ik wel egoïsme dan, als dat enige reden is.

xJurdyWonanx

En toch snap ik xSlvna wel.. Zelfs een van mijn beste vriendinnen daar zou ik mijn paard niet aan geven, en nog wel meer mensen in mijn vrienden/kennissen kring die ik mijn paard nooit zou laten verzorgen.
Ken genoeg mensen die het wel goed vinden als hun paard in de winter 24 uur per dag op stal staan, want ja in de zomer kan hij de hele dag weer buiten 8)7 Alsof dat beest dat weet en dan nog, hij staat dan nog 23 uur zich te vermaken met dat beetje stro over het algemeen want hooi krijgt de helft ook niet fatsoenlijk en het dan raar vinden als die beesten raar gaan doen..
Heb 7 maanden terug dit paardje gekocht en binnen 1,5 maand stond ik geloof ik al op de 4de stal, het paradijsje voor mijn beestje. De andere stallen leken geschikt, want ze waren steeds iets beter dan de vorige maar eenmaal daar wilde ik hem eigenlijk alweer opladen en toch staan ook die stallen gewoon vol over het algemeen, dus ja er zijn genoeg met een plank voor de kop.
Toevallig wonen ik en xSlvna geloof ik ook nog bij elkaar 'in de buurt' dus wat dat betreft kan dat wel kloppen haha..

Hier hebben we 3 honden zitten, een oude bouvier van 13 die waarschijnlijk nog wel een jaartje heeft en die zou vast bij iemand ook wel kunnen aarden ( moet die persoon wel net als mijn vader om half 4 opstaan snachts zodra de hond blaft om hem uit te laten :') ) , een 9 jaar oude bouvier die ook makkelijk kan wennen ergens anders zolang ze haar eten krijgt en beweging en onze jack russell.. Ja dat zou ik niet weten, die hangt heel erg aan mijn vader, die toevallig eind van de maand een week weggaat voor het eerst dus hoop dat hij dan blijft eten e.d. Maar toch gok ik dat ook die wel ergens anders zou kunnen wennen na verloop van tijd.

Zou het ze dan weer totaal niet willen aandoen om ze richting asiel te doen, maar in geval als deze dan kun je van te voren bij familie e.d gaan peilen welke hond waar terecht komt en de oude anders laten inslapen.
Laatst bijgewerkt door xJurdyWonanx op 10-05-14 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

xSlvna

Axel_Valerie schreef:
xSlvna schreef:

Moet ik nu weer een quote gaan zoeken?

Ik zeg dat WAT IK ZIE NIET GOED IS, is het nu echt zo moeilijk om dat te begrijpen. Die andere stad zie ik toch niet hè, daar weet ik niet hoe iedereen is. :') Man wat ben jij vermoeiend, leer lezen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:47

Misschien is er ook iets mis met sommige asiels.

In het asiel waar ik een blauwe maandag gewerkt heb, waren veel verschillende dieren. Natuurlijk is het heel belangrijk dat de dieren herplaatst worden, maar als je er op een andere manier naar kijkt..
Het was een geweldig asiel. De katten hadden samen een kamer met dingen om op te klimmen, voer, water en een plek om naar buiten te mogen gaan. Twee tot drie keer per dag kwamen er mensen om de dieren compleet te controleren, te aaien etc. Je zag dieren compleet opbloeien.

In het asiel hadden ze echt het beste met de dieren voor. Ongezonde/moeilijk herplaatsbare/agressieve katten of honden werden met liefde behandeld en kregen vaak zelfs cursussen (honden vooral, die zijn moeilijker te plaatsen) om toch sneller een baas te krijgen en bovendien gelukkiger te worden.

Ik heb er opzich geen moeite mee met als mijn katten naar dat asiel gaan. Het is natuurlijk nog perfecter om een eigen baasje te hebben, maar ook in het asiel krijgen ze enorm veel liefde én opvoeding.

Edit: Ik weet niet hoe het er in andere asiels aan toe kan gaan, natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Mariett op 10-05-14 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:48

anneeex schreef:
dat had ik ook gezien
ik zou het niet doen je hondje kan nog gewoon super lang een goed leven hebben

Eens

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:49

xJurdyWonanx schreef:
En toch snap ik xSlvna wel.. Zelfs een van mijn beste vriendinnen daar zou ik mijn paard niet aan geven, en nog wel meer mensen in mijn vrienden/kennissen kring die ik mijn paard nooit zou laten verzorgen.
Ken genoeg mensen die het wel goed vinden als hun paard in de winter 24 uur per dag op stal staan, want ja in de zomer kan hij de hele dag weer buiten 8)7 Alsof dat beest dat weet en dan nog, hij staat dan nog 23 uur zich te vermaken met dat beetje stro over het algemeen want hooi krijgt de helft ook niet fatsoenlijk en het dan raar vinden als die beesten raar gaan doen..
Heb 7 maanden terug dit paardje gekocht en binnen 1,5 maand stond ik geloof ik al op de 4de stal, het paradijsje voor mijn beestje. De andere stallen leken geschikt, want ze waren steeds iets beter dan de vorige maar eenmaal daar wilde ik hem eigenlijk alweer opladen en toch staan ook die stallen gewoon vol over het algemeen, dus ja er zijn genoeg met een plank voor de kop.

En precies dit is wat ook mijn ervaringen zijn.

Paarden de hele dag opgesloten, mogen de wei niet op want ze kunnen zich verwonden, krijgen weinig hooi want daar worden ze dik van (krijgen wel kilo's sportbrok per dag gevoerd) en dan heb ik het alleen al over de stalling, niet eens over de omgang met de dieren en het rijden.

Nee, als ik niemand vind die mijn paard niet opsluit, niet stampt en en en, dan gaat die hemelen. Vind ik wel zo iemand dan wens ik ze samen veel plezier.