blokje schreef:maar als ik egoistische zou zijn is een katten eigenaar die zijn kat 24/7 binnen houd dan niet egoistische?
doe je toch ook puur voor jezelf.
iedereen neemt dieren voor zichzelf. altijd een egoistische keuze dus.
sommige katten zouden misschien best 24/7
binnen kunnen. maar onze buurkat mag alleen binnen en in de tuin. die jammert erg veel.
Ben ik egoïstisch omdat ik mijn kat, het dier waar ik verantwoording voor draag, waarvoor ik gekozen heb, te beschermen tegen aanrijding, vergiftiging, mishandeling van gekken, en stelen? Maakt mij dat een egoïstisch mens? Omdat ik niet wil dat mijn dier pijn lijdt, een langzame dood sterft of beschoten wordt?
Ik heb 3 binnenkatten die zelfs zelden in de tuin komen. Zij hebben een huis waar ze samen in spelen, ze hebben beschikking over het gehele huis behalve badkamer, waskamer en slaap kamer, ze hebben te eten, worden geborsteld, wordt met ze gespeeld. Ze hebben een eigen kattenkamer waar ze in kunnen als ze geen zin hebben in ons. Ze zijn gezond, en bovenal, niemand heeft last van het feit dat ik katten wil. En de katten kunnen geen gevaar van buiten af op lopen.
Als dat mij egoïstisch maakt, dan laat mij maar egoïstisch zijn.
ze kan zitten op commando en al.. ze is rond de 12 jaar en is nog maar een keer ziek geweest, maar daar is ze met de nodige medicatie goed vanaf geraakt. Mijn dierenarts zei net dat buitenkatten veel minder snel ziek zijn, omdat ze een hogere weerstand opbouwen.