boer met jachtvergunning wil hond doodschieten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:12

Ondanks dat ik het een zeer overtrokken reactie van de beste man vind zal ik het eens omdraaien. Hoe zouden de Pro-honden in de wei uitlaters het vinden als ik met 1 van onze koeien jullie tuin binnen loop en haar daar lekker zou laten schijten?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:21

femiaans schreef:
Ondanks dat ik het een zeer overtrokken reactie van de beste man vind zal ik het eens omdraaien. Hoe zouden de Pro-honden in de wei uitlaters het vinden als ik met 1 van onze koeien jullie tuin binnen loop en haar daar lekker zou laten schijten?

_/-\o_

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:26

AmyII schreef:
StalNollie schreef:
Amy wat mijn nu zo benieuwd is dat je volgens mijn nu een andere visie hierop hebt als toen in het vorige topic met de poes !

Als je in het andere topic gelezen had, had je begrepen dat de TS de omheining deels, al dan niet volledig zou willen vergoeden voor de buurman. Dus hoezo is mijn visie nu anders? De TS in dat topic wilde de buurman tegemoet komen om álle katten uit de tuin van de buurman te weren. Want hé als TS in het geval van dat topic haar katten binnen had gehouden, hadden de man en zijn vogels wel last gehouden van alle andere katten in de buurt.

maar het feit blijft dat de dieren niks op een ander te zoeken hebben.

AmyII

Re: boer met jachtvergunning wil hond doodschieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:30

@ StalNollie: Dat klopt; en het feit blijft dat ik dat ook vind en de TS in het andere topic ook. Vandaar de oplossing om de buurman een goede katwerende tuin te geven ivm zijn vogels.

Maar goed, laten we alsjeblieft on topic blijven hier, want je haalt er een heel ander onderwerp bij.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:30

Er zijn zat dieren die door stress zo hun jong afzetten door zon lief pupje die door de weide springt. Logisch dat de boer ff uit ze slof schiet , het gebeurt wel vaker honden gaan nou eenmaal graag ergens achteraan. Voor hetzelfde geld beland een koe in de sloot of ontsnappen ze.

Heb je dier onder controle of lijn ze aan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:36

femiaans schreef:

Ik zeg: DOEN! Lijkt me te komisch voor woorden :+

8nnemiek

Re: boer met jachtvergunning wil hond doodschieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:45

:)) Ik ben niet 'pro-hond-in-vreemde-wei-uitlaters', maar een koe mag hier best wat mest komen droppen hoor :+ zou mijn moestuin blij mee zijn :))
Ik heb echt weinig problemen met vreemde dieren op mijn grond. Honden en katten zijn hier welkom, en ook konijnen en reeën en vossen vind ik mooi om te zien in onze wei <3

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:49

8nnemiek, kom maar een emmertje halen hoor. Maar ik verwonder mezelf altijd dat mensen onze weiden wel eens als openbaar gebied zien. Buiten dat de koeien ziek kunnen worden is het hooi ook niet echt smakelijk als er zo'n flapdrol hun hond staat te kammen in de wei.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:51

@ hierboven:
Zolang ze geen schade veroorzaken, helemaal prima toch. Leven en laten leven. Probleem is echter dat het plezier voor de ene partij schade oplevert of op kan leveren en dan wordt het verhaal toch echt even anders.