Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowgirl schreef:quartel schreef:Kom op zeg.......zo moeilijk is het niet een ander gewoon in zijn waarde te laten hoor![]()
Jouw mening hoeft die van een ander niet te zijn.
Je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.
Daarnaast is dit mijn topic waarin ik gewoon iets vraag.
Ik vind het echt meer dan onbehoorlijk als anderen er dan een zooitje van gaan lopen maken.
Voor wie zich stoort......lees niet meer mee he?
Ik kan ook vragen dit op slot te laten zetten....maakt mij niet uit....het is maar wat jullie willen
Mijn advies: praten met buurman en anders aangeven. Hij is moedwillig bezig om dieren te willen verwonden.
Cowgirl schreef:KimD schreef:Even een paar reacties gelezen, ik ben het met Billy eens. Als ik een hond zou hebben die katten aanviel en hij had een kat te pakken die in mijn tuin zou komen en hem doden ging hij ook in de groene container. Zeker als ik wist dat er een fikse boete tegenover staat.![]()
Ik vind die spijkerplank niet bewust dierenmishandeling, wellicht is de buurman al enkele vogels verloren aan de stress of schrikreactie van een kat. Of katten die tegen de voliere aanspringen, dan is dit voor hem waarschijnlijk nog de enige uitweg.
Nog zo'n lekker figuur.![]()
Het zal maar een kat zijn die ontsnapt is uit zijn fraai afgezette tuin. Om even in jullie straatje te praten.
Anoli schreef:Het is de muur van die man, hij mag daar zelf op plaatsen wat hij wil.
Cowgirl schreef:Horsetopia schreef:Koffiedik werkt ook super om katten uit je tuin te houden. Persoonlijk vind ik spijkers wel overdreven, er zijn andere middelen
dat valt gewoon onder bewuste dierenmishandeling.
Geryon schreef:Niet te geloven dat er zoveel mensen deze man gelijk geven. Opzettelijk een dier in spijkers laten springen is DIERENMISHANDELING.
De hele kat buiten of binnen discussie heeft hier niets mee te maken want het is GEEN excuus een dier te verwonden.
Ik zou met de buurman gaan praten, maar ik denk dat dat niet zoveel zin heeft als deze man al maling heeft aan of ie het dier verwond of niet. En dan? Zou je dit inderdaad kunnen aangeven bij 144 oid?

Cayenne schreef:Cowgirl, ik vind jouw reacties eigenlijk iets te extreem. Je draait alles het negatieve in en doet alsof we met z'n allen moordenaars zijn. Probeer je het ook weleens van de andere kant te zien?
Irma_Maandag schreef:@Froukje: klinkt mooi zo'n pieptoon, maar da's pas dierenmishandeling voor de andere dieren en kinderen die in je tuin zijn (En daar NIET uit kunnen).... Hond wordt er dol van, vogels(? misschien ook?) en kinderen horen die hoge tonen ook..... Net als de katten.
quera schreef:Tsja ik geef m eigenlijk geen ongelijk.
Mijn katten komen alleen in mijn tuin. Om dit soort dingen te voorkomen. Ik wil niet dat mijn kat overlast veroorzaakt aan andere mensen. En op die plank springen ze 1 keer en daarna doen ze het niet meer. Mijn katten reageren niet op water en ik gok zo meer katten.

Billy schreef:Op het hondenforum was er iemand die had aan de binnenkant van haar tuin een systeem met rollende balken. Als de kat daar tegenop sprong, kreeg hij geen houvast en viel terug in de eigen tuin. Dat vind ik een mooi, diervriendelijk systeem eerlijk gezegd.
Billy schreef:Geryon schreef:Niet te geloven dat er zoveel mensen deze man gelijk geven. Opzettelijk een dier in spijkers laten springen is DIERENMISHANDELING.
De hele kat buiten of binnen discussie heeft hier niets mee te maken want het is GEEN excuus een dier te verwonden.
Ik zou met de buurman gaan praten, maar ik denk dat dat niet zoveel zin heeft als deze man al maling heeft aan of ie het dier verwond of niet. En dan? Zou je dit inderdaad kunnen aangeven bij 144 oid?
Maar als de buurman nou dagelijk dooie vogels in zn voliere heeft omdat de kat er steeds tegenop springt, ben je dan als katteneigenaar niet net zo schuldig?
Cowgirl schreef:KimD schreef:Even een paar reacties gelezen, ik ben het met Billy eens. Als ik een hond zou hebben die katten aanviel en hij had een kat te pakken die in mijn tuin zou komen en hem doden ging hij ook in de groene container. Zeker als ik wist dat er een fikse boete tegenover staat.![]()
Ik vind die spijkerplank niet bewust dierenmishandeling, wellicht is de buurman al enkele vogels verloren aan de stress of schrikreactie van een kat. Of katten die tegen de voliere aanspringen, dan is dit voor hem waarschijnlijk nog de enige uitweg.
Nog zo'n lekker figuur.![]()
Het zal maar een kat zijn die ontsnapt is uit zijn fraai afgezette tuin. Om even in jullie straatje te praten.
' is niet nodig. 
russel schreef:of mijn hond uitlaten in de tuin van een ander.
Slina schreef:Je zou eventueel met de buurman kunnen overleggen voor een katvriendelijke oplossing en dat je er eventueel aan wilt bijdragen?