Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:55

@Froukje: klinkt mooi zo'n pieptoon, maar da's pas dierenmishandeling voor de andere dieren en kinderen die in je tuin zijn (En daar NIET uit kunnen).... Hond wordt er dol van, vogels(? misschien ook?) en kinderen horen die hoge tonen ook..... Net als de katten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:55

Cowgirl schreef:
quartel schreef:
Kom op zeg.......zo moeilijk is het niet een ander gewoon in zijn waarde te laten hoor :(
Jouw mening hoeft die van een ander niet te zijn.
Je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.
Daarnaast is dit mijn topic waarin ik gewoon iets vraag.
Ik vind het echt meer dan onbehoorlijk als anderen er dan een zooitje van gaan lopen maken.

Voor wie zich stoort......lees niet meer mee he?

Ik kan ook vragen dit op slot te laten zetten....maakt mij niet uit....het is maar wat jullie willen

Mijn advies: praten met buurman en anders aangeven. Hij is moedwillig bezig om dieren te willen verwonden.

moedwillig? kat gaat er zelf op zitten/liggen.

overigens als je bij deze buurman van alles aansmeert hoe zit het dan met de rest, je katten zullen dan wel een ander plekje gaan zoeken.
de makkelijkste/goedkoopste oplossing lijkt me dat je de katten in je eigen tuin laat. dus zelf je tuin afzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:56

Eigenlijk, eigenlijk....is dit hetzelfde als mijn paarden laten grazen in de wei van een ander, of mijn hond uitlaten in de tuin van een ander.

Ik zou zorgen dat mijn katten in mijn eigen tuin blijven, met inderdaad een schrikdraadje. Niemand last van mijn katten, geen boze buren, geen gewonde katten....

Billy

Cowgirl schreef:
KimD schreef:
Even een paar reacties gelezen, ik ben het met Billy eens. Als ik een hond zou hebben die katten aanviel en hij had een kat te pakken die in mijn tuin zou komen en hem doden ging hij ook in de groene container. Zeker als ik wist dat er een fikse boete tegenover staat. ;)

Ik vind die spijkerplank niet bewust dierenmishandeling, wellicht is de buurman al enkele vogels verloren aan de stress of schrikreactie van een kat. Of katten die tegen de voliere aanspringen, dan is dit voor hem waarschijnlijk nog de enige uitweg.

Nog zo'n lekker figuur. 8)7

Het zal maar een kat zijn die ontsnapt is uit zijn fraai afgezette tuin. Om even in jullie straatje te praten.

Dat is pure pech, van beide kanten. Net zo erg pech als dat hij onder lijn 73 komt die net langskomt....

Urielle

Anoli schreef:
Het is de muur van die man, hij mag daar zelf op plaatsen wat hij wil.

Nee, het mag wettelijk niet eens. Wij hebben destijds last van inbrekers gehad via de achtertuin (in Nl), kwamen via de brandgang en hop de schutting over, maar je mag er geen levensgevaarlijk stroom, glasscherven, scherpe punten die niet in te schatten zijn etc. opzetten. Prikkeldraad of een hek met punten wat in te schatten is door mens en dier mochten wel. Nog sterker: stel wij hadden glas op de muur gedaan en de inbreker verwondde zich aan de scherven dan konden wij een aanklacht krijgen...
Als de spijkers dus niet in te schatten zijn vooraf, mag buurman op deze wijze niet zijn tuin of erf afschermen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:57

Cowgirl, ik vind jouw reacties eigenlijk iets te extreem. Je draait alles het negatieve in en doet alsof we met z'n allen moordenaars zijn. Probeer je het ook weleens van de andere kant te zien?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:57

Kun je niet op de schutting afzetten met gaas?( Schuin) Ik heb dat hier wel eens gezien op bokt.
Daar gaan ze niet overheen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:58

Niet te geloven dat er zoveel mensen deze man gelijk geven. Opzettelijk een dier in spijkers laten springen is DIERENMISHANDELING.

De hele kat buiten of binnen discussie heeft hier niets mee te maken want het is GEEN excuus een dier te verwonden.

Ik zou met de buurman gaan praten, maar ik denk dat dat niet zoveel zin heeft als deze man al maling heeft aan of ie het dier verwond of niet. En dan? Zou je dit inderdaad kunnen aangeven bij 144 oid?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:58

[quote="russel"]Eigenlijk, eigenlijk....is dit hetzelfde als mijn paarden laten grazen in de wei van een ander, of mijn hond uitlaten in de tuin van een ander.

Ik zou zorgen dat mijn katten in mijn eigen tuin blijven, met inderdaad een schrikdraadje. Niemand last van mijn katten, geen boze buren, geen gewonde katten....[/quote]

precies mijn punt, in eerdere reactie. wat zou men dan zeggen als de titel was buurman legt spijkermat voor de deur omdat mijn hond met uitlaten hierop poept

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:59

Dat werkt vrouwke :j
(Wel moeten er geen bomen / obstakels enz dichtbij staan en moet het schuine gedeelte breed genoeg zijn)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:59

Cowgirl schreef:
Horsetopia schreef:
Koffiedik werkt ook super om katten uit je tuin te houden. Persoonlijk vind ik spijkers wel overdreven, er zijn andere middelen ;)

dat valt gewoon onder bewuste dierenmishandeling.

Van de eigenaren van de kat ja. Die kiest er voor om zijn dier moedwillig in gevaar te brengen. Is het geen spijkerbed, is het wel een auto, gif, of wat dan ook.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:00

Op het hondenforum was er iemand die had aan de binnenkant van haar tuin een systeem met rollende balken. Als de kat daar tegenop sprong, kreeg hij geen houvast en viel terug in de eigen tuin. Dat vind ik een mooi, diervriendelijk systeem eerlijk gezegd.

Anoniem

TS, wij hebben in de tuin ook zo'n apparaatje. Geeft een hoog piepgeluid (is in te stellen) en flitst mbv bewegingsdetectie. Ik heb zelf een binnenkat en wij hebben dat ding staan tegen andere buurkatten die fijn hun behoeftes kwamen doen op onze tegels. Heeft voor je buurman miss niet groot genoeg bereik dus evt twee neer te zettwn (onze buren hebben er ook staan ivm duiven). Werken op batterijen maar gaan best lang mee. Ze zijn (hier) gewoon te koop bij de dierenwinkels voor +-€50.

Nog nooit een kind of duif van de buren horen klagen over de toon (qua duiven: die vertonen geen afwijkend gedrag). Overigens als wij overdag buiten zijn (of als je je kind of hond in de tuin laat) gewoon kwestie van knop ff op uit te zetten. Scheelt ook een hoop batterij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-14 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Irma_Maandag schreef:
Dat werkt vrouwke :j
(Wel moeten er geen bomen / obstakels enz dichtbij staan en moet het schuine gedeelte breed genoeg zijn)

Ja ik heb dat wel eens gelezen hier ergens.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:01

Geryon schreef:
Niet te geloven dat er zoveel mensen deze man gelijk geven. Opzettelijk een dier in spijkers laten springen is DIERENMISHANDELING.

De hele kat buiten of binnen discussie heeft hier niets mee te maken want het is GEEN excuus een dier te verwonden.

Ik zou met de buurman gaan praten, maar ik denk dat dat niet zoveel zin heeft als deze man al maling heeft aan of ie het dier verwond of niet. En dan? Zou je dit inderdaad kunnen aangeven bij 144 oid?

Maar als de buurman nou dagelijk dooie vogels in zn voliere heeft omdat de kat er steeds tegenop springt, ben je dan als katteneigenaar niet net zo schuldig?

tamaramt

Je buurman heeft groot gelijk! Als je katten gewond raken dan is dat jou eigen schuld.
Katten gewoon in je eigen tuin houden zodat je andere mensen niet met de ellende opzadelt van jouw eigen beesten!
Ik heb een hekel aan katten die overal op straat rondlopen en overal hun behoefte doen.
Dat doe ik met mijn honden toch zeker ook niet en ik betaal zelfs nog hondenbelasting ook! Katteneigenaren zouden ook kattenbelasting moeten betalen. Katten veroorzaken veel meer ellende en overlast dan honden.

Cowgirl

Cayenne schreef:
Cowgirl, ik vind jouw reacties eigenlijk iets te extreem. Je draait alles het negatieve in en doet alsof we met z'n allen moordenaars zijn. Probeer je het ook weleens van de andere kant te zien?

Ik ben extreem en andere die het doodnormaal vinden om spijkers, glas en de hond de kat laten doodbijten en hem vervolgens zonder pardon in de kliko te flikkeren zijn niet extreem.

Verder probeer ik het zeker van een andere kant te zien... maar niet met spijkers, pvc buizen en de hond de kat laten grijpen en dood bijten.

Ik heb al eerder gezegd dat ik groot voorstander ben van katten netjes in de tuin te laten.
Want geloof mij ik maak wekelijks de ellende mee van kat op straat.

Froukje_J

Irma_Maandag schreef:
@Froukje: klinkt mooi zo'n pieptoon, maar da's pas dierenmishandeling voor de andere dieren en kinderen die in je tuin zijn (En daar NIET uit kunnen).... Hond wordt er dol van, vogels(? misschien ook?) en kinderen horen die hoge tonen ook..... Net als de katten.

Katten sowieso honden er lopen dagelijks 10tallen langs nog nooit een hond gek zien doen..ik hoor het zelf ook maar kan noi niet zeggen dat het een erg irritante toon is..

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:02

quera schreef:
Tsja ik geef m eigenlijk geen ongelijk.
Mijn katten komen alleen in mijn tuin. Om dit soort dingen te voorkomen. Ik wil niet dat mijn kat overlast veroorzaakt aan andere mensen. En op die plank springen ze 1 keer en daarna doen ze het niet meer. Mijn katten reageren niet op water en ik gok zo meer katten.

Nee daarna kunnen ze waarschijnlijk niet meer lopen of erger. Wat Eem rot opmerking.

Cowgirl

Billy schreef:
Op het hondenforum was er iemand die had aan de binnenkant van haar tuin een systeem met rollende balken. Als de kat daar tegenop sprong, kreeg hij geen houvast en viel terug in de eigen tuin. Dat vind ik een mooi, diervriendelijk systeem eerlijk gezegd.

Idd ben ik helemaal met je eens.

Irma_Maandag

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Klopt, dat plaatste ik zojuist, onderaan op P3 (daar zitten die rollen ook bij)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:03

Billy schreef:
Geryon schreef:

Maar als de buurman nou dagelijk dooie vogels in zn voliere heeft omdat de kat er steeds tegenop springt, ben je dan als katteneigenaar niet net zo schuldig?

Natuurlijk ben je dan net zo schuldig, omdat het jouw kat is.

Maar het klopt gewoon niet dat deze man dat wil voorkomen door de kat te verwonden. Dat is gewoon strafbaar lijkt mij?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:04

Wie zegt dat ik het doodnormaal vind om de honden een kat te laten doodbijten? Dat heb ik nooit gezegd. Ik ga alleen niet mijn honden 24/7 binnen houden zodat de kat van de buren vrij spel heeft in mijn tuin. Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. Ik had zelf een kat die de hondjes helemaal niks vond, en die gevaar liep, die heb ik herplaatst bij urielle, om te voorkomen dat hij gepakt werd. Als het me niks had kunnen schelen was ik niet naar Belgie gereden lijkt me...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:05

Cowgirl schreef:
KimD schreef:
Even een paar reacties gelezen, ik ben het met Billy eens. Als ik een hond zou hebben die katten aanviel en hij had een kat te pakken die in mijn tuin zou komen en hem doden ging hij ook in de groene container. Zeker als ik wist dat er een fikse boete tegenover staat. ;)

Ik vind die spijkerplank niet bewust dierenmishandeling, wellicht is de buurman al enkele vogels verloren aan de stress of schrikreactie van een kat. Of katten die tegen de voliere aanspringen, dan is dit voor hem waarschijnlijk nog de enige uitweg.

Nog zo'n lekker figuur. 8)7

Het zal maar een kat zijn die ontsnapt is uit zijn fraai afgezette tuin. Om even in jullie straatje te praten.

Luister, ik heb zelf 3 katten en die blijven in de tuin. Als ze toch ontsnappen en worden platgereden voor het huis dan is dat helaas zo... maar vrij weinig aan te doen. In principe zou ik dus mijn gevaarlijk hond binnen moeten houden voor de katten van andere? (hypothetisch gezien.) Wat als ik nou een boerderij heb met 3 goed afgerichte herdershonden die goed waken en alles verjagen wat er niet thuishoort? Dan kan ik er niks aan doen als iemand ervoor kiest zijn katten buiten de tuin te lopen en die komen bij mij. ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een ontzettend dierenliefhebber, maar het moet wel verantwoord blijven. Je kunt eigen verantwoordelijkheid niet aan de kant zetten. Als je katten niet in je eigen tuin wilt houden dan moet je wat anders bedenken, wellicht een katio?

En dan nog wat 'nog zo'n figuur 8)7' is niet nodig. ;)

Edit:
russel schreef:
of mijn hond uitlaten in de tuin van een ander.

Ook dit doe ik niet, mijn hond heeft niet te plassen tegen muurtjes of eigendommen van iemand anders hier in de straat. Dat straf ik dan ook af. Vind ik net zo asociaal om zoiets toe te laten.
Laatst bijgewerkt door KimD op 26-04-14 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:05

Slina schreef:
Je zou eventueel met de buurman kunnen overleggen voor een katvriendelijke oplossing en dat je er eventueel aan wilt bijdragen?

Waarom ga je niet naar je buurman en vraag of er een andere oplossing mogelijk is. Ik kan me voorstellen dat hij maatregelen neemt want die vogeltjes schrikken soms zo erg dat ze in paniek zich doodvliegen tegen het gaas. Misschien kun je voorstellen om een ronde boog kippengaas er op te maken , ook daar zullen je katten niet op gaan liggen.