sallandval schreef:briitje schreef:Meerdere rassen in huis, wat wel een tikkie moeilijker zijn.
Ik ken je honden niet en weet niet in welke staat en op welke leeftijd je ze gekregen hebt. Maar de pitbull is niet voor wereldwijd aanvoerder van 'gevaarlijkste hond' lijsten en hij was ook niet voor niets verboden in Nederland van 1993 tot 2008. http://www.nylegalblog.com/2013/11/dog_bite_data_show_pit_bulls_t.html
Ik vind het dus nogal wat om te stellen dat jouw rassen moeilijker zijn dan die van TS terwijl je de hond in kwestie niet kent.
Het gaat niet om mijn honden, maar om de hond van TS. En dat is nogal simpel te verklaren.. als mensen deze honden alleen maar nemen omdat ze er stoer uitzien en niet verdiepen in de oorsprong.. Dus zulke honden in de verkeerde handen, komen ze al gauw op zo een lijst he
Net zoals vele andere. Oa het ras wat ik in huis had.Ik heb zelf een ras wat niet van vreemde mensen noch dieren houd, dus heb er wel degelijk ervaring mee. En weet dus ook dat het moeilijk kan zijn, als honden uitvallen naar mensen. Alleen het verschil is dat het geen ras eigenschap is en bij mijn hond was dit wel het geval.
sallandval schreef:briitje schreef:Meerdere rassen in huis, wat wel een tikkie moeilijker zijn.ThreeFingers schreef:Ja briitje dat durf ik nog steeds te zeggen! Want het is geen Pitt met twee t's maar met 1.
En als je mijn berichten had gelezen was mijn advies NIET inslapen. Maar deskundig advies. En advies vragen bij het resceu team omdat hun de verantwoordelijke zijn. Hun hebben de hond bij de broer van TS geplaatst.
En zoals je zelf schrijft hoort het ras mensvriendelijk te zijn.
Maar deze hond laat "kwal" gedrag zien naar mensen. Dit kan zeer ernstig uit de hand lopen!
Maar misschien is het speels gedrag van de hond en valt het allemaal best mee.
Maar zonder de hond gezien (filmpje) te hebben. Zal mijn advies echt niet zijn inslapen.
Ik kan me niet druk maken over 1 of 2 T's. Jij kan daaruit halen of ik ervaren of niet ben. Prima hoor. heb niks te bewijzen. fijn dat jij dat geconcludeerd heb.
Ik zei geloof ik ook dat ik inderdaad niet alle reacties heb gelezen. Dus als dit niet voor jou geld, prima. Mooizo. hoop voor de TS dat ze snel aan de slag kan met positieve uitwerking