Help hond bijt!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:44

sallandval schreef:
briitje schreef:
Meerdere rassen in huis, wat wel een tikkie moeilijker zijn.

Ik ken je honden niet en weet niet in welke staat en op welke leeftijd je ze gekregen hebt. Maar de pitbull is niet voor wereldwijd aanvoerder van 'gevaarlijkste hond' lijsten en hij was ook niet voor niets verboden in Nederland van 1993 tot 2008. http://www.nylegalblog.com/2013/11/dog_bite_data_show_pit_bulls_t.html

Ik vind het dus nogal wat om te stellen dat jouw rassen moeilijker zijn dan die van TS terwijl je de hond in kwestie niet kent.

Het gaat niet om mijn honden, maar om de hond van TS. En dat is nogal simpel te verklaren.. als mensen deze honden alleen maar nemen omdat ze er stoer uitzien en niet verdiepen in de oorsprong.. Dus zulke honden in de verkeerde handen, komen ze al gauw op zo een lijst he ;) Net zoals vele andere. Oa het ras wat ik in huis had.

Ik heb zelf een ras wat niet van vreemde mensen noch dieren houd, dus heb er wel degelijk ervaring mee. En weet dus ook dat het moeilijk kan zijn, als honden uitvallen naar mensen. Alleen het verschil is dat het geen ras eigenschap is en bij mijn hond was dit wel het geval.

sallandval schreef:
briitje schreef:
Meerdere rassen in huis, wat wel een tikkie moeilijker zijn.

ThreeFingers schreef:
Ja briitje dat durf ik nog steeds te zeggen! Want het is geen Pitt met twee t's maar met 1.

En als je mijn berichten had gelezen was mijn advies NIET inslapen. Maar deskundig advies. En advies vragen bij het resceu team omdat hun de verantwoordelijke zijn. Hun hebben de hond bij de broer van TS geplaatst.

En zoals je zelf schrijft hoort het ras mensvriendelijk te zijn.
Maar deze hond laat "kwal" gedrag zien naar mensen. Dit kan zeer ernstig uit de hand lopen!
Maar misschien is het speels gedrag van de hond en valt het allemaal best mee.
Maar zonder de hond gezien (filmpje) te hebben. Zal mijn advies echt niet zijn inslapen.

Ik kan me niet druk maken over 1 of 2 T's. Jij kan daaruit halen of ik ervaren of niet ben. Prima hoor. heb niks te bewijzen. fijn dat jij dat geconcludeerd heb.

Ik zei geloof ik ook dat ik inderdaad niet alle reacties heb gelezen. Dus als dit niet voor jou geld, prima. Mooizo. hoop voor de TS dat ze snel aan de slag kan met positieve uitwerking

ThreeFingers

Re: Help hond bijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:51

Als je nog niet eens weet hoe je de naam van het ras schrijft....

Daarbij praat ik niet over ervaring met bepaalde rassen.
Maar ervaring met de bijt incidenten en de gevolgen.

We zijn het in iedergeval met elkaar eens dat we hopen op een positieve uitwerking.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:21

Nou volgens mij is TS prima bezig. De hond is niet van haar, maar toch haalt ze een GT erbij. De hond is niet van haar, maar toch opent ze een topic om tips te krijgen hier.
En dat ze de hond niet zomaar weg doet, kan ik alleen maar applaudiseren. Daar wordt tegenwoordig veel te licht over gedacht naar mijn mening. Waarna er weer een hond genomen wordt, die ook weer weggaat etc.
Als iedereen zijn eigen problemen met hun hond op zouden lossen, zouden ze er nog eens wat van leren.

En volgens mij is dat waar TS op uit is: leren.

Ik heb ook een hond overgenomen die alles en iedereen aanviel met mensen. Ik was geen beginner, maar had zeker nog veel te leren. Meerdere mensen hebben mij gezegd dat als het hun hond was, ze hem in hadden laten slapen. (Beest was 1,5 jaar toen ik hem kreeg) Nu is hij 5, kan in de trein met de spits, drukke bus in tussen de mensen en buiten gewoon los lopen en jaagt alleen nog maar achter vogels en konijnen aan.

TS: laat je niet gek maken hoor. Als er geen verbetering zichtbaar is zul je uiteindelijk moeten bedenken of jullie de hond verder kunnen helpen of leren leven met dat die in de tuin zit als jullie bezoek hebben oid. Maar ga vooral zo door.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:29

Ik snap de discussie niet echt. De 'pitbull', laten we voor het gemak generaliseren: vechthonden zijn de 'gevaarlijkste' honden omdat ze vanwege hun functie ook 'gevaarlijke' en onverantwoordelijke types aantrekken. Daarom vind ik het ook niet raar dat zij zoveel ingeslapen worden. Ik dacht trouwens dat herdershonden op nummer 1 stonden van bijtincidenten, maar dat is dan weer omdat zij ook héél veel voorkomen. Ik denk dat je het een beetje in perspectief moet zien: geen een hond is gevaarlijk, als de baas verantwoordelijk en verstandelijk is.

Verder vind ik het gewoon goed van de TS om informatie in te winnen: er zijn genoeg mensen die met zo'n hond rondlopen en gewoon wachten tot er een keer iets écht mis gaat. Ik heb mijn eerste hond als complete beginner gekregen, hier heb ik veel van geleerd. Eigenlijk waren de reacties overeenkomstig van wat in dit topic staat. Zo werd mij vaak aangeraden om de roedelmethode te volgen, een slipketting te kopen en hem te corrigeren. Mijn hond was echter zeer sensibel en was niet gewend om prikkels te krijgen. Hij had deze specifieke problemen niet, maar was gewoon echt bloedlink als hij onzeker was. Verder was het een hond met een stokmaat van 75cm, dus die hield je niet makkelijk. Zo'n beetje alles geprobeerd, vervolgens gaan lezen op internet. Veel clickertraining, regelmaat en rust verder: hij is nu een parttime hulp- en sociale hond bij bejaarden, hij loopt behendigheid en is super sociaal en gehoorzaam. Het heeft een jaar gekost, maar nu is hij een once in a lifetime hond. Geef nooit op! Helaas zie ik hem niet meer daar ik het contact met mijn ouders verbroken heb.

Inmiddels heb ik ook meerdere mensen met hun hond geholpen(waarvan verschillende ook uit Spanje). Van gedragsproblemen tot simpelweg trucjes, het maakt niks uit. Je kan een hond álles leren. Leer hem alternatief gedrag en je bent al op weg!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:34

@Cyella

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste bijt incidenten veroorzaakt worden de juist hele kleine hondjes.

Maar de bijt incidenten met zware verwondingen en met dodelijke afloop komen toch echt op de pit bull achtige.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:38

Dit zijn de cijfers van de politie:
http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... beten.html

Dus de weimaraner zou dus relatief gezien de hond zijn die het meeste bijt. We hadden het dus allebei fout. Je kan natuurlijk niks met deze cijfers, het probleem is dat men niet weet hoeveel pitbulls er zijn in Nederland, daarom kan er geen vergelijking worden gemaakt. Als er meer pitbulls zijn in Nederland, is het ook logischer dat er meer bijtincidenten voorkomen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:38

ThreeFingers schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelfs een liefhebber van het ras. Maar als ze vreemd gedrag hebben zoals deze vind ik het gewoon belachelijk zo'n hond te plaatsen.
Zoals Geerke ook schrijft kan het levensgevaarlijk zijn.

Eens!

Ook ik ben gek op dit ras, maar helaas lopen er te veel rond van dit ras die verpest zijn en continu herplaatst worden. Zonde... Want met de juiste baas en juiste training zijn het geweldige honden!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:43

mijn eerste reactie is waarom is deze hond nog in leven.

hier ook een mechel gehad enkele keren in het asiel omdat hij beet. hier 1 keer geprobeerd en flink een keer die zweep erover (tja dat zou menig zielig en niet oke vinden) maar deze hond heeft nooit meer naar ons gebeten en is uiteindelijk 7 jaar bij ons geweest. kwam er bezoek deze wisten van de hond af te blijven anders kon hij bijten. dat is 2 keer voorgekomen maar deze mensen dachten dat hij toch niet zou bijten.
mijn zoontje heeft hem uiteindelijk nog 1.5 jaar meegemaakt en kon geen betere hond wensen bij mijn kind. maar had hij willen bijten hadden we hem wel hiervoor af laten maken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:44

StalNollie schreef:
mijn eerste reactie is waarom is deze hond nog in leven.

hier ook een mechel gehad enkele keren in het asiel omdat hij beet. hier 1 keer geprobeerd en flink een keer die zweep erover (tja dat zou menig zielig en niet oke vinden) maar deze hond heeft nooit meer naar ons gebeten en is uiteindelijk 7 jaar bij ons geweest. kwam er bezoek deze wisten van de hond af te blijven anders kon hij bijten. dat is 2 keer voorgekomen maar deze mensen dachten dat hij toch niet zou bijten.
mijn zoontje heeft hem uiteindelijk nog 1.5 jaar meegemaakt en kon geen betere hond wensen bij mijn kind. maar had hij willen bijten hadden we hem wel hiervoor af laten maken.

Hier heb ik maar twee woorden voor: lekker oppervlakkig...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:44

ThreeFingers schreef:
Sorry briitje maar ook jij spreekt uit onervarenheid.
We hebben het niet over een poedel.
En er zijn maar heel weinig mensen die inslapen adviseren!
Maar stel er komen straks mensen op bezoek en de hond begint te bijten en krijgt de smaak te pakken en gaat serieus bijten, wat dan?
TS en familie met de handen in het haar? Gillende mensen....paniek en uiteindelijk misschien een zwaargewonde...

En dan met z'n alle schreeuwen, ze hadden hem weg moeten doen!
Ze hadden hem moeten laten inslapen....

Ik zeg beter voorkomen dan genezen.

Jammer dat TS het filmpje niet plaatst.

Dat is zo'n domme uitspraak, een valt niet zomaar iemand aan en krijgt daarmee niet 'de smaak te pakken' waardoor hij het voor de lol gaat doen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:46

ThreeFingers schreef:

We zijn het in iedergeval met elkaar eens dat we hopen op een positieve uitwerking.

dus ik weet vele paardennamen ook niet goed te schrijven! moet ik er dan ook maar niet meer op gaan zitten?

De wet RAD is afgeschaft omdat er niet meer of minder incidenten voorkwamen. en jammer dat deze ras soorten nu weer te boven komen. het komt net zoveel voor als andere hondjes en dan vooral die kleine krengen van een chiwawa (of hoe je dat dan ook schrijft. )

cyelle je antwoord is net zo oppervlakkig als wat jij vind van mijn reactie hahaha

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:50

StalNollie schreef:
ThreeFingers schreef:

dus ik weet vele paardennamen ook niet goed te schrijven! moet ik er dan ook maar niet meer op gaan zitten?

De wet RAD is afgeschaft omdat er niet meer of minder incidenten voorkwamen. en jammer dat deze ras soorten nu weer te boven komen. het komt net zoveel voor als andere hondjes en dan vooral die kleine krengen van een chiwawa (of hoe je dat dan ook schrijft. )

cyelle je antwoord is net zo oppervlakkig als wat jij vind van mijn reactie hahaha

Dat mag wel zo zijn, maar ik weet tenminste wel waar ik het over heb. Doe jezelf een lol en pak nooit meer een hond! Het is trouwens Chihuahua, gewoon de wa door hua vervangen..

Lees je eens in over hondengedrag, zou jij je kind van 4 ook een flinke trap verkopen als deze je opzettelijk pijn doet omdat hij of zij geen andere keuze had?

@ ThreeFingers, Een hond bijt niet omdat hij 'de smaak te pakken krijgt'. Jezus zeg! Je loopt echt 30 - 40 jaar achter met hondenopvoeding...
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 23-04-14 09:56, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:51

Als ik briitje's profiel bekijk en haar omschrijving lees dan denk ik dat zij Boerboel's in huis heeft en dat zijn ook absoluut geen makkelijke honden. Ik weet zeker dat als er net zoveel BB's rondliepen als Pitt's, die laatste niet langer bovenaan de lijst met bijtgevallen zou staan.

Maar zullen we ophouden over de ervaring die een ander wel of niet heeft? Jullie weten ook niet watvoor honden ik in huis heb of heb gehad en dat weten we ook niet van ThreeFingers en de anderen die hier mee discussieren. Wat boeit het ook?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:54

mee eens annel,

cyelle leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd (je laatste zin)

nogmaals ik vraag me nog steeds af waarom deze hond is herplaats en uberhaubt dan in leven is. of het nu een pittbul was een ander ras, als het vaker voorkomt moet je vind ik geen risico's nemen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:54

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:55

Ik denk dat we beter het gewoon bij hondengedrag kunnen houden inderdaad, vandaar ook mijn lange reactie op pagina 5. Laten we gewoon hopen dat de TS met succes gaat werken aan haar hond!

Die zin was ook niet aan jou gericht! Vandaar de 'Oja', maar ik zal het wat verduidelijken, sorry als het onduidelijk was!

@ThreeFingers, in dit onderzoek is, nogmaals, geen rekening gehouden met de aantallen van het betreffende ras dus compleet waardeloos.. Vandaar ook dat er bij 'mijn' onderzoek een index is gemaakt, de enigste objectieve manier om zoiets te onderzoeken. Bij dat onderzoek van jouw artikel zijn alleen maar mensen ondervraagd, dus wederom subjectief.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 23-04-14 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:57

En overigens zijn er wel 10 verschillende bijtgevallen lijsten te vinden op internet, op de een staat een pitt bovenaan, op de ander een golden, op de derde weer wat anders enz. Het ligt er maar net aan op welke manier je het onderzoekt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:58

StalNollie schreef:
nogmaals ik vraag me nog steeds af waarom deze hond is herplaats en uberhaubt dan in leven is. of het nu een pittbul was een ander ras, als het vaker voorkomt moet je vind ik geen risico's nemen.

Sorry maar dat vind ik nog eens lichtzinnig omgaan met het leven van een dier. Een pitbull die gevaarlijk is, bijt niet met z'n voortandjes hoor. Dan zit je hele been in zijn bek.
Ja, deze hond bijt, onder bepaalde omstandigheden. Dat maakt hem nog niet gevaarlijk.

Zou wat zijn als elk mens wat 3x of meer iemand geslagen heeft maar ingeslapen zou worden. Heel effectief tegen de overbevolking.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:58

Een vraag aan jullie allemaal?

Wat is jullie ervaring met bijt incidenten?
Hoeveel van jullie zijn erbij geweest als een pit bull achtige iemand aanviel?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:59

mens en dier moet je niet vergelijken vind ik, wat we mensen moeten doen dat is een andere discussie en ga ik hier niet voeren.

maar deze hond heeft al zoveel meegemaakt waarom dan er nog mee liggen zeulen. en nogmaals als ging het hier bij wijze van om een poedel zou het nog mijn mening zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:01

StalNollie schreef:

Er kunnen zoveel redenen zijn dat een hond bijt, dat is zo ontzettend kortzichtig om maar in het wilde weg te laten inslapen.
In 99% van de gevallen is het met goede training te verhelpen.
Probleem is dat zulke honden bij het verkeerde baasje zitten en/of dat de baas geen opvoedskills heeft.

Ik vraag me wel af, of ts al contact heeft opgenomen met deze stichting, normaal gesproken kun je daar altijd weer terecht bij problemen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:03

Cyella schreef:
Ik denk dat we beter het gewoon bij hondengedrag kunnen houden inderdaad, vandaar ook mijn lange reactie op pagina 5. Laten we gewoon hopen dat de TS met succes gaat werken aan haar hond!

Die zin was ook niet aan jou gericht! Vandaar de 'Oja', maar ik zal het wat verduidelijken, sorry als het onduidelijk was!

@ThreeFingers, in dit onderzoek is, nogmaals, geen rekening gehouden met de aantallen van het betreffende ras dus compleet waardeloos.. Vandaar ook dat er bij 'mijn' onderzoek een index is gemaakt, de enigste objectieve manier om zoiets te onderzoeken. Bij dat onderzoek van jouw artikel zijn alleen maar mensen ondervraagd, dus wederom subjectief.

Juist daarom had ik het ook geplaatst.

Daar komt ook nog bij dat er mensen zijn die gebeten zijn en niet eens precies weten om welk ras het gaat......maar het zal wel een .......zijn geweest.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:04

@Sassol, daar ben ik het 1000% mee eens. Valt me op dat zoveel mensen zonder respect voor het leven en welzijn van een hond praten. Ja, laten we hem maar knijpen of slaan, dan leert hij het wel af. Laten we hem maar inslapen, dan kan hij niks doen. Jezus zeg, als we dat inderdaad bij de mens zouden doen.. En dat er een verschil is tussen mens en dier is gewoon super kortzichtig en egocentrisch! Omdat wij gebouwen en auto's kunnen maken is ons leven meer waard? Dan moet je niet met het voorbeeld komen of ik dan ook geen muggen dood sla, want muggen(+/-) zijn parasieten en hebben een andere relatie tegenover de mens dan bijvoorbeeld een hond of kat(+/+) dat doet.

@ThreeFingers, bij ons in de buurt waren het vooral herdershonden die snel overgingen tot agressie, maar de enigste hond die écht iets deed was een golden retriever. Nog een traditioneel type, donker blond. Die sprong echt op iedere hond die hij tegenkwam en begon écht door te bijten. De eigenaresse had hem altijd los omdat ze zogezegd reuma had en liet het dan altijd maar gaan. Heb 2x een gevecht meegemaakt tussen die hond en die van mij. Later had ze ook nog eens een witte herder erbij gepakt.. Ongelooflijk zo'n mensen zeg!

Precies, maar het is inderdaad maar de manier waarop je het onderzoekt, en uiteindelijk heb je toch niks aan die cijfers.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 23-04-14 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:06

maar dan vraag ik me af waarom ts hier om advies vraagt en niet eerst een hondenschool of de stichting zelf.

cyelle dat is hoe jij het ziet over muggen/honden/mensen

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:14

Ik denk zelfs dat vele vechthondenrassen heel weinig agressie vertonen. Vaak zijn het de vrolijke clowntjes met een altijd goed humeur :D

Punt blijft wel dat als ze boos worden, en hun vechtdrift komt naar boven, er vaak geen houden meer aan is.

@Cyella
Ook dat heeft bij mij grote ergenis dat er honden loslopen die niet luisteren. Soms zelfs agressief zijn enz. Echt respect loos! Van de eigenaar dus.