Cane Corso herplaatser Angie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 22:13

Door een fout in de planning zijn Angie en ik per ongeluk ingedeeld voor de volgende cursus. Ik vertelde eerder dat we de laatste cursus opnieuw zouden gaan doen. Maar nu we toch al ingepland waren, leek het ons (in overleg) toch de moeite waard om het te proberen.

Vandaag de tweede les Basis Werkhond gehad met Angie. Dit is de derde cursus die we volgen.
In deze cursus gaan we met allerlei dingen kennismaken. Jacht, speuren, balans, behendigheid....

Vandaag hadden we behendigheid.
Hoewel ik van te voren al wist dat ze dit niet leuk zou gaan vinden, vond ik het toch belangrijk aanwezig te zijn.
Dat is dus ook het enige wat we hebben gedaan. Aanwezig zijn

Vandaag is ook weer Angie's probleem bevestigd. Haar probleem is echt drukte.
Drukke mensen, drukke honden... Ze vind het eng en gaat dan echt in de aanval. Hangend in de lijn, op haar achterpoten komen de meest verschrikkelijke geluiden uit haar.
Zolang er rust is, is Angie ook vrij rustig.

Ik ben vandaag dan ook meteen de hoek in gestuurd door 1 van de gedragsdeskundigen en daar hebben we samen met Angie "getraind".
Het is moeilijk uit te leggen wat we precies hebben gedaan, maar kort uitgelegd: Beloond als ze rustig was en als ze echt schandalig tekeer ging, moest ik de zaal verlaten en Angie bij hem achterlaten. (Oh wat heeft Angie daar een hekel aan. Dan heeft ze mijn steun niet meer )

Deze cursus is op dit moment toch nog te hoog gegrepen voor Angie. We hebben afgesproken dat ik de volgende 6 lessen gewoon aanwezig zal zijn en in de hoek aan haar kalmte zal werken.
Juist met een les als deze waarbij er veel drukte en herrie is, is het extra moeilijk. Maar wel een hele leuke uitdaging!!!

Deugenietje

Re: Cane Corso herplaatser Angie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:39

Stoer, maar heftig voor lieve Angie.

Succes.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:25

Je hebt er je handen vol aan dus.
maar de aanhouder wint! :-)

Gaat helemaal goedkomen met geduld en vertrouwen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 12:37

Er is niet zo heel veel nieuw nieuws over Angie.
We zijn nog steeds volop in training. En ik moet toegeven dat het ook echt steeds weer beter gaat. Zolang het rustig is, is zij dat ook.

Ook nog even een kleine melding tussendoor over Boris. Er werd gevraagd naar de foto's van agility wat ik met hem doe.
Helaas zijn heel veel foto's mislukt en heb ik maar 2 die redelijk zijn. Geen reden voor een nieuw topic dus hierbij de linkjes naar de foto's. De foto's zijn van een aantal weken geleden waarbij we echt nog op rust trainde.
Vandaag de laatste les gehad. Of eigenlijk was dit geen les, maar een wedstrijd.
Er stond dit keer geen mooi parcours opgesteld, maar wel alle onderdelen verdeeld over de zaal.
Elk onderdeel leverde zijn eigen punten op. Hoe moeilijker het onderdeel, hoe meer punten je ervoor kreeg.
Het was dus niet alleen snelheid en foutloos, maar ook strategische keuzes maken.

Echt lachen. Een lompe Cane Corso die eerste is geworden!!! :P :+

http://i60.tinypic.com/jph1xt.jpg

http://i60.tinypic.com/2hdzbxg.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10565036_10205290422559243_7346546101578344093_n.jpg?oh=3f4db4e2041a6cd2a1550d669ecf276d&oe=54D78924

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10308087_10205290432759498_4074541523914316411_n.jpg?oh=0db4b41539f182ef93c7699b815f09f2&oe=550EBF9D

Afgelopen week heeft Angie kennis gemaakt met jachttraining. Dit gaat hem helaas niet worden.
Ze moet niks van speeltjes, dummies, etc. hebben. Ze vind ze eng, stom en niet leuk.

Dus we trainen gewoon door op de manier hoe we het nu doen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:52

Fijn dat t goed gaat met angie, jammer van de jachttraining.
Leuk van boris! Ga je gewoon verder met de behendigheid met boris? En wanneer train je? Miss kom ik wel een keer kijken, als je dat leuk/goed vindt natuurlijk :p

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 17:08

Met Boris ga ik gewoon verder met trainen. We hebben nu een stop tot januari.
In januari trainen we weer op woensdag ochtend. De tijd weet ik nog niet zeker maar zal om 10:00 uur zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 20:59

Vandaag de laatste les Basis Werkhond gehad met Angie.
Dat betekend dat we nu 3 cursussen achter de rug hebben. Basis, Vervolg en Basis Werkhond.

Als je kijkt naar hoe Angie was toen ze bij ons kwam en hoe ze nu is, is er echt een verschil.
Ze heeft vooruitgang geboekt.

We hebben de basis dingen geleerd zoals zit, af, , blijf, hier, etc. Dit doet ze allemaal hartstikke goed.

We hebben kennis gemaakt met Behendigheid.
Dit vind Angie doodeng. Veel te veel herrie en gedoe om haar heen.
Zelf durft ze ook niks.

We hebben kennis gemaakt met balans. Balans vind Angie duidelijk helemaal niks. Ze zit je dan schaapachtig aan te kijken en wilt eigenlijk nergens op gaan staan enzo.
Als ik haar een beetje help door bijvoorbeeld haar voorpoten op een krukje te zetten, stribbelt ze niet tegen (want zo is Angie niet) maar zie je duidelijk dat ze het helemaal niet leuk vind. Ze verstijfd en wilt niks meer.

We hebben kennis gemaakt met de jachttraining.
Angie en een dummie halen??? Echt niet!!! Angie houd helemaal niet van dingen halen. Angie blijft liever veilig naast het baasje zitten.

We hebben kennis gemaakt met speuren.
Hoewel ik denk dat Angie hier best geschikt voor zal zijn, vind ze het zelf helemaal niet leuk om te doen. Ze wilt geen dingen opsporen. Ze wilt de veiligheid van haar baasje naast haar.

Ik heb al tegen meerdere mensen gezegd dat ik, na deze cursus, niet door wilde gaan met het trainen met Angie. Gewoonweg omdat ik merk dat Angie het niet leuk vind om mee te gaan naar een plek waar andere mensen en andere honden zijn.
Ikzelf vind het trainen hartstikke leuk, maar Angie niet. Ze blijft bang.
En hoewel ze de meeste dingen prima uitvoert, zie je gewoon aan haar dat ze het niet leuk meer vind.

Maarrrrrrr.... Aan de andere kant denk ik aan hoe ze was en aan hoe ze is geworden door het trainen. Er is verbetering!!!

Dus mijn gevoel zegt: Niet door trainen, ze vind het niet leuk. Mijn verstand zegt: Wel door trainen, er is verbetering in haar gedrag.

Net na de les heb ik het er met 1 van de gedragsdeskundigen over gehad. Het eerste wat hij zei is dat ik moet stoppen. Hij ziet ook dat Angie het niet leuk vind.
Dus wat mijn gevoel al zei, heeft hij bevestigd.
En dat vind ik nou zo geweldig aan deze hondenschool. Ze zijn eerlijk en denken alleen in het belang van de hond.

Ofwel: Angie en ik stoppen met trainen. Hoe jammer ik het ook vind.
Maar dit gaat niet om mij. Dit gaat om Angie.
Als ik zie dat ze het gewoon niet naar haar zin heeft, wie ben ik dan om toch door te gaan?

Uiteraard blijf ik thuis lekker met haar door trainen. In haar vertrouwde omgeving waar ze het wel leuk vind.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:50

Wat fijn dat er verbetering is!
En het klinkt zeker als een fijne school!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:22

Als ze er niets aan vindt dan toch lekker niet :(:) Groot gelijk hoor +:)+

Je hebt vast nog wel een andere kandidaat in je stapeltje honden om dat soort dingen mee te doen toch :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:51

Groot gelijk!
Train thuis met haar door, zo kunnen jullie allebei een beetje doen wat jullie leuk vinden.
Fijn die verbetering *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 09:59

Ik train lekker door met Boris op de hondenschool en met Didi ga ik het ook weer oppakken.
Angie mag lekker thuis genieten van alles. Thuis is ze op haar plek :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:17

Is toch prima ook zo? Die training heeft haar in ieder geval wel vooruit geholpen, nu kun je daar thuis mooi op voortborduren. Als je te lang in zo'n omgeving blijft die ze onprettig vindt dan kan dat ook weer een terugval veroorzaken, dus precies goed zo :j. Komt uiteindelijk gerust wel weer goed hoor, je hebt best kans dat ze nu met wat rust thuis met sprongen vooruit gaat.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:11

AMEN

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:18

Ik heb al een tijd geen update meer geplaatst. Eigenlijk omdat er niet zo heel veel veranderde de laatste tijd.

Waar ik mij altijd zorgen om heb gemaakt is hoe het zal gaan als onze oudste teef (roedelleider) er niet meer zal zijn. Angie en Didi (andere teef) zouden mot kunnen krijgen.

Helaas hebben wij 3 weken geleden Lilo in moeten laten slapen. Haar lever was ermee gestopt als gevolg van tumoren. Haar nieren draaide overuren en ze begon zeer agressief gedrag te vertonen.
Wij hebben het niet meer verder laten onderzoeken, omdat ze hoe dan ook niks meer voor haar konden doen. Maar waarschijnlijk hadden de tumoren haar hoofd bereikt waardoor ze zeer agressief werd.

Didi heeft haar plaats ingenomen.
Het is ook heel logisch want Angie is hier niet stabiel genoeg voor.

Er is rust in de tent. Als gevolg van Lilo's gedrag was er alsmaar spanning in huis. Zelfs bij de reu (Boris).

Wie vroeg er ook alweer naar foto's van de trainingen met Boris? :D
[BB] Agility met Cane Corso Boris

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:55

Geweldig dat er rust is in de tent.

Heb je ook foto's van lieve Angie??

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:08

Deze is toevallig laatst gemaakt. Slijmbal :D

Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 12:44

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een update heb geplaatst.

De afgelopen tijd is er veel gebeurd. Vooral op het gebied van haar gedrag.
We zijn nu zo ver dat we andere honden kunnen passeren onder dat ze als een bezetene tekeer gaat. *\o/* *\o/* *\o/*
Soms valt ze nog uit naar andere honden, maar in het grootste gedeelte kan ik haar rustig houden.

Ook is Angie "ziek" geweest.
Ze wilde ineens niet meer eten (wat heel vreemd voor haar is) en kreeg koorts. Ze was zeker niet zichzelf.
Sloom, graven op de bank, onrustig.
In eerste instantie was ik als de dood dat ze baarmoederontsteking had. De symptomen kwamen overeen.
Maar de symptomen kwamen ook overeen met een schijnzwangerschap.
En potverdikke!!! Angie was zo erg schijnzwanger dat ze zelfs melk ging geven :') :') :')

Afgelopen vrijdag hebben we haar eierstokken en baarmoeder eruit laten halen. Ik was er zo ziek van.
Niet voor de operatie zelf, maar het idee dat ik haar achter moet laten bij mensen die ze niet kent.
De operatie zelf is goed gegaan. Wel is ze in paniek geraakt toen ze uit de narcose kwam. Ze hebben haar gelukkig weer snel rustig gekregen :)

Op dit moment ziet de wond er goed uit. Ze blijft er ook netjes vanaf :)

Dus al met al weer geweldige vorderingen gemaakt in de afgelopen tijd *\o/*

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:57

Wat fijn zeg!

Maar wel balen dat ze schijnzwanger werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:17

Nou ben ik eigenlijk wel heel benieuwd hoe het nu gaat met angie!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 08:25

Het gaat goed!!!

Er is niet zo heel veel te melden, maar haar gedrag blijft verbeteren. We wandelen nu elke zondag samen met een andere hond. Dit gaat super. Vreemde honden is nog wel een "probleem" en ik denk niet dat het ooit nog helemaal goed zal komen. Maar het feit dat ze kan wennen aan een bepaalde hond bij haar in de buurt is natuurlijk super.
Ik kan nu ook met de buurvrouw praten zonder dat ze tekeer gaat. Zolang andere geen aandacht aan haar schenken, gaat het goed.

Angie is een onwijs lieve, leuke en grappige hond en ik heb geen seconden spijt gehad, dat ik haar in huis heb gehaald.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:02

Wat gaaf dat het zo goed gaat!

Ik was benieuwd of je nog wel eens contact hebt met de fokker.
Die zal wel heel blij zijn dat ze bij jou terecht is gekomen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 09:13

Ik heb de fokker als vriend op Facebook en ik zit in een groep met alle pup-kopers uit het nest. Dus we hebben allemaal nog contact met elkaar.
We willen binnenkort een meeting organiseren voor alle honden uit het nest. Of het verstandig is om met Angie erheen te gaan, weet ik niet. Ik heb o.a. nog een reu wie de oom van Angie is. Anders neem ik hem mee. Kunnen ze haar verdere familie ook ontmoeten :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 09:16

Dit is Sjors. Angie's wandelmaatje :D
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:31

Wat goed van jullie zeg!! :) Alleen al een wandelmaatje hebben is zoveel waard! Hoop dat dat hier ook ooit zo gaat lukken met Zenna! Gaat lang duren, maar met veel geduld en inzet kom je een heel eind! Dat zie je wel!! Goed bezig HTS!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 09:53

Mijn buurmeisje loopt veel. Ze wilt zelf erg graag een hond, maar dat mag niet van haar ouders.
Dus hebben we afgesproken dat ze dan 1 van mijn honden meeneemt voor een wandeling. (behalve Angie natuurlijk) Dit doet ze zo'n 3 á 4 keer per week. Gewoon een uurtje lopen.
Soms ga ik met haar mee. dan neem ik Angie mee. Zo kan Angie ook wennen aan andere mensen om haar heen.
Links Angie, rechts Boris.

Afbeelding