Door een fout in de planning zijn Angie en ik per ongeluk ingedeeld voor de volgende cursus. Ik vertelde eerder dat we de laatste cursus opnieuw zouden gaan doen. Maar nu we toch al ingepland waren, leek het ons (in overleg) toch de moeite waard om het te proberen.
Vandaag de tweede les Basis Werkhond gehad met Angie. Dit is de derde cursus die we volgen.
In deze cursus gaan we met allerlei dingen kennismaken. Jacht, speuren, balans, behendigheid....
Vandaag hadden we behendigheid.
Hoewel ik van te voren al wist dat ze dit niet leuk zou gaan vinden, vond ik het toch belangrijk aanwezig te zijn.
Dat is dus ook het enige wat we hebben gedaan. Aanwezig zijn
Vandaag is ook weer Angie's probleem bevestigd. Haar probleem is echt drukte.
Drukke mensen, drukke honden... Ze vind het eng en gaat dan echt in de aanval. Hangend in de lijn, op haar achterpoten komen de meest verschrikkelijke geluiden uit haar.
Zolang er rust is, is Angie ook vrij rustig.
Ik ben vandaag dan ook meteen de hoek in gestuurd door 1 van de gedragsdeskundigen en daar hebben we samen met Angie "getraind".
Het is moeilijk uit te leggen wat we precies hebben gedaan, maar kort uitgelegd: Beloond als ze rustig was en als ze echt schandalig tekeer ging, moest ik de zaal verlaten en Angie bij hem achterlaten. (Oh wat heeft Angie daar een hekel aan. Dan heeft ze mijn steun niet meer )
Deze cursus is op dit moment toch nog te hoog gegrepen voor Angie. We hebben afgesproken dat ik de volgende 6 lessen gewoon aanwezig zal zijn en in de hoek aan haar kalmte zal werken.
Juist met een les als deze waarbij er veel drukte en herrie is, is het extra moeilijk. Maar wel een hele leuke uitdaging!!!