ts sterkte, ik ben wel heel benieuwd of de fokker dit netjes gaat afhandelen je bent je dier kwijt en je hebt een hoop kosten gemaakt, en vervolgens sta je met lege handen
Kentaro
Geplaatst: 04-04-14 08:29
Wat een ontzettend klote nieuws!!!!!!! Kippevel........................ Heel veel sterkte aan de baasjes! Wat verschrikkelijk dat het zo heeft moeten aflopen
Bedankt allemaal voor jullie medeleven, heel lief! De fokker belde gister uit zichzelf om te vragen hoe het met Jip was.. En het aankoopbedrag krijgen we terug. Dat was geen probleem.
Het blijkt dat Jip een virus heeft gehad, wat voor virus het is is niet duidelijk. Maar dat virus heeft al zijn organen aangetast. Dus gister was besloten dat we het tot maandag zouden aankijken. Echter werd het dus te zwaar voor Jip, en heeft hij het vanochtend opgegeven.
Heb je deze info over het virus ook doorgegeven aan de fokker? Het lijkt me dat hij al ziek was (of bezig ziek te worden) toen jullie hem ophaalden. Lijkt me dat er een incubatietijd aan vast zit?
Nou ja kan zijn dat die van jullie net een verzwakte weerstand had en daardoor het lichaam het virus niet kon verslaan en de anderen wat sterker waren en er misschien geen last van hebben gehad. Oh juist doordat jullie hem opgehaald hebben, dus stress en verminderde weerstand en het virus heeft door kunnen breken.
Niet dat jullie hem niet op moesten halen hoor, want dit hadden jullie ook niet kunnen weten. Maar het nest verlaten is natuurlijk wel een ding voor zo'n pup, dus als hij dan al wat onder de leden zou hebben gehad komt dat denk ik eerder naar buiten.
Nu ben ik geen DA, verre van zelfs, dus het is maar een wilde gok Ik denk dat jullie er alles aan hebben gedaan om de pup te genezen
Agossie
Geplaatst: 04-04-14 09:49
Misschien heeft hij het virus toch niet in het nest opgelopen, maar misschien wel net daarna. Wel heel vervelend en echt heel sneu voor je broer en schoonzusje. Arme Jip... Gelukkig lijdt hij nu niet meer, maar we hadden toch allemaal op een andere uitkomst gehoopt.
Overigens, top van de fokker dat hij/zij er zo in staat en zo met jullie meeleeft! Ik heb dat ook met de fokker van mijn hond. Die is echt begaan met de pups en dat is zo leuk! Dat is liefde voor de dieren en niet voor het geld. Géén broodfok dus, maar gewoon een goed mens! Respect!
Vreselijk nieuws, het arme diertje ... Zo jong, al zoveel meegemaakt en dan nog niet erdoor kunnen scharrelen. Heel veel sterkte TS met het verlies van kleine Jip. xxx Fijn dat de fokker jullie wil tegemoet komen, maar blijft toch altijd een wrange nasmaak hebben door het verlies. Vind het wel tof dat jullie hem alle kansen hebben gegeven, vaak wordt er al snel besloten tot inslapen. Het was ook wel een vechtertje hé
Zoals ik al eerder zei zit ik momenteel met een vogel die in het nest al een ziekte heeft opgelopen. De andere vogels toonden niet ziek, maar die van mij werd het wel. Toch komt het wel degelijk uit het nest en dat is ook via onderzoek vastgesteld.