Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en kan ik de honden even kroelen 
Patries90 schreef:Moet ook toleranter worden van mijn buurvrouw, omdat MIJN honden in MIJN tuin lopen durven haar katten het plat dak bij ons niet af... (daar staat aan haar kant dag en nacht raam open voor die dieren, wat in eerste instantie al betekent dat ze hier zonder pardon naar binnen lopen en de logeerkamer onder schijten dus kan geen raam open houden.. en als het raam dicht is op ons kant van plat dak... en omdat zei vervolgens zo goed is om het schoon te maken (lees met haar smakpoten op ons dak loopt te stampen) mag ik er niet over vallen.. straks mn dak lek..
Nee sorry daar kan ik niet toleranter in worden.. alleen maar heel erg pissig
Ayasha schreef:femo schreef:katten poepen in de aarde/bosjes. als een hond in de bosjes poept heb ik er dan ook geen problemen mee hoor! dat regent wel weg.
Wat zijn die kattenstronten hier op het gras dan? Honden met een gevoel voor kunst?
friendly schreef:Patries90 schreef:Moet ook toleranter worden van mijn buurvrouw, omdat MIJN honden in MIJN tuin lopen durven haar katten het plat dak bij ons niet af... (daar staat aan haar kant dag en nacht raam open voor die dieren, wat in eerste instantie al betekent dat ze hier zonder pardon naar binnen lopen en de logeerkamer onder schijten dus kan geen raam open houden.. en als het raam dicht is op ons kant van plat dak... en omdat zei vervolgens zo goed is om het schoon te maken (lees met haar smakpoten op ons dak loopt te stampen) mag ik er niet over vallen.. straks mn dak lek..
Dit vind ik eigenlijk een jammerlijke situatie. Als de buurvrouw gewoon netjes had overlegd met jou over opties voor haar katten had je er wellicht positiever in gestaan..
femo schreef:Kun jij ook eens aardig reageren ipv gelijk zo synisch? een kat begraaft bijna altijd hun stront. misschien toch hondendrollen dan?
friendly schreef:Patries90 schreef:Moet ook toleranter worden van mijn buurvrouw, omdat MIJN honden in MIJN tuin lopen durven haar katten het plat dak bij ons niet af... (daar staat aan haar kant dag en nacht raam open voor die dieren, wat in eerste instantie al betekent dat ze hier zonder pardon naar binnen lopen en de logeerkamer onder schijten dus kan geen raam open houden.. en als het raam dicht is op ons kant van plat dak... en omdat zei vervolgens zo goed is om het schoon te maken (lees met haar smakpoten op ons dak loopt te stampen) mag ik er niet over vallen.. straks mn dak lek..
Dit vind ik eigenlijk een jammerlijke situatie. Als de buurvrouw gewoon netjes had overlegd met jou over opties voor haar katten had je er wellicht positiever in gestaan..
Amable schreef:Het is natuurlijk heel vervelend, maar als je zeker wilt weten dat er geen katten in je tuin komen is dat toch echt de beste oplossing. En geld uit geven aan het veiligstellen van je eigendommen is heel normaal hoor. Ooit gekeken wat een goed brommer of fietsslot kost, een goed alarmsysteem voor je huis of bedrijfspand?
Het is natuurlijk tof als je met eigenaren van katten kan afspreken dat die hun katten bij houden, maar dan ben je nog niet van de evt. zwerfkatten af. Daarnaast, als er mensen tegendraads zijn en hun kat niet binnen willen houden dan kan je er natuurlijk de politie op af sturen, maar er is geen wet die voorschrijft dat katten binnen moeten blijven, juist niet. Dus ja, als jij zeker wilt weten dat er geen katten in je tuin komen dan moet je daar m.i. zelf voor zorgen.
femo schreef:Joolien schreef:Bij mn moeder gebruikte de buurkat standaard een van de perkjes in mn moeder dr achtertuin als kattenbak, dat was echt ranzig en vind ik asociaal. Toen hebben ze maar overal satéprikkers geplaatst zodat ie t niet meer deed.
Hahaha! dat is toch een mooie oplossing?!