Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Fjorj schreef:Waarom mag een kat als enige huisdier zonder toezicht buiten los lopen en uitwegen oversteken? En als wat gebeurt dan zijn de weg gebruikers schuldig ook?
En hoe zit met alle mooie vogels en andere dieren die dagelijks vermoord worden door deze dieren?
Ja en daar gaat deze discussie niet over. Ga die maar ergens anders voeren.
Lara_Silver schreef:Tegen de tijd dat iemand mij aanklaagt omdat ik stop voor een dier dan kunnen ze me maken wat ze willen, ik zal het altijd blijven doen. Uitwijken richting andere auto's niet nee, maar remmen, altijd! Diegene achter mij heeft maar een fatsoenlijke afstand te houden en anders word het gewoon verzekeringswerk, alles om iemands kat maar in leven te houden, ook als die persoon er voor kiest het dier in gevaar te brengen door het buiten te laten lopen.
Bovenstaande foto vind ik juist het schitterende, maar dan ook schitterende voorbeeld wat er gebeurd als men zich niet aan de minimale zekerheidsafstand houd, en niet wat er gebeurd als men stopt voor eendjes. Zoals ik al zei, ik ga geen rare uitwijkmanoevres ondernemen, dat is gevaarlijk. Maar bovenstaand ongeval is onder andere veroorzaakt door een onoplettende volger of door een persoon die tijdens het noodremmen de auto niet meer onder controle had, en voor beide fenomenen heb je geen eendjes nodig, dat gebeurd genoeg in het dagelijks leven. Onzin uitkramen zoals ik al zei.
Fjorj schreef:_San87_ schreef:
Ja en daar gaat deze discussie niet over. Ga die maar ergens anders voeren.
Dus als ik Mijn paard voor jou auto de weg stuurt dan mag jij als automobilist de rotzooi opruimen?
_San87_ schreef:Lara_Silver schreef:Tegen de tijd dat iemand mij aanklaagt omdat ik stop voor een dier dan kunnen ze me maken wat ze willen, ik zal het altijd blijven doen. Uitwijken richting andere auto's niet nee, maar remmen, altijd! Diegene achter mij heeft maar een fatsoenlijke afstand te houden en anders word het gewoon verzekeringswerk, alles om iemands kat maar in leven te houden, ook als die persoon er voor kiest het dier in gevaar te brengen door het buiten te laten lopen.
Bovenstaande foto vind ik juist het schitterende, maar dan ook schitterende voorbeeld wat er gebeurd als men zich niet aan de minimale zekerheidsafstand houd, en niet wat er gebeurd als men stopt voor eendjes. Zoals ik al zei, ik ga geen rare uitwijkmanoevres ondernemen, dat is gevaarlijk. Maar bovenstaand ongeval is onder andere veroorzaakt door een onoplettende volger of door een persoon die tijdens het noodremmen de auto niet meer onder controle had, en voor beide fenomenen heb je geen eendjes nodig, dat gebeurd genoeg in het dagelijks leven. Onzin uitkramen zoals ik al zei.
Ook met een fatsoenlijke afstand kan je niet altijd op tijd stoppen. Vooral op de snelweg niet en dit kan echt catastrofale gevolgen hebben.
Het is als mens heel moeilijk in te schatten hoe hard iemand voor je precies rijdt en als die persoon dan ineens van 120 naar 0 gaat in een aantal seconden, dan kan bijna niemand daar fatsoenlijk op anticiperen. Genoeg afstand of niet, de gevolgen van een kettingbotsing zijn enorm, helemaal op snelheden van 120 of meer. Dáárom is het dus ook in de meeste gevallen verboden te remmen op de snelweg. En terecht.
Lara_Silver schreef:_San87_ schreef:
Ook met een fatsoenlijke afstand kan je niet altijd op tijd stoppen. Vooral op de snelweg niet en dit kan echt catastrofale gevolgen hebben.
Het is als mens heel moeilijk in te schatten hoe hard iemand voor je precies rijdt en als die persoon dan ineens van 120 naar 0 gaat in een aantal seconden, dan kan bijna niemand daar fatsoenlijk op anticiperen. Genoeg afstand of niet, de gevolgen van een kettingbotsing zijn enorm, helemaal op snelheden van 120 of meer. Dáárom is het dus ook in de meeste gevallen verboden te remmen op de snelweg. En terecht.
Een klein geheimpje, de 2 seconden afstand campagne zal geen botsing voorkomen, het is er voor om te zorgen dat je je snelheid zo aan kan passen dat het de dodelijke gevolgen voorkomt. Op een 80 kilometer weg lukt het dan wellicht toch nog om een botsing te voorkomen, maar op de snelweg vergeet je dat direct. Daarom dat ik het dubbele of meer hanteer, omdat ik weet met hoeveel meter per seconde we ons voortbewegen en hoelang het gemiddeld duurt voordat we daadwerkelijk remmen. Veel mensen zijn daar veel te naif in, en dan krijg je kettingbotsingen met welke oorzaak dan ook. Hier in de buurt laatst een gigantisch ongeluk gebeurd omdat de bestuurder geremd had voor .. fietsen! Iemand had letterlijk zijn fietsen verloren en die lagen verspreid midden op de 120 km weg. Dan rem je echt wel, als je niet remt heb je een gigantisch probleem, een veel groter probleem dan bij een 'zacht en flexibel' dier om het zo maar te zeggen. Bruusk uitwijken probeer je met 120 ook niet, dan is het gegarandeerd rollen met de auto.
. Ik weet hoe ik auto moet rijden, ik doe het al bijna tien jaar zonder ongelukken. Dat is deels geluk, maar ook omdat ik weet wat ik doe. En dat is dus onder andere niet remmen voor katten, vogels en kikkers op de snelweg. Citaat:Bij huisdieren (wat anders dan 'wilde' dieren) ben ik van mening dat de eigenaar verantwoordelijk is (is ook wettelijk zo bepaald), als die besluit hem of haar maar buiten te laten lopen met alle gevolgen van dien, dan ook niet zeuren als dierlief overreden / aangereden wordt, wil je dat niet, laat je dier dan binnen of bouw bv. een ren.
Geryon schreef:De mensen die niet stoppen voor een dier op bepaalde wegen/momenten, stoppen jullie ook niet voor een kind eigenlijk?
Ik kán niet eens doorrijden. Als er een dier ook maar in de buurt van de weg komt is mijn reflex schrikken en remmen.
Geryon schreef:De mensen die niet stoppen voor een dier op bepaalde wegen/momenten, stoppen jullie ook niet voor een kind eigenlijk?
Ik kán niet eens doorrijden. Als er een dier ook maar in de buurt van de weg komt is mijn reflex schrikken en remmen.