Kiki is gedekt, vol verwachting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:46

ts leuke naakt hond heb je.

en nu ga ik iets neer zetten waar ik denk ik veel reacties door krijg maar kan het niet laten...

ik vroeg een hengsten keuze maar pony lief heb geen papier kreeg alleen maar ''reacties hoe slecht we wel niet bezig zijn) omdat er genoeg paarden rond lopen

maar dat is met honden toch ook?

voor ons hoeven we ook geen perfect veulen te fokken houden ''we'' uiteraard zelf maar honden worden vaker met meerlingen geboren dus moeten ook vaak nog diverse baasjes voor vinden...

verder hoop k dat alles goed verloopt en dat er niet van die ''mislukkelingen'' uit komen..

succes

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:48

xSlvna schreef:
Als ik hobbymatig een dure, kwalitatief goede hengst op mijn kwalitatief goede merrie zet en beide elkaar aanvullen waar nodig is en verbeteren waar leuk is, zal niemand zeuren over mijn hobbyveulentje.

Maar als ik hobbymatig mijn gebrekkige draver laat dekken door een hengst die er absoluut niet bij past kan ik wel verwachten dat ik de wind van voren krijg :+

+ dat in 99,9% van de gevallen een paard maar 1 jong krijgt.. en dus prima voldoet als opvolger van het ouderdier, in tegenstelling tot een hond die meerdere pups krijgt die je ook nog maar allemaal kwijt moet zien te raken..

dierenfan

Re: Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:50

Ongelofelijk dat je voor zo'n reu kan kiezen......

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:57

Het topic word steeds minder leuk om te volgen. Nu weet ts wel dat niemand hier er mee eens is, moet dat steeds weer gezegd worden?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:58

dierenfan schreef:
Ongelofelijk dat je voor zo'n reu kan kiezen......

het stomme is dat ik naast de (tegenwoordig bijna gebruikelijke ingefokte onnatuurlijk kenmerken) niets aan dat beestje zie.... Maaar ik ben geen hondekenner.

Iemand mij even verklaren wat hier fout aan is? Nogmaals heb er geen zicht op. Heb nooit zo'n kleintje gehad.. of uberhaupt in handen gehad.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:02

Wat jammer. Een trotse eigenaar kan niet de tijd terugdraaien, en wil nu zijn verwachte pups laten zien, kan het niet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:15

Moderatoropmerking:
Dit topic wordt weer geopend. Nogmaals de vorige moderatoropmerking:

Het is niet de bedoeling dat ts in dit topic verantwoording af moet leggen of testresultaten moet publiceren. Dergelijke berichten worden niet gewaardeerd.
Wel mag er nog steeds in dit topic gediscussieerd worden over de combinatie, dracht en alles wat daarbij komt kijken. Maar laten we alsjeblieft respectvol naar elkaar toe blijven.
Berichten die hier niet aan voldoen zullen verwijderd worden.

De discussie over wel of niet fokken kan in het centrale topic: [BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:19

Fijn dat het topic weer open is, ik volg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:32

Wat schattig!Ik ben heel benieuwd wat er uitkomt,en vooral wat vacht betreft! :D
Van fokken heb ik geen verstand,ik heb zelf alleen straathonden.
Maar ik lees vaak....als er maar geen mislukkelingen uitkomen....Die snap ik niet helemaal.
Geen een hond is toch een mislukkeling?Gewoon lief...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:30

geerke schreef:
Geen een hond is toch een mislukkeling?Gewoon lief...

Er zijn meer dan genoeg honden "mislukkelingen".
Willens en wetens met bepaalde afwijkingen, genetische defecten, extreme uiterlijke kenmerken fokken levert wel degelijk mislukkingen op.
Zoals al eerder vermeld in dit topic is de combinatie die de TS inmidels heeft gemaakt op zijn minst als "hoog risico" te beschouwen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:36

ik heb inmiddels via een pb begrepen wat hier onder een mislukkeling word verstaan.
Ik ben trouwens van mening dat veel gefokte rashonden daar ook onder vallen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:40

Frappant dat je eerst een topic opent over of je het wel of niet moet doen. Vervolgens sla je alle kritiek, advies ect in de wind en nu is je teefje gedekt, terwijl je in dat topic nog melde, dat voorlopig de teef nog niet gedekt zou worden om diverse redenen. Vraag me dan af waarom je het 1e topic dan opende..

En als er iets niet naar je zin is, antwoord je gewoon niet. :')

Ik zou daarnaast ook zeker voor een andere reu gekozen hebben. Vind dit eigenlijk een lelijke Chi. Er zijn zeker mooiere.

Hoezo ben je eigenlijk toch veranderd? (misschien al gezegd, maar ik ga geen 6 pagina's lezen) O:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:40

geerke schreef:
ik heb inmiddels via een pb begrepen wat hier onder een mislukkeling word verstaan.
Ik ben trouwens van mening dat veel gefokte rashonden daar ook onder vallen.

En dat ben ik met je eens.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:43

Tof dat dit topic weer open is. Houd je ons op de hoogte hoe het gaat TS? :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:32

Ik hoop dat de bokkers dit topic ook open en gezellig houden :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:44

briitje schreef:
Ik zou daarnaast ook zeker voor een andere reu gekozen hebben. Vind dit eigenlijk een lelijke Chi. Er zijn zeker mooiere.

Toch vreemd dat lelijk een mening is en nog altijd geen feit......

Ts,ik zie dit topic nu pas! Hoop dat de mensen die willen rellen gewoon wegblijven of open een eigen topic om zulke dingen in te discussiëren!

Ts,hoe is het met aanstaande mams? Nog een keer gedekt of?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:46

Saskia9 schreef:
briitje schreef:

Ts,ik zie dit topic nu pas! Hoop dat de mensen die willen rellen gewoon wegblijven of open een eigen topic om zulke dingen in te discussiëren!

Hey, ja ze is nog een keer gedekt ging goed erg leuke mensen.
Nu is het afwachten :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:54

Saskia9 schreef:
briitje schreef:

Waar staat dan dat het een feit is? Kan het nergens vinden :Y) Of mag ik mijn mening niet geven?

En daarnaast is een topic, noch forum niet alleen maar bedoeld om meegaande reacties te krijgen. Hier is ook plaats voor een discussie en eigen mening. Dus bij deze ;). En dat kan ts zelf ook wel verwachten. Maar ts antwoord toch niet op vragen als de post niet naar zin is :')

Edit: anyhow hoop dat de pups goed ter wereld komen, zonder gezondheids problemen. Hondje kiest er ook niet voor :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:15

Stiekem vind ik het ook wel jammer dat er voor die reu is gekozen. Als ik kiki zo op de foto bekijk is het een hardstikke mooie leuke hond, dan vind ik dat zo'n reu 'te kort' doet daaraan. Maargoed smaken verschillen inderdaad :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:20

Ik ga wel volgen, hoop dat de hondjes zonder genetische problemen ter wereld komen, of ze nou oerlelijk zijn of niet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:20

Achja,gelukkig komen bij 'lelijke' mensen soms toch mooie kinderen uit :D
Zeker in het geval van naakthondjes,zie je vaak liefhebbers die kiezen voor dit soort hondjes omdat ze 'mooi van lelijkheid' zijn. Ieder zijn keus!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:22

Als ik me niet vergis, is de lelijkste hond ter wereld een Naakthond.. Maar die van jou is prachtig! En ik denk dat met een prachtige reu er ook best prachtige pupjes uit zouden kunnen komen, maar ik denk dat dit geen mooi nest wordt.. Ik ben heel benieuwd!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:23

Saskia9 schreef:
Achja,gelukkig komen bij 'lelijke' mensen soms toch mooie kinderen uit :D
Zeker in het geval van naakthondjes,zie je vaak liefhebbers die kiezen voor dit soort hondjes omdat ze 'mooi van lelijkheid' zijn. Ieder zijn keus!

Tja maar ook daarin; smaken verschillen.. als ik sommige mensen zie lopen denk ik ook wel eens "Hoe kan je daar nou een kind mee willen krijgen?" :Y) :')

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:00

Precies,smaken verschillen! En je hebt nu eenmaal een groep mensen die daarvan houden!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 06:26

Wie weet worden het hele schattige beestjes, je kan alleen maar afwachten.
Ben benieuwd TS, we wachten af. *\o/*