Hond mee naar hotel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:26

Oh nee gewoon binnen op de mat. Als ik bv in een schoenenzaak ben dan moet hij even bij de deur wachten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:27

love_western schreef:
Ik vind het heel grappig dat toen in dat topic over honden in de supermarkt. Dat de meeste mensen zeiden dat het niet hygiënisch is. En dieren horen biet tussen de voedsel.

Maar in het restaurant is wel prima :') lekker krom :+

In een supermarkt mag het niet, in de keuken van een restaurant ook niet (of zelf helemaal niet als er eten aan tafel wordt klaargemaakt). Dat is nu eenmaal de wet. Zowel in het restaurant als in een supermarkt komt een hond dus niet tussen het voedsel voordat het klaar gemaakt is. Jouw vergelijking is dus ook krom.

Als je het wil vergelijken gaat het tussen het thuis eten met de hond erbij en in een restaurant eten met een hond erbij. Bij beide mogen ze niet bedelen, niet om aandacht schooien en moeten ze blijven liggen tot we zeggen dat ze overeind mogen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:27

love_western schreef:
Ik vind het heel grappig dat toen in dat topic over honden in de supermarkt. Dat de meeste mensen zeiden dat het niet hygiënisch is. En dieren horen biet tussen de voedsel.

Maar in het restaurant is wel prima :') lekker krom :+

Ergens wel krom, maar aan de andere kant... De kratjes met tomaten etc. staan hier 30 cm boven de grond en de gemiddelde hond is wel wat hoger dan 30 cm.

Mijn bordje met eten in een restaurant staat toch hopelijk niet op de grond :')

Anoniem

Re: Hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:40

Als ik aan koken ben, wil ik de hond niet in de keuken hebben. Voedsel kan ook niet in contact komen met de hond. En als ik aan het eten ben wil ik de hond ook niet bij mijn voeten hebben liggen.

Hond hoeft zich maar een keer te schudden en haar vliegt in de rond. Sorry maar dat hoef ik niet in mijn bord. Dus als ik in een restaurant zit hoef ik ook geen hond in mijn buurt te hebben. Terras oid vind ik een ander verhaal.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:54

Voorwaarde vind ik inderdaad wel dat je hond rustig moet gaan liggen en niet stinkt naar natte hond.

Laatst was er hier in ons vaste tentje een hond die elk kwartier even een soort huil gaf (zoals beagles klinken). Je schrikt je elke keer te pletter. Dan irriteer ik me zelfs als hondenliefhebber toch wel lichtelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:08

calippe schreef:
Mensen kunnen zich overal aan storen als ze wíllen, maar het is ook een beetje een keuze hoor!
Als ik er zo over nadenk, ben ik zelf misschien ook wel intolerant en een zeur naar andere mensen als het om andere zaken gaat. Misschien moet ik daarom eens stoppen daarmee. Gewoon omdat ik zelf ook begrip wil en tolerantie.

Ik ben allergisch en ja, ik heb er echt snel last van (en dan word ik zo'n snotterende volwassene en dat is vieehieees). Het is geen keuze om allergisch te zijn, wel om je hond mee te nemen in het restaurant.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:10

vuurneon schreef:
Ik ben allergisch en ja, ik heb er echt snel last van (en dan word ik zo'n snotterende volwassene en dat is vieehieees). Het is geen keuze om allergisch te zijn, wel om je hond mee te nemen in het restaurant.

Allergie is een ander verhaal, ik beschuldig jou niet van intolerantie (jouw allergie hooguit, maar daar kun jij zelf niets aan doen).
Maar restaurants zijn doorgaans vrij groot, ruim. Als je de kelner zou vragen om een plaats helemaal aan de andere kant, zou dat helpen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:13

Ligt eraan; als de allergie is als uitgelokt is het al te laat en moet ik echt uit die omgeving. Volledig.
Oftewel, ik scan de ruimte al voordat ik ergens ga zitten. Hotel waar honden zijn toegestaan op de kamer vermijd ik volledig.

Als ik op bezoek ga bij familie die dieren hebben in huis, gaan de dieren ook uit de kamer en maken ze goed schoon voordat ik kom. Bijzondere eraan is dat ik er nooit om heb gevraagd, want dat vind ik ook zo lastig. Maar ze doen het uit zichzelf al :) (en misschien ook wel voor zichzelf want als ik een reactie krijg is het echt niet fris :') ) Echt geweldig :j

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:16

vuurneon schreef:
Ligt eraan; als de allergie is als uitgelokt is het al te laat en moet ik echt uit die omgeving. Volledig.
Oftewel, ik scan de ruimte al voordat ik ergens ga zitten. Hotel waar honden zijn toegestaan op de kamer vermijd ik volledig.

Als ik op bezoek ga bij familie die dieren hebben in huis, gaan de dieren ook uit de kamer en maken ze goed schoon voordat ik kom. Bijzondere eraan is dat ik er nooit om heb gevraagd, want dat vind ik ook zo lastig. Maar ze doen het uit zichzelf al :) (en misschien ook wel voor zichzelf want als ik een reactie krijg is het echt niet fris :') ) Echt geweldig :j

Het moet bij jou wel heel erg zijn. Sjit zeg!
Heb je dit ook bij paarden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:18

Yep, dus ik vermijd maneges :)
Kan alleen bij paarden zijn als het buiten is (en dan echt niet uitgebreid poetsen natuurlijk) :)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:24

vuurneon schreef:
Yep, dus ik vermijd maneges :)
Kan alleen bij paarden zijn als het buiten is (en dan echt niet uitgebreid poetsen natuurlijk) :)

Dat is echt balen! En dan moet je net een dierenliefhebber zijn. Wat een straf!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:17

Gelukkig krijgen wij straks een niet verharende, reukloze, allergie vrije hond :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:19

Dat is rot zeg Vuurneon...

Ik vind eerlijkgezegd wel dat de hondeneigenaar dan ergens anders moet gaan zitten, en niet de allergische. Tenzij de hondeneigenaar er al een uur zit natuurlijk, maar ik ga er van uit dat de hondeneigenaar binnenkomt, gaat zitten naast een allergische en dat deze dan maar weg moet...

Dat vind ik niet kunnen, je kiest inderdaad om je hond mee te nemen, niet om er ziek voor te zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:20

corine1981 schreef:
Gelukkig krijgen wij straks een niet verharende, reukloze, allergie vrije hond :+

Allergievrije honden bestaan niet. Het zijn dieren die een verminderde hoeveelheid van een bepaald eiwit bij zich dragen, maakt ze niet vrij van allergenen. Zou ik er op kunnen reageren? Ja. Die kans bestaat. Is de kans kleiner dan bij een willekeurige golden retriever? Ja.

Overigens verhuis ik zelf wel van tafel, doe daar niet moeilijk over :) ga anderen niet lastig vallen met mijn aandoening :o

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:35

vuurneon schreef:
corine1981 schreef:

Allergievrije honden bestaan niet. Het zijn dieren die een verminderde hoeveelheid van een bepaald eiwit bij zich dragen, maakt ze niet vrij van allergenen. Zou ik er op kunnen reageren? Ja. Die kans bestaat. Is de kans kleiner dan bij een willekeurige golden retriever? Ja.

Overigens verhuis ik zelf wel van tafel, doe daar niet moeilijk over :) ga anderen niet lastig vallen met mijn aandoening :o

Dat weet ik vuurneon dat er geen vrije honden zijn, daarom staat er ook een :+ achter ;)
Maar feit is wel dat het een sterk verminderde kans is.
Zo hebben wij vroeger Noorse boskatten gehad waarvan ze ook beweerden allergie arm te zijn, maar dat klopte best.

Misschien een idee wanner restaurants duidelijk aangeven wel of geen honden te accepteren :)
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 21-02-14 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:37

O ja, zo bedoelde je dat :j

Er zijn namelijk wel mensen die echt denken dat er allergeen vrije honden/katten bestaan.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:46

Op Booking.com staat het aangegeven op de pagina, of dieren al dan niet toegestaan zijn en of er extra kosten zijn. Daarnaast belt de klantenservice gerust voor je naar een hotel om te bekijken of je hond er mee mag, wat het eventueel kost en welke delen van het hotel hij dan toegelaten is.

Heb bij Booking gewerkt, dus als je vragen hebt, let me know :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 07:11

Maar ik weet toch niet of iemand allergisch is als ik ergens wil gaan zitten....

mensen zeggen weleens het onbeleefd te vinden als ze verplicht worden om ergens te eten waar een hond binnen komt .

Ik weet dat het een andere discussie is, maar ik heb ook jaren verplicht in die vieze stink rook moeten zitten eten terwijl ik daar eigenlijk van over mijn nek ga.
Heeft ook nooit iemand aan een tafel naast me gevraagd of ik er problemen mee had.

Vaak hebben mensen niet eens door dat er een of twee kleine hondjes onder tafel liggen.

Maar het is inderdaad een kwestie van opvoeden en fatsoen hebben.
Laatst zaten wij ook ergens en mensen hadden 3 redelijk honden.
Kwamen binnen en vroegen of de honden meemogen.
Mocht, mits ze aan de lijn waren.

Wat doen die mensen. ... klikken de lijn aan en laten vervolgens die honden met slepende lijnen los Door de zaak lopen. Veel geërgerde gezichten uiteraard.
Schoten ze bij ons onder tafel waar de mijne op een botje lag te kauwen.
Dus ja zij geeft een snauw...... met als gevolg dat wij een uitbrander krijgen van de eigenaren dat wij een valse hond zouden hebben en dat ze niet snappen dat we daarmee op restaurant gaan.

Tja in zulke situaties kan ik wel bedenken dat niet honden liefhebbers er een hekel aan krijgen.

Voor nu sta ik op het punt om naar de Veluwe te gaan voor de georganiseerde wandeling en jawel ook mijn hond was meer dan welkom.
Als dat zo is ga ik ze niet thuis thuis laten met de gedachten dat er iemand zal zijn die het misschien niet zo leuk vind dat er straks een hondje aan het secretariaat staat.

Als de organisatie of het bedrijf aangeeft dat het mag kan ik toch niet met iedereen rekening houden .
Iedereen heeft altijd wel een mening klaar.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:57

vuurneon schreef:
O ja, zo bedoelde je dat :j

Er zijn namelijk wel mensen die echt denken dat er allergeen vrije honden/katten bestaan.

Ik heb weer iets bij geleerd! :(

Ik zit trouwens nu in een hotel in oostenrijk vanwege ski vakantie, en de hotelhouder heeft een klein dik zwart hondje. Dat liep daar straks door het restaurant en een paar tafelgenoten zeiden ook dat ze het niet vonden kunnen. Ik gaf een reactie van soortgelijke strekking als hier.

overigens, honden zijn hier in dit hotel welkom alleen... Niet in het restaurant. Maar daar trok het hond zich niets van aan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:25

Het is eigenlijk best grappig als je de verschillende meningen leest, heel erg voor, heel erg tegen en een beperktere middengroep.

Maar om antwoord te geven op je vraag, een hond en hotel is normaal geen probleem als je het van te voren duidelijk vraagt en doorgeeft wat voor hond het is. Bij het ene hotel mogen ze mee in het restaurant bij het avondeten maar niet bij ontbijt. Bij een ander helemaal niet en bij sommigen nergens een probleem.

Al zou ik zelf liever niet de hond alleen achterlaten op een hotelkamer eigenlijk, dan liever in de auto opsluiten voor het eten of een restaurant uitzoeken waar ze wel mee mogen.

Wij doen het wel eens, niet vaak omdat we meestal met de tent of camper weggaan. Maar soms gaan we wel. En nemen we ze mee als kan en mag. Veel gezelliger met ze erbij. Nu onze oude man er niet meer is is het wel gemakkelijker ze naar een pension te brengen. Onze oude baas had mega verlatingsangst en moest dus wel altijd mee. Gelukkig erg gemakkelijk daarin.

En ja die van ons gaan dus ook mee een restaurant in, zoeken een hoekplaats, schuiven ze onder de tafel en je meekt er niks meer van. En dan maakt het soort restaurant niet uit, eenvoudig of duur tot erg duur. Het duurste (was echt idioot duur, hoofdgerechten vanaf 50euro, maar dankzij aardige baas die het eten daar wilde betalen er erg van genoten) waar we ooit gegeten hadden hadden zelfs speciaal hondenservies voor drinken en de koekjes die ze daar zelf maakten ook. En dat servies was zowat luxer dan wij van aten. Echt heel mooi wedgewood porcelein. :oo .

Ook dure hotels zijn soms goed ingericht op honden, in frankrijk gestrand met een kapotte vouwwagen. Dan moet je dus een slaapplaats vinden. En het enige hotel in de buurt dat plek had was een chique 4 sterren hotel. Met een doodsbange witte herder (eerste vakantie en een verse heropvoeder voor ons) een kruising border/greyhound en een dominante russel. Tsja toch maar vragen. :x

En de reactie was echt grandioos. Geen probleem ze hadden zelfs tassen voor de hond met eet en drinkbakje een riem, zakjes voer en snacks. _O- en dingen voor de hond op de kaart staan inclusief roomservice ook. En ligkussens die ze uitleenden voor op de kamer die ook netjes iedere dag werden verschoond net als ons bed. :D de dagen wachten op reparatie waren dus erg aangenaam.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:35

Nederlanders lijken toch overal meer problemen mee te hebben.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:51

Frankrijk is ook echt wel een ideaal honden land, ook qua campings.