Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:De pups mogen niet voor 7 weken bij de moeder weg. Dus nee, dat mag niet.
En de teef mag niet gedekt worden in de volgende loopsheid, er moet minimaal 10 maanden tussen zitten.

R12312 schreef:Mizora schreef:De pups mogen niet voor 7 weken bij de moeder weg. Dus nee, dat mag niet.
En de teef mag niet gedekt worden in de volgende loopsheid, er moet minimaal 10 maanden tussen zitten.
7 weken is nog heel vroeg hoor! Bij ons ( wij hadden een kennel) gingen de pups pas met 12 weken naar een nieuwe eigenaar.
lady62 schreef:Sallandval
Waarom vind jij 12 weken al te oud ik heb altijd gedacht dat dit juist goed was mits de moeder het aankon.
In het verleden werd dit ons altijd geadviseerd.
Ook om met de pups naar buiten en in trein of bus of auto te gaan.
En dat juist tussen de zes en acht weken in een ontwikkelingsstadium was die verhuizen niet als wenselijk adviseerde of is dit inmiddels achterhaald.
Diablo schreef:Ik zou trouwens nooit mijn hond terug naar de fokker laten gaan om pups te krijgen. Voor mezelf zou ik dat niet willen, maar ook voor de teef niet, veel beter om haar in haar vertrouwde omgeving te laten.
corine1981 schreef:Wettelijk gezien is de eigenaar diegene waar de hond langer dan een half jaar heeft gewoond en door verzorgd is pmarena, zo'n contract is niet bepaald rechtsgeldig te noemen.
corine1981 schreef:Wettelijk gezien is de eigenaar diegene waar de hond langer dan een half jaar heeft gewoond en door verzorgd is pmarena, zo'n contract is niet bepaald rechtsgeldig te noemen.
dees_daan schreef:Dit is hetzelfde idee, TS heeft een contract getekend en dient zich hier aan te houden, er staat duidelijk in omschreven dat de fokker eigenaar blijft tot er 2 nesten gefokt zijn, of het contract waterdicht is durf ik niet te zeggen maar als de fokker een zaak aanspant dan zal TS wel met goede punten moeten komen waarom ze zich niet aan de afspraak heeft gehouden.
Diablo schreef:dees_daan schreef:Dit is hetzelfde idee, TS heeft een contract getekend en dient zich hier aan te houden, er staat duidelijk in omschreven dat de fokker eigenaar blijft tot er 2 nesten gefokt zijn, of het contract waterdicht is durf ik niet te zeggen maar als de fokker een zaak aanspant dan zal TS wel met goede punten moeten komen waarom ze zich niet aan de afspraak heeft gehouden.
Ik denk dat het weghalen van de moederhond als de pups nog maar vier weken oud zijn, en heel goed punt zou kunnen zijn. Ik denk dat een rechter daar niet blij mee is.
Diablo schreef:Pmarena, het probleem is niet dat TS geen nesten meer bij de hond wil, maar dat de hond al op vier weken bij de pups weg moet. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze daar een probleem mee heeft en vind zelfs dat het haar siert dat ze de hond juist langer bij de fokker wil laten. Ze had ook egoïstisch kunnen zijn en de hond inderdaad gewoon ophalen en de pups maar in hun sop gaar laten koken.

Leslie90 schreef:Wij willen de teef terugnemen, en nooit meer daar naartoe laten gaan. Maar wat halen we dan op onze hals?
Leslie90 schreef:Haar niet terug brengen als de pups gechipt worden heb ik ook al aan gedacht.
Bedankt voor het meedenken iedereen, en ook voor het opzoeken naar oplossingen. Ik denk dat ik haar inderdaad niet terug breng voor een paar uurtjes als de pups gechipt worden, en dat ik gelijk de dag nadat ze hier bij ons thuis is gebracht contact opneem met het raad van beheer. Nu actie ondernemen vinden we nog te riskant, omdat ik denk dat wij toch de enige zijn die weten dat moederhond gescheiden word van de pups met 4 weken. Ook laat ik nog even het contract nakijken door m'n advocaat, kijken wat hij er van vind.

Dan heb je overigens wel ruzie met de fokker... 
Diablo schreef:Zorry, waarom blijft de teef tot zeven weken bij de pups? Natuurlijk kunnen de pups zich dan wel (net) redden, maar voor het leerproces is het veel beter als ze langer bij haar pups blijft. Onze pups zijn nu acht weken geweest en ik zie hoeveel ze nog leren van hun moeder, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze eerder te scheiden. Ik zou ook nooit een pup kopen als de moeder niet aanwezig is.
Ik zou trouwens nooit mijn hond terug naar de fokker laten gaan om pups te krijgen. Voor mezelf zou ik dat niet willen, maar ook voor de teef niet, veel beter om haar in haar vertrouwde omgeving te laten.
Zorry schreef:Diablo schreef:Zorry, waarom blijft de teef tot zeven weken bij de pups? Natuurlijk kunnen de pups zich dan wel (net) redden, maar voor het leerproces is het veel beter als ze langer bij haar pups blijft. Onze pups zijn nu acht weken geweest en ik zie hoeveel ze nog leren van hun moeder, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze eerder te scheiden. Ik zou ook nooit een pup kopen als de moeder niet aanwezig is.
Ik zou trouwens nooit mijn hond terug naar de fokker laten gaan om pups te krijgen. Voor mezelf zou ik dat niet willen, maar ook voor de teef niet, veel beter om haar in haar vertrouwde omgeving te laten.
Wat ik al schreef we hebben tot nu toe alleen maar grote nesten gehad, teefjes van 13 kilo die dan 8/9 pups krijgen. Met als gevolg dat de teef helemaal leeg gezogen word.
Voorbeeld: teefje weegt na de geboorte van de pups 13,5 kilo, als de pups 5 weken zijn weegt ze er nog maar 10,5 en is het lopend skalet. Terwijl ze in heel de periode van zogen ongeveer een kilo kvv heeft gehad per dag. Dan is mijn keuze simpel en gaat ze er vanaf. De pups lopen dan wel gewoon met andere volwassen honden los en worden daar door opgevoed.