Te "dikke" hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Re: Te "dikke" hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 19:45

Ga ze nog een kwartiertje geven, want volgens mijn schoonmoeder 'gaat ze beginnen'... (alhoewel, ik zie geen verschil in gedrag met eerder deze middag) En vind het nu ook wel eeerg lang duren.
Maar kan wel zijn dat mijn schoonmoeder iets is opgevallen, dus ik wacht nog even af.

En anders inderdaad belletje naar de DA :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:47

*kruipt onder meeleessteen vandaan*
Succes! Ik hou het topic al steeds scherp in de gaten :)

*kruipt weer terug*

Marlis

Spannend meid, ik hoop voor je dat de bevalling intussen zelf op gang komt. Heel veel succes

maj0

Hmm had gehoopt op puppys.

Hoop dat ze zo begi t dan idd succes

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:57

Ga naar de dierenarts...

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:03

Ze is een uur geleden naar de dierenarts gegaan ;)
Dus even afwachten op nieuws...

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:04

Ben zeeeer benieuwd :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:06

ThreeFingers schreef:
Ga naar de dierenarts...

:? En waar zie jij dat ze dat niet wil doen? Het is nu al een uur verder dan haar laatste reactie, beetje vreemde opmerking.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:06

Fb is net geupdate, ze zal hier zo ook wel ff vertellen hoe of wat :)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:11

kopie van fb-update:

"Oké, alles nog steeds in orde met de pups en met Gabos. Alles gaat wel trager dan verwacht, maar het zijn ook 2 grote pups.
De dierenarts heeft nog een echo genomen, hij heeft gevoeld en hij heeft ook een foto genomen. Het zijn dus werkelijk maar 2 pups, maar doordat ze maar met 2 zijn, zijn ze ook groter.
Een normale bevalling moet lukken normaal gezien, maar ik moet vannacht dus waken.
Gabos heeft wel een spuit gekregen om de weeën op te wekken."

Phoe... Hele boterham hoor, dat bevallen van een hond... Had het me toch iets rooskleuriger en vlotter voorgesteld eigenlijk.
Maar ach, ik heb het echt wel over voor mijn hond ! Zou niet willen dat haar iets overkomt !
Vannacht zet ik om de 1.5u mijn wekken om even te kijken hoe de zaken ervoor staan. De dierenarts zegt dat, als ze begint te persen, het zeker niet langer van duren dan 1.5u, anders moet ik hem opnieuw bellen en een bezoek gaan brengen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:15

Gelukkig maar dat je een fijn zorgzaam baasje bent wat zich goed heeft ingelezen en de moeite doet +:)+
Hopelijk komt het nu goed op gang en loopt het verder soepel.

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:16

Sterkte!!en Succes!!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:18

Wat vervelend dat het niet zo soepel verloopt allemaal.

Ga je er vanacht naast slapen?

Waarschijnlijk heeft ze een python prik gehad, heeft je dierenarts vertelt wat de gevaren hier van zijn.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:20

Zorry schreef:

Waarschijnlijk heeft ze een python prik gehad, heeft je dierenarts vertelt wat de gevaren hier van zijn.

Oei oei een pitonspuit voor er pups zijn.....niet erg handig van de dierenarts!!
Ik duim dat alles goed gaat

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:21

tokedri schreef:
Zorry schreef:

Oei oei een pitonspuit voor er pups zijn.....niet erg handig van de dierenarts!!
Ik duim dat alles goed gaat

Precies daarom ben ik ook benieuwd of ze die gegeven hebben.
Als dat zo is begrijp ik de dierenarts niet helaas.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:22

Want wat is het gevaar hiervan?
Bij de nestjes die ik geboren heb zien worden was geen spuit nodig. Die kwam zo maar is dit dan zo'n gevaarlijke spuit?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:33

Piton is hetzelfde als Oxytocine. Het is onder mensen wel bekend als het 'knuffelhormoon'.
Alle zoogdieren hebben het van nature in het lichaam zitten. Het zorgt onder andere voor contracties van de baarmoeder. Een middel om weeën op te wekken in dit geval. Aangezien de placenta bij de hond van TS als losgelaten is, is het nu wel eens tijd om weeën te krijgen en de pups eruit te gooien. De DA heeft het dier (en de jongen) onderzocht, dus ik mag aannemen dat hij een weloverwogen keuze gemaakt heeft door de hond oxytocine toe te dienen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:39

Ja ik was al gaan googlen. Dank je voor je uitleg animal. Ik mag ook aannemen dat een dierenarts dat niet zomaar spuit.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:42

Als de pups groot zijn passen ze vaak niet door het geboorte kanaal...
En idd zo'n injectie geef je pas nadat er een pup geboren is. Dit omdat de baarmoeder gaat samentrekken.
Ik wil je niet te veel zorgen bezorgen.
Maar ik ben jarenlang DA ass. geweest en fok zelf x Mechelaars.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:42

Helaas hier in mijn omgeving al heel vaak gezien dat na het geven van een prik, dat de pups het niet overleven. Eerlijk gezegd had mijn beslissing geweest een keizersnede te doen, mijn dierenarts is geen voorstander van de prik omdat het toch gevaarlijk voor teef en pups kan zijn.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:43

ThreeFingers schreef:
En idd zo'n injectie geef je pas nadat er een pup geboren is. Dit omdat de baarmoeder gaat samentrekken.

Precies, zoiezo begrijp ik niet dat als de dierenarts aangeeft dat de pups al groot zijn dat ze het nog aan moet kijken. De kans dat een teef natuurlijk bevalt van 2 pups is denk ik heel klein.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:44

ThreeFingers schreef:

Helemaal eens... hier ook een dierenartsassistente en fokker. Zou het nooit inzetten voor dat er een pup is en zeker niet met de kans op grote pups.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:45

Maar zou het geen andere spuit geweest kunnen zijn? Ik bedoel we weten niet of het daadwerkelijk een Piton spuit is geweest.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:52

Het brengt wel risicos met zich mee, maar dat geldt ook voor een operatie. De teef is momenteel al in partu, en alles lijkt in orde met moeder en pups. Ik zou het zelf ook niet zomaar inzetten, maar ik mag toch wel aannemen dat de dierenarts er goed naar gekeken heeft en een weloverwogen beslissing gemaakt heeft. Hij zal ongetwijfeld de grootte van de pups meegenomen hebben in zijn beslissing. De dierenarts ziet zelf ook niet graag dode pups.. :n

Edit: Het is wel erg aannemelijk dat het hier om Piton/oxytocine gaat omdat TS het over een weeënopwekkend middel heeft. In de praktijk is oxytocine het meest gebruikte middel daarvoor.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:53

Ik heb geen idee welke spuit er is gegeven eigenlijk... Weet dat het een spuit is om weeën op te wekken en had er op dat moment ook niet verder bij stil gestaan om erover door te vragen. Maar hij heeft mijn hond goed onderzocht. Vandaag 2x een echo, 1x een foto en 2x opgevoeld. Hij heeft haar bekken ook opgemeten om te kijken of een normale bevalling mogelijk was.
Doordat de placenta al los is, krijgen de pups ook geen zuurstoftoevoer meer hé. Normaal komt de groene smurrie pas na de bevalling, of soms er vlak voor. Maar die smurrie is er bij mijn hond al uit van half 12 deze middag en nog steeds vertoont ze geen weeën of is ze niet aan het werken. De pups zijn wel gezond en dalen in, maar erg traag.

De placenta heeft inderdaad al gelost, maar de weeën komen maar niet opzetten. De pups zitten ook nog niet ver ingedaald om normaal te zijn.
De DA heeft ervoor gekozen om de hond niet daar te houden omdat ze dus een hechtingsprobleem heeft. Haar daar laten zou enkel meer stress opleveren en zou de bevalling kunnen ophouden. En persoonlijk heb ik ook liever een hond die weeën vertoont, want pups zonder ervoor te moeten 'werken' zorgt nogal vaak voor het niet erkennen van de pups...

Ik slaap niet naast de hond uiteraard := Maar slaap wel bij haar in de buurt. Mijn wekker staat gezet om mij elk 1.5u te wekken om haar te controleren.

De pups kunnen normaal geboren worden (normaal gezien). De DA heeft alles bekeken en ze passen erdoor. Het zijn geen abnormaal grote pups, want mijn teef is ook niet dik. De pups zijn gewoon aan de grotere kant, omdat ze dus maar met 2 zijn.
Toch zou een 'normale' bevalling haalbaar moeten zijn.