Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
misschien is ze inderdaad zo attent om het op mijn vrije dag op zondag te doen wanneer ik alle tijd heb

moest je daar toch even wat moeite voor doen om die eruit te krijgen zeg maar. Mij lijkt het niet verstandig, een duim lijkt me erg weinig, maar goed ik wil de kennis van je DA niet in twijfel trekken.
vanaf nu ben ik heel het weekend lekker thuis dus van mij mag het nu wel eens een keer komen! Ik word gek als ik nog een hele week snachts er uit moet en al mijn lunchpauzes moet opgeven voor heen en weer rijden terwijl ze gewoon rustig staat te eten
)
Ik weet dat het kan, en er lopen hier op bokt ook een aantal topics daarover, maar ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit
Froukje1993 schreef:franka75 schreef:Ik weet niet of je engels kan, maar op marestare kan je als je geluk hebt alvast een bevalling bekijken. Ik raad jullie aan de da te bellen als je denkt dat het begint. ze gaan rondjes lopen liggen staan er komt een witte blaas uit als het goed gaat en je moet twee pootjes zien anders zeker niet trekken, kan ook stuit dus eerst het hoofd. Als jullie weinig ervaring hebben laat de da komen. Kijk op internet een bevalling van geiten zodat je weet wat je te wachten staat. al je twee pootjes ziet kan je pas gaan trekken voorzichtig en later harder als er echt geperst word , tussendoor stoppen en wachten op de volgende ronde. Je kan het ook aan de natuur overlaten maar verlossen is wel fijner voor mamma. Maar alsjeblieft zorg ervoor dat je erbij bent ,maakt niet uit wie, anders kan het echt vervelend af lopen
En als je goed gelezen had is dit geitje dichtgenaaid en kan er dus helemaal geen vruchtblaas of pootjes uitkomen.
Dat is juist de reden waarom TS het zo spannend vind. Een gewone bevalling had geitje zelf namelijk wel overleefd als er niemand in de buurt was geweest.
Oh, en helpen tijdens zwangerschap of met wondjes aan je handen. Wat denk je dat ik doe als er alleen 2 achterpootjes uitsteken en ik heb toevallig een wondje? Juist, mouw omhoog en zorgen dat het lam eruit komt. Nog nooit wat gebeurt en ik stond als 8 jarige al aan pootjes te trekken.
Nadien goed handen wassen, eventueel met betadine scrub(fijn spul!), en door met de dingen waar ik mee bezig was.
Hoe is het vannacht gegaan TS?
franka75 schreef:Froukje1993 schreef:En als je goed gelezen had is dit geitje dichtgenaaid en kan er dus helemaal geen vruchtblaas of pootjes uitkomen.
Dat is juist de reden waarom TS het zo spannend vind. Een gewone bevalling had geitje zelf namelijk wel overleefd als er niemand in de buurt was geweest.
Oh, en helpen tijdens zwangerschap of met wondjes aan je handen. Wat denk je dat ik doe als er alleen 2 achterpootjes uitsteken en ik heb toevallig een wondje? Juist, mouw omhoog en zorgen dat het lam eruit komt. Nog nooit wat gebeurt en ik stond als 8 jarige al aan pootjes te trekken.
Nadien goed handen wassen, eventueel met betadine scrub(fijn spul!), en door met de dingen waar ik mee bezig was.
Hoe is het vannacht gegaan TS?
Ja ik kan lezen,jij ook? die strik moet er zo snel mogelijk uit vanaf het moment dat je vermoed dat ze gaat beginnen, he.... dus voor het blaas moment