Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JessicaD88 schreef:Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal zielig vind als je lekker in het bos loopt maar de hond moet aan de lijn... De hond wil lekker rennen en spelen en lopen waar hij zelf wil. Veel honden zitten al veel in huis. Ben je eindelijk in de natuur moet ie aan de lijn, dat snap ik dan weer niet
LadyMadonna schreef:Toad schreef:Nou is dit inderdaad een park waar honden officieel niet los mogen lopen, maar iedereen doet het. Sterker nog, iedereen zoekt het juist bewust op om de hond even de benen te laten strekken.
Een park waar ik dus volgens de regels prima mocht komen, maar in realiteit niet kon komen....
Dat er steeds minder losloop gebieden zijn heeft denk ik ook wel met de houding van een aantal honden bezitters te maken. En op deze manier verdwijnen ook aanlijn gebieden en mag je straks nergens meer met je hond komen...
. Ik laat onze hond volgens mij zo'n beetje als enige wel op het losloopveld los, scheelt wel dat daar dus geen poep ligt
.
dierenfan schreef:Amaris schreef:
Dan hou je je dus gewoon niet aan de regels...
Ik vind het onzin dat ik voor elk rood stoplicht moet stoppen, maar hee, ik doe dat toch maar.
Als je je lieve honden wilt loslaten, dan moet je maar naar buiten de bebouwde kom gaan
het bos is in vele gevallen uit buiten de bebouwde kom... Zelden een bebouwd bos tegen gekomen wat men ook nog eens bos noemt.......
Dat bordje staat dan dus niet bij alle ingangen van het gebied (of heel onduidelijk). Magrathea schreef:Heel precies weet ik het ook niet, maar het kan natuurlijk zijn dat een losloopgebied en een aanlijngebied aan elkaar grenzen. Als ik een losloopgebied in loop zou ik ook mijn hond los laten lopen tot ik een aanlijnbordje zie...
Ze zouden beter paaltjes langs de weg plaatsen met kleurcodes, of gekleurde stenen. Bijv. groen voor loslopen, blauw voor aanlijnen en rood voor helemaal geen honden toegestaan.
Amaris schreef:dierenfan schreef:het bos is in vele gevallen uit buiten de bebouwde kom... Zelden een bebouwd bos tegen gekomen wat men ook nog eens bos noemt.......
Nou..... wat is dan het probleem?
of ze nu door rood rijden, te snel of dat de hond losloopt.Magrathea schreef:Voor degenen die zich dus ergeren aan loslopende honden in aanlijngebieden: mijn schoonmoeder is iemand die hier heel netjes in is, maar ze maakt soms wel eens mee dat ze een gebied in loopt, en als ze eruit gaat en zich omdraait voor het eerst een bordje "Aanlijnplicht" ziet...Dat bordje staat dan dus niet bij alle ingangen van het gebied (of heel onduidelijk).
Check dus als je er last van hebt of er dergelijke plekken zijn, zonder bordje, en neem dan contact op met de gemeente ofzo. Voor hetzelfde geld is het bordje gejat!
wes2009 schreef:Ik ben een enorme hondenliefhebber, maarwat heb ik een schijthekel aan de gemiddelde baasjes. Neen, ik hoef geen loslopende hond waar dat niet mag. Nee, ik hoef fikkie niet in de winkel als er een bord staat dat dat niet mag. Nee, ik hoef fikkie ook niet tegen me op springend, want hij is zo blij...en nee, ik hoef fikkie al helemaal niet loslopend op het strand terwijl hij mijn pony achtervolgt. Ik ben ook niet vriendelijk hoor tegen hond. Opgesoddemieterd..jou zorg, val mij niet met je dieren lastig.