Voor miij geen teefje dus...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ben benieuwd naar de puppies!
was een erg lange dag dus we gaan allemaal bijslapen. Zal van de week ff meer posten wanneer ik weer thuis ben.
zijn allemaal prachtige pupjes in ieder geval.
jullie zijn fanatiek met schapendrijven of niet?
. Eerst maar genieten van de puppytijd!
. anhighwood schreef:weten toevallig de BC fanaten hoe het staat met dat onderzoek in engeland over epelepsie?
zit voor ruim 60% in de lijnen, en weet ook dat het gerelateerd aan brok is, maar ze waren er nog mee bezig, benieuwd of iemand het hier weet.
gr
an
I_Nicky_I schreef:anhighwood, ik denk dat het in elke lijn wel voorkomt. Vaak in de lijnen waarvan men zegt dat het er niet in voorkomt weet men het niet omdat de voorouders dan uit het buitenland komen..
Volgens mij is er nog niets duidelijk over hoe dit vererft wordt. Ik denk dat dit ook een groot deel met leefomgeving e.d. te maken heeft. Maar dat is mijn gevoel, geen wetenschap.
joyce83 schreef:Arabella fijn dat je wel snel wat gevonden hebt, zijn de pups allemaal die kleur? en zit er veel verschil in qua tekeningen?
Wij gaan zaterdag weer even pup knuffelen en eens goed kijken of er eentje bij zit die we echt niet willen hebben, dat kunnen we in elk geval wel doorgeven.
Sassy schreef:I_Nicky_I schreef:anhighwood, ik denk dat het in elke lijn wel voorkomt. Vaak in de lijnen waarvan men zegt dat het er niet in voorkomt weet men het niet omdat de voorouders dan uit het buitenland komen..
Volgens mij is er nog niets duidelijk over hoe dit vererft wordt. Ik denk dat dit ook een groot deel met leefomgeving e.d. te maken heeft. Maar dat is mijn gevoel, geen wetenschap.
Inderdaad!
Ik weet toevallig dat van de reu van jouw pup (tenminste als het die Gary is wat ik denk) in Duitsland tenminste een nakomeling met epilepsie in het duitse Zuchtbuch staat.
Is een ISDS gefokte hond.
En daar worden alleen compleet geteste honden ingedragen, dus honden die een uitgebreide neurologische test gehad hebben, RX, bloed, een MRI en Liquor.
Nu weet ik even niet meer uit mijn hoofd of die ingedragen was met primaire of secundaire epi.
Compleet epilepsie-vrije lijnen bestaan er niet. Daar ben ik inmiddels wel achter.
Je zult heel kritisch naar een combi moeten kijken, en voor een deel ook hopen dat je geluk hebt.
Tenminste als het gaat om primaire epilepsie.
Maar nu gaan wel heel erg off-topic.
. Het verhaal wat jij typt over dezelfde benadering als CEA zou heel mooi zijn. Heel veel mensen worden nu al benauwd als je zegt dat het in de voorlijnen zit, terwijl ik mij daar niet druk over maak. Je kunt net zo goed een pup hebben waarvan je denk dat het niet voorkomt in de lijn die dan toch epi krijgt.