Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij! Geboren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:25

Na een lange en zware bevalling heeftt dde teef 4 reuen gekregen... :(
Voor miij geen teefje dus... :(

joyce83

Re: Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:44

Dat is een tegenvaller Arabella, niet leuk.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:50

TeSzZz, wij hebben nu net een 3de erbij nu 10 weken :-). Ben benieuwd naar de puppies!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:04

Inderdaad een tegenvaller... als troost ben ik maar in mijn pauze gaan zoeken naar pas geboren poedelpuppies.
ik heb een teefje gevonden. Zwart harlekijn (zwartwit gevlekt) en 15 juni geboren.
6 juli ga ik kennismaken met de fokker en de pup(s). Bij deze fokker heb ik wel geen eerste keus, dus ik moet afwachten welke teef er voor mij overblijft. Het is weer een kruising dwerg x middenslag.

Hoe gaat het met de pups bij jou ts? Zijn ze al geboren?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:55

Wat jammer arabella! Ik ben benieuwd hoe je kennismaking gaat, hoop dat het klikt!

Wat leuk Nicole! Waar vandaan?

Hier zijn vandaag 6 pups geboren, 5 reuen en 1 teef. Tis maar goed dat we eerste staan :') was een erg lange dag dus we gaan allemaal bijslapen. Zal van de week ff meer posten wanneer ik weer thuis ben.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:56

Arabella: zou je niet liever willen wachten op een nest/pup naar je eigen keuze? Ik heb ook anderhalf jaar moeten wachten, maar het was het zeeer zeker waard!!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:57

Wat gaaaf tesz!! Je wilde een teef toch? Zijn het allemaal bruin witte?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:01

Nee, voor mij is het zeker dat er nu in augustus een pup komt. Dit is het perfecte tijdstip.
(Kwa werk etc)
En voor mij zijn de winters altijd erg zwaar en met een hond kom ik daar een stuk beter doorheen (ook door de dagen dat ik alleen thuis ben).
Ik ben blij dat ik een andere pup gevonden heb(vimd de kleur zelfs een stuk mooier), maar de uiteindelijke beslissing eordt pas genomen na het bezoek.

@tesssz gefeliciteerd met je pupje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:04

Ja ze zijn er dus :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:10

Jammer Arabella!!

En Tesssss gefeliciteerd, wat leuk!!

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:55

gefeliciteerd Tess! Ben benieuwd naar foto's!

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:02

Wij hebben een pup van Clio x Gary volle werklijn.
Gaaf dat ze geboren zijn en gelukkig 1 teefje! Ben benieuwd naar de foto's.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 09:29

Thnx allemaal! We willen idd een teef, dus we hebben mazzel. Tis natuurlijk wel ff afwachten of we een klik hebben met haar of toch een van de reuen, maar dat komt wel goed :) zijn allemaal prachtige pupjes in ieder geval.

Sani ze zijn allemaal bruin driekleur, niet superveel wit.

Gaaf Nicole, heb je een foto? :) jullie zijn fanatiek met schapendrijven of niet?

Heb lekker een paar uur geslapen, maar we zijn allemaal nogal moe haha. Bevalling was echt zwaar en de laatste 2 pups zijn met keizersnee gehaald omdat Bailey heel erg moe was. De pups zijn ook echt groter dan gemiddeld. Maar t gaat goed nu, zowel met mama als pups. Alles net gewogen en ze zijn allemaal mooi aangekomen.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:02

Als het goed is kun je deze foto zien van onze Fáelán; https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ja klopt wij doen schapendrijven nu met Blue half show half werk, en ik nu met mijn teefje volle werklijn. Mijn vriend straks ook met Fáelán hopelijk :). Eerst maar genieten van de puppytijd!

Jij succes met wachten en veel plezier natuurlijk ook haha.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:40

Super benieuwd naar de foto's :D

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:43

weten toevallig de BC fanaten hoe het staat met dat onderzoek in engeland over epelepsie?
zit voor ruim 60% in de lijnen, en weet ook dat het gerelateerd aan brok is, maar ze waren er nog mee bezig, benieuwd of iemand het hier weet.
gr
an

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:45

Goede timing om weer eens in dit topic te kijken! Leuk dat ze nu geboren zijn, ben benieuwd!

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:02

anhighwood, ik denk dat het in elke lijn wel voorkomt. Vaak in de lijnen waarvan men zegt dat het er niet in voorkomt weet men het niet omdat de voorouders dan uit het buitenland komen..
Volgens mij is er nog niets duidelijk over hoe dit vererft wordt. Ik denk dat dit ook een groot deel met leefomgeving e.d. te maken heeft. Maar dat is mijn gevoel, geen wetenschap ;).

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:32

Arabella fijn dat je wel snel wat gevonden hebt, zijn de pups allemaal die kleur? en zit er veel verschil in qua tekeningen?
Wij gaan zaterdag weer even pup knuffelen en eens goed kijken of er eentje bij zit die we echt niet willen hebben, dat kunnen we in elk geval wel doorgeven.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:03

anhighwood schreef:
weten toevallig de BC fanaten hoe het staat met dat onderzoek in engeland over epelepsie?
zit voor ruim 60% in de lijnen, en weet ook dat het gerelateerd aan brok is, maar ze waren er nog mee bezig, benieuwd of iemand het hier weet.
gr
an

Nee, dat is niet gerelateerd aan brok.
Bepaalde dingen kunnen soms wel een aanval triggeren (en ja, dat zou vanalles kunnen zijn)

Het zit zeker niet in 60 % van de lijnen, men weet nog steeds niet exact hoe het vererft.
In Duitsland zijn ze ook al jaren bezig met onderzoek, daar gaan onder de werklijnfokkers stemmen op om ouderdieren waar een geteste epilepsie hond uitkwam te markeren als drager.
Net als bijv. bij CEA.
Het hoeft nl niet zo te zijn dat als zo een ouderdier met een totaal andere partner gedekt wordt nog eens een epi-hond te geven. Kan wel maar moet niet.
Dat is een kwestie van heel veel research en jarenlang bloedlijnen studeren.
En dan nog kun je pech hebben.
Helaas is niet elke fokker open en eerlijk over de opgetreden gevallen in hun lijnen.

Een van mijn honden heeft meegedaan aan de epilepsie studie in Giessen-DE, en ja, die heb ik ook in de database van epilepsiehonden laten indragen.

TS: jij alvast proficiat, wat zul jij blij zijn dat er een teefje bijzit :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:10

I_Nicky_I schreef:
anhighwood, ik denk dat het in elke lijn wel voorkomt. Vaak in de lijnen waarvan men zegt dat het er niet in voorkomt weet men het niet omdat de voorouders dan uit het buitenland komen..
Volgens mij is er nog niets duidelijk over hoe dit vererft wordt. Ik denk dat dit ook een groot deel met leefomgeving e.d. te maken heeft. Maar dat is mijn gevoel, geen wetenschap ;).

Inderdaad!

Ik weet toevallig dat van de reu van jouw pup (tenminste als het die Gary is wat ik denk) in Duitsland tenminste een nakomeling met epilepsie in het duitse Zuchtbuch staat.
Is een ISDS gefokte hond.
En daar worden alleen compleet geteste honden ingedragen, dus honden die een uitgebreide neurologische test gehad hebben, RX, bloed, een MRI en Liquor.
Nu weet ik even niet meer uit mijn hoofd of die ingedragen was met primaire of secundaire epi.

Compleet epilepsie-vrije lijnen bestaan er niet. Daar ben ik inmiddels wel achter.
Je zult heel kritisch naar een combi moeten kijken, en voor een deel ook hopen dat je geluk hebt.
Tenminste als het gaat om primaire epilepsie.

Maar nu gaan wel heel erg off-topic.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:07

joyce83 schreef:
Arabella fijn dat je wel snel wat gevonden hebt, zijn de pups allemaal die kleur? en zit er veel verschil in qua tekeningen?
Wij gaan zaterdag weer even pup knuffelen en eens goed kijken of er eentje bij zit die we echt niet willen hebben, dat kunnen we in elk geval wel doorgeven.

Alle pups zijn zwart harlekijn ja. Ben echt blij dat ik deze pups gevonden heb (ik vind harlekijn nog mooier dan gewoon zwart). Kwa tekening zit er wel verschil in, maar zover ik nu kan zien hebben ze alledrie een zwarte kop en een gedeelte van de staart zwart (en natuurlijk nog vlekken op het lichaam). Ik heb niet echt een voorkeur voor 1 van de 3 kwa kleur.
Als ik zeker weet dat ik er een pak, zal ik een foto laten zien. Volgende week zondag ga ik langs en dan ga ik ook de beslissing maken.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:54

Sassy schreef:
I_Nicky_I schreef:

Inderdaad!

Ik weet toevallig dat van de reu van jouw pup (tenminste als het die Gary is wat ik denk) in Duitsland tenminste een nakomeling met epilepsie in het duitse Zuchtbuch staat.
Is een ISDS gefokte hond.
En daar worden alleen compleet geteste honden ingedragen, dus honden die een uitgebreide neurologische test gehad hebben, RX, bloed, een MRI en Liquor.
Nu weet ik even niet meer uit mijn hoofd of die ingedragen was met primaire of secundaire epi.

Compleet epilepsie-vrije lijnen bestaan er niet. Daar ben ik inmiddels wel achter.
Je zult heel kritisch naar een combi moeten kijken, en voor een deel ook hopen dat je geluk hebt.
Tenminste als het gaat om primaire epilepsie.

Maar nu gaan wel heel erg off-topic.

Het is denk ik de Gary die jij denkt van Serge namelijk :). Het verhaal wat jij typt over dezelfde benadering als CEA zou heel mooi zijn. Heel veel mensen worden nu al benauwd als je zegt dat het in de voorlijnen zit, terwijl ik mij daar niet druk over maak. Je kunt net zo goed een pup hebben waarvan je denk dat het niet voorkomt in de lijn die dan toch epi krijgt.

Sorry Tesszz voor het offtopic gaan.
Wanneer ga je foto's plaatsen :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 15:33

Maakt niet uit hoor, ik vind het ook erg interessant om te weten!
Ik denk dat wat Sassy zegt, honden registreren en ouders als dragers te markeren, op dit moment de beste manier is om er mee om te gaan. Jammer dat veel fokkers niet eerlijk zijn over epilepsiegevallen in hun lijn.
Wat wij hebben kunnen vinden zitten er in de eerste paar generaties in de lijn van deze pups geen honden met epilepsie, maar ik geloof idd ook dat niks helemaal vrij is en dat als je ver genoeg gaat zoeken je in elke lijn iets tegenkomt.

Leuke pup Nicole! Moeder ken ik niet, vader heb ik wel eens gezien, gave hond.
Wij komen met Gizmo (werklijn) ook bij de schapen en gaan met het pupje later ook kijken hoe ze het vindt. Maar hoog niveau zal het wel nooit worden haha.

Arabella spannend hoor, ik hoop dat je een klik hebt en er een leuk pupje voor jou tussen zit.

Ben nu bezig met de foto's, die komen zometeen of vanavond :D

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 15:53

Het wachten toch beloond het teefje is voor jullie op de wereld gekomen, wat fijn dat het allemaal goed gaat.
ben benieuwd naar een foto.