Miepie77 schreef:een reu volgt zn instinct als ie een loopse teef ruikt, dat heeft niets met gehoorzaamheid te maken, op die manier kunnen reuen nooit los omdat je overal van die lichten tegenkomt die met hun loopse hond doodleuk het losloopgebied inlopen en dan verbaasd zijn als de reuen naar ze toe komen, domme bazen noem ik dat
Heeft imo wel met gehoorzaamheid te maken. Je hond moet komen als je roept OOK al staat daar een loopse teef, rent daar een superspannend konijn rond of ligt daar een verse worst te geuren. Dat is te trainen. Doe je met je paard toch ook? Mijn paard moet zich ook laten besturen, ook al is er een vleesetende bloembak langs de ring. Kan zijn instinct zijn om te rennen maar ik zit erop en ik zeg dat we er langs gaan. Dus dat gebeurt. (en met die overtuiging blijven mijn paarden ook niet lang zeikerig doen en luistert mijn hond want het is een wisselwerking)
Laat mij maar domme baas zijn, ik vind het van de zotte dat mijn superbrave teef niet naar het losloopgebied zou kunnen omdat andere mensen hun hond niet willen opvoeden. Kijk als je een teef hebt die hem zelf peert en op vrijersvoeten gaat, dan is die teef ook niet onder appel en hoort daar dus niet (iig niet in die periode als ze verder wel luistert) maar mijn hond is zich er zelf nauwelijks bewust van dat ze loops is, die reageert pas als een reu al heel ver gaat in zijn hofmakerij.
Ik krijg dus echt het schijt van die stomme reuen die mijn hond bespringen buiten haar loopsheid, dat moge duidelijk zijn.
ik blijf ver weg van andere honden dan
Hetgeen wat hondeneigenaren ook zouden moeten doen wanneer je weet dat een hond niet gaat luisteren.

, een mep of een tik gaan ze niet dood van.