Welk huisdier als student?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Welk huisdier als student?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:09

Ts, wat is je budget eigenlijk??

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:28

Ik vind die gerbils wel erg leuk :D ! Mijn vriend wil ze alleen niet, want we zijn geen dierentuin :')

Net als jij TS miste ik huisdieren ook heel erg toen ik op kamers ging (heb altijd geleefd tussen de honden, katten, paarden, konijnen, duiven, geiten, cavia's etc.)
Nu woon ik samen met mijn vriend en hebben we mijn hond van thuis meegenomen, meteen een stuk gezelliger :D

Cavia's vind ik persoonlijk wel leuk! Hoewel ze wel veel aandacht nodig hebben qua verzorging. Ik vond ze ook altijd vrij snel stinken..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:58

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:01

Denk dat cavia's niet enorm veel aandacht nodig hebben, mits ze met z'n tweeën zitten, dan hebben ze elkaar. M'n beste vriendin heeft buiten in een ruim nachthok (met schuilmogelijkheden waar konijnen niet bij kunnen) met ren 2 cavia's en 2 konijnen zitten. Die hebben niet zoveel menselijke aandacht nodig, omdat ze elkaar hebben.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:29

muntdrop schreef:

Ik heb niet echt een budget eigenlijk :D . Niet over nagedacht. Natuurlijk moet het dier geen honderden euro's zijn, maar 100,- wil ik wel uitgeven aan aanschaf.

Ik lees zoveel leuke dingen dat ik gewoon echt echt niet kan kiezen... Een opossum klinkt erg leuk. Heel erg leuk. Maar is misschien toch wel weer teveel gedoe. Als in, dat het te exotisch is... En een terrarium met verwarming, dat is ook best prijzig. En dan ook nog twee, één hier en één thuis.

Vogels vallen trouwens af. Na overleg met mijn huisgenoten willen ze absoluut geen vogels. Te veel lawaai vond de ene. Die woonde naast iemand met vogels en die kwetterden de hele dag door. Wil hij niet weer.

De egel leek ze wel erg leuk haha. Maar daar wil ik toch zelf niet aan beginnen.

Ik denk dat ik het beste voor een goudhamster kan gaan. Valt mee qua ruimte en onderhoud. Hoef ik er maar één van... Ook goedkoop.. En als ik er twee kooien voor moet hebben dan is dat ook niet zo duur.

Ratten moeten toch weer een grotere kooi (minimaal 70cm) en dan moet ik er ook nog twee.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:33

Lijkt me het beste ja :j

Gerbils hebben ook een flinke kooi nodig natuurlijk, en zijn geen schootdieren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:36

Rattenslang doen dan? :P

Hamsters zijn ook erg leuk :j

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:11

Geen muisje?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:14

tsja, zelf ben ik helemaal gek van hamstertjes, ze zijn klein, kooi ligt aan de grote(dwerg 60x40 en syr80x40) zijn toch wel de minimummaten, groter is natuurlijk beter, maar stel je neemt een rusje, aanschaf=10 euro en de verzorging stelt niets voor, 1x per maand kooi verschonen(ligt aan de grote) en als je dan weg gaat geef je gewoon wat extra voer, leeftijd 2 jaar maar echte buddy's

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:31

Pas op met hamsters dat je er niet nachten van wakker ligt. Dat zijn nachtdiertjes toch? Ik merk bij mijn gerbils dat ik 's nachts al het radje er uit moet halen omdat ik anders niet kan slapen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:33

Het is idd misschien wel een nadeel dat het nachtdieren zijn. Overdag hoor en zie je ze dan ook weinig.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:35

ElineS schreef:
muntdrop schreef:

Ik heb niet echt een budget eigenlijk :D . Niet over nagedacht. Natuurlijk moet het dier geen honderden euro's zijn, maar 100,- wil ik wel uitgeven aan aanschaf.

Ik lees zoveel leuke dingen dat ik gewoon echt echt niet kan kiezen... Een opossum klinkt erg leuk. Heel erg leuk. Maar is misschien toch wel weer teveel gedoe. Als in, dat het te exotisch is... En een terrarium met verwarming, dat is ook best prijzig. En dan ook nog twee, één hier en één thuis.

Vogels vallen trouwens af. Na overleg met mijn huisgenoten willen ze absoluut geen vogels. Te veel lawaai vond de ene. Die woonde naast iemand met vogels en die kwetterden de hele dag door. Wil hij niet weer.

De egel leek ze wel erg leuk haha. Maar daar wil ik toch zelf niet aan beginnen.

Ik denk dat ik het beste voor een goudhamster kan gaan. Valt mee qua ruimte en onderhoud. Hoef ik er maar één van... Ook goedkoop.. En als ik er twee kooien voor moet hebben dan is dat ook niet zo duur.

Ratten moeten toch weer een grotere kooi (minimaal 70cm) en dan moet ik er ook nog twee.

Ik zou voor een syrische hamster ook geen kleinere kooi dan 70 cm lengte nemen overigens hoor. Die kooien die verkocht worden als okay in de dierenwinkel zijn gewoon echt te klein.
Ik heb mijn syrtjes altijd in kooien van 80x50x50 gehad. Mijn huidige syrtje zit in een terrarium van 100x50x80.

edit: qua loopradje kan ik de Boogie Wheel van Karlie aanraden of een wodent wheel die zijn zo stil dat je alleen de pootjes hoort tikken :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:57

Mijn terra was 20 euro, van MP :P Kom je vaak goede prijsjes tegen. Een hamster heeft ook minimaal een terra van 80 cm nodig (of een ander soort hok, maar die zijn vaak veel te klein wat Suuskipje ook al zegt) dus ik zou eens op MP kijken als ik jou was.

Verder verkopen ze op terrariumbeurzen vaak ook terra's voor een beursprijsje, dat is meestal ook niet zo hoog.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:12

'n Hamster lijkt mij ook de leukste optie. Wel echt even het loopradje in de winkel uitproberen om te luisteren of 'ie wel stil is want echt, dat houd je hele nachten wakker. :') Hamsters hebben een heel strak dag/nacht-ritme, zijn voornamelijk wakker tijdens schemering maar ook wel 's nachts.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:39

Silent spinners! Fantastische apparaten, kosten iets meer maar je zult jezelf er dankbaar voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:55

Ik heb een roborovski-hamstertje, hartstikke gezellig haha :D Zijn alleen vrij lastig tam te krijgen dus meer een kijkdiertje.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:04

Een hamster is erg leuk! En als je een dagje weg bent of geen tijd hebt is het geen probleem. Die van mij is meestal s'avonds rond 6 uur half 7 wakker dus die zie je dan de hele avond.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:50

Ik heb ook een hamstertje! Het maakt wel herrie in het begin, maar het went wel. En het is zo leuk om naar te kijken, echt <3

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:39

Suuskipje schreef:
Ik zou voor een syrische hamster ook geen kleinere kooi dan 70 cm lengte nemen overigens hoor. Die kooien die verkocht worden als okay in de dierenwinkel zijn gewoon echt te klein.
Ik heb mijn syrtjes altijd in kooien van 80x50x50 gehad. Mijn huidige syrtje zit in een terrarium van 100x50x80.

edit: qua loopradje kan ik de Boogie Wheel van Karlie aanraden of een wodent wheel die zijn zo stil dat je alleen de pootjes hoort tikken :)

Eens met Suuskipje. Het hok moet echt niet kleiner zijn dan 70 cm. Ik heb mijn hamster in een ferplast Mary zitten. Dat is een ideaal hok en tweedehands vind je ze al voor 20 euro. Mijn Syr heeft een houten loopwiel en dat maakt weinig geluid als hij erin loopt. Het loopwiel moet trouwens wel een doorsnede hebben van minimaal 27 cm. Syrtjes zijn heel leuk! Die van mij wilt graag geaaid worden en gaat daar ook echt klaar voor liggen.

En nog een tip: Koop je hamster bij een hobbyfokker. Je hamster wordt daar regelmatig gehanteerd, dus als jij je hamster ophaalt is hij vaak al tam. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 21:02

Ik ga binnenkort naar een opvang hier in de buurt waar ze van allerlei diertjes hebben. Ratjes, baardagamen, konijntjes, zebravinken etc. Misschien kan ik dan wat beter kiezen als ik zoveel soorten zie :D. Ik houd jullie op de hoogte!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:29

Leuk!ik heb ook silent spinners maar je hoort niets, het is net een klok je went aan de geluidjes mijn hamsterszijn trouwens overdag ook wel wakker

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:03

Ik heb ook een hamster gehad, toen die was overleden miste ik het geluid van t wieltje :') dus ja, je gaat er erg aan wennen inderdaad!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:14

Celiien schreef:
Ik heb ook een hamster gehad, toen die was overleden miste ik het geluid van t wieltje :') dus ja, je gaat er erg aan wennen inderdaad!

Haha ja als die van mij stil zijn 's nachts dan ga ik eruit om te kijken of er niks is :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:15

Een oude kat uit het asiel, die zn daagjes wil slijten in alle rust?