Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
! Mijn vriend wil ze alleen niet, want we zijn geen dierentuin
muntdrop schreef:Ts, wat is je budget eigenlijk??
. Niet over nagedacht. Natuurlijk moet het dier geen honderden euro's zijn, maar 100,- wil ik wel uitgeven aan aanschaf.

ElineS schreef:muntdrop schreef:Ts, wat is je budget eigenlijk??
Ik heb niet echt een budget eigenlijk. Niet over nagedacht. Natuurlijk moet het dier geen honderden euro's zijn, maar 100,- wil ik wel uitgeven aan aanschaf.
Ik lees zoveel leuke dingen dat ik gewoon echt echt niet kan kiezen... Een opossum klinkt erg leuk. Heel erg leuk. Maar is misschien toch wel weer teveel gedoe. Als in, dat het te exotisch is... En een terrarium met verwarming, dat is ook best prijzig. En dan ook nog twee, één hier en één thuis.
Vogels vallen trouwens af. Na overleg met mijn huisgenoten willen ze absoluut geen vogels. Te veel lawaai vond de ene. Die woonde naast iemand met vogels en die kwetterden de hele dag door. Wil hij niet weer.
De egel leek ze wel erg leuk haha. Maar daar wil ik toch zelf niet aan beginnen.
Ik denk dat ik het beste voor een goudhamster kan gaan. Valt mee qua ruimte en onderhoud. Hoef ik er maar één van... Ook goedkoop.. En als ik er twee kooien voor moet hebben dan is dat ook niet zo duur.
Ratten moeten toch weer een grotere kooi (minimaal 70cm) en dan moet ik er ook nog twee.
Kom je vaak goede prijsjes tegen. Een hamster heeft ook minimaal een terra van 80 cm nodig (of een ander soort hok, maar die zijn vaak veel te klein wat Suuskipje ook al zegt) dus ik zou eens op MP kijken als ik jou was.
Zijn alleen vrij lastig tam te krijgen dus meer een kijkdiertje. Suuskipje schreef:Ik zou voor een syrische hamster ook geen kleinere kooi dan 70 cm lengte nemen overigens hoor. Die kooien die verkocht worden als okay in de dierenwinkel zijn gewoon echt te klein.
Ik heb mijn syrtjes altijd in kooien van 80x50x50 gehad. Mijn huidige syrtje zit in een terrarium van 100x50x80.
edit: qua loopradje kan ik de Boogie Wheel van Karlie aanraden of een wodent wheel die zijn zo stil dat je alleen de pootjes hoort tikken
. Ik houd jullie op de hoogte!
dus ja, je gaat er erg aan wennen inderdaad!