hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:27

Het valt mij juist altijd op dat dierenartsen dat magere aanmoedigen.
Toevallig afgelopen week met een opvanger bij de dierenarts. Hond is 11 maanden en echt groot (70cm) maar weegt maar 30 kilo. Hij heeft stokhaar waardoor het niet meteen opvalt maar je voelt wel alle ribben, dus ik wil er graag iets meer bijaan voeren.
Terwijl de dierenarts me een compliment gaf hoe goed hij in conditie was, heb haar dus ook gezegd hoe ik erover denk.
En dat soort opmerkingen heb ik al veel vaker met de opvangers gehad, over mijn eigen hond ook. En krijg ze nog steeds, ben dolgelukkig dat ik hem nu eindelijk een beetje op gewicht heb en voor mijn gemoedsrust mag er nog wel een paar kilo bij maar ik hoor van iedereen; hij ziet er goed uit, is zelfs wat te dik!

pipo

Re: hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:37

Hier ook een opvanger. Een duitse dog ,volwassen, ze woog 45 kilo bij binnekomst...

Afbeelding

Helaas kan ze niet tegen versvlees en gaat dan echt aan de schijt, maar op cavom doet ze het heel goed. Ze krijgt 4 X per dag en momenteel is ze mooi, zit ruim 12 kilo aan inmiddels en mag nog ietsje erbij.

Afbeelding

Ik hoop nog steeds dat ze strakjes over kan op versvlees net als mijn andere honden. Maar als t niet gaat is het jammer. Ik probeer telkens, maar tot nu toe verdraagt ze alleen de vuile pens.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:51

anneliesdj schreef:
Het valt mij juist altijd op dat dierenartsen dat magere aanmoedigen.
Toevallig afgelopen week met een opvanger bij de dierenarts. Hond is 11 maanden en echt groot (70cm) maar weegt maar 30 kilo. Hij heeft stokhaar waardoor het niet meteen opvalt maar je voelt wel alle ribben, dus ik wil er graag iets meer bijaan voeren.
Terwijl de dierenarts me een compliment gaf hoe goed hij in conditie was, heb haar dus ook gezegd hoe ik erover denk.
En dat soort opmerkingen heb ik al veel vaker met de opvangers gehad, over mijn eigen hond ook. En krijg ze nog steeds, ben dolgelukkig dat ik hem nu eindelijk een beetje op gewicht heb en voor mijn gemoedsrust mag er nog wel een paar kilo bij maar ik hoor van iedereen; hij ziet er goed uit, is zelfs wat te dik!

Net als bij paarden moet je de ribben wel voelen, maar niet zien. Alleen piano erop kunnen spelen hoort niet. Bij mijn stokhoren voel je de ribben ook, maar lichtjes en die zijn goed op gewicht. De ene wil ik dikker, omdat die heel snel afvalt (dus als reserve) maar die wordt niet dikker. De jonge hond is nu goed, maar zal wel weer gaan veranderen als hij weer groeit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:06

Ja dat weet ik wel, zoals ik zei hebben ze teveel haar om er op het oog wat van te kunnen zeggen.

@ pipo; die is echt graatmager! Maar wat een beauty! Zou een mooi setje vormen met die van ons ;)
Versvlees heeft wel een tijd nodig om aan te wennen, in het begin is dunne ontlasting normaal, je kunt dan extra bot bijvoeren (kalk) om het wat steviger te maken. Na verloop van tijd kun je dan weer terug naar normale hoeveelheid en zal het beter gaan. Als ik een opvanger heb en overzet op barf gaat er altijd standaard een extra bot bij de eerste dagen en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee.

Wel grappig, dat je op die foto 2 honden, een kolos en een muis op dat kleed hebt liggen :P