raskatten kopen die besmet zijn geweest met niesziekte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:09

Ik zou het ook niet doen, dat ze kosten aan katten gehad heeft is haar probleem en 'risico van het vak' dat hoort ze niet uit de verkoop van oudere katten te willen halen.
Bij herplaatsen hoort het om een goed plekje voor de katten te gaan, niet om het geld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:12

Ik vind het ook een vreemd verhaal, zoveel geld vragen en dan niet eens de entingen op orde hebben.
Ze zijn al wat op leeftijd en dan steeds noemen dat het allemaal geld kost en dat ze dat hard nodig heeft? Ze kiest er zelf voor om zoveel dieren te hebben.

Ik zou het even voor jezelf afwegen; zagen ze er goed uit en wil je ze graag hebben? Dan zou ik haar een redelijk bod doen (bv 200 euro) met daarbij de argumenten; ze zijn niet geent, zijn al ouder en je geeft ze een goed plekje, blijven bovendien bij elkaar.
Take it or leave it.

Dat ze meer geintresseerden heeft zegt niet zoveel, dat zeggen sommige mensen ook gewoon om je onder druk te zetten. Dat ze zo vaak noemt dat ze het geld nodig heeft suggereert niet dat ze nog anderen geintresseerden heeft.

Ik zou zeggen, ga naar Christel0908 :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:16

Citaat:
Een ragdoll, maar wat ik bedoel is: de waarde van de kat MET niesziektr... wat is hij dan nog waard

Die niesziekte zegt helemaal niets .
Ze zijn ervoor behandelt , klaar. Jij bent toch ook wel eens verkouden ?

Het hele verhaal maakt echter geen goede indruk op me, ik zou er niet aan beginnen ,
maar verder kijken.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:19

Ik zeg ook niet doen. Klinkt gewoon niet oké. Ik zou dolblij zijn als iemand mijn zielige britje in huis zou willen nemen. (Als ik zelf eenmaal zover ben haha)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:22

Entingen niet op orde? Ze liepen tot dec 2013. Dus 7 dagen geleden.
Daarbij zullen ze nog een nieuwe enting krijgen voor vertrek, toch alleen maar fijn ,kun je er een heel jaar tegenaan.

Maar de entingen zijn dus wel degelijk op orde.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:22

Kaatje schreef:
Citaat:
Een ragdoll, maar wat ik bedoel is: de waarde van de kat MET niesziektr... wat is hij dan nog waard

Die niesziekte zegt helemaal niets .
Ze zijn ervoor behandelt , klaar. Jij bent toch ook wel eens verkouden ?

Het hele verhaal maakt echter geen goede indruk op me, ik zou er niet aan beginnen ,
maar verder kijken.

Inderdaad ze hebben helemaal geen niesziekte... -O-

mamamier

Re: raskatten kopen die besmet zijn geweest met niesziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:25

Die entingen en niesziekte maak ik me geen zorgen over inderdaad maar wel over het verhaal wat ze erbij vertelt en het prijskaartje vind ik gewoon absurd.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:28

Over de niesziekte zou ik me ook geen zorgen maken, en de entingen ook niet, maar dat bedrag en de rest van het verhaal, ik zou bij zo iemand echt geen goed gevoel hebben, lekker verder zoeken zou ik zeggen. Er zijn er genoeg hoor! Mijn moeder fokt Heilige Birmanen en af en toe heeft ze ook wel eens een herplaatser, maar zeker als ze er mee gefokt heeft gaan ze vaak niet voor meer dan de steralisatiekosten weg. En dan zijn ze getest op alle verplichte ziektes en op HCM en PKD, en natuurlijk ook ingeent. Ik vind 550 euro een bizar bedrag voor 2 5-jarige herplaatsers! Ik hoop dat je snel wat anders tegenkomt.

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:37

gemiddeld ligt de prijs voor een herplaats maine coon ronde de 100-200 euro
ik heb het dan over een dier van 1,5- x jaar oud.

ingenet en vaak gestereliseerd of gecastereerd( dat bedrag is idd sterelisatie castratie kosten en inentings kosten)
niesziekte zou ik me niet zo druk om maken das net als verkoudheid soms hebben ze er ast van soms niet.

meer dan 200 zou ik er niet voor geven. ongeacht wek ras het is.
katten vn 5 jaar oud die nog nooit nest gehad hebben zijn mijns inzien te oud om er nu nog mee te beginne.

vragen e meer zou ik het niet doen dat isgewoon oplichterij
die wil er flink aan verdienen beter zoek je dan verder

succes!!!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 15:38

Waarom geven sommige mensen commentaar terwijl ik advies vraag?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:43

Ik zie een hoop adviezen hoor. De meesten adviseren om het niet te doen en lichten dat toe. Misschien vind je de toelichting commentaar maar dat is toch niet naar jou gericht?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 15:50

mamamier schreef:
Ik zie een hoop adviezen hoor. De meesten adviseren om het niet te doen en lichten dat toe. Misschien vind je de toelichting commentaar maar dat is toch niet naar jou gericht?

Dat weet ik wel , maar soms voelt dat als commentaar...

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:58

niet doen............

ik lees alleen een hoop advies.
niets tegen of op jouw persoonlijk.

ik kan alleen voor mezelf zeggen dat ik een andere de ellende wil besparen voor het aankopen van ee te dure raskat. das geen commentaar op jou meer commenataar op de fokwereld waar je met de beste bedoelingen een nieuwe vriend(en) een nieuw en gouden mandje wil geven. veel mensen zouden daar een voorbeeld aan moeten nemen die gaan liever marktplaats op op zoek naar weer een jong kitten/pup die te vroeg bij hun ouders nestgenotens weggehaald worden etc wat dan weer een heel ander verhaal is.

van mij krijg je een pluim voor je initiatief
alleen ook hier liggen leeuwen op de loer die het alleen om jou geld te doen zijn.
daar zijn de meeste waarschuwingen ook tegen

misscheind at sommige in de zelfde kuil getrapt zijn als waar jij nu voorstaat en je willen behoeden voor een hoop verdriet naderhand.

want als had ik maar.... om de hoek komt kijken ben je vaak te laat

succes wat je keuze ook is ergens loopt je maatje rond
en katten kiezen hun eigenaar dus wie weet.........................

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:09

haha dat is een mooie tekst: katten kiezen hun eigenaar

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:09

hoe kan ik merken dat de kat een nieuwe eigenaar kiest als hij als bij zijn eigenaar is?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:10

Ik heb zelf ook een hoop ellende gehad met mijn vorige 2 katten, die waren dood en doodziek, waar ik naderhand pas achter kwam. Als ze niet bij mij waren geweest hadden ze nooit zo lang geleefd, want de mensen waar ze vandaan kwamen was echt een dramaaa

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:14

Ik zou verder zoeken gewoon puur omdat de manier van verkoop je niet aan staat. Mij ook niet hoor, als ik het zo lees.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:18

Nee, ik twijfel ook als de ziekte... ze zijn wel zoooo leuk..
We hebben verder wel lekker kunnen kletsen hoor trouwens,

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:23

Als je de katten echt leuk vind, de katten vonden jou ook leuk en ze er verder gezond uitzagen dan zou ik 250/275 euro bieden en zou ik ze zelf laten inenten.

Ik betaalde voor mijn maine coon herplaatser (1,5 jaar) 150 euro en voor mijn ragdoll (2 jaar) 200 euro.
Geen moment spijt van.

Maar ik ben we een gevoelig typje als het om katten gaat het is toch heel anders dan een paard daar kan ik veel realistischer naar kijken en handelen.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:27

Haha jaa, nou ik heb max 400 geboden, was eigenlijk nog niet eens de planning, maar ik wacht het af.
Ben op het moment ook met iemand in gesprek over een maine coon

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:31

Ik vind dat zeker geen onredelijk bod.

Ik hoop voor jou dat ze akkoord gaat !

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:38

Ja ik hoop het ook, dan is het nog maar de vraag of de inentingen erbij zitten. Anders vind ik het alsnog wel aan de dure kant worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:44

Waarom wil je deze katten zo graag?
Omdat ze zo leuk zijn?
Dit is niet als commentaar bedoeld maar om je kritisch te laten kijken, mevrouw heeft haar zaken nu niet op orde (enting en geld nodig hebben dus daarom de hoge prijs voor de katten) dus wil je daar wel katten weg halen? Wat als je er later achter komt dat er meer dingen zijn en de katten niet helemaal gezond zijn?
Ik zou je echt aanraden om verder te kijken, dit klinkt als iemand die geld verdienen bovenaan het prioriteitenlijstje heeft staan en een goed plekje als een leuke bijkomstigheid ziet.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:56

Ja ik vind ze inderdaad erg leuk ja, en echt geld verdienen weet ik niet. ZIj vertelde mij dat ze erg veel onkosten heeft gehad aan de katten, dan nog is dat niet echt een goede reden natuurlijk. Zij vind ze dat waard.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:58

Heeft ze je ook aangegeven wat ze aan onkosten heeft gehad die zo anders zijn dan anders?
Kijk, kosten aan ontworming, inenting en ontvlooing kan ik niet echt 'onkosten' noemen. Dat hoort er gewoon bij.

Wat is er zo speciaal/anders aan deze poezen dat ze veel extra kosten gehad heeft? Heb je ook hun paspoort ingezien, zodat je kunt zien of ze veel issues bij de DA gehad hebben?