Angst voor vreemden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Angst voor vreemden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 21:08

Dat is niet genoeg. Zelfs voor een kong met pindakaas blijft hij niet stil...

Ik zei niet heel veel, mijn moeder was er niet dus die beïnvloedde ook niet.
Ik haalde m uit de bench en ging op de bank zitten voor een knuffel. (Dat mag altijd als ik thuis kom)
Uit enthousiasme pakt hij mijn arm dan beet en bijt dan flink hard...

Iris82

Re: Angst voor vreemden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:13

Ik zou in het vervolg gewoon de bench open doen en gewoon blijven staan totdat hij weer rustig is.
Ik denk dat hij overenthousiast was en daardoor weer even terugviel. Juist door te gaan zitten voor een knuffel werd dat gevoel alleen maar versterkt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 21:22

Op zich is dit mijn normale manier van begroeten. Hij komt pas op commando uit de bench en loopt dan rustig mee naar de bank voor een knuffel.
Met spelen hapt hij ook wel eens en als hij te blij wordt ook. Als ik zeg dat hij moet stoppen doet hij dat wel, maar dan heb ik al een paar afdrukken staan.
Soms knijp ik zijn bek dicht met 2 handen wanneer hij door blijft gaan met bijten maar dat vind ik dan zelf eigenlijk niks...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:54

Kaus schreef:
Dat is niet genoeg. Zelfs voor een kong met pindakaas blijft hij niet stil...

Ik zei niet heel veel, mijn moeder was er niet dus die beïnvloedde ook niet.
Ik haalde m uit de bench en ging op de bank zitten voor een knuffel. (Dat mag altijd als ik thuis kom)
Uit enthousiasme pakt hij mijn arm dan beet en bijt dan flink hard...

Bench pas open doen als hij rustig is, bij bijten corrigeren natuurlijk.
Zo ook met grommen als je bezoek beweegt of even naar het toilet gaat, dat is nergens voor nodig, dus correctie. Ookal ligt hij in de bench (wat symptoombestrijding is, de hond heeft het maar te accepteren dat er bezoek zit) hoeft hij nog niet te grommen oid.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:05

Je moet een beetje met de hond meegroeien. Correcties dienen kort en goed getimed te zijn.
Maar zelf weer ontspannen is het allerbelangrijkst. Je corrigeert en ontspant meteen weer.
Ook als er bezoek binnen komt.

Bij stressreacties wilt het nog wel eens helpen een commando te geven. Dus als de hond blaft, aandacht vragen en laten zitten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 10:03

Weer even een laatste update.
De hond doet het heel goed! Door vvrouwen, die hij eerst van een afstandje heeft kunnen besnuffelen (hij snuffelt al vanaf 2 meter weg) laat hij zich wel aaien. Niet op zijn kop maar met liefde op zijn rug. Hij geniet daar echt van.
Met mannen gaat het nog wat lastiger maar we komen ook minder mannnen met honden tegen die helemaal gek van hem zijn :+

De waaksheid is er nog steeds maar nu alleen nog wanneer iemand aanbelt of de tuin binnnenkomt.

In de zomervakantie gaat hij mee naar Zweden! We hebben hem dan 8 maanden en hij kan het zeker aan.
Hij loopt heel braaf los, luistert goed, doet het goed in de auto, is enorm nieuwschierig.
Kortom, het gaat super goed :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:23

Wat heb jij toch een ontzettend gaaf hondje <3 . Fijn dat hij het steeds beter gaat doen :j .