Hond gekocht maar bedrogen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 22:57

Afbeelding
filou ligt naast me op z'n handdoek te slapen, naast me is hij het meest op zijn gemak.
In zijn bench draait ie anders maar rondjes

2a54z6e45r6r

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:31

Hopelijk is nog niet iedereen gaan slapen :)
Heb nog een vraagje: hoe moet ik het aanpakken als hij jankt 's nachts en overdag als ik er niet ben? Niet op in gaan? Of hem op een of andere manier geruststellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:36

Kan hij niet naast het bed slapen tot hij gewend is? Dan voelt hij zich wat veiliger.
Als je weggaat kan hem een kong geven zodat hij wat te doen heeft, smeerkaas of leverpastei er in en hij is wel even zoet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:38

2a54z6e45r6r schreef:
Heb nog een vraagje: hoe moet ik het aanpakken als hij jankt 's nachts en overdag als ik er niet ben? Niet op in gaan? Of hem op een of andere manier geruststellen?

Een gedragen t-shirt of iets anders met jouw geur wil nog wel eens helpen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:39

Dat staat m'n vader zeker niet toe, mag al blij zijn dat de hond in huis blijft tot er een nieuwe eigenaar is. Dieren zijn niet toegelaten boven. En z'n angst is groter dan z'n honger...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:39

Anoeska27 schreef:
2a54z6e45r6r schreef:

Een gedragen t-shirt of iets anders met jouw geur wil nog wel eens helpen.

Ook bij een hond die nog maar een dag + nacht bij je is?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:40

Je zegt dat ie je vertrouwd en kwispelt, dus dan zou ik het proberen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:42

Ja oke, proberen waard, want mn broer heeft blok en kan nachtelijk gejank nu wel ff missen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:43

Het gaat ook niet om honger, maar om afleiding, geef hem de kong eerst als je thuis bent, als hij het door heeft ga je heel even de kamer uit, en dat kan je opbouwen, tot hij snapt dat je wel terug komt en de focus niet zo bij het weg gaan ligt.

Als hij niet boven mag slapen kan een gedragen kleding stuk idd helpen, en een eigen plekje in huis waar hij zich veilig voelt. Trekt hij zich graag terug? Misschien vind hij het fijn als hij iets heeft waar hij lekker in kan kruipen, een deken bijvoorbeeld.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 23:50

Heb net een tshirt in z'n bench gelegd. Hij was overenthousiast als hij me zag, begon te spinnen als een westernpaard in de piste :'). Heb er ook wat pastei bij gelegd. Hopelijk helpt het hem. In het aller slechtste geval slaap ik beneden in de garage :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:59

zorg dat de hond een lekker plekje heeft waar die zich in kan verstoppen oprollen , iets, een katten mandje van stof of een fleece pad, veiligheid is verstoppen, en veilig:)

Probeer ook of Filou aan andere kan wennen in jullie gezin en daarbuiten vrienden vriendinnen, aangezien je hem ook weer wegdoet..

plassen in huis , leg een krant voor de deur waar hij uitgaat als die gaat plassen, als hij gaat plassen waar niet mag of zonder aan te geven , toch even met je stem niet met je handen voeten ect melden dat die dus echt naar de krant / buiten moet om zijn behoeft te doen

zorg dat de krant ligt op de plekjes waar hij nu veel plast, laat hem ook regelmatig uit,
als je hem uitlaat zeg dit dan op hoge en vrolijke toon , dan weet hij dat uitlaten leuk is en bij het dagelijks ritueel hoort,
doet hij plassen wanneer en waar dit niet mag, zeg ook Duidelijk NEE en zet hem op de krant of buiten

komt bij zo een angstig hondje veel kijken ..

Wat ben je van plan met die fokker? ten eerste moet je hem aangeven
laat ook foto's zien van Filou toen die aankwam meld alles ook wat je hebt gezien en hoe jij behandeld werd, en meld er bij dat er dus meerdere dieren gehouden worden op een onwaardige manier,

in belgie heb je vast een dierenbescherming dierenpolitie, dit en deze man moet je ecth aangeven !!

voor mee info tips pb staat open

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 00:07

We hebben enkel 2 giga hondenkussens voor onze katten :p
Weet niet direct iets waar hij in kan kruipen en zich veilig kan voelen.
Een kartonnen doos anders met ene handdoek?

De tshirt helpt niet, hij blijft echt janken, maar ga er wss toch een doos in leggen ofzo.
Arme hond...

@Sparky: bedankt voor je tips! Ik ga de verkoper zeker niet zo laten gaan , maar wil eerst zeker zijn dat de hond op mijn naam staat (blijkbaar moet hij bevestigen bij de registratie dat de hond verkocht is, nadat ik een formulier heb opgestuurd naar de registratie) zodat Filou zeker veilig is voor hem.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:11

Misschien een knuffelbeest erbij leggen of een warme kruik? Ik weet het is geen pup maar hij vertoond er wel alle gedrag van.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:17

Zilfstar schreef:
Misschien een knuffelbeest erbij leggen of een warme kruik? Ik weet het is geen pup maar hij vertoond er wel alle gedrag van.

klopt dacht ik ook al een een grote teddy beer een fleece kleed of warme deken , iets waar dien in kan verstoppen wat zacht is dus GEEN kartonnen doos....

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 00:21

Een doos met een kussen in is niet goed? Of een doos met fleece deken in? ik bedoel dan een doos op z'n kant met zacht in :)
ga ff rondneuzen

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 00:33

Oke, hij blijft echt ijsberen in de bench, heb ook een kleine bench van m'n meter maar die is echt maar zo groot als een draagmand voor katten. Hij is wel kleiner dan een kat. Kan ik hem daar in laten? Lijkt me echt veel te klein voor hem...

Heb trouwens een dinoknuffel gevonden en een oud deken, maar hij was al bang van de knuffel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:53

Ik zou de knuffel of deken vannacht bij je in bed leggen zodat jou geur er aan komt.
Kan het deurtje niet open blijven?
Deken over de bench zodat het een soort hol word en dat hij de keuze heeft of hij er in wil of niet.
Nu opsluiten in de bench gaat averechts werken.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 00:56

Probleem is dat meneer niet zindelijk is. Anders mocht hij vrij rond lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:02

Dan zou je een stuk kunnen afzetten.
Voor nu is het kiezen of delen, of de hond in de stress en een slapeloze nacht voor beide.
Of hond los en hem zoveel mogelijk de kans geven om zichzelf veilig te voelen bij jullie in huis en een plasje en waarschijnlijk poepje de volgende dag.
Je kan niet verwachten dat hij rustig gaat liggen slapen zonder te piepen als alles vreemd is en hij in de stress zit.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 01:02

Ja sorry, maar dan zwiert mn vader me met hond en al de deur uit...

Edit: Filou is ondertussen gestopt met janken

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:09

Beschouw 'm even als een pup :) Als je een pup van 8 weken meeneemt naar huis, helemaal vreemde omgeving, zonder z'n broertjes en zusjes, zonder mama, zonder al zijn vertrouwde geuren... Dan kun je ook niet verwachten dat ie de eerste nacht gelijk beneden kan slapen zonder mauwen.. Daarom nemen veel mensen puplief in een doos mee naar de slaapkamer óf gaan een paar nachten beneden slapen zodat het hondje op z'n gemak kan wennen :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 01:15

Denk dat op dit moment alles beter is dan terug te gaan naar die fokker, we doen wat we kunnen maar het moet binnen de perken van mogelijk blijven.
Moeilijke is dat ik alle partijen hier tevreden moet houden.
Heb 4 katten, 2 broers in examentijd, een vader en een moeder die keihard werken, 2 konijnen, kippen aan huis.
En iedereen is tegen de hond behalve ik omdat ik m'n meter beloofd heb om er voor te zorgen.
Momenteel is hij stil dus hoop dat het probleem opgelost is.

Ik weet en besef dat dit even niet ideaal is maar ik doe echt mijn uiterste best om deze hond te helpen. Ik ken ook niemand (met het juiste profiel) anders waar hij opgevangen kan worden.

Ik denk dat hij met mij dan het beste af is, gezien de vooruitgangen die hij gemaakt heeft vandaag.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 01:40

Ik zou daar zelf gaan kijken met hond maar die in de auto laten en als het er niet uitziet gewoon de dierenbescherming bellen of politie
Laatst bijgewerkt door franka75 op 21-12-13 01:46, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 01:45

franka75 schreef:
Ik zou daar zelf gaan kijken met hond maar die in de auto l;atenen als het er niet uitziet gewoon de dierenbescherming bellen of politie

Heb 300 km gereden en gaan kijken maar is op niets uitgedraaid

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:41

2a54z6e45r6r schreef:
Dat staat m'n vader zeker niet toe, mag al blij zijn dat de hond in huis blijft tot er een nieuwe eigenaar is. Dieren zijn niet toegelaten boven. En z'n angst is groter dan z'n honger...

nou dan moet jij dus beneden slapen ;)
het beestje is al super bang, geef hem iets om aan vast te houden.. jij dus dat is het enige wat hij heeft