Kater ingepikt...!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:06

femo schreef:
prima, maar katten begraven hun stront, dus heb je er echt werkelijk zoveel last van?

Kom dat maar vertellen tegen de katten hier in de buurt. Echt niet alle katten begraven hun poep en echt niet alle katten doen het alleen in de zandbak. Ze doen het hier in de voortuin, op de kiezels op een grote hoop. En op het gras of in het zand in de achtertuin.

Silenna

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:09

Deze discussie is totaal irrelevant voor TS, die vroeg toch echt duidelijk om tips..
Misschien een ander topic openen? ;)

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:10

Cayenne schreef:
femo schreef:
je kunt er toch niet voor zorgen dat mensen hun kat binnenhouden. Je kunt mensen niet veranderen, en ja, daarom moet je jezelf aanpassen.

Maar als ik bij wijze van spreken een emmer wat over een kat heen gooi omdat die bij mij in de tuin poept, dan is dat weer sielugh :+
(En voor ik half bokt over me heen krijg, nee dat heb ik nog nooit gedaan).
Maar ik wil niet met mijn handen in de vieze zooi van de kat van een ander zitten wanneer ik in de tuin bezig ben.

Ik heb hier een tijd gehad dat buurkatten gewoon midden op het tuinpad aan het schijten waren, ranziger kan gewoon niet! Ik moest hink stap sprong naar m'n deur toe -O-

Haha herkenbaar, ik woon op een duplex woning en mn onderbuurvrouw had een kat, die ging altijd boven op de trap zitten, waardoor mn kat niet naar buiten durfde , ook bleef ie mn kat maar aanvallen, op de trap lopen pissen waar ik de deur uit moest.. Ik pak gewoon een emmer water en hup eroverheen.. 9 van de 10 x kwam er geen spetter op dat beest.. Maar hij was wel weg.. Eigenaar zei zelf ook dat t prima was en dan had ie maar niet op de trap moeten pissen en. Mn kat wegjagen. 1 x gebeurt dat ie een paar spetters overzicht had maar katten zijn zo snel dat je gewoon mist.. Zielig? Nee waarom?! Die paar druppel

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:13

Tips.. tja, als de kat terug is voorlopig even binnenhouden zodat ie echt alleen thuis eet?
Idd de buurt verzoeken geen katten van een ander te voeren?

Maar hoe kom je erachter waar hij eet?
Geen idee..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:19

ais schreef:
Ankie2011 schreef:
Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal :') ?

Nee, dat is ook niet sociaal, maar.. volgens mij is dat een hele andere discussie ;)

Onze katten zitten nu al 2,5 jaar binnen. Eerst woonden we ergens waar ze niet naar buiten konden (flat, 3 hoog). Nu zijn we net verhuisd naar een huisje, waar ze op termijn wel naar buiten zouden kunnen. Maar als ik heel eerlijk ben, weet ik niet of ik dat wel wil. We hebben één allemansvriendje en de andere kat 'moet' speciaal dieetvoer. Die kat heeft ook een aantal jaren geleden ergens een tweede huisje gehad. Op dat moment heb ik haar gelijk laten chippen en ze draagt ook nog steeds dat bandje dat ze gechipt is. Of het toen iets geholpen heeft weet ik niet, maar ze staat in ieder geval sindsdien ook geregistreerd als mijn kat.

Dat katten zelf hun baasjes uitzoeken vind ik tot op zekere hoogte onzin. Mensen hebben daarin ook een bepaalde rol. Als ik een kat van een ander niet voer, zal die kat mij ook niet als baasje uitkiezen vermoed ik zo. Een van onze katten, 'mijn' kat, eet ook slechter als ik een paar dagen weg ben, daarin is zij stiekem ook wel speciaal voor mij.

Inderdaad! Daarom zijn mensen die katten lokken met voer niets minder dan catnappers, dierendieven dus.
Daarbij willen die catnappers vaak wel de lusten en niet de lasten, dus lekker met vakantie en niets hoeven regelen, geen dierenartskosten betalen want ze weten dat die kat eigenlijk niet bij hen hoort.
Of je hebt arrogante dametjes die menen dat alleen zij weten hoe een kat verzorgd moet worden en weigeren de kat terug te geven aan de rechtmatige eigenaar... ook al is de kat door een ongelukje weggelopen bij die eigenaar.

Dit even los van de discussie of katten wel of niet los moeten lopen. Een kat kan nl ook per ongeluk los komen te lopen, dus geeft een loslopende kat nog geen vrijbrief dat dier te stelen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:48

Als je een kat hebt als HUIS dier, is dat ook de plek waar je hem behoort te houden. ALLE huisdieren behoor je op je erf te houden, OF buiten het erf MET toezicht. Hier spreek ik even over woonwijken en geen boerderijen/ platteland.
Ik krijg bij al die loslopende katten echt de neiging om ze allemaal te vangen en naar het dierenasiel te brengen. Want in theorie kunnen het allemaal weg gelopen dieren zijn, want ze zijn van hun erf.
Scherm je tuin af, dat ze daar lekker naar buiten kunnen. Stel je ze niet bloot aan 101 gevaren, en voorkom je overlast.
En voor degene die zeggen: "Katten los laten lopen is "natuur", en als ze daarbij vogels pakken en opeten is "natuur"." Zal ik mijn honden hun natuur ook maar eens gunnen en buiten loslaten en katjes laten pakken?

En ja, ik heb katten gehad, die heerlijk in mijn tuin naar buiten konden. Maar voor je HUISdier hoor je gewoon verantwoordelijkheden te nemen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:58

femo schreef:
de intolerantie is heel ver te zoeken.

De intolerantie is juist makkelijk te vinden ;)

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:06

Het is idd de tolerantie die ver te zoeken is tegenwoordig. :D
Wat mij wel opvalt en wat ik vreemd vind, is dat mensen in steden juist veel toleranter zijn dan op het platteland. In het steriotypeplaatje is dat juist andersom :Y)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:07

F_Orumster schreef:
femo schreef:
de intolerantie is heel ver te zoeken.

De intolerantie is juist makkelijk te vinden ;)

Haha, Oeps! laten we het erop houden dat ik moe ben vandaag 8-)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:21

Ik heb hier HELAAS 2 katten van de buren die hier vrolijk mee eten. Ben ik daar blij om............nee totaal niet! De ene jaagt mijn eigen kat de stuipen op het lijf en de andere mept, als ik hem dicht heb, zo hard tegen het kattenluik aan, dat ik niet meer kan slapen of de hond wordt gek.
De ene kat leeft in een huis waar 4 inderen wonen die vlak achter alkaar geboren zijn. De kat ligt overdag vaak i mijn huis teslapen (vd rust denk ik) en het liefst ook ;s nachts, maar dat gaat niet door.
Ik ben er absoluut niet blij mee dat het mij mijn nachtrust kost. Zou toch wat zijn als de buren komen met; je hebt mijn kat ingepikt.............. nou dan kunnen ze het krijgen van me!
De ene buren houdt, na overleg, de kat in de nacht binnen, alleen om 7 ur gaan ze naar het werk en staat ie alweer te rammen tegen het luikje. Ik werk ook dus overdag wil ik graag dat mijn kat weer in huis kan (kat is 18 jaar). Het is nu helaas zo ver dat die van mij alleen nog maar buiten komt als ik thuis ben (en dat is alleen in de avond). verder ben ik genoodzaakt om het luikje dicht te doen om geen stress-kat te hebben die door vreemde katten aangevallen wordt in zijn eigen huis én ik het zeik van de kater op kan gaan ruimen.
TS, wellicht is jouw kat ook wel zon heerlijke stoorzender voor iemand anders. Daar wel eens aan gedacht?
Zo, ik ben mijn frustratie kwijt :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:53

Nessa schreef:
Katten kiezen hun eigen huis? Wat een mega onzin!!
Katten kiezen een plek waar ze veel gevoerd worden! Dus ja, als jij een kat ziet lopen en denkt, goh die ga ik verwennen. Dan komt ie echt wel de volgende dag terug om te kijken of ie weer wat krijgt.
En als ie gevoerd blijft worden komt ie uiteraard steeds terug. En op die manier pik je inderdaad katten in.

Het is onzin dat jij het mega onzin vindt :+ Katten kunnen wel degelijk ervoor kiezen om deels in een ander huis te wonen, terwijl ze daar in de eerste instantie niet gevoerd werden. Mijn kat is daar ook een voorbeeld van. Die is regelmatig bij het huis naast ons (waar mijn oma woont). Het is daar, in vergelijking met ons huis, heerlijk rustig en dat vindt hij blijkbaar soms even fijn.

Zo ken ik ook een kat die liever de vrijheid had, dan een huis. Niet omdat hij buiten gevoerd werd, dat kwam later pas. En ken nog een paar katten die ervoor kozen een tweede huisje te nemen.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:44

Katten kiezen mij ook altijd om te komen wonen. Op mijn hoogtepunt zorgde ik voor 11 katten := :oo Zo ver laat ik het niet weer komen, en voer mooi alleen die van mezelf :D

Toen met die 11 katten, wisten de baasjes van de aanlopers ervan trouwens. Sommigen belden me zelfs met de vraag of ik hun kat nog voerde, want dan hoefden ze geen vakantieoppas te regelen... :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:47

Quintusgl
Tegenwoordig heb je toch kattenluikjes die alleen open gaan voor de kat die het bijbehorende chipje draagt?
Volgens mij is jouw probleem zo helemaal opgelost!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:52

Lieve mensen, koop een plantenspuit of kattenverschrikker. val die katten er 2 keer mee aan en ze blijven echt wel uit je tuin!
Wij hebben vier mormels vrij rondlopen (midden in een wijk met veel huizen en tuinen dicht op mekaar, vlakbij een park en een eindje van de 50 km wegen af).
Die van ons schijten voornamelijk in eigen tuin, mijn moeder is toegewijd tuinier en alles ligt er hier gewoon netjes bij. We hebben 1 buurvrouw die meteen begint te krijsen als 1 van onze katten bij haar de tuin in sjokt, voor de rest echt nog nooit klachten gehad. De helft van de gezinnen hier hebben katten, als je de wijk in komt zie je ze aan alle kanten lopen, is altijd zo geweest. Als je daar niet tegen kan moet je niet in zo'n wijk gaan wonen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:53

Mijn ervaring is dat een kat zijn eigen huis kiest, is hij het ergens beu dan wandelt ie naar een ander.
Wij hebben op deze manier katten gekregen, eentje was van mijn oom en tante gewoon meegewandeld naar ons. Terugbrengen had geen zin, ze liep telkens weer naar ons.
Zoals ik al zei, een kat kiest het liefst zelf zijn baas.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:20

Onze grijze kater ging ook overal buurten toen ik nog thuis woonde. Kwam ook tijden niet meer bij mijn ouders thuis. Toen ik ging samenwonen heb ik hem meegenomen en hij is nu al ruim 6 jaar een binnenkat samen met zijn vriendinnen.

Hoe vervelend het ook klinkt, als je wilt dat je kat bij jou blijft en niet bij anderen gaat dineren zul je toch iets moeten doen om hem op eigen erf te houden. Katten zijn nou eenmaal opportunisten en mensen blijven een vreemde kat voeren ook al is hij niet van henzelf.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:23

IMJ schreef:
Quintusgl
Tegenwoordig heb je toch kattenluikjes die alleen open gaan voor de kat die het bijbehorende chipje draagt?
Volgens mij is jouw probleem zo helemaal opgelost!

Ik heb hier over nagedacht maar aangezien mijn kat geen bandje om kan (vroeger ontsteking gehad door vlooienband en dat is nooit meer haar op gekomen. Hij zet dan ook zijn poot achter het bandje en da's nie prettig nie. Ik kan hem laten chippen maar de kat is 18. Dat gaat me toch te ver. Daarbij kosten die dingen een aardig paar centen en buiten dat de katten al elke keer de bakken vd kat en hond opeten en dit dus geld kost, ga ik niet zo'n investering doen voor andermans katten terwijl Dokie wellicht niet 20 gaat worden. Hierdoor ben ik al geneigd om na dokie geen nieuwe kat te nemen. Puur omdat ik dan altijd andere katten in huis heb.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:28

@quintusgl dat vind ik nou ook,om veel geld uit te geven om andermans katten buiten te houden.Ik ga dat ook niet doen.
Hier hetzelfde probleem,katten komen hier ook binnen en vreten alles op.Ze slaan naar me hondje als die ze weg wil jagen of als die door het kattenluik kijkt.
Ook vliegen de katten hier steeds in een boom waar altijd 2 tortelduifjes zitten en hun nestje hebben steeds.Ga nu prikkeldraad om de boom doen,zodat ze niet meer bij die duifjes kunnen komen.
Afgelopen zomer gristte ze zo een jong duifje uit het nest.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:39

Jaagt jullie eigen kat ze dan niet weg?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:44

Mijn kater jaagt alleen de katers weg,maar de poezen mogen blijven.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:52

Er is maar 1 oplossing.. namelijk je kat bijhouden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:29

En dát doen de meeste mensen dus niet.De kat van 2 deuren verderop gaat ook altijd in de tuin van mijn buurvrouw zijn behoeft doen.Het klinkt miss. niet geloofwaardig,maar mijn kater gaat altijd in mijn eigen voortuin zijn behoefte doen of hij gaat naar het bos zijn behoefte doen.De grond is daar n.l. losjes en zacht.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:59

gohya schreef:
Mijn kater jaagt alleen de katers weg,maar de poezen mogen blijven.

Ahjaa zo, ik heb een poes en die jaagt ze allemaal weg, soms verdraagt ze ze maar als ik ze dan aandacht begin te geven (en dan bedoel ik gewoon aaien hoor :p ) dan moeten ze toch maar weg, ze is heel snel jaloers namelijk :p. Dus ik zie vaak katten in de verte voorbijlopen maar echt lang blijven ze nooit..

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:27

De enige andere katten die ik hier zie, zijn een oude rode kat, die mag blijven. (Hij loopt helemaal kromgetrokken, zou me niets verbazen als hij blaasgruis ofzo heeft := ) Die doet niets, ligt alleen maar op het bankje voor het huis. :) Maar ook een zwart witte kater, die probeert wel binnen te komen. Maar als mijn katten die zien, jagen ze hem weg. En de buren hebben een Ragdoll, die vliegt af en toe door onze tuin, omdat hij geprobeerd heeft over te steken zonder dat onze katten hem zagen. Wat dan dus mislukt, want die rennen met zijn allen achter hem aan. :D

2 van mijn 3 katten zijn trouwens altijd thuis, hooguit bij de buurvrouw, maar niet verder weg. Zodra ik buiten ben zijn zij er ook. Gaan ook mee wandelen met mijn zoontje enzo :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:05

Mijn kat jaagt niks weg. Heeft nog 1 oog, ijzeren poot en op leeftijd. Die is zelf elke keer het bokkie. Daarom baal ik er ook zo van dat het luikje wel docht moet overdag, anders wordt ie zijn eigen huis door gejaagd.