kraaiende haan in woonwijk

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: kraaiende haan in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:23

Ik heb gehoord dat ze bij een haan ook wel eens de stembanden eruit halen! persoonlijk vind ik dat erg zielig,maar het schijnt te gebeuren.

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:27

gohya schreef:
Ik heb gehoord dat ze bij een haan ook wel eens de stembanden eruit halen! persoonlijk vind ik dat erg zielig,maar het schijnt te gebeuren.



en de buurvrouw klets te veel, dus laten we ze daar ook maar even verwijderen. :')
sorry, maar over het weghalen van een dier zijn stem is wel heeeel erg ver gaan..

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:30

Hier allemaal hanen om mij heen en dan kraaien ze gezellig tegen elkaar vanaf 4.00 's ochtends, haha! Ik vind het heeeerlijk landelijk klinken, Het is ook maar net waar je je aan wilt ergeren denk ik dan.
Maar goed; een gesprekje met buurman is de eerste stap naar een oplossing denk ik dan.

Rennie89
Berichten: 37307
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:01

Ik vind het een beetje vreemd dat hanen hier vergeleken worden met schreeuwende kinderen en kakelende vrouwtjes en dt je blijkbaar niet mag zeggen dat je last hebt van een haan van iemand anders want o wat is het erg dat de mensen tegenwoordig gillende hanen niet meer leuk vinden om wakker mee te worden....

Ik ksn de ts ook heel goed begrijpen. Ik word al wakker van de bezorger van de ochtendkrant met zijn scootertje. Wij hadden ook een haan in de wijk gelukkig geen directe buren. Ze hebben hem toen uiteindelijk weg gedaan omdat veel kinderen en gezinnen de wijk hadden die er last van hadden. Ze hebben nog wel hun kippen.

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:05

Bassenqua schreef:
Oh, en over het houden van koeien, paarden, schapen houden in de bebouwde kom. Ik nodig degene uit die meent dat je deze dieren ook niet in de bebouwde kom houdt, hoeven maar 5 minuutjes met de auto en dan zul je zien hoe vaak deze dieren WEL in de bebouwde kom gehouden worden........en dan ook nog zonder gezeur van de buren. :oo

Er wordt niet beweerd dat ze niet in de bebouwde kom gehouden worden, in elk geval niet door mij, maar dat boerderijdieren niet in stadswijken thuishoren.

Dan heb ik dus wel zoiets van dan buiten wonen of aan de rand van je stad.

En kippen zijn, juist doordat ze eieren leggen en dus nuttig zijn, boerderijdieren. Dat is nou precies wat het verschil is tussen een huisdier en een boerderijdier, het nut.

Natuurlijk kun je leeuwen als huisdieren gaan houden, maar daarmee is het niet plots een huisdier.
Als je leeuwen als huisdier gaat houden is de soort ook niet plots ondergeschaard onder huidieren.

Er is hier in Portugal een dame die heel ver gaat in het fokken van wilde dieren als huisdieren.
Persoonlijk hoef ik geen wasbeer of eekhoorn in een kooitje, maar er zijn er zat die dat wel willen en ze op hun balkon hebben.

Maar daar gaat het hier niet over.
Maar er zijn bv nu plots ook veel mensen die een uil in een voilère willen...

Maakt voor TS verder niet zoveel uit, maar gemeentes hebben wel verschillende regels en wetjes wat het houden van dieren betreft juist door hun oorsprong.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-12-13 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:08

Lusitana schreef:
Bassenqua schreef:
Oh, en over het houden van koeien, paarden, schapen houden in de bebouwde kom. Ik nodig degene uit die meent dat je deze dieren ook niet in de bebouwde kom houdt, hoeven maar 5 minuutjes met de auto en dan zul je zien hoe vaak deze dieren WEL in de bebouwde kom gehouden worden........en dan ook nog zonder gezeur van de buren. :oo

Er wordt niet beweerd dat ze niet in de bebouwde kom gehouden worden, in elk geval niet door mij, maar dat boerderijdieren niet in stadswijken thuishoren.

Dan heb ik dus wel zoiets van dan buiten wonen of aan de rand van je stad.

En kippen zijn, juist doordat ze eieren leggen en dus nuttig zijn, boerderijdieren. Dat is nou precies wat het verschil is tussen een huisdier en een boerderijdier, het nut.

Natuurlijk kun je leeuwen als huisdieren gaan houden, maar daarmee is het niet plots een huisdier.
Als je leeuwen als huisdier gaat houden is de soort ook niet plots ondergeschaard onder huidieren.

Er is hier in Portugal een dame die heel ver gaat in het fokken van wilde dieren als huisdieren.
Persoonlijk hoef ik geen wasbeer of eekhoorn in een kooitje, maar er zijn er zat die dat wel willen en ze op hun balkon hebben.

Maar daar gaat het hier niet over.
Maar er zijn bv nu plots ook veel mensen die een uil in een voilère willen...



En kip houden vind ik de normaalste zaak van de wereld hoor ;)
ze horen daar thuis.
anders waren konijnen vaak ook boerderijdieren, want die eindigen nog wel eens in de pan en hebben dus nut :)

maarja, laten we stoppen met de discussie en gewoon zeggen.
mevrouw kan er wat aan doen, als ze op de mensen afstapt ;)
of er werkelijk wat aangedaan kan worden is de vraag, want er is geen verbod op de haan
dus die man heetf al het recht om te zeggen dat ze pech heeft..

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:14

http://www.seniorennet.be/Pages/Nieuws/ ... h.php?ID=4

Citaat:
Enige tijd geleden sprak een andere rechter zich ook uit over een geval van burenhinder door hanengekraai.

Hier waren het vooral hanen welke de rust verstoorden van de dichtst bijwonende buurman en buurvrouw. In dit geval bevonden de hanen zich op een 30 à 40 meter afstand van de slaapkamer van de buren. Als enige buren palen zij dus met hun slaapkamer aan de tuin van de verweerders. Vermits de partijen onderling er niet in slaagden tot een minnelijke schikking te komen, stappen zij naar de vrederechter en vragen de eisers dat de verweerders binnen de 24 u na de uitspraak, elke haan zouden verwijderen en zo niet hen te veroordelen tot de betaling van een dwangsom van 125 EUR per dag vertraging.


Ook in deze zaak worden de eisers in het gelijk gesteld en moeten de verweerders elke haan die zich op hun erf bevindt in een donker hok steken minstens vanaf 22 u 's avonds en tot 7 u 's morgens. Doen zij dit niet, dan zullen zij een dwangsom opgelegd krijgen van 125 EUR per inbreuk. Volstaat deze maatregel niet, dan moeten de hanen verwijderd worden.


Wij wensen er hier wel op te wijzen dat steeds alle feitelijke omstandigheden moeten nagegaan worden opdat de vrederechter zich over een dergelijke zaak uitspreekt. Het spreekt voor zich dat indien men zich in een landbouwgebied bevindt, de rechter waarschijnlijk een ander standpunt zal innemen. Doch dit hangt telkens opnieuw af van de soevereine beoordeling van de vrederechter.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-12-13 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nammie

Berichten: 1672
Geregistreerd: 22-08-06

Re: kraaiende haan in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:40

Ik heb alleen maar hanen , momenteel 6.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een haan te nemen terwijl ik in een woonwijk woon.
Persoonlijk vind ik dat asociaal.

Wat hier goed helpt is dat ze snachts in een nachthok zitten. Dat nachthok is een hok in een stenen schuur.
Mijn slaapkamer ligt aan dezelfde kant als het nachthok , maar van de hanen heb ik geen last.
En ik ben een slechte slaper , wordt snel wakker.

Je hebt trouwens een grote kans dat als de haan weg gaat , een van de kippen gaat lopen ''kraaien''...
Hier vertonen de hanen ook kippengedrag . Kukkelen alsof ze een ei hebben gelegd.

Mijn advies ,inderdaad een ''geluiddicht '' hok , welke ook goed donker is. Bv het nachthok in de berging maken oid.
En oordopjes voor diegene die last blijven houden van het gekraai.
Mijn man snurkt , en ik kan er niet door slapen, dus ik gebruik oordopjes.