Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Frederieke_ schreef:Ik dénk, maar dat zeg ik als 17 jarige (niet moeder) dat ik mn kind gewoon zou laten bijten, dan leert ie het vanzelf! moet je hem maar niet zo pesten, eigen schuld, die evt. wondjes gaan wel weer over...
(ik zou wel zeker willen weten dat ik een eerlijke hond heb, die alleen opvoedkundig hapt etc. en niet doorbijt etc)

De laatste wordt pas rond het vierde jaar ontwikkeld.
Frederieke_ schreef:Ik dénk, maar dat zeg ik als 17 jarige (niet moeder) dat ik mn kind gewoon zou laten bijten, dan leert ie het vanzelf! moet je hem maar niet zo pesten, eigen schuld, die evt. wondjes gaan wel weer over...
(ik zou wel zeker willen weten dat ik een eerlijke hond heb, die alleen opvoedkundig hapt etc. en niet doorbijt etc)
Frederieke_ schreef:als het kindje zó lelijk doet dan is het niet oneerlijk nee, maar dan heb je wel een probleem met je kind als hij/zij zó ruw met levende wezens omgaat lijkt dat mij niet gezond.
wemkelover schreef:wemkelover schreef:Tsja ik vind niet dat een hond zomaar mag uithalen als ze een keer aan hun staart getrokken worden door een kindje van een jaar. Die kinderen moeten het natuurlijk nog wel leren, maar die snappen het gewoon nog niet. Als de kinderen veel ouder zijn en wel in staat zijn om te snappen ja dat mogen die kinderen ook wel eens op een flikker krijgen.
vaak halen ze niet zomaar uit maar geven ze voldoende signalen om aan te geven dat ze iets niet leuk vinden denk aan likken om de bek
Iris82 schreef:Maar wat is ruw hè? Mijne is geobsedeerd door ogen en is nog niet heel handig. Dus er zit zo een vinger in een oog. Daar kan een hond ook van bijten uit schrik.
En dat is sneppen. Als ze dan doorbijten (wat is daar voor jou de definitie van LS) dan vind ik die hond niet eerlijk nee. Ik heb nog nooit een hond gehad die doorbeet om welke reden dan ook en mocht dat wel zo zijn dan weet ik niet of ik m wel zou houden.
En wat is opvoeden? Sommige confrontaties moet je gewoon uit de weg gaan gezien de leeftijd van het kind.
,en was blij voor de honden dat de mensen ze een ander huis gunde..
MightyMike schreef:Frederieke_ schreef:als het kindje zó lelijk doet dan is het niet oneerlijk nee, maar dan heb je wel een probleem met je kind als hij/zij zó ruw met levende wezens omgaat lijkt dat mij niet gezond.
Aan een staartje trekken bedoel je zo lelijk mee? Dat is voor een kind gewoon een leuk handvat, op jonge leeftijd zien zij daar niet veel kwaad in. Dat maakt het kindje niet gelijk een monster, de moeder natuurlijk niet terecht om de onbekende hond op de kop te geven. Mijn kids mogen ook niet zomaar op een onbekende hond afstappen, je weet het maar nooit. Maar ik zie niet waarom dat niet gezond is voor het kind? Dat is in mijn ogen vrij onschuldig, zo'n staartje trekt natuurlijk ook wel makkelijk, jonge honden hangen ook overal in en aan, het gebeurd gewoon, daar zitten op die leeftijd echt geen kwade bedoelingen van het kind bij, ze weten gewoon nog niet beter.
Mindim schreef:Als je je kind aan een hondenstaart laat trekken, omdat kinderen dat nu eenmaal doen, dan vind ik je daarin tekortschieten. Aan staarten en oren trekken, krijg je hier een dusdanige tik over de vingers dat je dat niet een tweede keer probeert.
Brainless schreef:Mindim schreef:Als je je kind aan een hondenstaart laat trekken, omdat kinderen dat nu eenmaal doen, dan vind ik je daarin tekortschieten. Aan staarten en oren trekken, krijg je hier een dusdanige tik over de vingers dat je dat niet een tweede keer probeert.
Ook een kind van 12 maanden die in de box zit waar de hond (te) dicht bij in de buurt komt?
Dan geef ik een tikje over de vingers idd. Met 1 vinger een tikje op het babyhandje, een schrikeffect en dan nee. Dat hoeft echt geen pijn bij in begrepen te zijn hoor. Een kind wat ik waarschuw en begrijpt, krijgt een harde tik over de vingers idd als ze mijn waarschuwing negeren.