Kind te ruw dus honden moeten weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:12

Ik dénk, maar dat zeg ik als 17 jarige (niet moeder) dat ik mn kind gewoon zou laten bijten, dan leert ie het vanzelf! moet je hem maar niet zo pesten, eigen schuld, die evt. wondjes gaan wel weer over...

(ik zou wel zeker willen weten dat ik een eerlijke hond heb, die alleen opvoedkundig hapt etc. en niet doorbijt etc)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:20

Zekerheid heb je pas na het incident lijkt mij en dan is het wel te laat. Wondjes helen wel, maar van wonden heb je veel meer ellende, het idee van maar gebeten worden om te leren, gaan mijn nekharen van overeind staan als ik eerlijk moet zijn.. Ik had vroeger een buurmeisje met de rechterkant van haar gezicht 1 compleet litteken. Van een klein soort hond, geen bakbeest, ze heeft verschillende operaties moeten ondergaan. Deed de hond anders nooit.. Het was geen lieverdje dat buurmeisje, ze zou de hond ook geplaagd hebben, waardoor het beet, maar dat wens je niemand toe. Je laat je kent ook geen kennis maken met een hete pan, zodat het leert dat het heet is..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:29

Frederieke_ schreef:
Ik dénk, maar dat zeg ik als 17 jarige (niet moeder) dat ik mn kind gewoon zou laten bijten, dan leert ie het vanzelf! moet je hem maar niet zo pesten, eigen schuld, die evt. wondjes gaan wel weer over...

(ik zou wel zeker willen weten dat ik een eerlijke hond heb, die alleen opvoedkundig hapt etc. en niet doorbijt etc)

Je moet niet vergeten dat een kinderhuidje nog zo zacht als boter is. Er hoeft maar 1 hoektand het gezichtje te raken en je hebt echt de poppen aan het dansen. Dat is niet fraai. :n

Dat is zo zacht omdat het kind nog niet alle huidlagen heeft. :D De laatste wordt pas rond het vierde jaar ontwikkeld.

Dus ik denk niet dat dat een goed plan is. Ook een opvoedkundige 'beet' kan erg verkeerd aflopen.

Anoniem

Re: Kind te ruw dus honden moeten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:31

Ik wist niet dat het over zo'n jonge leeftijd ging! dan begrijp ik het inderdaad! maar ik denk dat je een 2/3 jarige ook niet kwalijk kan nemen dat hij overal (ruw) aan zit, dit hoort bij de leeftijd, toch?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:37

ik had van de zomer in het park een mooie...

De hond van mijn broer staat met zijn kop onder water in de vijver..
komt een kindje aanrennen pakt hem keihard bij zijn staart en trekt eraan.
De hond draaide om en hapte naar het kindje, niet heel hard maar het was wel echt een hapje.

Moeder wordt enorm boos en dit kan niet en voed je dier op!!!

NEE DUS! haar kind had van mijn hond af moeten blijven en al helemaal als die hond met zijn kop onder water staat, dus is gewoon een schrik van dat dier en vervolgens een reflex...

endan boos worden...gadverdamme..
Je kind moet van dieren afblijven en dat kan je ze prima leren...
(en nee, het was geen speelterrein, gewoon een honden uitlaatplekkie!)

Niet alles en iedereen is er van gediend om door zijn kind 24/7 lastig gevallen te worden, mensen zelf ook niet maar zo'n dier moet dat altijd maar aankunnen...

mooi dat deze hondjes daar weggaan, krijgen ze eindelijk een welverdiend rustig plaatsje :)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 11-12-13 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:38

Frederieke_ schreef:

Want een hond die doorbijt is niet eerlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:42

als het kindje zó lelijk doet dan is het niet oneerlijk nee, maar dan heb je wel een probleem met je kind als hij/zij zó ruw met levende wezens omgaat lijkt dat mij niet gezond.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:43

Laten bijten om het te leren, dan ben je al veel te ver. Het is aan de mens om zijn kinderen om te voeden, niet aan de hond.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:50

Frederieke_ schreef:
als het kindje zó lelijk doet dan is het niet oneerlijk nee, maar dan heb je wel een probleem met je kind als hij/zij zó ruw met levende wezens omgaat lijkt dat mij niet gezond.

Aan een staartje trekken bedoel je zo lelijk mee? Dat is voor een kind gewoon een leuk handvat, op jonge leeftijd zien zij daar niet veel kwaad in. Dat maakt het kindje niet gelijk een monster, de moeder natuurlijk niet terecht om de onbekende hond op de kop te geven. Mijn kids mogen ook niet zomaar op een onbekende hond afstappen, je weet het maar nooit. Maar ik zie niet waarom dat niet gezond is voor het kind? Dat is in mijn ogen vrij onschuldig, zo'n staartje trekt natuurlijk ook wel makkelijk, jonge honden hangen ook overal in en aan, het gebeurd gewoon, daar zitten op die leeftijd echt geen kwade bedoelingen van het kind bij, ze weten gewoon nog niet beter.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:51

Maar wat is ruw hè? Mijne is geobsedeerd door ogen en is nog niet heel handig. Dus er zit zo een vinger in een oog. Daar kan een hond ook van bijten uit schrik.

En dat is sneppen. Als ze dan doorbijten (wat is daar voor jou de definitie van LS) dan vind ik die hond niet eerlijk nee. Ik heb nog nooit een hond gehad die doorbeet om welke reden dan ook en mocht dat wel zo zijn dan weet ik niet of ik m wel zou houden.

En wat is opvoeden? Sommige confrontaties moet je gewoon uit de weg gaan gezien de leeftijd van het kind.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:03

[/quote]

vaak halen ze niet zomaar uit maar geven ze voldoende signalen om aan te geven dat ze iets niet leuk vinden denk aan likken om de bek[/quote]

En jij denkt dat een kind die signalen oppikt snapt?[/quote]

meer dat de ouders die signalen oppikken

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:03

wemkelover schreef:
wemkelover schreef:
Tsja ik vind niet dat een hond zomaar mag uithalen als ze een keer aan hun staart getrokken worden door een kindje van een jaar. Die kinderen moeten het natuurlijk nog wel leren, maar die snappen het gewoon nog niet. Als de kinderen veel ouder zijn en wel in staat zijn om te snappen ja dat mogen die kinderen ook wel eens op een flikker krijgen.

vaak halen ze niet zomaar uit maar geven ze voldoende signalen om aan te geven dat ze iets niet leuk vinden denk aan likken om de bek

En jij denkt dat een kind die signalen oppikt snapt?[/quote]

meer dat de ouders die signalen oppikken

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:04

sorrie ben slecht in quoten :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:24

Pletje123 schreef:
Christiene: ik doelde niet op jouw berichten :)

Oh en voor de kinderloze bokkers: een kind is wel even wat anders dan een hond of een paard.

dat weet ik, maar niet al die reacties zijn denk ik van kinderlozen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:26

LZP -> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:30

Ja dat heb ik er ook bijgezegd bij mijn eerste reactie, het zal vast anders zijn als je moeder bent, en ik vind zeker ook dat je je kind gewoon moet opvoeden, en honden voelen heus wel aan dat het kinderen zijn, daar horen ze niet zomaar hard in te bijten... imo

en als ouder moet je het gewoon voor zijn, is het kind oud genoeg om te snappen wat de consequenties zijn van het geklier, dan moet het kind die hond gewoon niet pesten, klaar. als hij/zij dan word gebeten, eigen schuld hoor! moet hij/zij die hond maar niet pesten...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:30

Iris82 schreef:
Maar wat is ruw hè? Mijne is geobsedeerd door ogen en is nog niet heel handig. Dus er zit zo een vinger in een oog. Daar kan een hond ook van bijten uit schrik.

En dat is sneppen. Als ze dan doorbijten (wat is daar voor jou de definitie van LS) dan vind ik die hond niet eerlijk nee. Ik heb nog nooit een hond gehad die doorbeet om welke reden dan ook en mocht dat wel zo zijn dan weet ik niet of ik m wel zou houden.

En wat is opvoeden? Sommige confrontaties moet je gewoon uit de weg gaan gezien de leeftijd van het kind.

Ik vind dat het behoorlijk onrealistisch is te willen bepalen hoe hard een hond mag bijten. Het mag gewoon niet, gebeurd het (uit verdediging tegen rotkinderen) dan heeft de mens gefaald en niet de hond. Het hoort nooit zo ver te komen. Als je kinderen hebt dan horen dat soort situaties vermeden te worden, dwz hond en kind nooit alleen samen zonder toezicht. Kinderen doen het op een paar zeldzame gevallen nooit expres, het zijn kinderen. En een hond heeft na 10 keer pijn genoeg. Geen van die partijen zit dan fout, de ouder wel. Als het mijn ouders is gelukt met drie honden en twee kinderen in een rijtjeshuis, dan moet een ander het ook lukken het zo te managen dat er altijd toezicht is. Ik heb vanaf het begin geleerd dat dieren deel uit maken van het gezin en dat je die dus niet pijn doet.

edit: toevoeging.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 11-12-13 23:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:31

Ik heb geen kinderen en nooit een hond gehad, maar wel altijd katten.

Ik wist al vrij jong heeel goed dat als ik de kat pijn deed hij mij pijn deed. Deed ik lief en liet ik hem met rust als hij op zijn rustplekje lag dan deed de kat ook lief tegen mij. Mijn ouders zijn daar al heel vroeg mee begonnen en ik zie nu bv bij mijn achternichtje die in januari 2 wordt dat zij ook al heel goed doorheeft wat wel en niet kan bij het hondje van haar tante. en die heeft geen dieren thuis, maar wordt goed begeleid door haar ouders hierin.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:38

is toch fijn voor de honden dat ze herplaatst worden,beter als in een omgeving blijven waar ze pijn gedaan worden,of weggesloten moeten worden..

hier heb ik redelijk veel opvangers gehad en een heel stel zijn hier ook gekomen door kinderen,ik begreep die eigenaren wel hoor :) ,en was blij voor de honden dat de mensen ze een ander huis gunde..

overigens óók een bijna 12 jarige hond die hier is komen wonen ( ook voor/door kinderen herplaatst),en dat ging echt super goed,beest was super happy hier :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:49

MightyMike schreef:
Frederieke_ schreef:

Aan een staartje trekken bedoel je zo lelijk mee? Dat is voor een kind gewoon een leuk handvat, op jonge leeftijd zien zij daar niet veel kwaad in. Dat maakt het kindje niet gelijk een monster, de moeder natuurlijk niet terecht om de onbekende hond op de kop te geven. Mijn kids mogen ook niet zomaar op een onbekende hond afstappen, je weet het maar nooit. Maar ik zie niet waarom dat niet gezond is voor het kind? Dat is in mijn ogen vrij onschuldig, zo'n staartje trekt natuurlijk ook wel makkelijk, jonge honden hangen ook overal in en aan, het gebeurd gewoon, daar zitten op die leeftijd echt geen kwade bedoelingen van het kind bij, ze weten gewoon nog niet beter.

Als je je kind aan een hondenstaart laat trekken, omdat kinderen dat nu eenmaal doen, dan vind ik je daarin tekortschieten. Bij het trekken aan staarten en oren, krijg je hier een dusdanige tik over de vingers dat je dat niet een tweede keer probeert. Evengoed als de hond een tik krijgt als hij zijn tanden ontbloot. Ik denk dat je beiden goed moet opvoeden en dat je als ouder ernstig moet toezien dat er respect is beide kanten uit.
Mijn zoon probeerde als kruiperd in de hondemand te kruipen, dat was gelijk een streng nee en weghalen en dat telkens weer. Als hij wel in de mand zat, had mijn hond zich te gedragen, wat hij dan ook deed.
Mijn hond mocht niet op het speelkleed, die lag er dan ook keurig met zijn knuffelbeer naast, precies op het randje, dat dan weer wel.
Evengoed met de paarden, mijn zoon is ook eens tussen de paarden hier door gerend, nou een hummel van 6 in een wei met 7 paarden, nou daar gaat je hart van te keer hoor. Ik was des duivels. Daar is geen ruimte voor risico, net zoals dat in een thuis situatie met een hond niet is. Je dient je als ouder voor te bereiden, je hond voor te bereiden, de hele boel te begeleiden. En als je dat goed doet, dan hoeft het allemaal niet zo, men moet kinderen echter goed op hun gedrag aanspreken. Je wilt niet dat je hond je kind pijn doet, dan word men boos, maar het kind mag schijnbaar de hond wel pijn doen, dan is het grenzen verkennen. Ik vind dat gewoon dom.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-13 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:51

Mindim schreef:
Als je je kind aan een hondenstaart laat trekken, omdat kinderen dat nu eenmaal doen, dan vind ik je daarin tekortschieten. Aan staarten en oren trekken, krijg je hier een dusdanige tik over de vingers dat je dat niet een tweede keer probeert.

Ook een kind van 12 maanden die in de box zit waar de hond (te) dicht bij in de buurt komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:59

Brainless schreef:
Mindim schreef:
Als je je kind aan een hondenstaart laat trekken, omdat kinderen dat nu eenmaal doen, dan vind ik je daarin tekortschieten. Aan staarten en oren trekken, krijg je hier een dusdanige tik over de vingers dat je dat niet een tweede keer probeert.

Ook een kind van 12 maanden die in de box zit waar de hond (te) dicht bij in de buurt komt?

Mijn kind van 12 maanden zat dusdanig in de box, dat een hondenstaart daar niet bij komt ;) Dan geef ik een tikje over de vingers idd. Met 1 vinger een tikje op het babyhandje, een schrikeffect en dan nee. Dat hoeft echt geen pijn bij in begrepen te zijn hoor. Een kind wat ik waarschuw en begrijpt, krijgt een harde tik over de vingers idd als ze mijn waarschuwing negeren.
Ik heb dat echter nooit hoeven uitvoeren,

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 01:55

Ik ben als kindje van 1 jaar gebeten in m'n gezicht door een Dobermann.
Het ging altijd prima, 1 seconden letten m'n ouders niet op en ik rijd met m'n loopautootje over de hond z'n poot of staart heen o.i.d.
De hond had mij in ieder geval in m'n gezicht gebeten..
Veel bloed, maar is uiteindelijk goed gegaan behalve een litteken in mijn gezicht.
Deze hond is na afloop afgemaakt (had ook al enkele kwaaltjes, maar zonder die kwaaltjes wss ook afgemaakt).

Ik vind dat een hond, paard, kat, wat voor dier dan ook een kind nooit aan mag vallen.
Tuurlijk, het is ook niet altijd eerlijk als het kind het dier onbewust pijn doet, maar de veiligheid van een kindje gaat altijd voor.
Wij hadden een andere hond met heupdysplasie (toen nog onbekend) en daar kon ik gewoon bij op z'n rug ponyrijden (als jong kindje) zonder dat ie een keer verkeerd gekeken heeft.
Een intelligent dier voelt vaak aan of een kind nog een kind is, en zal hier in mijn ogen op moeten reageren.
Stel je voor dat het bij mij wel verkeerd was afgelopen, had je er dan anders tegen aan gekeken?

Om nog een beetje ontopic te blijven; waarom zou het sneu/slecht voor de hond zijn? Juist alleen maar beter vind ik.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:09

[/quote]

Aan een staartje trekken bedoel je zo lelijk mee? Dat is voor een kind gewoon een leuk handvat, op jonge leeftijd zien zij daar niet veel kwaad in. Dat maakt het kindje niet gelijk een monster, de moeder natuurlijk niet terecht om de onbekende hond op de kop te geven. Mijn kids mogen ook niet zomaar op een onbekende hond afstappen, je weet het maar nooit. Maar ik zie niet waarom dat niet gezond is voor het kind? Dat is in mijn ogen vrij onschuldig, zo'n staartje trekt natuurlijk ook wel makkelijk, jonge honden hangen ook overal in en aan, het gebeurd gewoon, daar zitten op die leeftijd echt geen kwade bedoelingen van het kind bij, ze weten gewoon nog niet beter.[/quote]
Als je je kind aan een hondenstaart laat trekken, omdat kinderen dat nu eenmaal doen, dan vind ik je daarin tekortschieten. Bij het trekken aan staarten en oren, krijg je hier een dusdanige tik over de vingers dat je dat niet een tweede keer probeert. Evengoed als de hond een tik krijgt als hij zijn tanden ontbloot. Ik denk dat je beiden goed moet opvoeden en dat je als ouder ernstig moet toezien dat er respect is beide kanten uit.
Mijn zoon probeerde als kruiperd in de hondemand te kruipen, dat was gelijk een streng nee en weghalen en dat telkens weer. Als hij wel in de mand zat, had mijn hond zich te gedragen, wat hij dan ook deed.
Mijn hond mocht niet op het speelkleed, die lag er dan ook keurig met zijn knuffelbeer naast, precies op het randje, dat dan weer wel.
Evengoed met de paarden, mijn zoon is ook eens tussen de paarden hier door gerend, nou een hummel van 6 in een wei met 7 paarden, nou daar gaat je hart van te keer hoor. Ik was des duivels. Daar is geen ruimte voor risico, net zoals dat in een thuis situatie met een hond niet is. Je dient je als ouder voor te bereiden, je hond voor te bereiden, de hele boel te begeleiden. En als je dat goed doet, dan hoeft het allemaal niet zo, men moet kinderen echter goed op hun gedrag aanspreken. Je wilt niet dat je hond je kind pijn doet, dan word men boos, maar het kind mag schijnbaar de hond wel pijn doen, dan is het grenzen verkennen. Ik vind dat gewoon dom.[/quote]

In mijn eerdere posts staat duidelijk dat ik het niet probeer goed te praten, het mag zeker niet en wanneer het hier gebeurd, krijgen ze ook zeker straf, maar om aan te geven dat het voor een kind heel normaal is om even te doen. Sommige reacties klinken erg heftig dat een kind dat zou kunnen doen, alsof het kind een psychopaat in de dop is om het even cru te zeggen. Mijn reactie is hier alleen maar op bedoeld om aan te geven wat een kind van die leeftijd gewoon vind en wellicht probeert. Er staat nergens dat ze dat hier maar mogen doen. Niet goed lezen vind ik dom.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:16

Een paar pagina's geleden werd er gehamerd op het argument dat kinderen geen automaten zijn en niet altijd alles zo perfect doen als je het vraagt. Bij kleine dingetjes ben ik het daar mee eens, daar proberen kinderen hun grenzen op te zoeken. Een beetje zeuren, want misschien mag ik dan later naar bed en dergelijke. Maar ik weet dat als het er echt op aankwam mijn ouders mij echt wel duidelijk konden maken dat dat not done was. Zo mocht ik niet zomaar de straat oplopen en ik weet nog goed dat er aan onze doodlopende straat een grens was tot waar ik mocht met mijn fietsje, anders belandde ik op de drukke weg. Nooit, maar dan ook nooit heb ik die grens overschreden. Zeuren om iets in de winkel, ik heb het 1 keer gedaan en zelfs met de strip gesmeten omdat ik die niet kreeg. Mijn ouders hebben mij gewoon in de hoek gezet. In de winkel, ja. Terwijl zij verder gingen met boodschappen doen. Nooit meer heb ik hardnekkig of boos om iets gezeurd. Maar hoeveel mensen kopen het toch uit gêne voor hun huilend en gillend kind? Hier, neem het maar, maar wees stil.

En dat is het: probeer toch niet alles goed te praten met 'het is een kind, hij zoekt zijn grenzen op'. Kind moet ook leren dat bij sommige dingen er gewoon geen grenzen uit te zoeken zijn en dat het gewoon zwart wit is. Bij dieren is dat zo. Daar is het zwart wit. Dat mag wel en dat mag niet, geen grenzen die gerokken kunnen worden.