Boxer pup zonder achterpoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:41

Mindim schreef:
Nou dat zie ik dus helemaal niet. Ik zie geen frustratie en ook geen pijn op de foto's.

Op de foto's? Kijk eens naar het filmpje met dat karretje. Als je het echt niet ziet, raad ik je aan eens een ander naar b.v. jouw dieren te laten kijken.... het zou dan zo maar kunnen dat die pijn hebben zonder dat jij het ziet....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:57

slimmerik schreef:
Mindim schreef:
Nou dat zie ik dus helemaal niet. Ik zie geen frustratie en ook geen pijn op de foto's.

Op de foto's? Kijk eens naar het filmpje met dat karretje. Als je het echt niet ziet, raad ik je aan eens een ander naar b.v. jouw dieren te laten kijken.... het zou dan zo maar kunnen dat die pijn hebben zonder dat jij het ziet....

Je kunt niet opmaken uit het filmpje of het beestje pijn heeft of dat er gewoon sprake is van stress doordat het karretje nieuw is. Totaal onnodig dus; die sneer tegen Mindim. Maar erg blij kijkt het beestje niet.

Ik vind het een typisch gevalletje; "kijk ons eens alles over hebben voor een ongelukkig hondje". Daarbij vergeten dat de mens hier de enige is die zich er beter door voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:08

slimmerik schreef:
Mindim schreef:

Jammer hoor, dat je schijnbaar moet sneren om je punt te maken, omdat het je schijnbaar aan verdere argumenten ontbreekt.
De kinderachtige opmerking over mijn dieren, zal ik maar niet serieus nemen. Jij kent mij niet en jij weet niet hoe ik voor mijn dieren zorg, je weet helemaal niets over mij.
Heel jammer dat jij schijnbaar verder niet kunt nuanceren, maar goed dat zegt meer over jou dan over mij.

Als ik de fokker van dit pupje was geweest, had ik het gelijk na de geboorte al in laten slapen. Waarom? Omdat een boxer een enorm energieke hond is.
Deze pup echter is al een eind op weg, dan denk ik, kijk het aan hoe het gaat. Als dit dier goed uit de voeten kan met een karretje, harstikke fijn. Maar bij de eerste tekenen van ongemak, zou ik in laten slapen. Dat zo'n diertje moet wennen aan een karretje lijkt me logisch en dat ze daar dan wat lastig onder kijken of ongemakkelijk bij lopen kan idd zo zijn. Alle begin is moeilijk.

SAKKIA

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 08:16

Ik heb het filmpje met het karretje ook even gekeken en ik zie ook allesbehalve een blije hond. Misschien omdat het karretje nieuw is, misschien omdat het nu niet meer zo bewegen kan als eerst (hij is toch een stuk minder wendbaar geworden) of dat hij toch pijn heeft. Maar het hele verhaal vind ik dieronvriendelijk.

Vraag me ook af waarom die kleine hond achterop moet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:37

Het filmpje kan natuurlijk nog zijn dat het dier moet wennen, dat het karretje nog niet lekker afgesteld staat qua hoogte bvb. waardoor hij nu zo hobbelig loopt, dat het diertje onzeker is om 1 of andere reden zoals simpelweg omdat hij aan de riem moet lopen nu in plaats van dat hij lekker met de andere honden (op de achtergrond) mee mag rennen... en dat hondje achterop lijkt me ook een beetje tegen de natuur van een hond in gaan qua omgangsvormen / dominantie enzo....

Maargoed, de eigenaar zal vast het beste met het beestje voor hebben, wie weet volgen er nog blijere filmpjes.

Is trouwens inderdaad ook nog een puntje....wanneer zet je zo'n dier in zijn karretje en wanneer haal je het eruit. Ik denk wellicht zodra je er mee naar buiten gaat dan gaat het karretje er om? En binnenshuis dan zonder?

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:58

Als een eigenaar het beste met z'n beestje voor heeft, zou hij hem dit niet aandoen.
Laten inslapen lijkt mij voor deze hond de beste optie.
Juist als je van je dieren houdt, moet je weten wanneer je ze moet laten gaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:02

IMO puur egoisme om zo'n dier niet in te laten slapen.