Pluttersput schreef:Vandaag toevallig een hond achter de schapen aan zien gaan. Schaapjes stonden achter een hek en zag ze ineens vliegen, zat er een labradorachtig iets achteraan. Geen idee of de eigenaar erbij was. Ik zag wel 2 vrouwen staan, maar niemand maakte aanstalte om de hond terug te halen.
Ik heb de politie gebeld. Hond hapte echt naar de schapen, dus vond het niet kunnen. Sowieso niet. Ik had op dat moment 2 honden bij me anders was ik de wei ingegaan en de hond weggejaagd. Schapen waren helemaal over de rooie. Kon me daar zo boos over maken!
Ik hoop dat de politie er is geweest en dat het nog aan de gang was. Dat of de hond gepakt wordt, of de eigenaar een duchtige boete..
Goed gehandeld!! Belachelijk dat een ander er dan alleen bij gaat staan kijken..
Bovenstaande even als voorbeeld nemend.
Vinden de mensen die het een schande vinden dat ik de hond de dood in wens het wel kunnen dat ik op zo'n moment een jagende hond het weiland uit schop(Letterlijk ja, anders werkt het nog niet)??
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Of is dat ook een enorme schande en moet ik de baas op hun donder geven en de hond vriendelijk vragen te vertrekken?