Hoe heet jouw kat(ten) ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 01:51

Sky, officieel kissing the sky

Kitty1985

Re: Hoe heet jouw kat(ten) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 02:02

Trijntje.

Beestje was bij mijn vader op het werk gedumpt zo'n 15 jaar geleden. Week of 5 oud (paste bij mijn vader in de binnenzak).

Mijn moeder dacht dat het een poesje was, was echter lastig te zien. Is nogal een harige kat.

Mijn zus mocht een naam bedenken, en die was groot fan van Total Touch, dus moest het poesje Trijntje heten.

Echter werd het poesje steeds groter en groter, en zo ook groeide er 2 ballen aan de achterkant.

Poesje was dus geen poesje maar een kater :')

We hebben dus een flinke je-weet-wel kater die Trijntje heet :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 02:19

Rosie, Mitch, Buurman, Steffie :)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 05:04

Ik heb 6 katten: Gizmo, Jillian, Yara, Bessy, Murphey en de jongste telg heet Melody.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 05:32

Joost, Bart, Frits (katers) en Daan (poes)
We hadden ook nog Ed maar die is pas ingeslapen.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:24

Jeany, 7 jr
Quincy, 7 jr
Mowgli, 1.5 jr
Sloef, 8 wkn

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:30

Pumuckl poes 5 jaar
Putje kater ruim 1
Slapie kater ruim 1

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:31

Ik heb twee poezen,de één heet Nevada dat is Spaans voor bedekt met sneeuw en ze is helemaal wit. En de andere is een lapje en zij heet Emuna

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:33

Karel en Koos..

trysteffy

De poezen heten:
Mauwky
Shiva
Chanel

En de katers heten:
Ducati
En tja rooie we hebben nog niet echt een naam we komen er steeds niet op hij is bij geboren maar nog steeds geen naam. Hij reageert ook op hoi doei en andere woordjes

retivi

Ik heb 1 kater en hij heet Kontje. :o
Hij komt bij mijn zus vandaan en als kitten had hij een heel pluizig parmantig waggel kontje, vandaar deze naam.
Ben er wel achter dat je een beetje voor l*l staat als je hem midden op straat roept... :')

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:34

Grote rode kater :
Hector
en mijn klein britse korthaar katje:
Tika

De katjes die ik bij pap en mam thuis nog zitten ( ben nu op mijzelf gaan wonen)
Subaru
Lizzy
Monster

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:36

lieffffff kontje! hahaha leuk

Ik hád: Veeger en Blick
ik héb: Ted en Lilo

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:37

foxy en maya
2 zusjes :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:37

Onze pikzwarte poes heet Nala :D

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:45

juist kuch haha wij hebben er 6
Nerd, Oliver, gas, herfst, kees en kirk :')

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:50

een 12 jarige zwart witte genaamd thijs vernoemd naar de bokser mike thijson omdat meneer het altijd leuk vond om tegen ballen te meppen die aan een draadje hangen.
en een 11 jarige grijs witte genaamd grompie omdat hij de eerste week alleen maar naar thijs heeft lopen grommen. beide exkaters

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:57

7 katten langharige katten,
Boefje, Merlijn, Schiphy, Bibi, Exzena, Inca, Jasmijn

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:02

4 poesen/katten hier in huis..

Luna poes 11 jaar
Mupped poes 10 jaar
Coach ex kater 6 jaar
Swaffel kater 4 maanden

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:03

We zijn begonnen met Guus (kwam van boerderij Guus kom naar huus want...) maar namen er toen 2 mee dus kwam Guppie erbij, daarna een 3e kat genaamd Gompie want moest ook met een G beginnen.
Nu hebben we Sjors en Sjimmie en Rakker en Felix.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:07

Senna
Whitney
Amber
Kimmy
Mieke R.I.P
Mickey R.I.P
Joyce R.I.P
Smokey R.I.P
Maxima(waar ben je?)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:12

Vanaf dat ik samenwoon hebben we 3 katten gehad (eentje leeft nog). De namen hebben bij ons wel betekenis (van al onze dieren), dus dit wordt een lang verhaaltje. :P

We zijn begonnen met een poes-kitten uit het asiel. Vriendlief (inmiddels al bijna 14 jaar mijn echtgenoot :) ) haatte katten (nooit dieren thuis gehad) dus ik had alle hoop opgegeven ooit een eigen kat te hebben (en ik ben met allerlei dieren opgegroeid) Toen we samenwoonden begon hij allerlei dingen over katten te vragen en als ik 'beloofde' de kattenbak te doen en altijd het dier eten te geven, wilde hij wel een kitten uit het asiel gaan halen. Het leek hem toch wel leuk zo'n spinnend geval. Mits hij er zo min mogelijk aan hoefde te doen. :Y) Ik geloofde hem echt niet, dus trok hij me mee naar de dichtstbijzijnde dierenwinkel en pas toen we krabpaal, kattenbak, voerbakjes etc in huis hadden geloofde ik dat het echt waar was.

Dus ik ben met mijn ouders naar het asiel gegaan (zat ver weg en wij hadden als arme studenten nog geen auto) en haalde daar een lapjeskatje. Omdat mijn vriend/nu ega groot fan was/is van Queen en ik wist dat Freddie Mercury een speciaal liedje voor zijn favo kat geschreven had, noemde ik het dier dan ook naar die kat: Delilah. Mijn partner vond het echt helemaal geweldig.

Enkele jaren daarna hebben we een kitten erbij gehaald. Deze stond in de plaatselijke dierenzaak aangehangen op de kassa: moederpoes doodgereden, 3 kittens van 3 weken oud zochten met spoed een baasje. Wij hebben er dus eentje meegenomen en ik heb haar met de fles groot gebracht. Ze heet Desdamona (personage uit stuk van Shakespeare), is inmiddels 14 jaar oud, een echte feeks en leeft dus nog steeds. Haar naam komt van een paard waar ik op de manege op heb gereden. Die was net als onze kat gitzwart en heeft maar kort geleefd. Maar was een feeks van een merrie, een echte pismerrie die hoog kon steigeren als ze haar zin niet kreeg. Moet ik nog zeggen dat mijn handen meerdere keren doelwit zijn geweest van de klauwen van onze Desdamona?

Toen ik in verwachting was van onze jongste is onze Delilah helaas overleden. We merkten al snel dat Desdamona haar toch wel miste. In de krant vonden wij een advertentie van een kater van 4 maanden. Wij erheen, onze zoon was toen 2,5. Mevrouw had gewaarschuwd dat het OF klikte OF niet. Katertje (halve heilige Birmaan) was nogal eigenzinnig en mocht meer mensen niet dan wel. (Hij was daar geboren, enige van het nest dat over was, zijn 2 zusjes waren dood gegaan direct na geboorte. Maar werd door moederpoes de kiet uit gevochten. Beessie speelde wel veel met honden daar). Afijn, wij komen binnen, meneer zat op de klimpaal in de woonkamer. Ons zoontje gaat aan de eetkamertafel zitten. Katertje kijkt enkele tellen naar hem, rent die paal uit, springt op tafel en nestelt zich spinnend in de armen van onze zoon Stefan. Mevrouw hoog verbaasd: Dat heeft ie nog nooit gedaan! De keuze van de kat was duidelijk, van ons ook. We vroegen hoe hij heette en de mevrouw zei Tommie. Zoonlief, die nog niet kon of wilde lezen, laat staan dat hij letters kon schrijven, veerde op en zei: Nee hoor. Hij heet Kazimir met een K en een Z! Waarop die vrouw zei: Nou dat zou best eens kunnen, want hij heeft nog nooit naar de naam Tommie geluisterd. Kazimir ging dus met ons mee en luisterde vanaf het eerste moment naar zijn nieuwe naam. En liep altijd als een hondje met me mee. Wij weten maar 1 ding: die kat heette gewoon Kazimir! Helaas heeft hij maar 6 jaar mogen worden en wij missen hem nog elke dag. Vooral onze zoon heeft het er soms nog erg moeilijk mee, want Kazimir was echt ZIJN kat. Dat waren echt een hand en een klauw op 1 buik :+

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:16

OMG!! Ik heb er veel!!

-Frutsel
-Fratsel
-Friemel
-Frommel
-DJ
-Manou
-Tijger
-Rossi
-Watje
-Bengel
-Snoopy
-Moederke
-Guusje
-Pip
-Zoe

RIP: Poezepoes, Kleintje, Zwarte, Rambo, Sweety, Dreumes, Molleke

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:37

Onze katten heten Leisa en Yara. Leisa heeft mijn vriend uit het asiel gehaald voor we elkaar kende, toen heette ze nog Kitty. Hij was vrij inspiratieloos als je de naam bekijkt, draai hem maar eens om :+
Onze andere kat heet Yara, die heb ik haar gegeven. In het asiel heette ze Pooh, dat past sowieso niet bij haar :=

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:40

Bas, Tommie, Mindy (dachten dat het een meisje was, maar bleek een kater te zijn :s), Cees en toby.

Wij houden van mensen namen voor dieren haha.