Baby muisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anitaolja

Re: Baby muisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:08

Ik twijfel ook al een tijdje...anders zou ze inmiddels wel foto's geplaatst hebben, dan kon ze ook vanaf internet toch???

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:08

Ze heeft toch ook andere foto's gepost?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:14

Jongens, dat meisje is 13. Vind je het gek dat ze 's nachts niet opstaat om die beestjes te voeren? Ik vind het niet schandalig, ik keur het ook niet goed, ik begrijp het. Volgens TS leven de muisjes nog en volgens mij kan het nu dan alleen maar beter worden :).

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:21

13 jaar of niet. Dan moet je ook wel snappen dat dit niet kan. Had ze dan naar een of andere opvang gebracht. Ik snap ook niet dat de leraren ze aan je mee hebben gegeven, zeer slechte zaak.
Sorry maar het is ongedierte, en er zijn er wel zoveel. Ik had ze afgemaakt of als mijn vriend het goed vond aan de slang gegeven (ivm ziekte weet ik trouwens niet of handig is).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:24

Ik weet toevallig dat het verhaal wel waar is.
Dus miepers jullie kunnen stoppen met miepen.

Trek je niet aan TS.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:29

* Kruipt achter meeleessteen vandaan*
Heeii TS,
Ik vind het goed van je dat je ze nu ook s'nachts gaat voeren:) Maar (is niet aanvallend bedoeld )Waarom begin je NU pas met s'nachts voeren? Ik denk dat het beter is om ze aftemaken.. Want zo help je die beestjes ook niet. Of breng ze naar een opvang (weet niet of die bestaan :') ) Die weten er wel raad mee
Ik hoop datje hier wat aan hebt x

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:31

vrouwke schreef:
Ik weet toevallig dat het verhaal wel waar is.
Dus miepers jullie kunnen stoppen met miepen.

Trek je niet aan TS.

Niemand zei dat ze het niet geloofden maar omdat TS eerst een plaatje van internet had geplukt twijfelden we eraan :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:26

Pacific schreef:
Jongens, dat meisje is 13. Vind je het gek dat ze 's nachts niet opstaat om die beestjes te voeren? Ik vind het niet schandalig, ik keur het ook niet goed, ik begrijp het. Volgens TS leven de muisjes nog en volgens mij kan het nu dan alleen maar beter worden :).

Wat heeft dát er nou mee te maken? Hele rare reactie.

Ik was ook 13 toen ik een baby nijntje op moest voeden en ik ging er ook gewoon snachts mijn nest voor uit. Logisch! Je gaat een dier toch niet laten creperen? Vind je het ook zo normaal als een 13 jarige haar shet niet voert waardoor die dood gaat? :n

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:05

Oh ja daas waar maar ik kreeg iets anders te zien toen ik de foto openmaakte...vanaf mijn werk lukt ook niet altijd alles, zoals nu wil ik een smile doen maar gaat niet!!!

Maar als het echt allemaal waar is neem ik mijn petje af voor TS en heeft een groot verantwoordelijkheids gevoel!!!
Hoop binnenkort dan nieuwe foto's, dan ga ik ze thuis bekijken...

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:34

Ik ben er nu pas mee begonnen, omdat ik veel toetsen had in die week. En dan heb ik mijn slaap ook nodig.
Ik maak vanavond foto's en zet ze hier op.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:36

DozenPower schreef:
Ik ben er nu pas mee begonnen, omdat ik veel toetsen had in die week. En dan heb ik mijn slaap ook nodig.
Ik maak vanavond foto's en zet ze hier op.

Dat had je van te voren moeten bedenken. Die muisjes hadden net zo goed dood kunnen gaan hierdoor.. :n Je lijkt het gewoon niet helemaal te beseffen, of het boeit je gewoon niet dat je die muisjes had kunnen vermoorden via een lijdingsweg?

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:38

Ts ik vind dat je goed bezig bent! :D Gelukkig leven ze nog :) Alsof iedereen echt meteen helemaal correct voor die kleine diertjes zou zorgen..

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:39

Het boeit me wel ;) Maar als ze daar bleven, dan lijden ze toch ook? Dan gaan ze toch ook dood. Maar ik wou het wel proberen, en ze leven nu toch dus dat is nog een goed teken?
Laura_Stella Bedankt :D
Laatst bijgewerkt door TheNovelist op 08-11-13 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:03

Ze werden toch gewoon anders afgemaakt op school? Ze gingen op school toch niet dood van de honger?(Honger)lijden is vele malen erger dan gedood worden (door een mens op de juiste manier) hoor ...

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:05

Ja ze zouden ze wel dood maken, maar ik denk dat niemand dat durft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:08

Laura_Stella schreef:
Ts ik vind dat je goed bezig bent! :D Gelukkig leven ze nog :) Alsof iedereen echt meteen helemaal correct voor die kleine diertjes zou zorgen..

Dat zou inderdaad niet iedereen doen, helaas. Maar dat heeft natuurlijk helemaal niets te maken met het verzorgen van die diertjes, want dat hoort natuurlijk wél goed te gebeuren. Anders kan je ze beter dood maken.

DozenPower schreef:
Het boeit me wel ;) Maar als ze daar bleven, dan lijden ze toch ook? Dan gaan ze toch ook dood van de honger. Maar ik wou het wel proberen, en ze leven nu toch dus dat is nog een goed teken?
Laura_Stella Bedankt :D

Kom op TS dat is toch niet de instelling die je wilt hebben? Je haalt die diertjes daar toch weg uit liefde? Dan ga je toch doen wat het beste voor ze is en ze niet verwaarlozen onder het mom 'als ik er niet was dan hadden ze ook geleden en dood gegaan.' ?
Daarnaast zei je dat ze ze zouden doodmaken, dus ze zouden daar niet eens lijden en bij jou wel. Want het is een wonder dat ze nog leven, met die verkeerde voeding zo lang en de nachten zonder voeding.

Je bedoeling om de diertjes te redden is echt goed hoor TS, maar je moet wel beseffen dat je die diertjes gewoon had kunnen vermoorden met jouw nalatigheid.. Dat je het niet nog een keer op deze manier moet gaan doen omdat de dieren dan gewoon beter dood af zijn.. Want dit is geen dierenliefde ookal bedoel je het nog zo goed.

Help je ze eigenlijk wel met plassen? Ik weet niet tot hoe lang dit nodig is.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:10

Met plassen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:11

http://www.melkvoordieren.nl/index.php/ ... ieren/muis

We wijzen er nogmaals op dat een jonkie elke twee uur gevoed moet worden, de hele dag door (en dus ook ’s nachts). Je begrijpt dat hier toewijding voor nodig is. Na elke voeding moet je het jong helpen om zijn blaasfunctie op pijl te houden door met een wattenstaafje zachtjes over de anale en genitale zone te wrijven. Dit stimuleert het plassen. Verwijder urine en uitwerpselen regelmatig uit het nest.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:17

Bedankt! Ik gaf hem al eten met kittenmelk, en met een (schoon) penseeltje.
Maar dat van het wattenstaafje wist ik nog niet.
Dat ga ik nu doen :)

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:40

Na het voeden kun je het beste ook met een wattenstaafje zachtjes over zijn buikje masseren, van boven naar beneden. Dit zorgt dat het op gang blijft daar binnen, en dat het niet verstopt raakt.

Als je muisjes eenmaal oud genoeg zijn om zelf te gaan leren eten en drinken, kun je een deksel van een pot, of een laag bakje gebruiken. Daar doe je dan de melk in en kleine stukjes van bijv. volkoren crackers in de melk leggen. Hierdoor leert je muisje zelf te eten en drinken. Hij went er aan om wat harder voedsel te eten d.m.v. de cracker.
Gebruik een laag bakje om verdrinken te voorkomen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:48

Dat wist je niet? TS toch.. Als je aan zoiets begint lees je je toch in over hoe het opvoeden moet? Ik vind het jammer van je grote nalatigheid. Hoop dat je de volgende keer het heel anders aanpakt dan nu, of als je dat niet kan opbrengen, hier gewoon niet meer aan begint :n

Je moet trouwens echt heel licht aanrakend wrijven en niet 'duwend' wrijven is mijn ervaring.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:50

Geryon schreef:
Je moet trouwens echt heel licht aanrakend wrijven en niet 'duwend' wrijven is mijn ervaring.

Klopt, anders plet je het muisje. -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:53

DianXX schreef:
Geryon schreef:

Ik bedoelde het niet op die manier :+ Maar dat gewoon maar wrijven eroverheen minder goed helpt dan dat je erboven heen en weer gaat en dan heel licht het geslachtsdeel aanraakt. Maar dat zal vast per diertje verschillen.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:59

Geryon schreef:
DianXX schreef:

Ik bedoelde het niet op die manier :+ Maar dat gewoon maar wrijven eroverheen minder goed helpt dan dat je erboven heen en weer gaat en dan heel licht het geslachtsdeel aanraakt. Maar dat zal vast per diertje verschillen.

Oh sorry Haha!
Ik dacht even dat je het over het buikje had, wat ik had geschreven.
Sorry :o

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:02

Wow... Ik lees dit topic vanaf het begin mee, en het is inderdaad niet goed dat TS 's nachts niet heeft gevoerd.

Maar TS is 13! Ik zou never nooit van mijn moeder 's avonds mogen voeren, en TS had de muisjes naar een opvang kunnen brengen, en ik snap dat ze daar misschien niet aan gedacht had.

Natuurlijk had ze zich kunnen inlezen, maar sommige reacties hier... Ik keur het echt niet goed, ik weet verder niet van muizen, maar ik snap dat TS dingen beter had kunnen doen. Maar dat kan ook normaal gezegd worden...

Succes TS, ik hoop dat ze inderdaad nog leven. Anders kan je dat echt eerlijk vertellen natuurlijk!