Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:18

love_western schreef:
Maar van mij mogen ze kinderen ook verbieden in supermarkten. Telkens in de weg lopen. Krijsen of janken als ze iets niet krijgen. Overal aan zitten met hun handen onder de snot en slijm. En dan die boze moeders als je eens geïrriteerd tegen een kind zegt dat ze op moeten letten waar ze lopen, omdat ze al voor de zoveelste keer voor je voeten lopen. Want hoe durf je dat tegen hun kinderen te zeggen.

Daar ben ik het wel mee eens, werd vorige maand aangereden met een karretje tegen mn schenen, echt hard door een jochie van 10, toen ik zei kan je niet opletten, kwam zn pa even schelden en zo erg dat het leek alsof ie me een ram wilde verkopen, supermarktmanager zag het en sprong er min of meer tussen. Als je kind zich niet kan gedragen, moet je hem niet meenemen of voor lief nemen als mensen wat zeggen. Zelfde voor 2 en 3 jarige die op de grond gaan liggen en dan maar krijzen. Maar goed, zo kan je alles wel gaan verbieden.

bv Kinderen met snotneuzen in een karretje, want het is ronduit smerig als ze rondlopen met de groen drap aan neus en handen en dan alles uit de schappen trekken, zo verspreid bv de griep zich.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:21

lijnen zijn te koop in de Premaman, niet eens zo duur :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:24

Dat gaan liggen krijsen da's de leeftijd Miepie, dat doen ze allemaal een keer.
En de beste methode is om ze gewoon te laten liggen en verder te gaan met je boodschappen en dat al dat winkelend volk zich er dus NIET mee bemoeit en je kind gaat troosten want dan flikken ze het de volgende keer weer. Want daar word ik dus helemaal simpel van, het liefst zou je zelf je kind een schop onder zijn/haar reet geven om omhoog te komen maar dat is geen optie, dus negeer je het ongewenste gedrag O:) en dan komt er altijd van dat bemoeizuchtig rotvolk zich tegen je kinderen aan bemoeien. Ahhhh schatje, moet jij zo huilen, moet jij naar mama toe?
%)
Nee! Dat kreng heeft een peuterpuberale driftaanval stom mens! |o _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:26

Urielle schreef:
love_western schreef:
Mijn hond gaat regelmatig mee boodschappen doen. Alleen ik blijf buiten staan om met hem te trainen. En paps gaat boodschappen halen. Aangezien hij ook naar mij moet luisteren als het druk is. En nee ik wil niet dat mensen hem aaien. Maar echt niet dat ik hem naar binnen neem.

Maar van mij mogen ze kinderen ook verbieden in supermarkten. Telkens in de weg lopen. Krijsen of janken als ze iets niet krijgen. Overal aan zitten met hun handen onder de snot en slijm. En dan die boze moeders als je eens geïrriteerd tegen een kind zegt dat ze op moeten letten waar ze lopen, omdat ze al voor de zoveelste keer voor je voeten lopen. Want hoe durf je dat tegen hun kinderen te zeggen.

Bejaarden mogen ze ook verbieden, zo sloom op hun dooie akkertje boodschappen doen.
Buitenlanders, dat geknijp steeds in die groenten en fruit en door hun pikante eten ruik je ze van veraf.
En dat carrierevolk dat na hun werk of op de zaterdag gestresst en chagrijnig snelsnelsnel boodschappen gaat doen, vreselijk!
O, had ik al jongeren genoemd? In groepjes een beetje met zijn allen in die gangen staan kl*ten, altijd net voor het schap waar jij moet zijn en zo luidruchtig!!!
Wat gaat het rustig worden zo in de supermarkt _O-

(sarcastisch he, ik meen er geen woord van!)

Van deze groepen die jij opnoemt heb ik ook geen last. Maar kinderen rennen en vliegen voor je langs. Krijsen en maken lawaai. En vooral die vieze kwijlhanden.

Ik zie geen opaatje of omaatje rennend door de supermarkt gaan. Of met kwijlhanden. Buitenlanders ruik ik nooit. Dus waarscheinlijk hebben die bij jou gewoon slechte hygiëne. En iedereen heeft wel eens een chagrijnige bui. Maar daar heb ik geen last van. Maar die lopen mij ook niet in de weg.

En hier zijn hangjongeren verboden in de winkel. Die worden zo verwijderd.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:27

oudere mensen zie ik niet als overlast gevend, iedereen die ouder word is trager, mag hopen dat ik op die leeftijd alles zelf nog kan doen

@urielle: oh ik ga dat kind niet troosten hoor, waarom 2 seconden later lachen ze weer, ik heb wel eens tegen 1 gezegd: doe jij eens even normaal en ga naar je moeder, jochie stond op en liep gedwee naar zn moeder, moeder was verbijsterd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:35

Nee, doorgaans zijn het vrouwen in de iets oudere leeftijd, zeg 50 en ouder, eigen kroost is al even uitgevlogen en ze bedoelen het goed maar ze saboteren heel je opvoeding. Want die kleine vindt het natuurlijk prachtig en gooit de dramamodus nog harder aan. Echt iets heel irritants.

love_western, waar je last van hebt is zeer persoonlijk. Zoals je leest bedoel ik het sarcastisch.
Kinderen zijn gewoon van het menselijk ras en mogen dus de winkel in.

Maar hadden we het niet over honden?!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:36

Esmeralda schreef:
Al een geruime tijd, erger ik me groen en geel aan al die hondjes die in de supermarkt in de winkelwagentjes zitten.
Bij de ingang staat 9 van de 10x een bordje geen honden toegelaten.
Maar als die dan in de winkelwagen zit, mag het wel! :?
Ik vind het rond vies zo,n hondje in de winkelwagen.
Beestje zit met zijn kont in de wagen en jij gooit er vervolgens je eten op.
Op dat zelfde plekje waar die hond zat!!
Nu kan je wel zeggen, overdreven zeg. Nee ik vind van niet. Je bent in een supermarkt, dus heb je te maken met hygiëne.
Okey die is waarschijnlijk niet 100%, maar je begrijpt mijn punt :o

En je ziet het niet alleen in de supermarkt hoor, ook intratuin ect ect
Dan hebben sommige mensen nog eens kleedje bij zich, want ja hondje lief, zou niet lekker zitten op dat harde gaas van de winkelwagen.
Vind het eigenlijk ronduit onzin, dat die beestjes in de wagentjes moeten, ze hebben 4 benen waar ze zelf best mee kunnen lopen.
Stukje gemak zucht.....?????

Ben wel met je eens, dat als het verboden is voor honden dat dan ook de kleine hondjes NIET mee naar binnen mogen, wel of niet in een wagentje.
Dat gedoe over hygiëne vind ik dan weer wel erg overdreven. Geloof dat ik liever een wagentje heb waar een hondje ingezeten heeft dan dat er een 1 of andere viespeuk mee gelopen heeft, met van die heerlijke vette haren......enz
Dan nog maar te zwijgen over de kleine kinderen met hun snotneuzen en plakhandjes die in zo`n wagentje zitten....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:40

tweebelgen schreef:
Geen enkele hond, groot of klein zou een suppermarkt, café of restaurant binnen mogen.

En toch is het hier in Oostenrijk heel normaal dat je je hond meeneemt als je uit eten gaat. Ik zelf doe het alleen als er onweer dreigt, dat is het enige moment dat mijn hond niet braaf is in de auto. (en mijn complete auto van binnen sloopt uit angst)

In de supermarkt mee is hier ook niet toegestaan trouwens.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:46

Ik zou daar ook geen problemen mee hebben. Waar ik me wel aan kan ergeren is dat er mensen zijn die in een gelegenheid hun hondje op een stoel aan tafel laten zitten..... -O-

Frensie

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:53

Ik had echt nog nooit een hond in een winkelwagentje van de supermarkt gezien, vanochtend lees ik dit topic, net kom ik bij de supermarkt en wat zie ik... een hondje in een winkelwagentje!! _-:(
Ik vind het ook echt een no-go!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:56

Hier ook een moeder die hond en 2 peuters meesleept met boodschappen, waarom hond mee? Beest moet ook poepen en plassen en om naar de winkel toe is ook het hondenpark. Hond wordt vastgebonden bij de winkel( beetje te zwaar voor op te tillen die 36 kilo) en koters gaan mee, kan je helaas niet vastbinden buiten :D
En ja ook die snotapen van mij zitten met hun schoenen al dan niet schoon of vies in het karretje, mag toch hopen dat een ieder zijn onverpakte groente of fruit wAst voor gebruik en anders zit hetverpakt. Kan ze ook los laten in de winkel maar dat schiet niet op en dan worden de schappen grondig onderzocht, dus het is het 1 of ander :j
En met vieze snotneuzen door de winkel? :') mijn hemel je bent zelf ook een kleine snotneus geweest,soms valt er gewoon niet tegenop te vegen.
Erger me ook aan mensen met kleine hondjes die wel mee genomen worden in de winkel,laat het buiten. Uitgezonderd de hulphonden, die zijn nu eenmaal vrijgesteld van dit soort verboden,mogen ook in de bus,kan me daar echt niet druk om maken.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:03

Al is het al aardig uitgeweken, over honden in winkelmandjes gesproken. Ik erger mij er ook groen en geel aan als ik in de bus of trein ergens wil zitten en die plek onder de honden haren zit.
Daar wil ik niet meer zitten hoor, gatsie darrie.... dat vind ik dus ook ronduit belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:04

Van die vreselijke ratttenhonden als je voorbijloopt ze de tanden al showen :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:09

Waarom vinden jullie het eigenlijk vies? Zoals ik al zei lijkt het me dat je je eten niet onverpakt in zo'n vies karretje legt als je zo van de hygiene bent. Hoe kan het eten vies worden van die honden dan?!

En uhm, nog een vraag. Waarom zijn hondenharen gatsie darrie? :') Vind je het ook vies om je eigen haren uit je borstel te halen?

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:13

Miepie77 schreef:
love_western schreef:

Daar ben ik het wel mee eens, werd vorige maand aangereden met een karretje tegen mn schenen, echt hard door een jochie van 10, toen ik zei kan je niet opletten, kwam zn pa even schelden en zo erg dat het leek alsof ie me een ram wilde verkopen, supermarktmanager zag het en sprong er min of meer tussen. Als je kind zich niet kan gedragen, moet je hem niet meenemen of voor lief nemen als mensen wat zeggen. Zelfde voor 2 en 3 jarige die op de grond gaan liggen en dan maar krijzen. Maar goed, zo kan je alles wel gaan verbieden.

bv Kinderen met snotneuzen in een karretje, want het is ronduit smerig als ze rondlopen met de groen drap aan neus en handen en dan alles uit de schappen trekken, zo verspreid bv de griep zich.

kunnen we die niet een blafband om doen..... zo een met afstandbediening......

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:14

Het gaat er ook vooral om dat honden niet in een supermarkt mogen en dat mensen dan denken als ze ze in een karretje zetten het wel mag :P

(en ja, ik vind eigen haren, vóóral in het putje, super vies.... %) )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:16

sja ik doe ook niet moeilijk over hondenhaar, ga je niet dood aan, word je niet ziek van en als je even afklopt ben je er weer van af (extremen daar gelaten)
niet dat ik hond mee het ov in neem, ben allergisch voor het ov :+

maar goed,ik snap niet wat er nu zo ontzettend vies aan is, peuters met vieze schoenen in de kar kan ook, net zo vies idd... iets met een kraan en lopend water etc ,

haren in putje is weer iets heel anders, die heb ik gisteren nog uit het putje gevist en ja,...das viesch ja :P

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:22

Kentaro schreef:
Het gaat er ook vooral om dat honden niet in een supermarkt mogen en dat mensen dan denken als ze ze in een karretje zetten het wel mag :P

(en ja, ik vind eigen haren, vóóral in het putje, super vies.... %) )

Hmm, heb het idee dat er in sommige supermarkten ook niet meer opgelet wordt. Sorry voor supermarkt medewerkers maar al die 15-16 jarige die vakken staan te vullen zal het een worst wezen, of men zijn honden meeneemt of niet. Tenminste zo komt dat op mij over.
Laatst bijgewerkt door ukje op 25-10-13 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:25

Ik wil hier ook nog wel even op inhaken, mijn hondje kruising Maltezer is afgelopen jaar aan der achetrpootjes geopereerd. Dit was een zeer zware operatie waardoor ik de 1e 2 weken 24/7 bij haar was. En ik moet natuurlijk ook eten.... Nu heb ik voor haar een speciale hondenbuggy gehaald zodat ik boodschappen kon halen en zij mee kon... Zodra ik de winkel in ging sloot ik de buggy af met met een rits waar van dat Horgaas aan zit. Zij kon dus nergens bij en zat in der eigen buggy.... Nu vraag ik mij af vinden jullie dit wel kunnen. Ik had geen oppas of buren, Fam. Die voor mij even Nasr de winkel konden gaan...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:29

Haha haren uit het putje vind ik ook echt vies inderdaad _O- Maar dat vind ik toch wel iets anders.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:31

Nathas, ik vind van wel! Jij hebt er keurig voor gezorgd dat je hondje niet in het karretje hoefde en nergens bij de spullen kon. Het was van tijdelijke aard.
(hondje wel weer helemaal hersteld??)

(Geryon, ik vind álles uit het putje te vies.... :') Eten wat je normaal zelfs in je mond stopt, durf ik in het putje niet aan te raken.... :+ )

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:37

Ik vind dat dan weer niet kunnen, wat nathas zegt.
Ik ben echt de eerste die zijn hond overal mee naar toe neemt, winkel, OV, restaurant (als dit mag) etc.
Maar als op een supermarkt staat dat daar geen honden inmogen, vind ik dat er ook geen hond in een karretje in mag. Want dan zie ik al die kleine hondjesbazen alweer zeggen.... Jaaa, maar die van mij zit in een tasje. Of onder mijn arm. Dan moeten er gewoon geen uitzonderingen worden gemaakt vind ik, behalve voor een hulphond.
En de redenen die jij opnoemt voor waarom je je hondje hebt meegenomen zijn helemaal te snappen, alleen heeft niemand daar een boodschap aan, even banketstaaf gezegd.
Toen mijn hond een pup was, kon die ook niet alleen zijn en als ik boodschappen ging halen moest er ook iemand komen om op te passen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:37

Ik lees steeds dat het vies is en hondje in een karretje,maar niemand geeft antwoord als ik al 2 keer vraag: Wát vind je vies aan een hondje? zijn het de haren of wát dan.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:39

Kentaro schreef:
Nathas, ik vind van wel! Jij hebt er keurig voor gezorgd dat je hondje niet in het karretje hoefde en nergens bij de spullen kon. Het was van tijdelijke aard.
(hondje wel weer helemaal hersteld??)

(Geryon, ik vind álles uit het putje te vies.... :') Eten wat je normaal zelfs in je mond stopt, durf ik in het putje niet aan te raken.... :+ )

Ze is gelukkig helemaal hersteld, we gebruiken de wagen nog wel eens als we naar markten gaan waar het druk is... Angst dat iemand tegen der pootjes aan komt.

Over vieze putjes gesproken... Werk in de horeca.... En wat er soms in de putjes van de gootsteen zit brrrrrrrr (we proberen wel eens collega's geld aan te bieden voor een hapje haha ) nu weer ontopic.

Overgens vind ik ook dat sommige mensen geweigerd mogen worden ivm de hygiëne. Er zijn namelijk vaak genoeg mensen waar je niet achter wil staan in de rij omdat ze een zeer overweldigende geur bij zich dragen...

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:43

Gohya, het zijn opzich denk ik niet eens de haren alleen, A het mag gewoon niet en B als het een reutje is nou die willen nog wel eens wat aan hun uh pielemans hebben zitten en dat is vies, buiten dat het mag gewoon niet, of iemand het nou vies vind of niet ;-)