Of de hond bij mij op schoot, terwijl die eigenlijk te zwaar was voor me. Mijn ouders hebben de hond nooit buitengesloten, dat moet je ook niet doen, daar wordt een hond jaloers van en dan krijgt 'ie een hekel aan de baby. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Of de hond bij mij op schoot, terwijl die eigenlijk te zwaar was voor me. Mijn ouders hebben de hond nooit buitengesloten, dat moet je ook niet doen, daar wordt een hond jaloers van en dan krijgt 'ie een hekel aan de baby.
), maar nu heeft ze hun zoontje effectief voor het leven bang gemaakt voor honden, omdat iedere keer dat ze een hond tegenkwamen toen hij nog heel klein was (en alles wou aaien) ze hem dat verbood en vertelde dat het hondje hem zou bijten.. Weer zijn we het dus niet eens. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat kinderen met dieren opgroeien en dus niet als volwassenen angstig zijn voor zoiets doodnormaals zoals een kat, hond, (kip, koe, etc.)... Moeilijke kwestie (want soms werkt het gewoon echt niet). Tabaluga12 schreef:Kennis van m'n zus had de hond in laten ze slapen,het hondje had namelijk het kind gebeten.
Na inslapen kwamen ze erachter dat de hond ik weet niet hoeveel nietjes in zijn oor had...

) dan ineens kind horen brullen en een bijtplek zien, en dan direct maar hond wegbrengen voor een spuitje 
marleen_usar schreef:Maar een hond die 1 keer bijt je weet dan toch niet of hij of zij nog een keer bijt? Waarom dan meteen een spuitje geven, en geen 2e kans?
marleen_usar schreef:Maar een hond die 1 keer bijt je weet dan toch niet of hij of zij nog een keer bijt? Waarom dan meteen een spuitje geven, en geen 2e kans?
Dani_ schreef:Zelf heb ik geen kinderen, wel huisdieren. Stel ik krijg ooit kinderen is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mijn beesten weg te doen.
Brainless schreef:Een kennis van mij had een kat dat echt andere aanviel, ook de baby in de box.
Beest is later verplaatst naar mensen zonder kinderen (het heeft weken geduurd voordat zij de kat konden vertrouwen), maar zodra er vreemde op bezoek kwamen moesten ze de kat altijd nog opsluiten.
Tiepfoudt schreef:Neem bijvoorbeeld even een situatie met een paard voor ogen: Geweldig, lief en leuk paard begint opeens 'vanuit het niets' te bokken, steigeren en de ruiter valt heel ongelukkig af. Dwarslaesie. Paard afmaken? Hoezo?
Urielle schreef:Tiepfoudt schreef:Neem bijvoorbeeld even een situatie met een paard voor ogen: Geweldig, lief en leuk paard begint opeens 'vanuit het niets' te bokken, steigeren en de ruiter valt heel ongelukkig af. Dwarslaesie. Paard afmaken? Hoezo?
Een paard wat probeert het licht uit je ogen te slaan (want dat vind ik een betere vergelijking) gaat bij mij ook richting slager ja. Ook als hij voorheen lief was.
pmarena schreef:Ik kan me wel voorstellen dat als je kind gebeten wordt, dat je dan niet af gaat zitten wachten of het nog een keer gebeurt
Mijn nekharen gaan er wel van overeind staan als ik verhalen lees van mensen die zelf kind en hond alleen laten (soms zelfs honden waarvan ze al weten dat die gespannen zijn bij kinderen) dan ineens kind horen brullen en een bijtplek zien, en dan direct maar hond wegbrengen voor een spuitje
Dat vind ik echt walgelijk eerlijk gezegd![]()
Heel begrijpelijk dat je je kind wilt beschermen tegen je hond, maar had daar nou wat eerder mee begonnen en ook je hond beschermd tegen je kind, en die 2 niet alleen gelaten![]()
Wie weet wat die kleine blaag heeft gedaan terwijl je even niet keek, het kunnen echt gluiperige etterbakjes zijn, hoeveel je er ook van houdt dat moet je toch weten
Nouska schreef:Brainless schreef:Een kennis van mij had een kat dat echt andere aanviel, ook de baby in de box.
Beest is later verplaatst naar mensen zonder kinderen (het heeft weken geduurd voordat zij de kat konden vertrouwen), maar zodra er vreemde op bezoek kwamen moesten ze de kat altijd nog opsluiten.
Als die kat al zo was voordat de baby geboren was, hadden ze eerder moeten ingrijpen. Als dit gedrag begon nadat de baby geboren was, vraag ik me af hoe ze met die situatie (nieuwe baby) omgegaan zijn om het zover te laten komen (uit de hand gelopen jaloezie?)..
dees_daan schreef:Onder het zadel staat er.
Ik zou er een DA bij halen om te checken of het paard geen last van zijn rug heeft of het iets anders medisch is, zeker als dat paard normaal gesproken wel goed te rijden is.
Letsel van de ruiter is erg, maar geen reden om het paard meteen te laten slachten.
Urielle schreef:dees_daan schreef:Onder het zadel staat er.
Ik zou er een DA bij halen om te checken of het paard geen last van zijn rug heeft of het iets anders medisch is, zeker als dat paard normaal gesproken wel goed te rijden is.
Letsel van de ruiter is erg, maar geen reden om het paard meteen te laten slachten.
Onder het zadel is nooit een goede vergelijking want een paard kan niet anders weg dan zijn ruiter te lanceren.
Hoewel mijn eigen leven me ook nog steeds meer waard is dan de leven van een paard hoor, no way dat ik mijn nek ga breken voor een paard.
Een hond, een kat, een konijn desnoods kunnen gewoon weglopen, dus als je een paard erbij wilt betrekken zul je stalgedrag en gedrag aan de hand moeten vergelijken.
dees_daan schreef:Kimmie ik vind dat een goed ding! Hoe testen ze dat? Niet via de MAGtest die hier in Nederland is hoop ik?

,ik geniet met volle teugen van mijn dieren,krijg er zoveel liefde en plezier van terug ( meer dan van mensen) dat ik geen enkele reden heb om ze daarom "hard" te behandelen
Tiepfoudt schreef:Ik denk dus niet perse dat het probleem zozeer zit in het "smoesjes verzinnen", want er bestaan echt hele lastige situaties (bijna alles is op te lossen, maar zover willen veel mensen niet gaan/uitgeven (geld), maar meer in hoe makkelijk wij tegenwoordig denken over het aanschaffen van een huisdier. Problemen? We raken het huisdier weer 'net zo makkelijk kwijt als dat we het gekocht hebben'. En dan tranen met tuiten huilen omdat je je lieve Sammie zo mist. Sorry, maar dat had je je dan jaren geleden moeten bedenken toen jij zo graag een hond wilde. Eerst nadenken over hoe jouw leven er de aankomende 10/20 jaar uit gaat zien, niet alleen maar aan je eigen plezier voor de komende paar jaar denken en dat jij graag wilt dat jouw kinderen met dieren opgroeien. Als je een huisdier aanschaft, ben je het toch verplicht om het een stabiel thuis voor het leven te bieden? Of is dat nu een hele kromme redenatie van mij? En ja, dat komt er misschien op neer dat als jij in de nabije toekomst graag kinderen wilt, dat je dan geen huisdier moet nemen. Is dat dan niet een beetje overdreven? Nee, ik denk het niet. Anders zouden er niet zoveel onhoudbare situaties ontstaan.