anneliesdj schreef:En wat is de lol van een speciaalbak van 80cm waar dan 4 visjes van 3cm in zitten?
Nuja, meer hoeven we er ook niet over te zeggen lijkt me. Het enige wat ik wilde aangeven is dat er best soorten zijn die kleiner gehouden kunnen worden mits je rekening houd met een aantal dingen.
Groter is natuurlijk altijd beter, maar te groot heeft ook geen zin.
Kleiner, ja. In 12 liter, nee. Minimaal 50 cm, zoals ik al vaker heb gezegd, sommige soorten minimaal 60 en sommige soorten minimaal 80.
Vergeet niet dat het scholenvissen zijn (op een enkele haremvis na) en je dus sowieso geen 4 vissen van 3 cm moet gaan houden, lijkt me ook logisch.
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Nee, voor de minimale afmeting wordt uitgegaan van de behoefte van de specifieke vis. Er wordt geen rekening gehouden met eventuele bijvissen, dat zou nogal onlogisch zijn.
Dat is zeker niet onlogisch want dat zou betekenen dat als je voor een soort 60cm nodig hebt en je er nog 2 soorten bij wilt houden, je ineens een bak van minimaal een meter nodig hebt.
Nee, hoor
. Je kan prima tien rasbora brigittae houden in 60 cm, met daarnaast nog een tweetal andere soorten, bijvoorbeeld.Maar je kan datzelfde visje niet alleen in een 30 cm bak zetten, enkel omdat je er geen andere soort vis bij zet. Zo werkt dat niet. De vis heeft een minimale afmeting nodig, of je de vis nu alleen houdt, of met meerdere soorten
.