Studentenhuisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Re: Studentenhuisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:49

Ik zou ook voor gerbils gaan!! :j
Heb er zelf ook twee, bijten nooit, komen gelijk op je hand zitten en als ik ze roep worden ze gewoon wakker uit hun slaap en komen aanrennen, héerlijk die beestjes! <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:58

Een van m'n muizenvrouwtjes is drachtig, dus dat wordt binnenkort een nestje. Mocht iemand geinteresseerd zijn :)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:38

Leuk! Ik zit ook net op kamers, en wilde ook heel graag een huisdier. ( ik wilde ratten) Ik heb er toch voor gekozen om het niet te doen. Ten eerste mag het niet van de huisbaas :+ , ik ga in het weekend toch vaak naar huis. Ratten hebben best veel aandacht nodig, en dat kan dan niet. Ik weet van te voren niet of m'n huisgenootjes er echt elk weekend dat ik weg ben op willen passen. De zon staat de hele middag op mijn ramen, in de zomer zouden ze gebraden worden denk ik.. :o maar.. Toch blijft het altijd een beetje kriebelen.. <3 het zou zo gezellig zijn! Altijd je maatjes die je opwachten als je thuiskomt

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:41

Als je het niet zeker weet of je huisgenoten er voor willen zorgen, is het antwoord waarschijnlijk 'nee'

Ik had er drie die echt stonden te springen om een konijntje, dus hebben we van te voren netjes afspraken gemaakt wie zaterdag / zondag zou doen (ik was bijna elk weekend naar mijn vriend) en wie vakanties. Daarnaast had ik een automatische voerbak voor het geval ik op maandag te laat thuis zou zijn.
Het was uiteindelijk dus een soort huiskonijntje waarbij de eindverantwoordelijkheid bij mij lag (overigens werden het snel 2 konijnen want 1 konijntje alleen is niet helemaal de bedoeling).

Wat betreft de zon; hebben wij ook last van met de gerbils. Dus in de zomer zijn de gordijnen 's morgens altijd dicht (daarna draait de zon weg, zodat ie 's avonds terug kan komen op het tegenoverliggende raam. Kan dat gordijn mooi dicht haha). Dit vind ik geen probleem, echter staan de gerbils in mijn huidige appartement en heb ik nog 3 andere kamers met de gordijnen open. Ik kan me voorstellen dat in een enkele studentenkamer de gordijnen dicht al snel erg vervelend wordt.

claudiaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:55

Kanarie is ook gezellig! .. ik zou geen ratten doen op een niet zn grote ruimte.. die ruik je namelijk erg snel!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:27

Ik moet toch best lachen om het feit dat mensen een slak aanraden.. :') Da's toch geen huisdier?! :o

Sinds dit weekend heb ik 2 visjes en dat vind ik ook gezellig staan en leuk om naar te kijken, maar dat vind ik ook niet echt huisdieren..

Ik zou voor een knaagdiertje gaan, een hamster, gerbils oid, daar kun je toch een soort van band mee opbouwen (of ze in ieder geval tam maken).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:29

Deze slakken mogen niet los in Nederland dus het kan niets anders zijn dan een huisdier :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:30

En het is een dier met een eigen huis, hoeveel meer huisdier wil je nog hebben ? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:32

Je kunt er meer mee dan met een vis. Deze kun je nog vasthouden en uit de bak halen, zonder dat het dood gaat.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:34

@Shirley: LOL

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:40

love_western schreef:
Je kunt er meer mee dan met een vis. Deze kun je nog vasthouden en uit de bak halen, zonder dat het dood gaat.

Hahaha hoe droog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:43

Geryon schreef:
love_western schreef:

Hahaha hoe droog :D

Nouja slakken produceren veel slijm van zichzelf _O-

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:55

Ik heb 2 muskusschildpadden, dezeblijven een stuk kleiner dan bijv. Geelbuik of roodwang schildpadden en kunnen dus in een 80 of 100cm blijven wonen! Qua aanschaf iets duurder maar ze eten niet heel veel en ik heb er ook nog een paar guppen bij in de bak. Een goed buitenfilter is wel noodzakelijk als je niet elke week wil schoonmaken :) ze zijn erg aktief en eten ook uit mijn hand. Heelleuk :j