Levende dieren in sleutelhangers, China!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:33

Wat ik mij afvraag; stel je helpt zo'n schildpad uit het zakje, gaat ie dan niet gewoon alsnog dood? Dat het sowieso al een kwetsbaar geval is?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:34

vuurneon schreef:
Daar ga ik ook niet van uit :+
Heb al vaker aangegeven dat die richten op 'overleven'. Dat de mentaliteit een gevolg is van de regering en het harde leven.
Denk ook niet dat je het redt op de straat met een zachtere mentaliteit.

Alleen jammer dat ze daar niet doorhebben dat overleven makkelijker is samen, dan alleen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:39

Ja, ik weet ook wel dat het er niet zo fijn is voor de mensen, er gebeuren hele nare dingen.

Maar dat rechtvaardigt het niet. Dat er daarom dieren zo behandeld mogen worden en hoe er daar mee omgegaan worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:42

vuurneon schreef:
Wat ik mij afvraag; stel je helpt zo'n schildpad uit het zakje, gaat ie dan niet gewoon alsnog dood? Dat het sowieso al een kwetsbaar geval is?

Ik ben geen schildpaddenkenner, maar ze zien er behoorlijk prematuur uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:43

Weet je... Ergens diep is wel een argument te vinden voor het waarom van deze sleutelhangers, om te overleven, bijvoorbeeld. Niet dat het de sleutelhangers minder walgelijk maakt, overigens.

Maar er is toch waarachtig geen enkel excuus om een gewond kind op straat aan haar lot over te laten? Daar is gewoon geen excuus voor! Hoe moeilijk je het zelf ook hebt, een gewond mens, wat de leeftijd ook is, aan het lot overlaten terwijl er makkelijk een ambu gebeld kan worden of hulp kan worden ingeschakeld... Dat getuigt gewoon van een mentaliteit om op te kotsen. En hard.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:47

nafnaf schreef:
jeetje.. ik krijg de neiging om al die dingen te kopen en dan allemaal openknippen.
walgelijk, dat je zoiets kan verzinnen :n

Als beelddenker zie ik dat voor mij: knipperdeknipknip, FREEDOM!!
*goudvisjes plonsen verdwaasd neer op straat, en vragen zich af: wtf, where's my water?'*
Flauw grapje in een serieus topic maar kon het niet laten, vergeef me

Ragdollcat, er zijn helaas voldoende docu's over wat er zoal gebeurd in china met de bevolking, en wat ze zoal met hun eigen kinderen doen. Pijn en stress lijkt daar (voor mijn gevoel dan) iets te zijn dat alom geaccepteerd is, ipv dat het iets is dat ook vermeden kan worden. Ze vermijden het niet voor zichzelf, niet voor hun eigen kinderen, dan vind ik het niet gek dat dat er voor de dieren ook niet is. Heb 1x een zeer erge docu gekeken over kinderen in china die opgeleid worden voor in het circus, dat is nu jaren geleden en ik kan er nog steeds boos om worden dat er zo harteloos met mensen, en dan voornamelijk de kinderen, omgegaan wordt. Kan kijken of ik hem nog kan vinden (als daar vraag naar is heet dat, het is zeker geen docu voor de 'leuk' hij is echt heel erg)

Zighenya
Blogger

Re: Levende dieren in sleutelhangers, China!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:36

Ik ga me terugtrekken uit dit topic...

Ik ben 100% met jullie eens dat er verschrikkelijke dingen gebeuren in dat land, maar om te beginnen over het radicaal uitroeien van een volk/geloofsovertuiging gaat mij te ver. Ook als deze berichten 'vermomd' zijn in een grapje over een atoombom. Daarbij ben ik er volledig van overtuigd dat er dan een andere groep opstaat die weer iets anders verzint wat de wereld niet zint, dus zo blijf je bezig.

Hoef jullie er vast niet aan de helpen herinneren hoe ooit de 2e wereldoorlog is begonnen.

Toedels

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:39

Moderatoropmerking:
Zeker op de laatste pagina's zien wij hier een fijne discussie ontstaan, men is respectvol tegen elkaar en ondanks dit gevoelige onderwerp blijft de sfeer aan de goede kant. Toch willen we jullie vragen niet te vergeten dat wij niet alleen respect tegenover elkaar willen zien, maar ook in het algemeen. Ieder mag zijn eigen mening hebben, maar verwensingen willen wij niet zien op bokt. Ook het generaliserend spreken over landen, inwoners, religies is niet de bedoeling. Laten we het een prettig en informatief topic houden waar ieder op een respectvolle manier blijft spreken over deze kwestie en China. Bedankt!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:40

Weet niet of het genoemd is. Maar in china stoppe ze ook levende katte in kleine potjes. Leuk voor de kids of decoratie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:41

Bah zieke mensen.. moet er niet aan denken..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:42

ik zou het niet kunnen laten hem open te knippen als ik daar was :') arme beestejs Y;(

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:42

_San87_ schreef:
vuurneon schreef:
Daar ga ik ook niet van uit :+
Heb al vaker aangegeven dat die richten op 'overleven'. Dat de mentaliteit een gevolg is van de regering en het harde leven.
Denk ook niet dat je het redt op de straat met een zachtere mentaliteit.

Alleen jammer dat ze daar niet doorhebben dat overleven makkelijker is samen, dan alleen.

Precies.
Kijk naar Afrika, daar gebeurd ook wel het een en ander denk ik, maar die zijn vaak veel vrediger met elkaar.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:54

Ik wordt zo misselijk van die ellende die beesten wordt aangedaan. Ik ga zelfs niet naar landen waar ze banketstaaf omgaan met dieren zoals Spanje, Portugal, Griekenland, Afrika Azie ... etc ) Er blijft dan bar weinig over maar dat is dan weer handig met keuze maken. Nou wil ik niet zeggen dat hier nooit iets gebeurd ( ponypletter ) maar dat zijn toch wel de uitzonderingen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:57

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:12

Bonnieaw schreef:

Ik ben 100% met jullie eens dat er verschrikkelijke dingen gebeuren in dat land, maar om te beginnen over het radicaal uitroeien van een volk/geloofsovertuiging gaat mij te ver. Ook als deze berichten 'vermomd' zijn in een grapje over een atoombom. Daarbij ben ik er volledig van overtuigd dat er dan een andere groep opstaat die weer iets anders verzint wat de wereld niet zint, dus zo blijf je bezig.

Hoef jullie er vast niet aan de helpen herinneren hoe ooit de 2e wereldoorlog is begonnen.

Toedels

Niet met het mishandelen van mensen en dieren iig.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:19

_San87_ schreef:
Bonnieaw schreef:

Toedels

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auschwitz_(concentratiekamp)

hier kan je uitgebreid lezen hoe 'goed' mensen het hadden omdat 1 idioot heeft bedacht dat we niet allemaal hetzelfde zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:24

Bonnieaw schreef:
_San87_ schreef:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auschwitz_(concentratiekamp)

hier kan je uitgebreid lezen hoe 'goed' mensen het hadden omdat 1 idioot heeft bedacht dat we niet allemaal hetzelfde zijn.

Is niet nodig. Ik weet hoe WOII is ontstaan, echter was het de economische crisis die Hitler aan de macht bracht en waarmee het eerste sein voor een naderende oorlog is gegeven, niet het mishandelen van mensen, dat kwam er later bij.

Maar goed, dat hoort hier niet. En met Godwin's Law maak je de discussie ook niet leuker, want die liep goed tot jij WOII aanhaalde.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:25

*heeft niet alles gelezen*

Ja, ze denken er anders dan hier. Maar ik heb wel eens op YT gezien dat mensen een hele partij katten ging redden uit een vrachtwagen. Daar zaten katten tussen met halsbandjes om. Er stonden mensen te huilen, die dachten dat ze hun dier nooit meer terug zouden krijgen. Niet iedereen is er zo. Ik ken toevallig iemand die een hele leuke kat heeft en die hem precies zo behandeld als wij hier in NL. Alleen kan hij niet naar buiten, want ze worden daar gewoon meegenomen. Een raskat om te verkopen en een 'normaal' katje voor het vlees :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:30

Ach, ik had laatst een discussie met iemand die een mooi kunstwerkje bestaande uit een ingelijste opgezette vlinder aan de muur wilde. Toen ik vroeg of ze enig idee had hoe zoiets tot stand kwam, kwam her neer op: t is maar een vlinder....
En dat was gewoon in nl.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:33

Natuurlijk gebeuren er in NL ook dingen die niet door de beugel kunnen. Echter vindt de meerderheid hier wel dat je met respect met je medemens en mededieren om moet gaan. Dat is in China wel anders voor het gros van de bevolking :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:33

Betreft het eten van honden, katten, cavia's... Maakt feitelijk geen verschil met kip of koe of varken. Dat is puur een cultuur iets. Zit tussen de oren.
Er zijn landen waar ze volop sprinkhanen en andere insecten eten... Moet er niet aan denken ;)

En tja, als dit echt is, is het sneu, maar heb meer moeite met stieren vechten.... En dat gebeurt nog steeds gewoon binnen de eu, compleet legaal...

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:38

Tja alles heeft 2 kanten.

Het stierenvechten duurt even en zijn ze dood, maar daarvoor hebben ze gewoon een goed leven gehad.
De koeien hier worden in een schot gedood, maar staan weer de hele winter alleen maar in een stal.

Overigens heb ik liever de 2e manier hoor :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:46

LadyMadonna schreef:
Betreft het eten van honden, katten, cavia's... Maakt feitelijk geen verschil met kip of koe of varken. Dat is puur een cultuur iets. Zit tussen de oren.
Er zijn landen waar ze volop sprinkhanen en andere insecten eten... Moet er niet aan denken ;)

En tja, als dit echt is, is het sneu, maar heb meer moeite met stieren vechten.... En dat gebeurt nog steeds gewoon binnen de eu, compleet legaal...

Niemand heeft het over het eten van honden, katten en cavia's, dat is niet erg. De manier waarop ze met levende dieren omgaan wel. Dan heeft een wedstrijdstier een leven dat vele malen beter is. De manier van afslachten komt op hetzelfde neer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:49

doemaar schreef:
Weet niet of het genoemd is. Maar in china stoppe ze ook levende katte in kleine potjes. Leuk voor de kids of decoratie

Dat is echt een hoax, oud verhaal ook.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:27

Telpeva schreef:
nafnaf schreef:
jeetje.. ik krijg de neiging om al die dingen te kopen en dan allemaal openknippen.
walgelijk, dat je zoiets kan verzinnen :n

Als beelddenker zie ik dat voor mij: knipperdeknipknip, FREEDOM!!
*goudvisjes plonsen verdwaasd neer op straat, en vragen zich af: wtf, where's my water?'*
Flauw grapje in een serieus topic maar kon het niet laten, vergeef me

Ja zo kan je het ook zien :')