jesito schreef:Ik denk dat we ook bang gemaakt worden en tuurlijk zullen en ongeente dieren ziek kunnen worden maar dat is hetzelfde met geente dieren.
Onze tetanus is 10 jaar goed waarom word die bij een paard bijv. jaarlijks herhaald??
En dan nog al zijn de 10 jaar om, dan word die niet preventief gezet, maar meestal pas weer als er wat is.
Ik heb eens gevraagd in mijn omgeving en er zijn echt maar weinig mensen die enten, de meesten katten hier in de buurt worden ook niet geent.
Ze bouwen ook zelf ontzettend veel antistoffen op en waar ik dus gewoon echt op tegen ben is allemaal die chemische troep die er maar ingespoten word.
Al die dieren die allergisch zijn, komt dat niet door al die zooi die we er maar in laten spuiten?
Vrienden van ons hebben veel dieren, niet geent en worden doorgaans worden ze allemaal oud.
Nog nooit geen klachten gehoord van een dier met allergie, terwijl geente dieren, zoals mijn eigen hond dat wel al jaren heeft en juist nu ik stop de klachten weg zijn.
Toeval of.....................?
Nog een voorbeeld, al jaren hebben ik konijnen en ging voorheen braaf twee keer per jaar laten enten.
Ze kiepte gemiddeld met 4 jaar om, ouder werden ze niet, door allerlei gezwellen en abcessen.
Heb na lang huiveren nieuwe konijnen aanschaft en na veel wikken en wegen besloten niet meer te enten.
Mijn vorige konijn was 10 jaar en heb ik in moeten laten slapen, de ander was 8 jaar en is gestorven, pa van 9 jaar zit hier nog, dus.....
Dus omdat jij geluk hebt met je dieren moet je maar niet meer enten? Juist omdat we enten kunnen we uitbraken van ziektes voorkomen. En weet je, prima als jij je dieren niet wilt enten. Maar ik vind het behoorlijk asociaal dat mensen die hun dieren niet enten, zoals katten, en deze wel lekker los laten lopen in de buurt. Dat zijn de dieren die voor de grootste ellende zorgen, want zijn vormen de perfecte gastheer/vrouw voor alle ziektes.