Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nimfee schreef:Het gaat om het wandelen, het samen zijn met je hond en samen ondernemen. Doe je dat dan ook in de tuin? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen een hond nemen om hem vervolgens alleen maar in de tuin te doen... Er is niets leukers dan samen met de hond op pad gaan en nieuwe dingen ontdekken.
. Staat ook op onderhoudsdosis metacam...MyWishMax schreef:Hmm, ik ben voor veel en lang lopen, alleen doe ik dat niet altijd. Mijn ene hond is angstagressief en voelt zich niet op haar gemak in de wijk. Die loopt dus korte rondjes en gaat daarnaast elke dag mee naar industrieterrein waar ze wel los kan lopen. Daarnaast lopen we met beide honden apart en gaan ze zelden tegelijk uit. Ik heb 1 schema gemaakt, maar dat klopt dus niet helemaal. Het wisselt ook nog per dag.
06.00 : +/- 10 minuten Even naar het veld om te plassen 1 voor 1.
08.00 : +/- 20 minuten Volwassen hond gaat de tuin in en met de pup ga ik een rondje lopen met wat oefeningen.
12.00 : +/- 10 minuten kleine plasronde met pup.
12.00 : +/- een uur vrij rondlopen in de tuin.(tijdens lunchpauze op werkdagen, anders lopen ze de hele dag in en uit)
16.00 : +/- een uur tot anderhalf uur met de auto naar het industrieterrein om beide even los te laten lopen en een spoortje uit te lopen voor de volwassen hond.
20.00 : +/- 30 minuten tot 3 kwartier stukje hardlopen of fietsen met volwassen hond, of nogmaals naar een veldje waar ze los mag, pup een wat groter rondje met wat oefeningen, of bij een training gaan kijken/trainen
22.30 : +/- 10 minuten voor pup, volwassen hond 30 minuten
bello2005 schreef:zijn er nou echt zoveel mensen die maar partime werken ? of helemaal geen werk hebben ?
als ik die tijden allemaal zie van jullie wanneer de hond er uit komt.
gaat bij mij echt niet lukken

bello2005 schreef:MyWishMax schreef:Hmm, ik ben voor veel en lang lopen, alleen doe ik dat niet altijd. Mijn ene hond is angstagressief en voelt zich niet op haar gemak in de wijk. Die loopt dus korte rondjes en gaat daarnaast elke dag mee naar industrieterrein waar ze wel los kan lopen. Daarnaast lopen we met beide honden apart en gaan ze zelden tegelijk uit. Ik heb 1 schema gemaakt, maar dat klopt dus niet helemaal. Het wisselt ook nog per dag.
06.00 : +/- 10 minuten Even naar het veld om te plassen 1 voor 1.
08.00 : +/- 20 minuten Volwassen hond gaat de tuin in en met de pup ga ik een rondje lopen met wat oefeningen.
12.00 : +/- 10 minuten kleine plasronde met pup.
12.00 : +/- een uur vrij rondlopen in de tuin.(tijdens lunchpauze op werkdagen, anders lopen ze de hele dag in en uit)
16.00 : +/- een uur tot anderhalf uur met de auto naar het industrieterrein om beide even los te laten lopen en een spoortje uit te lopen voor de volwassen hond.
20.00 : +/- 30 minuten tot 3 kwartier stukje hardlopen of fietsen met volwassen hond, of nogmaals naar een veldje waar ze los mag, pup een wat groter rondje met wat oefeningen, of bij een training gaan kijken/trainen
22.30 : +/- 10 minuten voor pup, volwassen hond 30 minuten
jij werkt dus blijkbaar niet?, ik kan namelijk echt niet iedere 4 uur mijn honden uit laten
Nimfee schreef:Het gaat om het wandelen, het samen zijn met je hond en samen ondernemen. Doe je dat dan ook in de tuin? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen een hond nemen om hem vervolgens alleen maar in de tuin te doen... Er is niets leukers dan samen met de hond op pad gaan en nieuwe dingen ontdekken.
). Gaat wel mee wandelen maar wordt eigenlijk nooit uitgelaten, doet gewoon zijn behoefte op grasstukjes. Die heeft het prima 
Verder meestal in het weekend nog een lange wandeling. Thuis oefeningen omtrent eten, plaats, snoepjes krijgen, spelen etc. En sinds mijn ex er nog een kitten bij had speelde ze daar ook veel mee (dus een hond maatje herder met een kitten, zo lief, en ze was zo voorzichtig ondanks dat het kleine mormel haar neus bijna kapot trok
) Kimbers schreef:Voor de mensen die hun hond niet of nauwelijks uitlaten, hoe zit dat dan met het sociale leven van jullie hond? Is in mijn ogen een vereiste dat je hond regelmatig met andere honden in contact moet komen.