Gevonden dieren zomaar houden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:20

Geryon schreef:
Maanoogje schreef:
Mijn konijn haat andere konijnen. Ze valt ze aan. Uitzondering genoeg? Ze is territoriaal en heeft geen interesse. Ze kan het rammetje aanraken door haar hokje heen en krijgt minstens een uur per dag bewegingsvrijheid. Zonder toezicht kunnen de katten wel een gevaar voor haar vormen. Niemand anders zou haar willen verzorgen omdat ze gemeen overkomt als je haar wil voeren.

Nee. Als ik mijn konijnen houd zoals jij worden ze ook territoriaal en gemeen.

Ach ja, de andere 5 zijn heel lief. En Bubbles heeft al een leven in een buitenhok gehad. Heeft ze zelf verpest door haar hok maatje steeds maar aan te vallen waardoor zij dat hok kreeg en er een binnen hok voor Bub moest komen. Je kent mijn konijn niet, ze is lief als ze niet in haar hok zit. Is heel normaal voor vrouwtjes konijnen zelfs om kwaad en territoriaal te worden als je in haar hok komt. Trouwens, over het aantal konijnen: 2 komen uit een asiel, Bubbles heb ik gekregen en de rest zijn ongeluks producten van Bubbles haar hok maatje toen ze wel los in de tuin bij iemand kon lopen. Tsja, wat je zelf hebt veroorzaakt moet je zelf verzorgen vind ik..

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:20

chimello schreef:
Dit is waar ik me dus aan kan ergeren.

Wij hebben een 19 jarige kat die wij als kitten in het asiel gehaald hebben. Broodmager vanwege zijn leeftijd, artrose dus hij loopt ook al niet meer geweldig. Zijn oogjes zijn echter nog prima en horen kan hij ook perfect hoor. En je moet hem zien lopen als hij z'n blikvoer krijgt! Nu is hij altijd een buiten kat geweest omdat hij niet beter weet maar lag de laatste tijd alleen nog op de oprit te zonnen.

Nu kwamen 2 van die tienermeisjes die met hun keiharde hardcore muziek bij ons bleven staan de kat aaien. Nu gebeurt dat aaien wel vaker want hij is een best wel mooie, imposante kat en veel mensen stoppen om hem aandacht te geven. Maar mijn moeder ging naar buiten en vertelde de meisjes dat hij al 19 jaar is en daarom niet erg dik meer is. Ze draait zich om en nog geen 5 minuten later rennen de meisjes weg MET onze kat. Mijn broertje ziet het en rent ze na met mijn moeder die de ene bedreiging na de andere riep uit pure stress en daardoor schokken ze zo erg dat ze hem maar keihard tegen de asfalt gegooid hebben voor ze wegrenden. Kat was uren lang vermist tot hij ineens aan de deur stond 's nachts.

Hij komt nu niet meer buiten. Leg mij eens uit waarom die kinderen het lef hadden te denken dat de kat waar ik mee opgegroeid ben, die al 19 jaar in ons bezit is en er nu nog zo goed uitziet er beter af is bij deze mensen?
Blijf met je grijpgrage vingertjes van andermans dieren af als ze niet in nood zijn. Mijn moeder had nota bene nog gezegd dat hij oud was, hij was niet 'zielig'.
Een kat of hond kan ook altijd uitbreken, dat kan een ongeluk zijn geweest, dat is ons ook al een keer overkomen. Ik ben zo ook een kat kwijt geraakt waarvan ik denk dat ze echt ergens in huis genomen is ondanks de internet berichten, haar chip en de posters die ik overal opgehangen had. Ik heb alle asiels gebeld, dierenartsen en opvang. Ik heb zelfs gevraagd naar katten die aangereden zijn geworden en haar chip zat er niet bij. Zij was suuuuper aanhankelijk dus iemand zal allicht gedacht hebben die houden we. Nu is dit een schrale troost maar ik denk liever dat iemand haar gehouden heeft (en mij de nodige tranen bezorgd heeft) dan dat ze dood is gegaan ergens op straat.

Mensen beseffen echter niet hoeveel leed iemand kan hebben doordat ze hun dierbare gezinslid kwijt zijn. Ik ben er heel lang door beinvloed geweest dat mijn kat, mijn verjaardags kado, uit een katten opvang, ineens weg was. Was ik dan een slechte eigenaar door dat de deur per ongeluk open is gegaan en ze naar buiten is geglipt? Helemaal niet! Als ze werkelijk bij iemand in huis zit is dat egoistisch geweest van degene die daarvoor koos ipv haar bij het asiel af te geven, zodat zij mij konden contacteren via haar chip. Sommige mensen denken gewoon niet na. En als kinderen het doen, snap ik het nog wel maar dat ouders zoiets toelaten...

Wat moet jij razend geweest zijn!!! Bah, je zou ze toch!
Ik zit hier ook een partijtje te walgen van de reacties in het 'gevonden kitten' topic...
Zo asociaal; 'Heee, een katje! HUP, Van mij!' >;)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:22

Geryon schreef:
Ik heb niet gezegd dat een hond op een flat het slecht heeft, maar dat er een grote kans is dat hij het leuker heeft op een groot buitenterrein met minimaal één vriendje. Ik heb ook niet gezegd dat een poes die wegloopt, het slecht heeft. Leer 'the fiets' eens lezen :D

Geryon schreef:
Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.

Wat een kortzichtig en egoïstisch persoon moet jij zijn zeg. 'Iedereen doet het vast slechter dan ik' Wat een instelling... :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:23

Geryon schreef:
Noem me egoïstisch, noem mij arrogant. Maar als er een hele grote kans is dat het dier beter af is bij mij, dan geef ik het dier liever niet aan inderdaad en houd ik het of zoek ik een geschikte kennis die het dier op eenzelfde manier houdt.

Er zijn maar heel weinig dieren die een leven hebben die ze verdienen, en ja, ook op bokt. Echt heel weinig. Ik ga er niet klakkeloos vanuit dat ze hier een beter leven hebben, maar die kans is er altijd, met al die flatjes hier.

Ik vond laatst een konijn buiten op straat en het was bang. Waarschijnlijk dus ontsnapt. Gezocht naar huizen met een tuin maar die waren er niet. Verderop wel (maar als het konijn daar vandaan kwam is het een wonderkonijn dat het niet dood gereden is), maar die hadden allemaal geen rennen of hokken.
Konijn was dus een binnenkonijn. Er zijn maar weinig mensen die hun konijn dag en nacht los laten lopen in huis, terwijl het wel hoort te kunnen. Konijn was een ram, dus zat hoogstwaarschijnlijk alleen. Waarom? Hele kleine kans dat het klikt met een andere (gecastreerde) ram, hele grote kans dat als hij samen zit met een (gecastreerde) voedster dat hij alles onder spuit (dat wil natuurlijk niemand) of dat hij dekt en dat is, gezien het geen raskonijn was en gebitsproblemen had (waar niets aan gedaan werd zei de dierenarts), ook niet goed.

Zo geredeneerd heeft hij hier in een grote buitenren met vriendjes een beter thuis. Maar helaas kon ik hem niet houden en hebben we hem afgegeven aan de dierenarts.

En uh, waarom zou ik een kat meenemen die buiten loopt? :? Dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Wow wat een aannames. Ons konijn is ook weleens ontsnapt, is ook een ram en vanaf de weg kun jij zijn hok niet zien staan terzij je bij ons achterhuis komt door de poort heen. En ons konijn heeft ook een keer haken op de kiezen gehad, hij zag er niet uit, maar we deden er wel degelijk wat aan, we hadden namelijk een 10 rittenkaartje bij de DA om zijn gebitje te onderhouden. Het konijn is namelijk een keer gevallen (ooooohhhhh ja zielig, maar dat kan een keer gebeuren als ze beginnen te spartelen) en toen had ie aan een kant zijn kaakje bezeerd. Kauwde niet meer met die kant, dus sleten zijn kiezen op de kant niet snel genoeg en kreeg hij daar last van.

en dan onze kat (die zou jij ook meenemen denk ik), hij heeft geen halsbandje om omdat ik te bang ben dat hij dan blijft hangen ondanks een safety sluiting. Maar dat is nog niet het ergste :o hij kreupelt namelijk, de arme ziel..... En als hij zich net gewassen heeft dan lijkt het net of hij slecht in zijn vast zit (man he, moet snel snel en het zal allemaal wel) En dat voor zo'n jonge kat, wie doet dat nou?
Maar wat jij niet weet is dat ik elk keer een godsvermogen uitgeef aan voer. Hij me meer dan 1000 euro heeft gekost om hem zijn poot te laten behouden, helaas met blijvende schade aan het kraakbeen, maar pijnloos kan hij weer rondlopen. Hij krijgt daar speciaal voer voor om het met de tijd nog verder te verbeteren, want hij is jong en ik zie dat hij nog steeds groeit. Ik ben in mijn leven nog niet veel mensen tegen gekomen die met hun kat naar een ortopheet zijn geweest, ik had nog nooit van het bestaan gehoord.

Nee mijn konijn en ene kat kunnen er wat van, maar ik heb werkelijk alles voor ze over en als ik ooit iemand tref die zo denkt als jij en denkt dat ze beter kunnen zorgen voor MIJN dieren hebben ze wel een heel groot probleem :o

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:24

miszblueeyes schreef:
Geryon schreef:
Ik heb niet gezegd dat een hond op een flat het slecht heeft, maar dat er een grote kans is dat hij het leuker heeft op een groot buitenterrein met minimaal één vriendje. Ik heb ook niet gezegd dat een poes die wegloopt, het slecht heeft. Leer 'the fiets' eens lezen :D

en niet iedereen heeft een groot terein he, het gaat erom wat je de hond aan beweging geeft op een flat, ik heb zelf een herder op een flat, maar gaat overal mee naar toe mee naar oma naar mijn moeder, nar mijn vader, gaat zwemmen wandelingen bij de maas, enz enz. dus heeft meer dan genoeg beweging, dus wie ben jij om daar over te oordelen, je kan niet zomaar een dier toe eigenen omdat jij het nog niet eens uitzoekt wie de eigenaar is, gaat er meteen vanuit dat die bij jou het beste heeft

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:26

Mijn vader was 80 toen hij op een dag naar de hondentrimster wilde gaan, toen zijn hond (yorkie) uit de fietstas bij een verkeerslicht sprong. Dat had hij pas later door, en hij ging naar de politie. Daar bleken wegwerkers de hond al te hebben gebracht, zowel mijn vader als de hond waren dolblij elkaar weer te zien!
En de wegwerkers wilden geen geld aannemen van mijn vader.
Ik was zo blij voor mijn ouders dat er nog eerlijke mensen bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:26

Ik denk er ook zo over , eens een konijn gevonden en laten ophalen toen er paar dagen later niks op amivedi te zien was. Toen hij opgehaald was door de fietenambu stond ie plots op amivedi , buurman hield hem zo sneu vast en ik sta bekend om mijn konijnen liefde...

Nee zou het mij gebeuren raken de beestjes kwijt dan hoop ik dat mensen hetzelfde als mij doen , gelukkig kent de hele straat en zij straat mij en vinden ze er 1 komen ze hier eerst... ik zal nooit heel egoïstisch een vondeling in huis nemen zonder rond te kijken of hij niet uit de buurt komt. .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:28

DeniseES schreef:
Geryon schreef:

Geryon schreef:
Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.

Wat een kortzichtig en egoïstisch persoon moet jij zijn zeg. 'Iedereen doet het vast slechter dan ik' Wat een instelling... :')

Dat is mijn instelling niet. Mijn instelling is dat ik het beste voor dieren wil. Die hebben niet voor het kiezen. Juist mensen die toch dieren houden, terwijl ze het dier niet kunnen bieden wat hij hoort te krijgen, zijn egoïstisch.

knetterhard schreef:
Cayenne schreef:
Geryon, ik denk dat het probleem eerder zit in de manier waarop jij dingen op bokt 'plempt' zonder na te denken. Dan is het logisch dat je vervolgens verontwaardigde reacties krijgt :)

Klopt, dat valt mij wel vaker op! Het maakt mij verder niet veel uit, maar je kunt nu wel reacties terug verwachten!

Ik neem aan dat je altijd reacties terug kunt verwachten op een forum, vind ik geen probleem.

SAKKIA schreef:
Geryon schreef:
Noem me egoïstisch, noem mij arrogant. Maar als er een hele grote kans is dat het dier beter af is bij mij, dan geef ik het dier liever niet aan inderdaad en houd ik het of zoek ik een geschikte kennis die het dier op eenzelfde manier houdt.

Er zijn maar heel weinig dieren die een leven hebben die ze verdienen, en ja, ook op bokt. Echt heel weinig. Ik ga er niet klakkeloos vanuit dat ze hier een beter leven hebben, maar die kans is er altijd, met al die flatjes hier.

Ik vond laatst een konijn buiten op straat en het was bang. Waarschijnlijk dus ontsnapt. Gezocht naar huizen met een tuin maar die waren er niet. Verderop wel (maar als het konijn daar vandaan kwam is het een wonderkonijn dat het niet dood gereden is), maar die hadden allemaal geen rennen of hokken.
Konijn was dus een binnenkonijn. Er zijn maar weinig mensen die hun konijn dag en nacht los laten lopen in huis, terwijl het wel hoort te kunnen. Konijn was een ram, dus zat hoogstwaarschijnlijk alleen. Waarom? Hele kleine kans dat het klikt met een andere (gecastreerde) ram, hele grote kans dat als hij samen zit met een (gecastreerde) voedster dat hij alles onder spuit (dat wil natuurlijk niemand) of dat hij dekt en dat is, gezien het geen raskonijn was en gebitsproblemen had (waar niets aan gedaan werd zei de dierenarts), ook niet goed.

Zo geredeneerd heeft hij hier in een grote buitenren met vriendjes een beter thuis. Maar helaas kon ik hem niet houden en hebben we hem afgegeven aan de dierenarts.

En uh, waarom zou ik een kat meenemen die buiten loopt? :? Dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Wow wat een aannames. Ons konijn is ook weleens ontsnapt, is ook een ram en vanaf de weg kun jij zijn hok niet zien staan terzij je bij ons achterhuis komt door de poort heen. En ons konijn heeft ook een keer haken op de kiezen gehad, hij zag er niet uit, maar we deden er wel degelijk wat aan, we hadden namelijk een 10 rittenkaartje bij de DA om zijn gebitje te onderhouden. Het konijn is namelijk een keer gevallen (ooooohhhhh ja zielig, maar dat kan een keer gebeuren als ze beginnen te spartelen) en toen had ie aan een kant zijn kaakje bezeerd. Kauwde niet meer met die kant, dus sleten zijn kiezen op de kant niet snel genoeg en kreeg hij daar last van.

en dan onze kat (die zou jij ook meenemen denk ik), hij heeft geen halsbandje om omdat ik te bang ben dat hij dan blijft hangen ondanks een safety sluiting. Maar dat is nog niet het ergste :o hij kreupelt namelijk, de arme ziel..... En als hij zich net gewassen heeft dan lijkt het net of hij slecht in zijn vast zit (man he, moet snel snel en het zal allemaal wel) En dat voor zo'n jonge kat, wie doet dat nou?
Maar wat jij niet weet is dat ik elk keer een godsvermogen uitgeef aan voer. Hij me meer dan 1000 euro heeft gekost om hem zijn poot te laten behouden, helaas met blijvende schade aan het kraakbeen, maar pijnloos kan hij weer rondlopen. Hij krijgt daar speciaal voer voor om het met de tijd nog verder te verbeteren, want hij is jong en ik zie dat hij nog steeds groeit. Ik ben in mijn leven nog niet veel mensen tegen gekomen die met hun kat naar een ortopheet zijn geweest, ik had nog nooit van het bestaan gehoord.

Nee mijn konijn en ene kat kunnen er wat van, maar ik heb werkelijk alles voor ze over en als ik ooit iemand tref die zo denkt als jij en denkt dat ze beter kunnen zorgen voor MIJN dieren hebben ze wel een heel groot probleem :o

Wat voor geslacht vriendje heb jij dan bij je ram zitten? Het ging hier trouwens niet over kaken maar om een afwijking.

En ik zie geen reden waarom ik überhaupt een loslopende kat mee zou nemen.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:30

Mijn vader heeft wel eens midden op een dijk een konijntje zien lopen. Was een erg lief konijntje dat zelfs oppakken goed vond, duidelijk een tam konijntje dus. Hij bleek bij de buren van de eigenaren aangebeld te hebben, want die vertelden het later aan de eigenaren toen ze kwamen vragen of zij misschien hun konijntje hadden gezien. Ze hadden daarna een advertentie in de krant gezet om mijn vader te kunnen vinden zodat ze hun konijntje weer terug konden krijgen. Deze had zich uit de omheining gegraven.

Trouwens, een paar van mijn konijnen hebben in de tuin gewoond ooit. Nu moet daar nog steeds aan gewerkt worden omdat we een paar maanden geleden verhuisd zijn. Ze zijn absoluut niet zielig dat ze in een hok moeten zitten -_-'

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:30

Vriendin heeft zoiets gehad..

Had een onwijs leuk roodgestreept kitten. Toen ze niet thuis was is hij waarschijnlijk door een per ongeluk openstaande deur naar buiten geglipt. Ze komt thuis nergens die kat te vinden. In paniek mij en haar vriend opgebeld, en haar vriend is gaan helpen zoeken. Komt ze haar buurvrouw tegen, en vraagt of ze hem gevonden heeft

'Oooh is die rooie kitten van jou? Ooo jeetje, nou ik had net bezoek en we zagen hem aan komen lopen en dachten dat t een zwerfkatten was.. Dusja Zij wilden hem wel graag hebben.. Ze zijn een uur geleden naar huis gegaan... Ze wonen in Haarlem...
Dus op der vrije avond heen en Weer gereden voor die kat naar Haarlem, om vervolgens boos aangekeken te worden want ja, de kinderen ware al aan hem gehecht

:roll:

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:40

Geryon schreef:
Wat voor geslacht vriendje heb jij dan bij je ram zitten? Het ging hier trouwens niet over kaken maar om een afwijking.

Er zat een gesterrilisseerd vriendinnetje bij ;) Ram is overigens ook gecastreerd. Voedster is helaas overleden en hij heeft nog geen nieuwe vriendin ;)

En het maakt niet uit dat het niet over kaken gaat :n Ons konijn zag er zeer slecht uit, hij mistte ineens haar op zijn wang, had enorme traanogen e.d. Maar goed zoveel verstand hadden wij er ook niet van, dus hup naar de DA en daar kwam uit dat hij haken op zijn kiesjes had en geloof me die waren echt huge voor zijn klein konijn ;) Daarbij was ie toen aan het verharen en zag zijn vacht er dus ook nogeens niet uit. Ik durf zelfs wel te zeggen dat hij er verwaarloods uitzag. Maar er werd zeker wel wat aan gedaan.

Nee, misschien neem je ze niet mee. Maar als ze bij jou aan komen lopen en ze gaan niet meer weg, hebben ze het blijkbaar leuker bij jou en mogen ze blijven :? Misschien zijn ze wel gewoon verdwaald en op zoek naar een warm plekje om te slapen en wie weet krijgen ze ook nog wel eten. Als jij ze dan 1 keer eten geeft, gaan ze idd niet meer weg. Had ik ook niet gedaan als ik zwerver was :+ Maar dat betekend nog niet dat jij dan recht hebt op dit kat :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:42

Geryon schreef:
Dat is mijn instelling niet. Mijn instelling is dat ik het beste voor dieren wil. Die hebben niet voor het kiezen. Juist mensen die toch dieren houden, terwijl ze het dier niet kunnen bieden wat hij hoort te krijgen, zijn egoïstisch.

In dit geval ben jij dus egoistisch wanneer je denkt te weten hoe iemand zijn dier houd, zonder dat je daar werkelijk verstand van hebt. Je kunt namelijk niet bij iedereen in z'n huis of achtertuin kijken. Je beweringen raken kant noch wal.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:43

Ja, je hecht je natuurlijk binnen een paar uur aan zo'n kitten. Jammer dat mensen zo redeneren.

Ik vind jou ook nogal kort door de bocht Geryon. Nu nuanceer je wat meer maar je eerste reactie schoot bij mij ook in het verkeerde keelgat. Ik heb ooit in een appartement gewoond met mijn herder. Zij had het daar prima naar haar zin. Een hond in een flat hoeft niet zielig te zijn.

Een chip is trouwens ook geen garantie. Ik vond een jaar geleden een hond, duidelijk geen zwerver, wel doorvoed en vriendelijk. Ik ben met hem naar de dierenarts gegaan en die heeft uitgebreid zijn chip proberen te lezen maar concludeerde dat hij geen chip had.

Daar sta je dan met een behoorlijk formaat hond. Ik ben toch maar verder gaan rondvragen in de omgeving en toen bleek dat een kennisje van mij de hond al eerder eens gevonden had en zij wist waar hij vandaan kwam. Eigenaar bleek nog een verre kennis van mij te zijn ook.
Ik ben daar naartoe gereden en eigenaar en hond waren erg blij elkaar weer te zien. Omdat het een hengstenhouder is had hij zelf een chiplezer en liet hij zien dat de hond wel degelijk gechipt was.
Ik begrijp nog niet waarom de dierenarts de chip niet kon vinden maar blijkbaar kan dat gebeuren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:43

ik snap je helemaal ts!
in een topic zoals beschreven in de op heb ik zelfs aan gegeven het poesje te herkenen, maar nee hij is bij zijn nieuwe eigenaren ( kennissen... )
deze mensen heb ik nog niet kunnen bereiken, maar mijn oom, waar het nestje vandaan kwam sprak wel over een kitten die kwijt was. nu heb ik dat topic doorgegeven...

en nee, onze katten hebben geen chip... de oude ( 20 ) is dat veel te veel stress. ze is al broodmager, en begint nu net bij te komen. ( tumor in de kaak, nu door pijnstilling gaat het eten weer ) en als mensen haar zouden meenemen... omdat ze zielig is? er gaat goud geld in dat beestje... iedere dag mee eten met het toetje, een lapje vlees, een hapje chips in de avond. en iedere ochtend pijnstilling. 7x op een dag 50 gram nat voer...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 13:44

Geryon schreef:
En dat laatste kan mij geen barst schelen. Er zijn maar weinig mensen die hun dieren een leven geven die ze verdienen. Honden alleen en in een flatje, knaagdieren in een kooitje etc.

De kat vind het in ieder geval heerlijk hier met al zijn vrijheid, eten en een heleboel mensen en klanten die hem aandacht geven. Daar gaat het om, niet om het gemis van de vorige eigenaar, die hem inderdaad misschien wel als binnenkat heeft gehad, terwijl hij het buiten zo fijn vindt :) Net als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.

En precies om dit soort egoistische mensen ben ik dit topic begonnen.. er klakkeloos vanuitgaan dat t weggelopen dier t in zn ECHTE thuis slecht had.. walgelijk.. echt waar.. waar zit je verstand?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:45

Geryon schreef:
DeniseES schreef:

Je zegt dat de meeste dieren niet goed verzorgd worden, alles wat toevallig ontsnapt is om de één of andere reden dit vast niet voor niets doet... Vervolgens loop je met je vingertje naar iedereen te wijzen dat de dieren - het maakt je niet uit of je al een achtergrond weet - niet goed genoeg worden verzorgt. Want ze krijgen niet wat ze zouden moeten krijgen. Je denkt niet dat er genoeg mensen zijn die wél goed voor hun dieren zorgen en er het beste voor over hebben? Jouw idee van 'goed' huis hoeft niet in overeenstemming te zijn met dat van een ander. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die niet goed voor hun dieren zorgen, maar moet jij er dan maar vanuit gaan dat dat altijd het geval is? Dat een weggelopen kat niet gevonden kan worden door de huidige eigenaar door hem niet ergens als gevonden te vermelden? Je brengt hem liever naar een dierenarts die het dier weer meegeeft aan de eerste de beste die hem een goed huisje kan geven (waarschijnlijk ook via een asiel).

Who the fiets ben jij om over anderen te oordelen of ze wel of niet goed voor hun dier zorgen en hem vervolgens al dan niet terug krijgen 'voor het geval dat'.

Je kan beter geld in het WNF oid gaan stoppen als je echt wat wilt ondernemen. Ga zelf geen politieagentje spelen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:52

SAKKIA schreef:
Geryon schreef:

Er zat een gesterrilisseerd vriendinnetje bij ;) Ram is overigens ook gecastreerd. Voedster is helaas overleden en hij heeft nog geen nieuwe vriendin ;)

En het maakt niet uit dat het niet over kaken gaat :n Ons konijn zag er zeer slecht uit, hij mistte ineens haar op zijn wang, had enorme traanogen e.d. Maar goed zoveel verstand hadden wij er ook niet van, dus hup naar de DA en daar kwam uit dat hij haken op zijn kiesjes had en geloof me die waren echt huge voor zijn klein konijn ;) Daarbij was ie toen aan het verharen en zag zijn vacht er dus ook nogeens niet uit. Ik durf zelfs wel te zeggen dat hij er verwaarloods uitzag. Maar er werd zeker wel wat aan gedaan.

Nee, misschien neem je ze niet mee. Maar als ze bij jou aan komen lopen en ze gaan niet meer weg, hebben ze het blijkbaar leuker bij jou en mogen ze blijven :? Misschien zijn ze wel gewoon verdwaald en op zoek naar een warm plekje om te slapen en wie weet krijgen ze ook nog wel eten. Als jij ze dan 1 keer eten geeft, gaan ze idd niet meer weg. Had ik ook niet gedaan als ik zwerver was :+ Maar dat betekend nog niet dat jij dan recht hebt op dit kat :n

Gecastreerd is een ander verhaal. Het konijn in mijn verhaal is dat niet, maar doet er verder niet toe. Ik bedoelde trouwens niet kaken maar haken. En dat maakt degelijk wel uit, zit een groot verschil tussen. Snap verder ook niet waarom je jezelf zo zit te verantwoorden? Nergens voor nodig. Hoop alleen wel voor je konijntje dat hij snel weer een vriendinnetje krijg.

Blijkbaar inderdaad, want ik ga er niet vanuit dat als een kat hier blijft dat hij het dan vast leuker heeft.

nine1987 schreef:
Geryon schreef:
En dat laatste kan mij geen barst schelen. Er zijn maar weinig mensen die hun dieren een leven geven die ze verdienen. Honden alleen en in een flatje, knaagdieren in een kooitje etc.

De kat vind het in ieder geval heerlijk hier met al zijn vrijheid, eten en een heleboel mensen en klanten die hem aandacht geven. Daar gaat het om, niet om het gemis van de vorige eigenaar, die hem inderdaad misschien wel als binnenkat heeft gehad, terwijl hij het buiten zo fijn vindt :) Net als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.

En precies om dit soort egoistische mensen ben ik dit topic begonnen.. er klakkeloos vanuitgaan dat t weggelopen dier t in zn ECHTE thuis slecht had.. walgelijk.. echt waar.. waar zit je verstand?

Ik wist niet dat ik er klakkeloos vanuit ging dat het weggelopen dier het slecht had thuis. Jeej, wéér iets over mijzelf geleerd :D

DeniseES schreef:
Geryon schreef:

Je zegt dat de meeste dieren niet goed verzorgd worden, alles wat toevallig ontsnapt is om de één of andere reden dit vast niet voor niets doet... Vervolgens loop je met je vingertje naar iedereen te wijzen dat de dieren - het maakt je niet uit of je al een achtergrond weet - niet goed genoeg worden verzorgt. Want ze krijgen niet wat ze zouden moeten krijgen. Je denkt niet dat er genoeg mensen zijn die wél goed voor hun dieren zorgen en er het beste voor over hebben? Jouw idee van 'goed' huis hoeft niet in overeenstemming te zijn met dat van een ander. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die niet goed voor hun dieren zorgen, maar moet jij er dan maar vanuit gaan dat dat altijd het geval is? Dat een weggelopen kat niet gevonden kan worden door de huidige eigenaar door hem niet ergens als gevonden te vermelden? Je brengt hem liever naar een dierenarts die het dier weer meegeeft aan de eerste de beste die hem een goed huisje kan geven (waarschijnlijk ook via een asiel).

Who the fiets ben jij om over anderen te oordelen of ze wel of niet goed voor hun dier zorgen en hem vervolgens al dan niet terug krijgen 'voor het geval dat'.

Je kan beter geld in het WNF oid gaan stoppen als je echt wat wilt ondernemen. Ga zelf geen politieagentje spelen.

Jij verzint ook weer het een en ander wat ik heb gezegd. Ik geloof dat het zelfs in mijn eerste post stond dat het niet zo is dat dieren die weglopen het sowieso niet voor niets doen. Maar goed.

Het gaat er niet om dat mensen het beste voor hun dier over hebben, maar dat de dieren het krijgen. Ik heb dit al eens uitgelegd. Het gaat niet om verschillende meningen over wat goed is en wat niet. Althans, mensen die hun dieren niet voorzien in hun levensbehoeftes zeggen altijd van wel. :) Is niet zo. Er zijn bepaalde voorwaarden waar je gewoon aan moet voldoen om het dier van zijn levensbehoeftes te voorzien, maar goed.

De dierenarts geeft het dier trouwens niet zomaar weg, die zoekt naar het baasje en verzorgt het dier tot dan op eventuele kosten van mij. Bij geen reacties krijg ík het dier terug om een baasje te zoeken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:56

Ik vind dit een moeilijke kwestie. Ik ben een echt 'kattenmens' en bij mijn moeder was laatst ook een lapjes kat komen aanlopen. Héél bang, en bleef bij mijn moeders huis in de buurt. Waarschijnlijk ook uit de auto gemieterd, een paar huizen verderop vangt een stel katten op, misschien wisten de 'dumpers' dat.

Nadat de poes weken bij mijn moeder in de schuur had geslapen (mijn moeder had de schuurdeur open gelaten en er een mandje neer gelegd, werd dankbaar gebruik van gemaakt) en mijn moeder haar voerde werd ze tammer en nu leeft ze bij mijn moeder in huis, eerst kon alleen mijn moeder haar benaderen en bij elk geluidje vloog ze weg. Op een gegeven moment haar toch mee genomen naar de dierenarts, om op chip te laten controleren. Stel je voor ze was per ongeluk bij een auto onder de motorkap gaan zitten, hoor je ook weleens en was ze helemaal de weg kwijt? Zou er zelf niet aan moeten denken mijn katten kwijt te raken. Ze had geen chip, was ongeveer 1 jaar oud en niet geholpen. Mijn moeder heeft haar laten helpen en ze leeft nu nog steeds helemaal gelukkig bij mijn moeder thuis.

Als je een kat hebt ben je verplicht hem te laten chippen vind ik, zo worden ze ook niet zo snel gedumpt en heb je altijd een kans ze weer te vinden.

Conclusie, als je een kat vindt en hebt laten controleren op chip en bij gevonden dieren op Marktplaats hebt gezet, heb je naar mijn idee voldoende gedaan, en mag je de kat wel houden :j

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:57

:n vermoeiend dit

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:57

Ik zit mezelf niet te verantwoorden, ik probeer jou duidelijk te maken dat dieren die er op het eerste oog misschien heel slecht uit zien, misschien wel super goed verzorgt worden thuis. Dat betekend dus dat ook dieren die er misschien slecht uitzien heel erg gemist worden als ze ineens verdwenen zijn en bij iemand blijken te wonen die zelf even oordeelt dat de eigenaar van het dier er blijkbaar niet goed voor zorgt omdat het er zo slecht uit ziet.

Konijn krijgt wel weer een vriendin, we hebben alleen nog geen geschikte gevonden ;)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:58

en hoe kan jij dat weten niet he jij denkt volgens mij echt dat alleen jij goed bent voor de dieren en de rest het allemaal fout doen.. wat een instelling

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:59

jackyline schreef:
Ik zit met een gevonden Brits Korthaar.
Niet de eerste de beste kat zou je dus zeggen.
Geen chip, geen bandje.
Baasje moet zitten springen en overal aan hebben gegeven dat hij zijn kat kwijt is.
Maar nu een week later nog niets.
Dierenambulance, Asiel(wilde hem niet opnemen, moesten hem maar weer los laten) flyers aan palen en winkels.
Niets geen sjoeger nog.

Ik heb er zelf al zes dus NEE hij blijft niet.
Katten kunnen best met elkaar, maar je moet niet overdrijven.

Bij een dierenwinkel gaven ze aan dat er mensen langs waren geweest die op zoek waren naar hun brit
Alleen hadden ze de gegevens niet genoteerd van die mensen.
Daar in de buurt heb ik nu de meeste flyers opgehangen en zit er over te denken om huis om huis flyers in de bus te gooien.
Maar dat wordt een aardig werkje.
Heb de kat ook op marktplaats en facebook gezet, en iemand heeft aangegeven de kat te willen hebben, dus mocht er niemand komen dan ga ik daar eens naar kijken.
Maar voorlopig moet hij hier blijven of zijn baasje zich meld.
Laatst bijgewerkt door jackyline op 26-08-13 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:00

miszblueeyes schreef:
en hoe kan jij dat weten niet he jij denkt volgens mij echt dat alleen jij goed bent voor de dieren en de rest het allemaal fout doen.. wat een instelling

Tegen wie heb jij het nou?
En misschien kun je het iets leesbaarder maken? Ik moest het nu wel 10 keer lezen :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:00

Hoe weet je trouwens dat het een Brits Korthaar is? Had hij zijn stamboom op zak? :+ :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:01

SAKKIA schreef:
Ik zit mezelf niet te verantwoorden, ik probeer jou duidelijk te maken dat dieren die er op het eerste oog misschien heel slecht uit zien, misschien wel super goed verzorgt worden thuis. Dat betekend dus dat ook dieren die er misschien slecht uitzien heel erg gemist worden als ze ineens verdwenen zijn en bij iemand blijken te wonen die zelf even oordeelt dat de eigenaar van het dier er blijkbaar niet goed voor zorgt omdat het er zo slecht uit ziet.

Konijn krijgt wel weer een vriendin, we hebben alleen nog geen geschikte gevonden ;)

Maar waarom maak jij mij dit duidelijk? Ik heb toch helemaal nergens iets gezegd over dieren die er niet goed uit zien oid dat ik die mee neem of dat ik vind dat zij niet goed verzorgd worden? Ik oordeel niet zomaar, al lijkt dat wel zo te zijn uit mijn eerdere (te korte) berichten.

SAKKIA schreef:
miszblueeyes schreef:

Tegen wie heb jij het nou?
En misschien kun je het iets leesbaarder maken? Ik moest het nu wel 10 keer lezen :o

Ik gok tegen mij, al klopt het van geen kant.