Wat geven jullie aan jullie kalf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:36

Iris82 schreef:
KimD schreef:
Het word steeds gekker en gekker, volgens mij lieg jij de boel bij elkaar... :oo

Het is een Brabo. :D

Doen we hier wel vaker. :j

@TS: heb je tinker6 haar post goed gelezen?
Daar staan denk ik wel handige dingen in.

Spreek voor jezelf :D

TS, woonde jij niet bij mij in de buurt?
Jammer dat het kalfje alleen staat. Ik ben wel benieuwd naar een fototje. :)
Waarom bel je anders niet eens met campina voor goede adviezen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:37

Iris82 schreef:
Mensen, mensen. Kom op!!

Je hebt het hier wel tegen een 13 jarige he?
Die trouwens stukken netter reageert dan de meeste hier.

Hoeveel konijntjes worden er wel niet alleen gehouden?
Hoeveel honden? En dit meisje wordt bijna tot op het bot toe afgebrand.

Ik vind het echt absurd. :n

Dat andere dieren alleen zitten is net zo slecht, daarmee kan je dit niet goedpraten.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:37

SienenIvo schreef:
Wat vind je dan dat ik lieg?

Je posts komen kloppen niet, je zegt hier het een en daar het ander. :n
In ieder geval heb ik ondanks dat ik zelf hier ook vrij brutaal heb gereageerd een mod een PB gestuurd. Anders loopt het waarschijnlijk nog verder uit de hand. Ik ga vanaf nu dan ook niet meer reageren. Ts succes ermee. ;)[/quote]

Jullie vragen toch vanalles wat ik niet heb gevraagd?[/quote]

Omdat we het beste met jou en het kalf voor hebben!!
Dit is niet omdat we je het niet gunnen.

Je hebt in onze ogen een fout gemaakt en we proberen om dit je te laten inzien.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:38

Jemig wordt de ts ff afgeschoten hier.
Kan zo een bekende bokker noemen die ook 1koe (nog een mega grote os ook) bij haar paarden heeft staan. En die krijgt geen oliebol over dr heen wat ik hier lees.

Ik ben een leek betreft koeien. Daar meng ik me niet in. Maar vind t niet netjes hoe hier gereageerd wordt.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:39

Miracle;Ik woon ook redelijk dicht bij je in de buurt ja. Op de grens zo wat.
Ik heb wel foto's maar ik weet niet hoe ik ze er op zet..
Campina kan wel ja! Ik zal het wel vragen aan het hoofd. Rijd namelijk nog een keer mee.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:40

Jilletje schreef:
SienenIvo schreef:
Wat vind je dan dat ik lieg?

Je posts komen kloppen niet, je zegt hier het een en daar het ander. :n
In ieder geval heb ik ondanks dat ik zelf hier ook vrij brutaal heb gereageerd een mod een PB gestuurd. Anders loopt het waarschijnlijk nog verder uit de hand. Ik ga vanaf nu dan ook niet meer reageren. Ts succes ermee. ;)

Jullie vragen toch vanalles wat ik niet heb gevraagd?[/quote]

Omdat we het beste met jou en het kalf voor hebben!!
Dit is niet omdat we je het niet gunnen.

Je hebt in onze ogen een fout gemaakt en we proberen om dit je te laten inzien.[/quote]

Dat weet ik wel ja.. Maar als ik op school landbouw doe en ik weet wel hoe een koe in elkaar zit hoor. Jullie denken dat ik een soort stadsmensje ben doe nog nooit een koe heeft gezien en die er een wil voor in de wei te zetten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:40

Misschien reageer ik fel, sorry daarvoor en ik bedoel het niet gemeen of aanvallend, maar sorry, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat jij een jong dier bewust alleen laat staan.
Ik ben weg hier, veel succes met je kald TS
:evaw:

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:41

SienenIvo, kalfjes eten nog geen 'echt voer' eerst drinken ze melk en biest. Dit moet eigenlijk van de moeder zijn, daar zitten de meeste vitamines in.
Die cornflakes snap ik niet helemaal. Is dat brok of? Dat voeren wij namelijk nooit.

En over die shows, dat is allemaal niet zo vanzelf sprekend. Ik heb ook een stuk of 15 tamme pinken in de kudde in de wei lopen en die komen naar me toe als ik daar zin in heb, maar als ze dat niet leuk vinden willen ze echt niet mee.
De keurings worden we voor uitgenodigd, en dat is voor mij en mijn broertjes gezellig met de andere kinderen en de koeien die ook weten hoe het is met koeien en voor mijn ouders kletsen de hele dag met de andere boeren. Maar ik kan best pissig worden als ik en mijn vriendinnen (die thuis ook koeien hebben) burgers zien die dan ook koeien mee hebben en die een beetje zichzelf doen en hun kalf bijna met het hele gezin kapot knuffelen enzo.
Ik knuffel heel veel met mijn kalfje, maar ik ben wel realistisch en ik weet wanneer ze stout is of zich menselijk gaat gedragen...

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:45

Broccoli schreef:
De boer had de kaart nog niet? Dan is ze dus nog niet eens 2 weken oud... Beestje moet vooral kalvermelkpoeder.ooi/brok e.d. is nu nog niet zo belangrijk, dat komt pas als ze een week of 4-5 zijn. Ze heeft er nu misschien ook geen interesse in?

met een paar dagen kan je al beginnen met muslie en onbeperkt hooi!! Gewoon onbeperkt ik werk op een melkveehouderij bedrijf en heb er ook voor geleert.. Maar zo als ik jou hoor mag je het kalf nog wel kunstmelk geven. Kijk goed hoeveel water hoevepoeder en de temparatuur van de melk LDoe je het niet dan heb je z hemm snel weer aan de diaree!!!. Long problemen ?? Maak dan een half dakje boven het hok!! En waarom verzin je om een kalf te gaan houden? Onbeperkt water is ook wel handig. Leer hem wel uit een emmer drinken anders heeft een emmer watee neer zetten geen zin.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:45

Nee ik denk helemaal niet dat je een of ander stadsmeisje bent.

Maar geloof het of niet....ik ben ook 13 geweest :j en toen vond ik mezelf ook heel wat slimmer dan ik daadwerkelijk was, en dat geeft niet want daar ben je 13 voor ;)

En hoewel we niet zo aardig klinken bedoelen we het echt goed!

Ik heb zelf ook de landbouwschool gedaan dus ik weet hoe het er daar aan toe gaat ;)

Maar probeer gewoon te leren van ons kritiek en je moet het je echt niet persoonlijk aantrekken want ondanks dat ik deze actie van je afkeur geloof ik echt dat je de beste bedoelingen hebt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:47

Hij heeft geen biest melk meer nodig. Hij krijgt nou 3 keer per dag poedermelk. 2 liter.
Die cornflakes is dit; http://www.aveveagrarisch.be/Portals/79 ... 012_A4.pdf

Ik weet wel dat ik dat ding niet dood moet knuffelen ofdat het een hond is,maar ik mag toch wel een keer kroelen? Zo maak ik hem tam.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:49

lianne484 schreef:
Broccoli schreef:
De boer had de kaart nog niet? Dan is ze dus nog niet eens 2 weken oud... Beestje moet vooral kalvermelkpoeder.ooi/brok e.d. is nu nog niet zo belangrijk, dat komt pas als ze een week of 4-5 zijn. Ze heeft er nu misschien ook geen interesse in?

met een paar dagen kan je al beginnen met muslie en onbeperkt hooi!! Gewoon onbeperkt ik werk op een melkveehouderij bedrijf en heb er ook voor geleert.. Maar zo als ik jou hoor mag je het kalf nog wel kunstmelk geven. Kijk goed hoeveel water hoevepoeder en de temparatuur van de melk LDoe je het niet dan heb je z hemm snel weer aan de diaree!!!. Long problemen ?? Maak dan een half dakje boven het hok!! En waarom verzin je om een kalf te gaan houden? Onbeperkt water is ook wel handig. Leer hem wel uit een emmer drinken anders heeft een emmer watee neer zetten geen zin.

Hij krijgt 3 keer per dag 2 litermelk. Op precies 42 graden. Ik wil al heel graag een kalf. En wegens prive redenen kan het nou pas. Hij heeft onbeperkt water en word bijgevuld en iedere dag ververst. Hij drinkt zijn melk al gewoon uit de emmer en water drinkt ie ook gewoon uit de emmer.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:51

lianne484 schreef:
Broccoli schreef:

Heb je dat hele stuk tegen mij? Ik ben namelijk melkveehoudster :) Ik zeg dat het NU nog niet zo belangrijk is> Tuurlijk kun je het ze aanbieden, doe ik ook, maar de eerste weken gooi ik het meestal zo weer weg ook. Dan hebben ze nog helemaal geen interesse in vast voer.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:52

Jilletje schreef:
Nee ik denk helemaal niet dat je een of ander stadsmeisje bent.

Maar geloof het of niet....ik ben ook 13 geweest :j en toen vond ik mezelf ook heel wat slimmer dan ik daadwerkelijk was, en dat geeft niet want daar ben je 13 voor ;)

En hoewel we niet zo aardig klinken bedoelen we het echt goed!

Ik heb zelf ook de landbouwschool gedaan dus ik weet hoe het er daar aan toe gaat ;)

Maar probeer gewoon te leren van ons kritiek en je moet het je echt niet persoonlijk aantrekken want ondanks dat ik deze actie van je afkeur geloof ik echt dat je de beste bedoelingen hebt

Daarom probeer ik het ook zo goed mogelijk te doen. Maar dat word afgekraakt. Als ik hem niet goed verzorgde was ie in een van deze dagen al dood hoor. En al de gene die denken dat ie 2 weken is. Dat is ie niet. Hebben jullie ooit een rottweiler gezien? Daar is ie nog wel 20 of 30 centimeter groter.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:53

SienenIvo schreef:
lianne484 schreef:

Hij krijgt 3 keer per dag 2 litermelk. Op precies 42 graden. Ik wil al heel graag een kalf. En wegens prive redenen kan het nou pas. Hij heeft onbeperkt water en word bijgevuld en iedere dag ververst. Hij drinkt zijn melk al gewoon uit de emmer en water drinkt ie ook gewoon uit de emmer.
3x 2 liter is volgens mij wat teveel. Heb je melkpoeder van die site die je aangaf? Daar staat ook een mooi drinkschema op!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:53

Broccoli schreef:
lianne484 schreef:

Heb je dat hele stuk tegen mij? Ik ben namelijk melkveehoudster :) Ik zeg dat het NU nog niet zo belangrijk is> Tuurlijk kun je het ze aanbieden, doe ik ook, maar de eerste weken gooi ik het meestal zo weer weg ook. Dan hebben ze nog helemaal geen interesse in vast voer.

Wat is dan het probleem dat ik hem niet goed voer?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:55

Broccoli schreef:
SienenIvo schreef:

3x 2 liter is volgens mij wat teveel. Heb je melkpoeder van die site die je aangaf? Daar staat ook een mooi drinkschema op!

Dat staat er op ja. Maar die boer gaf ook 3 keer per dag 2 liter.. En dat moesten we als ik naar school ga langzaam afbouwen naar 2 keer 3 liter.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:55

Zeg ik dat? Ik vraag jou steeds dingen waar je vervolgens niet fatsoenlijk op antwoord.

Nadine_S

Re: Wat geven jullie aan jullie kalf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:55

6 liter per dag is volgens het schema teveel.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:57

Broccoli schreef:
Zeg ik dat? Ik vraag jou steeds dingen waar je vervolgens niet fatsoenlijk op antwoord.

Nee,dat was niet waar jouw. Dat was in het algemeen.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 19:57

Broccoli schreef:
6 liter per dag is volgens het schema teveel.

Ja,maar dat is volgens de leeftijd. En die weten we niet precies. Ik ga nu eerst foto's proberen te uploaden.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:59

Oké, want laat duidelijk zijn dat ik je probeer te helpen :)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 20:01

Broccoli schreef:
Oké, want laat duidelijk zijn dat ik je probeer te helpen :)

Dat weet ik. Ik vind ook dat jij goede info geeft.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:03

Iris82 schreef:
Mensen, mensen. Kom op!!

Je hebt het hier wel tegen een 13 jarige he?
Die trouwens stukken netter reageert dan de meeste hier.

Hoeveel konijntjes worden er wel niet alleen gehouden?
Hoeveel honden? En dit meisje wordt bijna tot op het bot toe afgebrand.

Ik vind het echt absurd. :n

+1 ,ze doet haar best, er zijn zat kalveren die het veel slechter treffen

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 20:05

Ik wil er foto's opzetten alleen ik kan ze niet uploaden van Windows Photo Gallery..