Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 10:21

essiesilly schreef:
Dan zullen er vast nog veel eitjes in je huis zitten ;)
Mijn honden hebben echt nooit vlooien en dat kan niet aan de regio liggen want ik rij door heel het land, neem ze mee naar m'n werk waar gem 10 honden lopen en loop shows etc ze hebben een top weerstand en hoef ze dus in combi met knoflook nooit te ontvlooien
Maar goed we gaan off topic ;)

Ik had het over Smuldier wat betreft het regio gebonden.
En wat de eitjes betreft: ik doe niets anders dan wanneer ik met advantix of stronghold ontvlooi en toch heb ik dan geen last van vlooien. Dus dat verhaal gaat niet op.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:22

Ethelate schreef:
Tissue insprayen en in de stofzuigerzak/bak. Dan dood je ook de vlooien die je opzuigt in plaats van dat je stofzuiger de bron wordt.
Ik was dit jaar ook niet tevreden over de Frontline Combo, hond had nog elke dag teken.
Insprayen met Exil en geen teek meer gezien. Vlooien heeft hij een keer gehad en toen die Exil spray gehaald.

De exil spray? die bevat exact dezelfde werkzame stof als Frontline. Alleen de pipetten exil tick off bevat een andere stof.

Zonnetje81

Re: Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:43

In de dierenwinkel zeiden ze dat als je de kat wast dat de spray de eerste twee dagen niet opgenomen wordt omdat het huidvet weg is. Ik zou ze dus weer moeten sprayen inclusief het kitten....Mensen daar mee eens of niet?

Ik lees wel dat overal voors en tegens voor zijn.

Ik zag bij het kitten nu wat zwarte eitjes tussen de haren. Ik neem iig aan dat het eitjes zijn.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:52

kunnen ook poepjes zijn, als je ze nat maakt verkleurt het haar dan

dat van 2 dagen wachten na het wassen nooit gehoord, volgens mij kan je beter meteen behandelen zodra het schoon is

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:53

Oh oké! Ik zal er eens naar kijken.

Vriendin van me zei ook nooit problemen te hebben gehad met meteen sprayen als het haar droog was.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:37

Staat zelfs op de verpakking. Ik ben erg tevreden over de seresto,vlooien vallen er dood vanaf.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:44

met advantage 3 keer om de maand gebruiken was mijn huis en dieren weer vlo vrij.

zonder omgevingsspul te gebruiken. het werkt tegen vlo en larve.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:29

En advantage is alleen verkrijgbaar bij de da? Of ook in de dierenspeciaalzaak?

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:56

Advantage = Bolfo Gold

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:27

Thnx :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:45

Hier een pup met vlooien, tenminste dat gok ik. Aangezien het lastig te zien is bij een zwarte hond. Heb hem al 2 x gewassen met azijn. Maar hij heeft nog steeds jeuk.

Dus ik vroeg mij af als jullie tips hebben. Ik wil er niet te veel chemische spul gebruiken. Aangezien hij deze week geënt is, en volgende week wormenkuur krijgt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:49

Kan ook een vlooienallergie zijn, mn Herder heeft dit ook, hij heeft pipet in de nek, vlooien/tekenband om en af en toe was ik hem met vlooienshampoo en nog heeft ie geregeld jeuk, als ie eigenlijk maar denkt dat er wat op hem zit, ik geef hem nu ook sinds 3 weken knoflook door zn eten en ik heb nu na 3 weken het idee dat het iets beter word, je kan ook bij de dierenarts een soort van verkoelende melk kopen die je er dan op moet doen, maar ik doe dat zelf niet meer omdat het maar een paar dagen echt helpt en dan moet je weer zo'n duur flesje kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:01

Probleem is dat ik niet kan controleren als hij vlooien heeft. Heeft een zwarte vacht (labrador) Katten hebben nu ook vlooien, dus vermoedelijk heeft hij ze. Dus we gaan morgen ook spul ophalen voor de katten.

Maar omdat pup komende weken al zoveel 'troep' in zijn lijfje krijgt, wou ik het met een natuurlijk middel oplossen. En las op internet dat knoflook ook voor bloedarmoede kan zorgen. En daarmee raak ik nu de vlooien niet kwijt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:18

Je kan natuurlijk wel al meteen de katten behandelen en de omgeving en dan je pup na een dag wassen, dan is de grootste druk er ookwel af en heeft ie toch geen troep binnengekregen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:36

kokosolie op natuurlijke basis zou ook goed werken. Maar zelf geen ervaring mee.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:02

love_western schreef:
Probleem is dat ik niet kan controleren als hij vlooien heeft. Heeft een zwarte vacht (labrador) Katten hebben nu ook vlooien, dus vermoedelijk heeft hij ze. Dus we gaan morgen ook spul ophalen voor de katten.

Maar omdat pup komende weken al zoveel 'troep' in zijn lijfje krijgt, wou ik het met een natuurlijk middel oplossen. En las op internet dat knoflook ook voor bloedarmoede kan zorgen. En daarmee raak ik nu de vlooien niet kwijt.

Vlooienkam er over halen dan zie je zo of die vlooien heeft.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:47

idd vlooienkam er over. Ik ben erg een gek, ik blijf zoeken totdat ik zeker weet dat ik ze allemaal heb. Tevens was is af en toe mn honden. De vlooien komen met het sop omhoog ( echt goed insoppen!!) en dan leggen ze het loodje door de sop. Ik gebruik diverse vlooien middelen. Vind het eigenlijk altijd slecht werken hoor... Vandaar dat ik altijd doorzoek met kammen. Gelukkigheb ik 2 hondjes die het heerlijk viden en er voor blijven liggen/ zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:11

Kan ik proberen. Maar het is een pup die nog moeilijk stil kan zitten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:34

Zo moeilijk is dat niet. Je zet hem op een tafel ,een hand hou je de pup vast de ander kam je.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:49

Omdat ik denk dat sommige mensen een beetje in de war raken en omdat ik zelf nog geen duidelijke website heb gevonden waar alles bij elkaar staat heb ik vanavond een spreadsheet gemaakt.
Helaas gaat mijn kennis niet ver genoeg om een spreadsheet online te zetten ( als iemand dat mij wil uitleggen of hem online wil zetten voor mij , laat het even weten, mocht je de spreadsheet gewoon willen hebben wil ik hem ook wel naar je mailen)

Heb dus even geplakt en geknipt, Mochten jullie een merk missen , wil je dat dan laten weten dan voeg ik het toe. Ook is mij nog niet van alle Werkzame Stoffen precies duidelijk welke precies wat aanpakken , mocht je daar info over hebben dan voeg ik dat ook toe. Ik hoop dat er mensen zijn die hier wat aan hebben ( mocht misschien fijn zijn voor mensen die een kat hebben die op een bepaalde stof reageren om uit te sluiten.)

Afbeelding
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:39

Ik heb voor mijn katten pas nog advantix gebruikt.. na een dag was alles dood.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:45

ik zou geen advantix meer gebruiken op je katten dit mag volgens fabrikant niet omdat het giftig is voor katten.
Jilleroo welke werkzame stoffen moet je nog hebben dan kijk ik wat ik kan aanvullen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:04

Ik concludeer uit die tabel dat stronghold het breedst werkzaam is, lees ik dat goed in die tabel?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:07

Ik gebruik voor mijn katten ook altijd Stronghold en dat werkt perfect! Ook als bij ons op stal jonge kittens zijn (die vaak snel vol met vlooien zitten) geef ik het aan de moeder en de dag erna is alles vlo vrij!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:11

Dat is apart.. heb t van mn dierenarts meegekregen en gelukkig geen problemen :)